Absit häipyvät 120 Km/h jälkeen

Shooter

Galant 16v Tic -89
Liittynyt
30 Elokuu 2003
Sijainti
Kirahvilandia
Aina kun nopeus nousee yli 120 km/h syttyy absien vikavalo palamaan,ja valo sammuu vasta kun on sammuttanut auton ja startannut uudelleen...Ja absit ei siis toimi sen jälkeen kun vikavalo on syttynyt ennen uutta starttausta... ???
 
ETSI-toiminto on muuten tosi kätevä ;D

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?board=10;action=display;threadid=2881;start=msg21143#msg21143


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?board=13;action=display;threadid=3310;start=msg25450#msg25450
 
Jeps,elikä viittaisi tuohon että pyörännopeusanturit on likaiset/väärin säädetty...Mites noita laitellaa,kun en ole noiden absien sielunelämään joutunut vielä sen tarkemmin tutustumaan...Miten tapahtuu mahdollinen säätö,missä sijaitsevat anturit,vinkkejä puhdistamiseen?
 
likaiset, väärin säädetty, anturi viallinen tai johto löysällä/ huonolla kontaktilla.

En tarkkaan ottaen tiedä miten ne pitäis säätää, joku muu varmaan kertoo sen, mutta ainakin kaikki komponentit pitää olla puhtaita, esim. se hammaskehä ei saa olla kurasta umpeen muurautunut....
 
Mulla on tosiaan nyt vaihdettu ehjä anturi ja tarvis varmaan viedä pajalle vielä uudestaan sillä säädöt taitaa olla pielessä. Kylmillä jarruilla "hakkaa" takasin kuivalla asfaltilla vaikka painaa vaan kevyesti.
 
V.Taavila sanoi
Mulla on tosiaan nyt vaihdettu ehjä anturi ja tarvis varmaan viedä pajalle vielä uudestaan sillä säädöt taitaa olla pielessä. Kylmillä jarruilla "hakkaa" takasin kuivalla asfaltilla vaikka painaa vaan kevyesti.
Joo,mulla tekee tuota samaa eli kun kevyesti vain painaa niin kokoajan poljin hakkaa vastaan...On tehnyt sitä ostopäivästä saakka,ja myyjä sanoi että "joojoo,se kuuluu asiaan noissa 80-luvun mitsuissa,kun on kato ekan kehitysasteen absit,ei haittaa mitään".Ihmettelin tosin sitä itsekin mutta kun eipä tuo nyt ole erityisemmin haitannutkaan niin oon antanut olla...Paitsi nyt kun tiedän asiasta paremmin ;)
 
Ei paljoa pitäisi hakkailla jos ei ole pyörät pyrkimässä lukkoon.
Säätö tapahtuu rakotulkin avulla. Anturin ja urakehän välykseksi jotain 0.8mm niin pitäisi toimia. Kato vaan sitten että ei ota kiinni toisiinsa pyöriessään. Puhtaus on puoli ruokaa, mutta sen anturin kärjen kanssa saat olla varovainen. Sitä kun ei kuulemma saisi koskettaa millään metallisella. Olen koskettanut, ei hajonnut, mutta viilaa ei kannata käyttää puhdistamiseen!!
 
Nii eli mullahan ei siis vika (siis menee noin 20km ajon jälkeen pois päältä) kadonnut sillä anturin vaihdolla. Nyt on autoa uudemman kerran pajalla käytettä ja tämänhetkisten tietojen mukaan syynä on viallinen jarruvaloanturi.

Nyt odotellaan, että saadaan uus osa niin kerronpa sitten lisää josko pelais ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom