aamut vähenee!

Re: aamut väheneen!

onkos mitsu miehistä kukaan käyny onttolassa inttii?ite siellä viihdyin II/02-I/03 elikä vuosi tuli oltua täys hoidossa.sai raitista ulko ilmaa vuoden ajan.vuodessa muistaakseni noi 130 päivää teltassa :)


Ps:armeijan alottajat.toivottavasti nukuttaa hyvin ekana yönä kassulla ;D
 
Re: aamut väheneen!

TJ 0... ;D ;D ;D ;D

Hajotkaa uudet mortit aamuihinne!!

Toivoo reservissä elävä kersantti 8)
 
Re: aamut väheneen!

Taakse jäi vekaranjärvi toisen viestikomppanian muodossa...... ;D ;D ;D ;D ;D


Oli muuten pari suht laitettua gti-lanccua siellä parkkiksilla, keidenköhän mahtoi olla.....
 
Viivi sanoi
anteeksi nyt vaan, mutta mitä kieltä otsikko on?
ketjua luettu n.4047 kertaa ja nyt (vasta) löytyi ensimmäinen pilkunviilaaja.. no muutin otsikkoa että viivikin ymmärtäisi mistä on kyse ;D
 
Tj 0 ollut jo puolisen vuotta T: upinniemen gonakuski!!! 1/05.
vuoden kesti.....mutta kyllä se on kiva kun ei vituta kuin kerran.... alkaa kun meet sinne ja loppuu ku pääset pois...
niin ja tekihän ne minusta jollain ilveellä korpin..??!!
 
JPK85 sanoi
Tj 0 ollut jo puolisen vuotta T: upinniemen gonakuski!!! 1/05.
vuoden kesti.....mutta kyllä se on kiva kun ei vituta kuin kerran.... alkaa kun meet sinne ja loppuu ku pääset pois...
niin ja tekihän ne minusta jollain ilveellä korpin..??!!
Mitas pahaa teit?
Perinteisesti kuskeista korpin natsat sai pahimmat sahlarit..
1/00,upinniemi,kuski,korppi ;D
 
Hyeena sanoi
Mitas pahaa teit?
Perinteisesti kuskeista korpin natsat sai pahimmat sahlarit..
1/00,upinniemi,kuski,korppi ;D

Jaa en tiiä sähläri mut ehkä vähän esaa... ja pekkaa
erimielisyyksiä ylil.PYLKIN kanssa... jne.
eikä kuskeista pahemmin pidetty tkkk:ssa..kaan
 
Esa, Pekka ja Pylkki, tuttu kolmikko :)

Onse meno sitten paassyt lepsuksi tuolla..
Kyl ennen vaan vaadittiin vahintaan yhden ajoneuvon ryttaaminen, kortin menetys tahi yleinen jatkuva liikenne turvallisuuden vaarantaminen saadakseen korpin natsat.. ::)

nim. "traktorilla et ainakaan paase ajamaan liian lujaa" ja kolme kuukautta putkeen sita putkassa makaamista..


Ja nythan maa vasta sen muistin.. Yksi todella hyva muisto jai tuolta..
Meinaan tuon galantin ostin inttikaverilta viimesella viikolla ;D
 
Joko alkaa aamut maistumaan puulta? Reservissä paistaa aurinko, mutta kyllä intissäkin taitaa raitista ilmaa saada tarpeeksi.. 8)
 
Vs: aamut vähenee!

Eiköhän taas kohta uusi saapumiserä mene armeijan harmaisiin ;)
Aamuja vaan tasapuolisesti :peukku
 
Vs: aamut vähenee!

HuBu sanoi
Eiköhän taas kohta uusi saapumiserä mene armeijan harmaisiin ;)
Aamuja vaan tasapuolisesti :peukku

Huomennako on se päivä? AAMUJA! Muuten, intissä ei enää käytetä harmaita univormuja
 
Vs: aamut vähenee!

