ABS anturien yhteensopivuus.

mitsumisi

Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2006
Elikkäs kun oma laitteeni on -93 galant 4wd 4ws niin rahatuksen maun arvaa, ja sehän ei maistu hyvältä etenkin kun itse irroittaessa naputtelin tökkeliä ilmeisesti liian kovaa hajoamisen seuraamuksella. Jos taka-anturi hajoaisi niin tilanne olisi varmaan kinkkinen 4wd/ws:n seurauksena mutta edessä ei pitäisi tarvita mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Eli itse koitan kartoittaa minkä mallien anturat ovat yhteydessä toisiinsa. Luin täältä foorumilta että eräs oli iskenyt sigmaan jonkun yksinkertaisemman mallin anturin täydellä toiminnalla poisluettuna yli 215 nopeudessa poismenoa, mikä ei liene pahin synti. Tätä ei varmaan kukaan täällä varmuudella tiedä mutta minulla ei nyt myöskään 4ws pelaa joten voisikohan sittenkin etuanturissakin olla jotain erityismeininkiä 4wd/ws mallissa vai paraneeko etuvedon anturilla?? Kait tuo ABS järjestelmä vaihtuu aina mallisarjan uudistuksen myötä mutta missä malleissa? tällä hetkellä ei uskaltaisi hankkia tilalle kun 93'-96' 2.0 v6 tai 2.0gli mikälie anturin. Kasatkaa ihmeessä tähän ketjuun kaikki vastaavuustieto minkä tiedätte siitä voi olla monille apua.
 
Vs: ABS anturien yhteensopivuus.

Hieman offtopiccia, itsellä tuntuu poistuvan nuo abs:t käytöstä sohjokeleillä vedätyksessä jo satasen vauhdissa, rauhallisesti kun kiihdyttää saa ajaa kovampaakin. Myös rengastus ja renkaiden epätasapaino tuntuu vaikuttavan.

Tiiä sit mistä johtuu, eikä kyllä oikeastaan hirveesti kiinnostakkaan, oisko senverran ruostuneet jo antureiden vastakkee että se pulssi ei oo tarpeeks hyvä.

Pointtina nyt siis se että voi niitä abs:ien häipymisiä tulla muustakin syystä kun "väärästä" anturista.. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom