ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
:seina :seina v***u saat*** reilu kuukaus sitä sit kestiki.. tänää illalla sytty valot ekan kerran. 200m ajon jälkee ja joka kerta tekee nyt samaa ku useamman kerran käynnistin uusiks.
Täytyy kattoa vikakoodit ny vaikka ekaks kuhan kerkee.

Sen verran kokeilin että ajon jälkee ku sammutti ja löi virrat takas päälle ja kaasupoljin pohjaa ni pumppu ei käynnistyny, rele kyllä naksahti...

No perhana. :( Katos seuraavan kerran ennenkun käynnistät et miten nopeesti se säiliö tyhjenee kun laitat virrat päälle ja painat kaasua. Tietty et auto on seisonu sen verran et nestepinta on noussu. Sit katot et pitääkö paineen siellä pumpussa. Jos ei pidä niin paineakku rikki, jos paine nousee liian hitaasti niin sähkömoottori.

Ite sain (vahva) LUULTAVASTI nyt oman toimimaan kun vaihdoin uuden sähkömoottorin. Edellinen oli todella hidas verrattuna toimivaan.

Edit.. eihä se tietenkään täyttyä pitäis :)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Joo tänää vähän tutkin tuota ja vikakoodeja oli ACD systeemissä. koodit 45, 72, 73 ja 82

45 ilmeisesti liian alhainen jännite painekatkasijalla? 72 ja 73 ayc venttiili

Mutta nämä tais olla vaan haamukoodeja, tullut siitä kun pumppu menny jumiin. isompi ongelma siis taitaa olla 82 eli pumppu. Ei pyöritä ollenkaan kaasupoljin kikalla eikä edes suoralla virralla akusta pumpun liittimeen. :-\ Kipinää kyllä löi kun johdoilla kokeilin eli yrittää kyllä ottaa virtaa vastaan...
Sähkömoottori paskana tai sitten on koko pumppu jumissa eikä jaksa pyörittää.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kyllä lähtisin ekana vahtamaan sähköpumpun jos kerta ei pyöritä. Kait siellä pitää oikeesti joku mennä erittäin pahasti solmuun jos ei yrittäis pyörittää ollenkaan. Siellä kun ei liikaa liikkuvia osia oo loppujen lopuks.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
Kyllä lähtisin ekana vahtamaan sähköpumpun jos kerta ei pyöritä. Kait siellä pitää oikeesti joku mennä erittäin pahasti solmuun jos ei yrittäis pyörittää ollenkaan. Siellä kun ei liikaa liikkuvia osia oo loppujen lopuks.

Jokatapauksessa pitää ottaa koko murikka taas autosta irti. Moottori onneks siinä heti ensimmäisenä ja kuukaus sitte kasattu uusilla pulteilla ni pitäs suht helposti lähteä irti :)

Uutta sähkömoottoria saattaisin siis tarvita jos joltain sellainen löytyy!
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Jokatapauksessa pitää ottaa koko murikka taas autosta irti. Moottori onneks siinä heti ensimmäisenä ja kuukaus sitte kasattu uusilla pulteilla ni pitäs suht helposti lähteä irti :)

Uutta sähkömoottoria saattaisin siis tarvita jos joltain sellainen löytyy!

Sen saa vaihettua irrottamatta pumppua kokonaan. Irrotat kaikki pultit mitkä pitää sen levyn siinä pumpussa/korissa kiinni ja siirrät sen sivuun siks aikaa. Vähän sieltä tulee öljyä pihalle ja pitää taas ilmata.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jaahans, syttyipä itselläkin nuo kolme ACD valoa evo seiskassa.. Perus pakkasaamu jolloin starttasin auton, ensin syttyi ABS vikavalo ja sen perään ACD valot, ennen sitä ei mitään vikaa.

Oireilee seuraavanlaisesti:
- ABS valot syttyvät käynnistyessä ja hetken kuluttua syttyvät ACD valot.
- Nopeuden ylittäessä noin 20km/h ABS valo sammuu mutta ACD vikavalot jää. (vain kerran ABS valo on pysynyt päällä maantie nopeuksissa).
- ABS jarrut ei tietenkään toimi.
- Auto käyttäytyy kuin etuveto mutta johtunee varmasti siitä että ACD ei toimi...

