Akio, 6g saudi galant

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
110
Sijainti
Lohja
#1
Aloitellaanpa tällainen kun joskus uhkailin ja nyt tuli vihdoinkin aloitettua kunnolla tämäkin.

keskustelu
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=48716.0

Eli kyseessä foorumillakin tutuksi tullut "terroristi" galanttti vuodelta 1992.
Kyseessä muuttoauto (ei tietoa mistä) ja voimanpesänä toimi 4g63 2.0L kaasari ;D
Auto oli minulle ja kaverille tullessa seissyt noin vuoden ja lähti keskellä talvea kuin palmun alta.
Leimaa varten piti yksi jarruputki vaihtaa, putki paikata ja tuulilasin pesurit ostaa ja vähän korjailla jonkun varkausyrityksen vahinkoja (vänkärin lukko ja virtalukko)
Leimalla katsuri ensin totesi että on liian kovat päästöt ja auton alla kun oli niin totesi "pojat hei, teiltähän puuttuu katalysaattori. ei mikään ihme että oli korkeat päästöt"
todettiin takaisin että mitä jos katsoisi ne arvot EI vähäpäästöisen mukaan kun auto kerran on vuosimallistaan huolimatta sellainen ;D

kesän ajan sillä olikin huoletonta ajoa, mitä nyt parit tiivisteet vaihdoin.
Loppukesällä osaomistajan mennessä pidempää matkaa ei vanha motti kestänyt ja päätti alkaa leipuriksi.


Elintenluovuttajaksi saatiin vuoden vanhempi etuveto GTI jossa oli kone jumissa.
Sitä purkaessa huomattiin että kone oli jumissa koska startin huppu oli irronnut jumittamaan vauhtipyörää...

Sitä onkin tässä nyt pidemmän aikaa purettu, tarkoituksena siirtää moottori (sitä myötä myös tietenkin sähköt menee uusiksi) ja alusta, loppu meneekin paaliin.

eilen aloitin saudin purkamista ja päättyi siihen että lähdettiin kotiin vasta yöllä kun moottori lattialla auton edessä.
Seuraavaksi poistellaan vanhaa johtosarjaa ja niputellaan uutta tilalle.

Saudihan oli supersaloon joten varustelukin oli sen mukainen, aika lailla kaikki herkut paitsi penkinlämmittimet :D
laitellaan kuvia myöhemmin
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
110
Sijainti
Lohja
#3
Vs: Akio, 6g saudi galant

Vähän päivitystä, nyt aloitettu vanhojen sähköjen purkaminen ja tyssäs eilen siihen kun lokarin vika pultti alkoi piruilemaan niin totesin säästää v#tutukset seuraavaan kertaan
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
110
Sijainti
Lohja
#4
Vs: Akio, 6g saudi galant

eilen lähti se lokarikin irti ja sähköt ovat konehuoneesta yhtä piuhaa vaille irti. seuraavaksi lähdetäänkin kojelautaa purkamaan.
jumalauta mikä hiekkakasa löytyi sisälokarin takaa, toisaalta ottaen huomioon mistä maasta tuo auto on niin aika normi ;D
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
110
Sijainti
Lohja
#5
Vs: Akio, 6g saudi galant

Meni eilen veeärrän kimpussa vähemmän aikaa kuin piti niin siirsin huomion tämän vanhaan moottoriin.
ykkösmännän kiertokangen muttereista oli toinen melkeen irti ja itse kanki myös ruosteessa.
liuskat oli hiertyny melkeen olemattomiksi.. Tästä vielä kuva kun koneelle kerkeän.
lohkosta irti kaikki rahanarvoinen ja käytettävä. Loput paaliin
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
110
Sijainti
Lohja
#6
Vs: Akio, 6g saudi galant

Tääkin sai pitkästä aikaa huomiota. Vanha laatikko pois ja muuta rompetta konehuoneesta. Lukkopellin hioin pellille ja maalasin usiks. Kesäkuntoon 2025?
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
110
Sijainti
Lohja
#7
Vs: Akio, 6g saudi galant

Sillä välin kun porterin uudessa pellissä kuivui maali niin putsasin saudin konehuoneen oikean puolen japohjamaalit päälle. Ennen pohjia piti huikeq 2x3cm pala hitsata akkutelineen kiinnikeiden lähellä. Tietääkseni ainoa hitsattu osa tässä autossa. Jostain täytyy aloittaa ; D
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
110
Sijainti
Lohja
#9
End of an era. Ei edistynyt mihinkään (ainakaan järkevästi) ja kerrytti vain kuluja. Oli aika luopua. Onneksi meni kerholaiselle
 
Ylös Bottom