Tuukka sanoi
Huomennako on se päivä? AAMUJA! Muuten, intissä ei enää käytetä harmaita univormuja
Ei niin, mutta vanhaa sanontaa käytetään.. Ja jos oikeen pilkkua halutaan viilata niin onhan siellä niitä harmaitakin univormuja vielä..
Kai siellä kohta saa jo omilla vaatteilla rämpiä.
 
Vs: aamut vähenee!

Onkos kuinka monta uutta kuskia tulossa? ja minneppäin uusien kuskien tie vie. Itse kotiuduin jo viime huhtikuussa keuruulta. C-kuski II/05 :)
 
Vs: aamut vähenee!

HuBu sanoi
...Kai siellä kohta saa jo omilla vaatteilla rämpiä.
ei mikään ihme vaikka tämäkin vielä joskus pitäisi omin silmin todistaa!
esmes.
Kansanedustaja Päivi Räsäsen mukaan pitkät hiukset tulisi sallia myös miespuolisille varusmiehille, IL uutisoi.
??? mihinkähän tämäkin maa on menossa :mad: no aamuja vaan kaikille uusille mosille :peukku
 
Vs: aamut vähenee!

CatodiuM sanoi
Ite pääsin kesällä keuruulta poes.. 1/06 1.PionK:n tiedusteluryhmästä.. ;D

ai vässykkäkomppaniassa? :) itse olin kuskina Aukissa P-kauden ja siitä sitten siirto Kuskiksi II pineerikomppanian ensimmäisen joukkueen 2 ryhmään. Sen mäen kovimpia jätkiä ;D itsekkin olin siellä vielä 06 tammikuussa naureskelemassa uusille morteille..
 
Vs: aamut vähenee!

Tässähän alkaa puolivälissä oma intti olemaan.
Tällä hetkellä Kauhavalla ollaan lentokoneapumekaanikkona. :peukku
 
Vs: aamut vähenee!

Ville T. sanoi
ai vässykkäkomppaniassa? :) itse olin kuskina Aukissa P-kauden ja siitä sitten siirto Kuskiksi II pineerikomppanian ensimmäisen joukkueen 2 ryhmään. Sen mäen kovimpia jätkiä ;D itsekkin olin siellä vielä 06 tammikuussa naureskelemassa uusille morteille..

suklaakomppaniassa.. ;D sielläkin on pikkusen meno muuttunu nyt II/06 aikana.. vaihtu komppapäällikkö ja yksikköupseeri.. 8)
 
Vs: aamut vähenee!

CatodiuM sanoi
suklaakomppaniassa.. ;D sielläkin on pikkusen meno muuttunu nyt II/06 aikana.. vaihtu komppapäällikkö ja yksikköupseeri.. 8)

ahaa, ei ole enää kölli-kallee :) kukas siellä nyt yksikköupseerina, meillä oli Ala-luusua. Sillä miehellä oli kuuluva ääni
 
Vs: aamut vähenee!

ilmeisesti ltn. Juustila on yksikköupseerina ja komp.päällikkönä esikunnasta joku yliltn. ei oo suklaata enää.. ;D
 
Vs: aamut vähenee!

nuku, käy lenkillä, syö terveellisesti ja napsi vitamiinejä, nuku. :peukku
 
Vs: aamut vähenee!

II/05 KaartJR SpolK Komentopasin kuljettaja ;) 270 möllötetty intissä.

Ei mutta oikeasti. Ei siitä kannata kauheesti ressata.. Mä en tajuu mikä mua oikeen vaivas mut nukuin mm. ekan yön ku tukki ja ku aamulla aligerbiili tuli huutaa siihen tuvan ovelle et "MIEHET YLÖS PUNKASTAAAA" nii se tuntu jotenki... normaalilta :D En säikähtäny yhtää, nukuin hyvin ekan yön yms. Jotkut sanoo et eka yö on pahin, omalla kohalla eka leiriyö oli pahin. :p

Rutkasti huumoria mukaan, siellä on monta monta muutakin samassa jamassa kuin juuri sinä. Esimiehet on yleensä ihan mukavia, nekin on ihmisiä kaikesta päätellen.