Vikakoodit olen lukenut Scantechillä ja Evoscanilla mutta vikakoodeja ei löydy. Paitsi auton itsensä vilkuttama koodi 65 "ABS system open or short circuit". Pyörien nopeussensorien vastukset olen mitannut ja ne ovat olleen 1,3 -1,4ohmia, eristysvastuksia en ole vielä mitannut.. Olen myös tarkastanut sensoreiden liittimet ja suihkuttanut niihin tarkoitettua puhdistusainetta.

Evoscanilla en ole saanut yhteyttä ABS ECU:un jotta voisin vertailla pyörien sensorien nopeuksia... Käytössä USB-Evoscan johto ja Evoscan 2,7.

Kysymykseni kuuluukin: Mitä tarkastan seuraavaksi ja mikä voisi olla mahdollinen vian lähde? Kosketushäiriö? rikkoutunut johto?

Auttakkee! :seina
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ABS:ssä tuo vika on. Jos siellä on vika niin se kytkee ACD:n pois päältä.
Voi olla ABS:n ratas poikki vetarista. Vai antaako se siis startin jälkeen jo ABS vian heti enneku auto liikahtaakaan? Sillon ois ABS:n anturivika oltava mielestäni.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ABS valo syttyy samantien kun virrat laittaa päälle. Miten vikaa kannattaisi lähteä metsästämään jos kyseessä on anturivika? Erikoista viassa on se että ABS valo sammuu kun vauhti ylittyy yli 20km/h.

Onko kenellekään pääkaupunkiseudulla ABS/ACD ecuun sopivaa kaapelia? Jos saisi sen verran apua että pystyisi tarkastamaan pyöräsensoreiden nopeudet kun en itse pysty tarkastamaan niitä omalla peruskaapelilla..?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Mittaa mahdollisimman läheltä ecua ne anturien vastaukset. Saat tarkastettua sillä ne johdot. Toi on kyllä outo, että sammuttaa valon ajaessa.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Nyt toimii ACD ja valot ei enää pala. :driver Kyseessä oli "Markan vika" eli löysin palaneen sulakkeen kuskinjalkatilan sulakeboxista. Kyseessä oli sulake numero 12 (7,5A) joka syöttää ABS-ECU:a. Syy miksi sulake oli palanut on vielä mysteeri mutta jokatapauksessa auto toimii nyt ja uusi sulake ei ole vielä palanut.

Luin tämän jälkeen vikakoodit ja ABS valo vilkuttaa nyt sen oikein toimiessaan koodia 13 eli right rear wheel speed sensoria sekä ACD valot edelleen vielä samaista koodia 65. Pitäisikö vikakoodien hävitä itsekseen vai pitääkö ne nollata jotenkin? Jos oikean takarenkaan nopeussensori ei ole viallinen..
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ACD valot saa nollattua akun kengän irrottamalla, 10 sek riittänee.

Sit toi ABS koodien nollaus onnistuu kans ilman kummempia työkaluja:
pinnit 1 ja 4 (joku voi vahvistaa mun muistin pitävyyden) yhteen johdon pätkällä->
jarrupoljin pohjaan->
virrat päälle->
päästä jarrupoljin 3sek sisään sit pumppaa 10x alle 1sek painalluksia toistuvasti->
virrat pois päältä->
pinnit irti->
tarkista tulos->
HANAAAA!!! :driver
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tässäpä omat kokemukseni ACD:n ihmeellisestä maailmasta.

Toissailtana lähdin kaverilta köröttelemään kotiin. Noin kahden minuutin ajon jälkeen, kun auto oli vähän lämmennyt, alkoi kuulua kovaa "sähköistä" ääntä. Ääni ei muuttunut kierroslukujen mukaan, vaan oli korkea ja todella voimakas. Ensimmäisenä tuli mieleen viallinen bensapumppu. Sammutin auton ja tulin kotiin nukkumaan.

Nyt sitten kerkesin käymään kokeilemassa autoa taas. Surinaa/särinää ei kuulunut, mutta kaikki ACD-valot syttyivät palamaan vähän matkaa liikkeelle lähdettyäni. Auton sammutus, n. 100 metriä ajoa ja sama taas.

