ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Omasta vekottimesta automatiikka puuttuu, eikä EA0 sarjalaisia oikein löydy romikselta joten noinkohan olisi sama toteutus vanhemmassa Galantissa tai vaikka Lancerissa?

EA0 Galantissa ajovaloautomatiikka on tehty kahdella releellä (ns. drl ohjainyksikkö + rele), mitkä ovat konehuoneessa apukuskin lokarissa kiinni, ks kuva.
 
Tarpeeton mielestäni :)
Kyllä sä Kapsu opit vaa sen valon kääntää päälle automaattisesti hetke päästä
 
offtopic: mutta kun himmenee ne muut taulut samalla.. ja toisessa autossa on automatiikka ni menee polla sekasi :p
 
-94 Galantissa ei valot toimi kuin OFF asennossa.Kun kääntää valot ON ne sammuvat.Pitkät ei tule päälle kun vetää viiksestä vain välähtävät.Olen penkonut sulakkeet,releet(2kpl vas etupäässä,sisällä apukuskin puolella alhaalla 1 rele).Puhdistin ohjausboxin liittimet.Toimii samalla tavalla vaikka liitin olisi irti ohjausboxista.Sain manuaalin eilen käteeni enkä ole kerennyt tutkimaan sitä vielä kunnolla koska
ilmaantui toinen kriittisempi vika...ei käynnisty. :seina
 
Vs: Re: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

NPN sanoi
-94 Galantissa ei valot toimi kuin OFF asennossa.Kun kääntää valot ON ne sammuvat.Pitkät ei tule päälle kun vetää viiksestä vain välähtävät.Olen penkonut sulakkeet,releet(2kpl vas etupäässä,sisällä apukuskin puolella alhaalla 1 rele).Puhdistin ohjausboxin liittimet.Toimii samalla tavalla vaikka liitin olisi irti ohjausboxista.Sain manuaalin eilen käteeni enkä ole kerennyt tutkimaan sitä vielä kunnolla koska
ilmaantui toinen kriittisempi vika...ei käynnisty. :seina
Hommasin broidilta tuollaisen samanlaisen -94 Galantin talviautoksi ja nyt se onkin ajossa kun tuo toinen japanin ihme makaa tallissa pienen ajovirheen jäljiltä ::)

Mutta asiaan. Yritin haulla löytää, mutta en onnistunut. Täysin sama ongelma eli nuo pitkät eivät jää päälle. Olen tutkinut viiksen, toimii. Siitä lähtevistä liittimistä olen mitannut myös maajohdot, nekin maadoittuu runkoon. Valoautomatiikan olen myös ottanut pois välistä, ei toimi. Manuaalia tutkittuani en ole vielä keksinyt vikaa, kaiken järjen mukaan valojen pitäisi toimia (tosin manuaali on mielestäni hieman vaillinainen). Talveksi olisi kiva saada pitkät ;D
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

Nyt tulee vähän mutua, mutta mikäli tässä uudempikoppaisessa on samanlainen järjestelmä kuin E3*, niin valoautomatiikalla varustetussa (käännät virrat päälle, valot syttyy, viiksi OFF-asennossa) mallissa pitkät vain välähtävät viiksestä vetämällä, ja jäävät päälle vasta kun valotkin ovat päällä ja viiksestä vetää.
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

nostokurki sanoi
Nyt tulee vähän mutua, mutta mikäli tässä uudempikoppaisessa on samanlainen järjestelmä kuin E3*, niin valoautomatiikalla varustetussa (käännät virrat päälle, valot syttyy, viiksi OFF-asennossa) mallissa pitkät vain välähtävät viiksestä vetämällä, ja jäävät päälle vasta kun valotkin ovat päällä ja viiksestä vetää.
Kyllä juuri näin, mutta kun mulla ei toimi valot ollenkaan ON-asennossa jolloin ei myöskään pitkät luonnollisesti pala.