Tarja Halonen on sit kaikkien pomo. :D

Ps. Omalla kohalla se oli jollain lailla jopa kunniakysymys suorittaa toi intti, ei halunnu ehdointahdoin jotain Ö-miehen papereita :)
 
Vs: aamut vähenee!

Sama asia täällä eli inttiin ollaan menossa 9.7 ---> ? Ei siinä mitään yritetään mennä avoimin mielin vaan toisten mukana niin hyvinhän sen pitäisi mennä!
En ole vielä ainakaan hirveetä stressiä tosta ottanu!'
Pitää ilmoitella sitten miten on mennyt kun ensimmäisen kerran lomille päästään!
 
Vs: aamut vähenee!

Viimesiä viedään, 7 aamua vielä ja sit on ohi 362. 8)
10.7.2006 menin Halliin ja joulun jälkeen siirryin Kauhavalle. Noin kolmas osa ajasta tuli istuttua oppitunneilla lukemassa lentokonetekniikkaa ja noin 30 yötä tuli vietettyä teltassa, joten ei hullummin menny. :)

Nopeesti tuo vuosikin tuolla menee kun vauhtiin pääsee. Ensimmäisesta aamusta muistan ainoastaan sen että ei oikeen tienny mitä pitäis tehä ja onko kiire johonkin, no kyllä se siitä sit meni.
Huumorilla tuostakin firmasta selviää aika hyvin. :peukku
Päivääkään ei kyllä noista ajoista vaihtais pois!
 
Vs: aamut vähenee!

Kyl niinä aamuina vitutti ku herätessä alikersantti tuli ilmottamaan "kaikki pakkaa sitte tetsarin ennen aamupalaa ja ku tullaan aamupalalta 6:45 niin on taisteluvarustus päällä viimeistään klo 7:00".
Ulkona tietenkin sataa räntää kaatamalla ja tiedän, että päivästä ei selviä kyykkimättä/makaamatta maassa.. Kylmä ja märkä olo tulossa siis. :D Kyl ne päivät vois melekeen vaihtaa pois!
 
Vs: aamut vähenee!

Kuten olen usein sanonut, niin muistakaa, että kahdestakin aamusta saa vielä kasan ;D ;D

II/05 KuljK BECE 12kk g-mies kuittaa ;D
 
Vs: aamut vähenee!

melkein jo ikävä niitä aikoja.. wtf.. :)

kyllä siellä v-tutti välillä olla mutta riittää että on hyvä tupa ja oikea asenne ni kyllä siellä pärjää.. :peukku
 
Vs: aamut vähenee!

Territorial_ sanoi
uppista uppista.
Kohta pitäs lähtee vekaralle pioneeriks..
Vinkkejä puolella vuodella selviämiseen? ;D

Niin se minäkin joskus aikoinaan olin Karjalan prikaatiin "pioneeriksi menossa" , mutta viestistä löysin itseni, mikä oli kyllä erittäin hieno homma. Pioneereilla on helvetin lyhyt tukka ja rankimmat hommat varmaankin + kova kuri. Kasarmi tosin on se uusin ja hienoin. Että ei muuta kuin aamuja!

Pioneereilla on käsittääkseni aika vähän aliupseereita, verrattuna juuri esim it- tai viestitoimintaan, että jos sinne jompaan kumpaan pionk:kkiin pistetään niin pitäs aika hyvin selvitä puolella vuodella, en usko että pakotetaan sieltä ketään aukkiin, muistaakseni 2. pionk. oli se ei-auk komppania, mut en ny mee vannoo.