Kertokaahan joku viisaampi, missä vika todennäköisimmin on? Eli mihin kivaan sitä saa taas rahaa upottaa?

Täytyy kyllä sanoa näin parin vuoden Evoilun perusteella, että Impreza ei tullut läheskään näin kalliiksi... koko ajan jotain draamaa :seina
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Solenoidi jääny jumittaa jonka seurauksena jää pumppu pyörimään?... ja sen seuraus voi taas olla se et paineakku menee rikki + pumpun sähkömoottori väsähtää.
Itellä tosin oli jauhanu niin kauan et akku tyhjeni.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Nyt kun sana solenoidi mainittiin... Tuossa autossa on joku solenoidi pitänyt kylmänä aina sellaista pientä naksutusta, varsinkin jarruttaessa. Nyt sitä ei ajossa kuulunut. Eli ainakin solenoidikaupoille varmaan tässä pääsee.

Sellainen vinkuna tuolta perästä on myös kuulunut aina samalla kun se solenoidi naksuttaa, mutta sitäkään ei enää kuulunut. Oli itse asiassa kovin kiva ajella kun ACD ei toiminut, kun ei kuulunut epämääräisiä ääniä ;D

Ärsyttävintä tässä on se, että kun vieläkin on Delta-auton tusailuja korjaamatta tuossa autossa, niin uutta vikaa puskee.. Koskaan varmaan pääse vain kruisailemaan :-[
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Se solenoidin naksunta ois kannattanu korjata aiemmi...ny varmaan pumppu jo mykkä (leiponu kiinni)
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Se solenoidin naksunta ois kannattanu korjata aiemmi...ny varmaan pumppu jo mykkä (leiponu kiinni)
Should've, could've, would've.. Tää on taas tätä. Monta kertaa eri korjaajilta kysynyt siitä naksunnasta, ja kukaan ei ole osannut sanoa mitään. "Nää on tämmösiä" -kommentilla. Kyllähän tuon olisi korjannut aikapäiviä sitten jos olisi tiennyt että tämmöisiäkin riskejä on olemassa. Itse yhdistin solenoidin napsumisen jotenkin ABS:ään, koska naksunta ja vinkuna loppui kun painoi vähän jarrulla vastaan, joten eipä tämmöisestä osannut murehtia.

Toivottavasti tästä kokemuksesta nyt olisi edes jollekin muulle sitten hyötyä. Pitänee pysyä noissa perhekinnereissä, kun näemmä tämmöisen auton omistaminen vaatisi oman tallin ja useiden vuosien osaamisen rallitallin mekaanikkona.

[/end of valitus]

Jos jotain hyvää haetaan, niin nämä ovat ainakin sellaisia murheita joiden kanssa ei tarvitse olla yksin. Jokainen Evo-kuski tuntee tämän tuskan ;D
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

En mä muista että täällä oisit kysyny. Delta/Veho yms ei näitte autojen kanssa parane asioida kun varaosatiskillä. Ei ne tiedä/ei ole saanu koulutusta näihin/vianetsintään.
Releestä ja sen vioista on ollu foorumilla kuiteki juttua/varottelua.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Onko tämä "solenoidi" siis oikeasti se rele joka on konehuoneessa.Jos on niin tuossa aiemminhan olen jo kertoillut mikä oli mulla homman nimi.Nyt uusi rele laitettu ja pumpun etsintä edelleen käynnissä saarivaltion suunnalta.Mullahan jäi pumppu pyörimään joskus vaikka auto oli sammuksissa jo.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ah-05 sanoi
Onko tämä "solenoidi" siis oikeasti se rele joka on konehuoneessa.Jos on niin tuossa aiemminhan olen jo kertoillut mikä oli mulla homman nimi.Nyt uusi rele laitettu ja pumpun etsintä edelleen käynnissä saarivaltion suunnalta.Mullahan jäi pumppu pyörimään joskus vaikka auto oli sammuksissa jo.
Ilmeisesti kyseessä on juurikin se rele mikä siellä naksutteli. Konehuoneesta se naksutus ainakin tuntui kuuluvan silloin kun kuului. Ja tosiaan kun sitä naksutusta on kaksi vuotta kuunnellut, niin eipä sitä osaa murehtiakaan.

Saas nähdä josko vielä tänä vuonna tuo auto toimisi niin kuin haluan. Tässä viimeiset kuukaudet yrittänyt laittaa tuota myyntikuntoon, mutta kovasti tuo auto vastustaa ajatusta ;D
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kysytäänpäs semmoista että kun pumpun repii irti autosta niin pystyykö sillä ajamaan vai pitääkö se hylätä niille sijoille odottamaan pumpun asennusta.Englannista kysellyt niin kaksi paikkaa ilmoittanut että lähettäisin omani sinne huoltoon ja lähettävät sen sitten takaisin.On vaan ikävää jos auto jää korjaamon pihaan määrittämättömäksi ajaksi.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ei sillä ajamaan kannata ruveta ilman pumppua. Tiedä sit jos ne letkut saiski tulpattua mut en ite lähtis sellasta riskiä ottaa et perän tai kulman tsydeemi menee rikki.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
Ei sillä ajamaan kannata ruveta ilman pumppua. Tiedä sit jos ne letkut saiski tulpattua mut en ite lähtis sellasta riskiä ottaa et perän tai kulman tsydeemi menee rikki.
Englannin pojat ovat ajelleet letkut tulpattuna, mutta varma on aina varmaa...
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

No meinasin vaan että ajelis sen korjaamolta kotiin parkkiin niin ei jäisi hampuusien vandaalisointi kohteeksi teollisuus alueelle.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

No tämäkin homma alkaa selviytymään.Ei tartte ajella ilman pumppua :peukku
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kyllä se on juuri se.Sinne kumin sisään kuuluu mihin meinasitkin.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kiitoksia vastauksesta. Vielä semmonen kysymys joutuuko kyseisen releen hankkimaan timanttitiskiltä? vai saako muualta?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Omani tilasin printsportilta.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Uus pumppu tuli hommattua, toimi vähän aikaa hyvin, nyt syttyy taas valot ku vähä aikaa ajanut. Antaa vikakoodia 82, mutta pumppu pyörii ja löytää paineet virrat päälle-kaasu pohjaan tekniikalla. Yhen solenoidin jouduin vaihtaan vanhast pumpust, sekö vikana?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kirjotellaan nyt tänneki ku ei osto puolelta meinaa löytyä.

Eli jos jollain löytyy toimivaa pumpun sähkömoottoria ni ei muuta ku yv:tä mulle !
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Keitäs te osaatte suositella näihin ACD-ongelmiin ratkaisijoiksi? Pitäisi tuo ongelma diagnosoida ja toivottavasti myös korjata, mutta ei ihan timanttihintaan.

Kenties jopa Pirkanmaan alueelta? Livefastille olin kovasti menossa, mutta näemmä firma on mennyt juuri konkurssiin..
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Solid Necro sanoi
Keitäs te osaatte suositella näihin ACD-ongelmiin ratkaisijoiksi? Pitäisi tuo ongelma diagnosoida ja toivottavasti myös korjata, mutta ei ihan timanttihintaan.

Kenties jopa Pirkanmaan alueelta? Livefastille olin kovasti menossa, mutta näemmä firma on mennyt juuri konkurssiin..
irroita ja pura pumppu itse. Veikkaan et on oksidoitunut tms
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Omani on pikkuhiljakseen läjässä.Huollon ja testauksen teetin englannissa.Oli juurikin pashnaa sisällä ja sähkömoottorissa myös häikkää kuulemma.Katotaan jos ensviikolla saapuisi jo suomeen.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Solid Necro sanoi
Keitäs te osaatte suositella näihin ACD-ongelmiin ratkaisijoiksi? Pitäisi tuo ongelma diagnosoida ja toivottavasti myös korjata, mutta ei ihan timanttihintaan.

Kenties jopa Pirkanmaan alueelta? Livefastille olin kovasti menossa, mutta näemmä firma on mennyt juuri konkurssiin..
Ootko soittanut kimille? kyllä se ainakin mun mitsua on huoltanut.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tontsa78 sanoi
Ootko soittanut kimille? kyllä se ainakin mun mitsua on huoltanut.
En ole soittanut, mailia laitoin kyllä tuossa jonkin aikaa sitten mutta ei vastaillut. Pitääpä soitella, jos tuo vaikka suostuisi korjailemaan. Olen töiden puolesta ollut Kimin kanssa tekemisissä aiemmin, ja miekkosesta pidän kyllä, joten olisihan tuo loistavaa jos jaksaisi jeesaamaan.