Oma hatusta heitetty diagnoosi on, että valojen releen maadoitus on poikki valoautomatiikan jälkeen ja viikseä ennen. Mutta vain siinä tapauksessa jos automatiikka itse maadoittaa kyseisen johdon suoraan runkoon (näin se olisi loogisinta).
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

asiaan liittyen olisi kysymys. sain vemix:siltä releen tohon valoautomatiikkaan ja auto on vm2000 galant. sanovat että alkaa toiminaan kun laittaa releen kiinni. nyt en vaan löydä paikkaa mihin ton releen saa laitettua. ohjeet oli että repsikan lokarin etupuolella olis liitin, mutta siellä ei ole muuta kun joku maadotus piste. osan numero on MB894050 ei tunnu sopivan ainakaan mun mitsuun. tietääkö joku tähän tapaa saada noi valot syttyyn aina kun moottorin käynnistää.
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

juu-ei,
ei ollut mullakaan johtosarjassa valmiutta sille DRL-releelle.
Joten ei pala valot..
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

Galantissa ohjataan valoja jotenkin pirullisesti nolla johdolla. vemix:siltä arveltiin jos lokarin sisällä vois olla, no ei ollu loksun sisällä mitään liitintä. ei kai niitä ole tehty eri johtosarjalla euoroopan sisäsille markkionoille. olisko sitten kyseessä joku aasian malli?
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

Olen kahdesta saksan tuonnista katsonut, kummassakaan ei ainakaan konehuoneen puolella näkynyt ko. liitintä missään.. voihan se toki olla jossain siellä matkalla piilossa.
Se "rele" siis kuuluu olla tuon peltilätkän takana mikä näkyy ekassa kuvassa. Ainakin mun Avancesta puuttuu koko lätkä koska autossa ei lampunpesimiäkään (toinen rele).
Mullekin mitsuhuolto sanoi että valmius johtosarjassa _saattaisi_ olla.
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

ja asiaa puitu täälläkin,
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=10693.0
..ei ole kukaan tainnut vielä niitä johtonippuja löytää :eek:
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

Tämä mysteeri olisi mukava ratkaista, kumpa vain olisi aikaa tutustua sähköihin oikein kunnolla. Tympii kun kesällä kaikki valot himmeenä eikä tahdo saada säädöistä ja kellosta selvää kirkkaalla ilmalla :seina

Sitten hiukan asiaa sivuten, mitä katkaisijoita on suomiversiossa siinä ajovalojen korkeuden säädön vieressä? Minulla kaksi tyhjää paikkaa joihin näyttäisi kuitenkin tulevan piuhat valmiiksi...
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

käsittääkseni siin ois paikat sutimisen estolle ja ajohallinnalle..
tyhjiä ne on suomi-autoissakin.
 
Vs: Re: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

Pasi_ sanoi
Hommasin broidilta tuollaisen samanlaisen -94 Galantin talviautoksi ja nyt se onkin ajossa kun tuo toinen japanin ihme makaa tallissa pienen ajovirheen jäljiltä ::)

Mutta asiaan. Yritin haulla löytää, mutta en onnistunut. Täysin sama ongelma eli nuo pitkät eivät jää päälle. Olen tutkinut viiksen, toimii. Siitä lähtevistä liittimistä olen mitannut myös maajohdot, nekin maadoittuu runkoon. Valoautomatiikan olen myös ottanut pois välistä, ei toimi. Manuaalia tutkittuani en ole vielä keksinyt vikaa, kaiken järjen mukaan valojen pitäisi toimia (tosin manuaali on mielestäni hieman vaillinainen). Talveksi olisi kiva saada pitkät ;D
Olisiko tähän kellään mitään ideaa?
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

jaahas,siis ilmeisesti minunkin galantissa (-96) pitäis syttyä valot automaattisesti kun se käynnistetään?muuten valot toimii normaalisti.
täytyypäs hankkia ensin manuaali itsellekkin.
 
Vs: ajovaloautomatiikka eri mitsuissa?

on muuten work shopin löytäminen hankalempaa kun kuvittelin??!! muuten en oo vielä jaksanut keskittyä automatiikka onkelmaan.. :p
 
Takaisin
Ylös Bottom