Ja jos haluaa varmistaa 6kk niin seuraavaa, (itse hyvin luistin hommasta vaikka meiltäkin yli puolet joutu saapumiserästä olee vuoden)

Älä pahemmin puhu mitään ekoina päivinä, äläkä vaan helvetti juttele sen alikersantin kans mitään
Pyri siis olemaan mahd. huomaamaton
Kieltäydy huumetestistä
Tee P2 -koe huonosti.
Tee myös P1 - koe huonosti. (vaikka mitä joku muu väittäis, mutta tee ne taktisesti huonosti)
Ole kaikissa haastatteluissa yms kielteinen aukkia kohtaan, tai kuljettajakoulutusta, kuskit on kans 9 tai 12 kk
Älä "perseile" siltikään
Perustele että juuri sinun on päästävä 6 kuukaudella jonkun taloudellisen, opiskelu yms tilanteen takia
Älä loista liikaa esim "johtajatehtäväradoilla" yms koulutuksessa, ole harmaata keskitasoa

sitten jossei touhu muuten kiinnosta niin vemppaamaan vaan, eli jos on jotain orastavaa nivel, polvi selkä yms vaivaa niin sen parempi vaan, onpahan ollut miehiä jotka ovat itselleen keplotelleet b:n paperit, vaikka ihan selkeitä a-tapauksia


Ainiin ja yks vinkki sinne armeijaan, mun mielestä paras juttu mitä siellä opin. Muista juoda vettä!
 
Vs: aamut vähenee!

L.Knuuttila sanoi
maanantaina olis sitte lähtö armeijan harmaisiin! 8) onkos ketäään muita lähtijöitä?

Kyllä sitä lähdetään!!! Heinäkuun 9päivä ja kajaaniin pioneeriksi, onko muita menossa sinne päin?
 
Vs: aamut vähenee!

mystinengalant sanoi
Niin se minäkin joskus aikoinaan olin Karjalan prikaatiin "pioneeriksi menossa" , mutta viestistä löysin itseni, mikä oli kyllä erittäin hieno homma. Pioneereilla on helvetin lyhyt tukka ja rankimmat hommat varmaankin + kova kuri. Kasarmi tosin on se uusin ja hienoin. Että ei muuta kuin aamuja!

Pioneereilla on käsittääkseni aika vähän aliupseereita, verrattuna juuri esim it- tai viestitoimintaan, että jos sinne jompaan kumpaan pionk:kkiin pistetään niin pitäs aika hyvin selvitä puolella vuodella, en usko että pakotetaan sieltä ketään aukkiin, muistaakseni 2. pionk. oli se ei-auk komppania, mut en ny mee vannoo.

Voin kokemuksen syvällä rintaäännellä sanoa et vekaran Pioneereillä on tosiaan lyhyt tukka ja kova kuri. Hiuksista tuli aika selkeet ohjeet: milli tai kalju.

Jäkittäminen tulee tutuksi aivan varmasti! Opitunnit jos ei kokonaan niin ainakin alku jäkitetään. (Jos joku ei tiedä mitä jäkittäminen on ni se istumista erittäin ryhdikkäässä asennossa nyrkit polvien päällä ja katse katon rajassa. Aivan paikallaan!)

Miinoja saa kantaa niin paljon että ranteet venyy!  :seina

Myöskin pioneereiden taistelulaulu tulee tutuksi. Sillä on mukava herättää tykkimiehet aamupalalle mennessä. ;D

Mutta järjettömiä pommeja pääsee pioneerina rakentamaan ja räjäyttämään. Isoin paukku oli +130 kiloa TNT:tä!  :eek:

Territorial_ sanoi
uppista uppista.
Kohta pitäs lähtee vekaralle pioneeriks..
Vinkkejä puolella vuodella selviämiseen? ;D

Itse selvisin puolella vuodella vaikka sain paremmat pisteet Johtaja tehtävä-radasta kuin kaverit jotka pyrkivät aukkiin ja rukkiin. ;D

P1 ja P2-kokeet tein ihan rehellisesti eikä ne suuresti vaikuttaneet. Luutnantin haastattelussa sanoin vain että en tahtoisi olla puolta vuotta kauempaa. Luutnantti oli mukava mies. :)
 
Vs: aamut vähenee!