Kyllähän tuon itse purkaisin, jos:
- Sitä ei tarvitsisi tehdä kerrostalon parkkipaikalla
- Olisi tietotaitoa
- Autoa ei tarvitsisi töissä palttiarallaa joka päivä, eli remppa pitää saada kerralla purkkiin ;D
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ah-05 sanoi
Omani on pikkuhiljakseen läjässä.Huollon ja testauksen teetin englannissa.Oli juurikin pashnaa sisällä ja sähkömoottorissa myös häikkää kuulemma.Katotaan jos ensviikolla saapuisi jo suomeen.

Missä ja hinta-arviota..?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Solid Necro sanoi
En ole soittanut, mailia laitoin kyllä tuossa jonkin aikaa sitten mutta ei vastaillut. Pitääpä soitella, jos tuo vaikka suostuisi korjailemaan. Olen töiden puolesta ollut Kimin kanssa tekemisissä aiemmin, ja miekkosesta pidän kyllä, joten olisihan tuo loistavaa jos jaksaisi jeesaamaan.

Kyllähän tuon itse purkaisin, jos:
- Sitä ei tarvitsisi tehdä kerrostalon parkkipaikalla
- Olisi tietotaitoa
- Autoa ei tarvitsisi töissä palttiarallaa joka päivä, eli remppa pitää saada kerralla purkkiin ;D

Harri K sanoi
Jos kerralla niin hommaisin toisen pumpun sitten

Jos hommaat toisen pumpun niin laittelen kyllä paikoilleen. Tosin aikaa vasta Kesäkuun loppupuolella. Harri voi sit fiksaa sulle sen vanhan kuntoon... ?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cubeqtio sanoi
Missä ja hinta-arviota..?

RG motorsport.Löytyy MLR:ltä Tuli mulla hintaa 300£ ja rapiat päälle.Tietty postitkin vielä.Nyt korjattu ja testattu.Ei mikään kiireisen miehen ratkaisu kuitenkaan.Hetki sitten makselin ja nyt jos ensviikolle tosiaan tuon vielä saisi.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

ah-05 sanoi
RG motorsport.Löytyy MLR:ltä Tuli mulla hintaa 300£ ja rapiat päälle.Tietty postitkin vielä.Nyt korjattu ja testattu.Ei mikään kiireisen miehen ratkaisu kuitenkaan.Hetki sitten makselin ja nyt jos ensviikolle tosiaan tuon vielä saisi.

Todella siedettävä ja asiallinen hinta. :peukku
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

-JP- sanoi
Todella siedettävä ja asiallinen hinta. :peukku
Juu munkin mielestä.Tosin oli kolme pumppua niin oli vähän tinkivaraa kimpan takia.Mutta ei hirveesti.Sähköposteihin vastaillut hyvin ja varmistellut asiat ennenkuin tekee mitään.Jos ne pumput vielä saapuu tänne eikä tee katoamistemppuja rahojen kanssa niin sit voin suositellakkin ;D
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Nyt on taistelu oman pumpun kanssa ohitse ja voittaja on.....MINÄ!!!!! Voi sitä riemun määrää kun pumppu keräsi painetta ja ei tullut enää kolmea valoa tauluun. Kerrankin voi sanoa "Tein itse ja säästin" :D
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Lamaro sanoi
Nyt on taistelu oman pumpun kanssa ohitse ja voittaja on.....MINÄ!!!!! Voi sitä riemun määrää kun pumppu keräsi painetta ja ei tullut enää kolmea valoa tauluun. Kerrankin voi sanoa "Tein itse ja säästin" :D

