Aikeissa ostaa Galantti

lancer fani

New Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Sijainti
Oulu
Terve. Joo mulla alkoi Tossa eilen nousemaan melkoinen auto kuume (monella muulla se on kyllä näin juhannuksena joku muu mikä nousee esim päähän ;D)Elikkä Galantti pitäs saada vm 96-98.Itse olen tässä miettinyt et olisiko 2.0 vai 2.5 parempi vaihtoehto?.Kertokaahan kyseisen auton omistajat et paljon tommoinen 2.0L vie suurin piirtein satasella? ja paljonko 2.5 v6? .Sitten haluaisin tietää mahdollisista tyyppi vijoista ja et mitä kannattaisi huomioida autoa ostaessa?.tyhmänä kysyn vielä et mitä kaikkia varusteita tuon ikäisissä on mahdollisesti?.Löytyykö esim ilmastointia mistään mallista?(kun se pitäisi kuulemma avopuolison mielestä olla)

Olisin kiitollinen vastauksista ja hyvät jussin loput kaikille :peukku
 
Sen verran huomoitavaa että 96-98 vuosiin sisältyy kahden eri vuosimallin Galantia. 1997-> on uudempaa koppaa, jollaista ilmeisesti tarkoitat.
 
miikka sanoi
Sen verran huomoitavaa että 96-98 vuosiin sisältyy kahden eri vuosimallin Galantia. 1997-> on uudempaa koppaa, jollaista ilmeisesti tarkoitat.

Joo sitä uudempaa olis tarkoitus olla hankkimassa
 
Molemmissa tyyppivikana on kello, johon löytyy myös hyvät korjausohjeet.

Minulla on 2.5 automaattina ja bensiiniä on hörppinyt kympin molemmin puolin. Matka-ajossa en ole vielä kulutusta tarkistanut, koska ei ole tullut pidempiä lenkkejä nykyisellä ajopelillä ajeltua.

Automaateista ja nimenomaan 2.5 koneellisista on myös mennyt laatikkoja rikki, turbiiniakseli hieman alimitoitettu. Näistä löytyy juttua kun selailee Tekniikka-osastoa.

-tero-
 
Kiitoksi vastauksista.Pähkäilen tässä just et olisko se juuri se 2.5 vai 2.0 ???.Edellä mainitussa olisi kyllä vähän enemmän potkua mut taas 2 litranen riittäisi hyvin tarpeisiin nähden että tämä on varmaan pulma mut pitää käydä koe ajamassa molempia kunhan löydän sopivia yksilöitä :peukku
 
Miten ois TD  ;D ? Kulutus ois vaan sen 7 sekaajossa. matkas  menee semmone hieman alta 7. No ei se mikään nopee auto oo. mutta kait sillä kerkee.
Ilmastointi taitaa olla lisävaruste jos semmonen löytyy.
 
Tuohon koneen koko kysymykseen en sen kummemmin ota kantaa kun kokemus ei ole kuin 2L:sta. tuntuu kerkeevän ihan mukavasti tuollakin vaikka lastiakin on kyydissä. Tyyppivikoja on hieman vaikee luetella kun vähemmän on ollut, alatukivarret on vaihdettu, jarrulaikat eteen, nokkahihna remppaa ja kovaa ajoa  :peukku.
Parin vuoden aikana ei ongelmia ole ollut muuta kuin asennuksissa  ;D.
Autolla minun omistuksessa ajettu ~90tkm niin kai tuohon jotain "kummallisuuksiakin" olisi pitänyt mahtua jos susi auto olisi  :nykii
 
tänään kävin hakemassa ittelleni 2.0 gls galantin! ;D ensimmäiset 200km ajettu ja suu on pysynyt korvissa ja varmaan pysyy jatkossakin ;D kyllä tolla 2.0l hyvin kerkee :driver
 
Haku-toiminnolla löytyy kaikenlaista, kun laittaa hakusanaksi esim. "galant -97" kuten:
Tyyppivioista:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=4888.0

Keskustelua yleisesti:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7792.0

Muuten tähän tarttis saada joku tolkku tähän hommaan... Jos nyt puhutaan näistä uudempikoppaisista, ensimmäinen rajanveto on v.-97, jolloin koko kauneus syntyi ja faceliftin vuoro oli v.-99. Faceliftissä on esim. erilainen konepelti, kirkkaat sivuvilkut.

Galanteja on tuotu paljon Saksan maalta ja valikoima on laajentunut huimasti siitä, mitä se oli esim. kolme vuotta sitten. Täällä on nyt sekoiteltu sujuvasti eri mallien ominaisuuksia ja vakiovarusteita lisävarusteisiin. Karvalakkien lisäksi on siis Sport/Avance-malli, joissa on nahkapenkkiä, agrempaa etukeulaa jne.

Ilmastoinnit ei tod ole "harvinaisia", V6:sissa se on automaattinen, kaksilitraisissa manuaali. Tehdasmadallukset on Sport -malleissa, tavalliset on aikas korkealla  ;)
Tiptronic tuli automaatteihin v.-99, sitä aiemmissa on vanha loota, jossa on tuota turbiiniongelmaa. Meillä on pärjätty vanhalla ongelmitta. *kop, kop*
Niin ja siis automaattiloota on oppiva eli mukautuu ajotyyliisi.

Saksan malleissa saattaa olla jotain "lämpimien maiden" eroja, joten kannattaa tarkistella että on talvivarusteilla.