Mixo sanoi
Ps. Omalla kohalla se oli jollain lailla jopa kunniakysymys suorittaa toi intti, ei halunnu ehdointahdoin jotain Ö-miehen papereita :)

Täällä mahdollinen "Ö-mies". Minkäänlaista varmuutta tälle kuitenkaan ei vielä ole.
II/06 Parola 4.ErAutoK ja yhden kuukauden olin. Kuukausi ennen inttiin lähtöä teloin töissä selän, ja tässä sitä ollaan 12kk lykkäystä kuluttamassa. Elokuussa selvittämään terveydentilaa lääkärintodistuksen ja magneettikuvien kanssa, ja tarkoitus olisi vapautusta saada. Sen verran tuskanen kuukausi oli, että ei veksin tujummatkaan napit meinannut auttaa.

Nyt ollaan ja elellään ihan O.K., pieni tyttövauva kotona, vakipaikkaa tarjottu ja opiskelukin olisi ajankohtaisempaa. Auton pesujen jälkeen, aamuisin jne. onkin v-mäistä, kun selkää vihloo ja sen sellaista :seina

Kannattaa kuitenkin lähteä hyvillä mielin hoitamaan velvollisuuden pois alta, minä yritin, mutta selkä ei vaan pysynyt mukana :-\
 
Vs: aamut vähenee!

Itellä oli kanssa alaselkä paskana kun menin inttiin (I/05 8)), ilmeisesti jonkin asteen välilevyn pullistuma? Selkä meni aina lukkoon kun makasi kovalla alustalla selällään, saattoi kestää 10 minuuttia ennen kuin selkä naksahti käyttökuntoiseksi. Kipu tuntui säärissä ja varpaissa asti aivan helvetilliseltä. Kumma kyllä intissä selkäkivut hävisivät suht nopeasti ja sen jälkeen ei ole ongelmia ollut :eek: Pari kertaa tellulaatikoita kantaessa tuntui että nyt paukahtaa jotain mutta kai se sitten meni hyvästä selkälihastreenistä ja se auttoi.
 
Vs: aamut vähenee!

Ei sinne inttiin kannata itseään rikkomaan mennä, jos ei paikat vaan oikeasti yksinkertaisesti kestä. Ei kapiaisetkaan väkisin yritä miestä pitää puolikuntoisena sotahommissa :p

Meijän joukkueen kouluttajan haastattelussa se kysy ainaki ihan suoraan "haluatko sä aukkiin?" - "eeen mä oikeestaan.." - "no meetkö sä sit mielummin sivariin ku aukkiin?" - "no aivan varmasti" - "okei.. entäs tuota plää plää plää.." :) Ei sit joutunu ees aukkiin.

Noista P1- ja P2-kokeista sen verran että ku mä tein ne ihan niinku täytyyki, rehellisesti vastasin ja niin hyvin ku kykenin siinä P1:ssä (vai kumpi se oli se loogisuustesti) nii sain toisesta yhen pisteen ja toisesta 2 pistettä (arvosteluasteikko 0-5 muistaakseni) :D En sit tiedä olenko oikeasti ihan vitun tonttu vai mikä siinä sitten oikein meni pieleen mun kohdalla ;)
 
Vs: aamut vähenee!

Ei vois enää paljoo hitaammin tää viimenen viikko mennä. TJ2 on kuitenkin aika vähän, huomenna ei edes saa enää isoo kasaa. :peukku
 
Vs: aamut vähenee!

Nyt se on 362 aamua OHI ja passi kourassa! :peukku ;D
On vähän sekavat fiilikset viel tässä vaiheessa, tuntuu että pitäis kohta taas palata takaisin sinne ja unohtanu jo miltä normaali eläminen tuntuu.
 
Takaisin
Ylös Bottom