Tervetuloa meille tekee sama. :D
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

cubeqtio sanoi
Tervetuloa meille tekee sama. :D

Kaveri joka oli auttaas kysy et menisinkö tekee saman prokkiksen nyt jos joku toinen pyytäis....tuli melko pitkä hiljasuus :D
Mut onhan se nyt huomattavasti helpompaa ku tietää mitä tekee, et ei se niiiin paha homma ole. Toi pumpun irrottaminen vaan vähän v-mäinen ku joutuu puskuria irrottamaan, joka tietenki on ziljoonasta eri paikasta kiinni. Tottakai jos aikaa löytyy ni voin olla "asiantuntijana" ja takapiruna huutelees mitä pitäis varmaanki tehdä xD Helpommalla olis ton oman kans päässy jos olis heti ottannu rajut otteet ja antanu sille pumpun "main bodylle" rälläkkää, koska yksinkertasesti se voi olla niin rujossa kunnossa ettei hellät otteet auta.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Puskuria? Mitenkäs se on siellä muka kiinni kun ainakin näissä meijän E8 ja E7 rotteloissa on kyllä lähtenyt kiltisti ilman mitään puskuriin koskemista.. ja seiskassa on ysin puskurikin. Vai onko sit ysissä jotain erilailla? Ysin pumppukin mulla..

Ja pumpun irrottamiseen menee n. 5 minuuttia
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
Puskuria? Mitenkäs se on siellä muka kiinni kun ainakin näissä meijän E8 ja E7 rotteloissa on kyllä lähtenyt kiltisti ilman mitään puskuriin koskemista.. ja seiskassa on ysin puskurikin. Vai onko sit ysissä jotain erilailla? Ysin pumppukin mulla..

Ja pumpun irrottamiseen menee n. 5 minuuttia

Ite ainakin vedän sen sieltä takaa pois, eli puskuri on tiellä. Tosin katoin kun laitoin takas kiinni, että korissa kiinni on muutama pultti jotka irroittamalla saattais tulla ihan tiputtamalla pois? Juu kyllä se puskuri tulee nopeesti pois, mut voit veikata ku ei tiedä missä ne kiinnikkeet sijaitsee ku on aika piilossa?
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Muistikuvan perusteella siitä pumpusta ei tarvi ottaa kun kaks pulttia alhaalta irti, ihan näkyvillä siinä reunassa, siis siitä mikä on se suojapeltisysteemi mikä tulee pumpun ympärille, sit se tipahtaa siitä välistä letkujen varaan, sit vaan letkut irti ja avot.

Mutta voin olla väärässäkin, jos sitten ihan koskematon pumppu on vielä jollain muillakin pulteilla kiinni.. :)

edit.
hilppeet.jpg

eli nuo kaks pulttia pois, jos siellä ei sitten muita ole räpeltämättömässä mallissa..
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
Muistikuvan perusteella siitä pumpusta ei tarvi ottaa kun kaks pulttia alhaalta irti, ihan näkyvillä siinä reunassa, siis siitä mikä on se suojapeltisysteemi mikä tulee pumpun ympärille, sit se tipahtaa siitä välistä letkujen varaan, sit vaan letkut irti ja avot.

Mutta voin olla väärässäkin, jos sitten ihan koskematon pumppu on vielä jollain muillakin pulteilla kiinni.. :)

edit.
hilppeet.jpg

eli nuo kaks pulttia pois, jos siellä ei sitten muita ole räpeltämättömässä mallissa..

Juu mulla oli neljällä pultilla kiinni korissa. Se makaa sellasen levyn päällä, eli suojapelti on pohjastakin kahella kiinni. Katon löytyykö kuvia.
 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Juu sulta puuttuu ilmeisesti toi yks levy vallan.

EDIT: ilman tota alalevyä se tuliskin pois tiputtamalla, mut ku on paikoillaan niin tarvii se puskuri irrottaa, että mahtuu tulemaan.


 
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Mjoo, mutta onkos tuo ylimääränen levy millään edes kiinni korissa? Näyttäs että tostakin vaan nuo 4 pulttia irti ja pumppu tipahtaa käsiin.. ja siis 4 pulttia tosiaan, muistin väärin tuon 2. Tota renkaan vieressä olevaa levyä ei tosiaan ole, mutta onko se sitten kiinni missään?

Se siis vedetään tosta alalipan välistä vaan tylysti, vähän kanittaa mutta tulee..

http://faior.miumau.net/Evo/AYC/pumpdisma.jpg

Elikkä punasella merkityt pultit auki, sitte vedetään vihreiden nuolien suuntaan(eli vararengaskoteloon päin) ja samalla voi tota sinisellä merkittyä peltiä painaa alaspäin niin pitäs tulla kyllä ulos..
 
Takaisin
Ylös Bottom