Akku takakonttiin

InF

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2008
Sijainti
Vantaa
Tulevanan viikonloppuna ois tarkotus siirtää akku takakonttiin... missäspäin kutosessa on läpiviennit konehuoneesta kabiinin puolelle. Jossain lokasuojan kohalla kuulemma on mut onko eroo JDM ja EURO malleis että kummalpuolel vai onko kummallaki puolel :D Joku rallikuski vois kertoo :p
 
Vs: Akku takakonttiin

Ainakaan JDM Nelosessa ei ole kunnon läpivientiä kuin oikealla puolella lokasuojan sisällä. Näkyy kun ottaa sisälokasuojan muovit irti.

Vasemmalla on hankalassa paikassa läpivienti konehuoneen puolella, mutta se tulee lämmityslaitteen taakse eikä sieltä kovin kummoista kaapelia saa vietyä läpi.

Euromalli saattaa olla käänteinen?
 
Vs: Akku takakonttiin

meni vähä aikataulu uusiks... mistäs sais hyvää ja halpaa kaapelii :D
 
Vs: Akku takakonttiin

InF sanoi
meni vähä aikataulu uusiks... mistäs sais hyvää ja halpaa kaapelii :D
Kannattaa melkein mitata kuinka pitkän kaapelin(t) tarvitsee ja käy jossain
sähköliikkeessä kysymässä, ne voi samalla puristaa siihen kaapelikengät päihin.
Mulla on 50mm2 kaapalilla tehty tollanen vastaava homma.
 
Vs: Akku takakonttiin

Mistähän näitä "junction boxeja" vois kysellä suomesta? Vai onko jotain fiksumpaa keksintöä kytkeä kontista tuleva kaapeli konehuoneen puolella kaapeleihin?

http://www.vehicle-wiring-products.eu/VWP-onlinestore/battconns/battconn.php#jbox
 
Vs: Akku takakonttiin

TRollis sanoi
Mistähän näitä "junction boxeja" vois kysellä suomesta? Vai onko jotain fiksumpaa keksintöä kytkeä kontista tuleva kaapeli konehuoneen puolella kaapeleihin?

http://www.vehicle-wiring-products.eu/VWP-onlinestore/battconns/battconn.php#jbox

Niin... siis akunkengät kiinni siihen akkukaapeliin ja muut sit siihen niinkuin ennenkin/aikaisemmin.
 
Vs: Akku takakonttiin

-JP- sanoi
Niin... siis akunkengät kiinni siihen akkukaapeliin ja muut sit siihen niinkuin ennenkin/aikaisemmin.

Tuota... nyt haetaan jotain jakoblokia jossa tuon kontista tulevan kaapelin voi ilman oikosulun vaaraa yhdistää noihin kaapeleihin, mitä tuolla konehuoneessa nyt on alunperinkin.

pj1.jpg



Ja oletteko poranneet tulipeltiin uuden läpiviennin kaapelille kun ei mulla ainakaan mahdu 50mm2 kaapeli sieltä kuskinpuolelta sisälokarin kautta. Vänkärin puolelta aattelin kaapelin viedä niin tulee kerralla oikealle puolelle. Mihinhän kohtaan se ois fiksuinta tökätä se uus reikä?
 
Vs: Akku takakonttiin

Jos ei välttämättä tarvitse säilyttää ns ehjänä akkukenkää konehuoneen puolella niin suosittelen ihan vaan pistämään kengään juuresta vanhan kaapelin poikki ja kolvaamaan takakonttiin menevän piuhan siihen suoraan jatkoksi. Muistaa vaan pujottaa ensin jommankumman varrelle sopivan kuristesukan...

Ja tuon kokoluokan kaapeleitahan kolvataan sitten ihan vaan kuumailmapuhaltimella ja viidellä metrillä tinaa. Toho vaan puhkumaan melkein kiinni paljaaseen kupariin ja sivusta tinaa pakkaan mukaan. Hyvin sulaa ja kiinnittyy eikä varmana ole huono kontakti eikä vaaraa oikosulusta.

Tommosista jakorasioista en tiedä, mutta veikkaisin että autohifiliikkeistä voip kysellä apua, esim SK-Autosound. Eiköhän ne tiedä mistä löytyis jos ei ittellään satu olemaan hyllyssä.
 
Vs: Akku takakonttiin

Wolfie sanoi
Ja tuon kokoluokan kaapeleitahan kolvataan sitten ihan vaan kuumailmapuhaltimella ja viidellä metrillä tinaa.
Jep,jos on lehmän hermot.

Parhaiten sujuu pikku kaasupillillä/toholla,ei tarvi nysvätä koko päivää.



TRollis:
Esim Startax yms sähköliikkeet moisia myy,jälleenmyyjiä ympäri suomen,käyppä AUTOTARVIKEliikkeessä,niin rupeaa löytymään..
 
Vs: Akku takakonttiin

läpivienneistä, huomasin että ehkä paras kohta porata läpivienti on ilmastoinin alapuolelle... siis kohtaan mihin tulee tulipellissa putket niin siitä n. 10cm alla, tulee sopivasti jalkatilaan ;)

edit: öhköh... niin galanteissa :-X en ole varma miten evoissa on apurunko korkeella....
 
Vs: Akku takakonttiin

ST sanoi
Jep,jos on lehmän hermot.

Parhaiten sujuu pikku kaasupillillä/toholla,ei tarvi nysvätä koko päivää

No kyllä mulla ainakin on tähänmennessä menny ihan puolessa minuutissa / minuutissa motonetin halpismallin kuumailmapuhaltimella kaapelijatkot ja -kengätkin ton kokoluokan kaapeliin ::)

Toki kaasupilli tai toho on vielä parempi, mutta menee se noilla kuumailmapuhkujillakin. Lämmöt vaan tappiin ja pieni suutin, suutin melkein kiinni kupariin aluks ja kun tina alkaa sulamaan niin vähän voi ottaa kauemmas puhallinta. Samalla vehkeellä saa kuitenkin helposti sen kuristesukankin lämmiteltyä sitten päälle ilman pelkoa että onnistuisi polttamaan sukkaa :)
 
Takaisin
Ylös Bottom