Kulutukseen vaikuttaa moni asia, ilmastointi, vaihteisto...Eipä tämänkokoisilla ikinä mihinkään talouslukemiin päästä, mutta jos haluaa jonkun vähäkulutuksisen, niin silloin voi gallut unohtaa. Mun 2.5 V6 farkku vie matka-ajossa 8,5-9l/100km, kaupungissa 10-12l/100km (ilmastointi vaikuttaa) ja radalla 13l/100km  ;D

Mulla ei ole galusta pahaa sanottavaa, auto on upea ajettava, ominaisuuksiltaan uskomaton palvelija, allekirjoitukseni mukainen  8) Ja nuo miettimäsi mallit kannattaa molemmat testata, omasta mielestäni kutosen hurina on päivän pelastaja.Että ei muuta kuin omaa valitsemaan monien mahdollisuuksien joukosta  :peukku
 
Tuohon ilmastointien yleisyyteen kommentti. Katsoin Autotallin Galantit -97 uudemmat läpi. Niitä löytyi 21 kpl. Ilmastointi niissä oli kuudessa, yhdessä GDi:ssä luulisin olevan eli max. seitsemässä autossa. Neljässätoista siis ei ollut ilmastointia jos noihin tietoihin nyt voi luottaa.
Ilman ilmastointia on mm. kaksi 2,5 V6 malliakin.
 
joo kävi mulla mielessä myös toi et hakis ton gallun saksasta kun kaveri on lähdössä elokuussa et vois lähtä mukaan toinen pohdinnan aihe on et olisko auto sedan vai farkku kun perheen lisäystä tulossa syksyllä(eli ensimmäinen lapsi).Kiitos jälleen kaikille uusista vastauksista.
Avopuoliso sanoi et ostettaisko tommoinen Grandis mut taitaa olla mun palkalle/lainoille ainakin vielä liian kallis kun työ elämässä ollurt vasta noin Puoli vuotta.
 
Galantin erinomaisuutta kehuen taas :D
tänään leimalle ja muuta en tehnyt kuin vaihdoin ilmansuodattimen ja vikalista tuli  ???
Toinen takakilvenvalo pimeä  :nykii
:peukku  Alkaa tuntumaan jo hieman liian huolettomalle toi auto  ;D
 
lancer fani sanoi
Terve. Joo mulla alkoi Tossa eilen nousemaan melkoinen auto kuume (monella muulla se on kyllä näin juhannuksena joku muu mikä nousee esim päähän ;D)Elikkä Galantti pitäs saada vm 96-98.Itse olen tässä miettinyt et olisiko 2.0 vai 2.5 parempi vaihtoehto?.Kertokaahan kyseisen auton omistajat et paljon tommoinen 2.0L vie suurin piirtein satasella? ja paljonko 2.5 v6? .Sitten haluaisin tietää mahdollisista tyyppi vijoista ja et mitä kannattaisi huomioida autoa ostaessa?.tyhmänä kysyn vielä et mitä kaikkia
varusteita tuon ikäisissä on mahdollisesti?.Löytyykö esim ilmastointia mistään mallista?(kun se pitäisi kuulemma avopuolison mielestä olla)

Olisin kiitollinen vastauksista ja hyvät jussin loput kaikille :peukku


Juu jossaa kympin molemmilla pyörii kulutus jos on v6 2.5.... mä voisin myydä omani evo 9 tieltä jos kiinostaa... 114 tonnii ajettu ja turbiini vastikää vaihettu... aut. ilm löytyy ja tomaatti on.. 18 kesät alla ja 17 talvi kitkat lumille?? ja kyseessähän on komein kaltsu ikinä ;D.... nii ja kyse on 98 mitsusta.
 
Kävin just eilen ajamassa tollaista vm 98 2.5 v6 farkku mallia.Täytyy sanoa et oli kyllä tosi hyvä ajaa :peukku
pitää tässä alkaa miettiä et ostaisko ton poissa.Auto on ollut noin 60 papan käytössä ja on tosi siisti ja hyvin pidetty autolla ajettu 89000Km ja automaatti lootalla.Onhan toi farmari hyvä niin mahtuu lasten rattaat hyvin kyytiin ja vääntöäkin on ihan tarpeeksi perhe käyttöön :driver
 
Turhaa löpinää

lancer fani sanoi
Avopuoliso  sanoi et ostettaisko tommoinen Grandis mut taitaa olla mun palkalle/lainoille ainakin vielä liian kallis kun työ elämässä ollurt vasta noin Puoli vuotta.

Vaihda äkkiä muijaa! Saattaa tulla muuten kalliiks. ;D (no ei)

Sun kannattaa vaihtaa myös nimimerkkiä jos ostat Gallun. ;)
 
Kuulostaa hyvältä tuo koeajamasi auto ;D Siitä vaan ajonautintoa ostamaan. Uskaltaako kysyä että paljon on pyynti? Edes hintahaarukkaa?

Ei tuota nickiä tarvi ton takia muuttaa :) Mullakin vois olla nickinä PajeroSport fani tai Outlander fani tai tai... ;D 8)
 
joo hintaa saa kysyä.Alkuperäinen hinta oli 12000€ mut soitin tänään ja sanoi et kyllä se lähtee 10500€ jos haen viikonlopun aikana pois.Pitäs vaan varmaan lainata rahaa isännältä et pystyis ostaan kun asunto lainakin painaa päälle mut pakko saada isompi auto :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom