Akku tyhjenee

Vs: Akku tyhjenee

Ei ole normaalia,pitäisi olla perusvarusteilla alle 0,1A.

Onko mankkaa asennettu yms muutoksia tehty?

Maadoitukset kannattaa joka tapauksessa tarkistaa..
 
Vs: Akku tyhjenee

Mankka, kello ja sisävalo blokattu pois kuljettajan jalkatilassa olevasta sulakeboxista.
Itseasennettu murtohälyytin kytketty pois käytöstä.
Muut kytkennät japsien jäljiltä.

Kuva sulakeboxin kannestahttp://koti.mbnet.fi/m12ka/4g15/kansi.JPG jossa ympyröitynä sulake jonka poistamalla vuotovirrat tippuu nollille.

Missä eri kohdissa näitä maadoituksia on jotka pitäis zsekata.
 
Vs: Akku tyhjenee

jos tuo on valojen sulake, niin onko lisävaloja kytketty tai mihin se varashälytin on kytketty(väläytteleekö valoja).. varashäly puolelta saattas ongelma löytyä...

-Eki
 
Vs: Akku tyhjenee

Ei ole lisävaloja.
Hälytin ei vilkuttele valoja, ainoastaan sireeni konepellin alla soi tarvittaessa.
Hälyttimen käyttöjännite ryöstetty muistaakseni sisävalojen sulakkeelta ja nyt sekin johto on irti.
 
Vs: Akku tyhjenee

m12ka sanoi
Hälyttimen käyttöjännite ryöstetty muistaakseni sisävalojen sulakkeelta ja nyt sekin johto on irti.
No hohhoijaa..

Tuo johto on suunniteltu max 0,5A virralle,eli voipi olla hyvin mahdollista että kyrväytellyt jostain päin johtosarjaa.
 
Vs: Akku tyhjenee

ST sanoi
No hohhoijaa..

Hitaasti on kyrvähtänyt kun on kestänyt abaut 14 vuotta ja
oliskohan johtoa joka kestää vain 0,5A suojattu 10A:n sulakkeella? :eek:


Irroitin kuvassahttp://koti.mbnet.fi/m12ka/4g15/liitin.JPG olevan ison liittimen
niin vuotovirta tippui 0.48A:sta 0.048 Ampperiin. Mikähän mahtaa olla tuon vihreällä ympyröidyn mustan mötikän tehtävä? :seina
 
Vs: Akku tyhjenee

Jokos ongelma on ratkennut? Täällä on ihan samanlainen tilanne, vika on saman sulakkeen takana, mutta tarkemmin sitä ei ole saatu paikallistettua.
 
Vs: Akku tyhjenee

Ongelma ei ole hävinnyt ja onneksi uusiakaan ei ole ilmaantunut.

Vuotovirran mittasin irroittamalla akusta miinusjohdon jonka jälkeen laitoin ampeerimittarin miinusjohdon ja akun miinusnavan väliin.
 
Vs: Akku tyhjenee

Ei varmaan ole tämä (tai siis varmaan olisi katsottu jo)
Mutta onko lanserissa peräkontissa tai hanskalokerossa valoa ???
 
Vs: Akku tyhjenee

J. Puhakka sanoi
peräkontissa tai hanskalokerossa valoa ???


Peräkontista löytyy valoa ja se on sisävalon kanssa saman sulakkeen takana
joka on otettu pois.
 
Vs: Akku tyhjenee

Hep! Toinen -91 lancer ilmoittautuu vialliseksi. Yhtäkkiä ei vaan lähtenyt käyntiin, akku oli purkaantunut --> latasin --> parin päivän jälkeen(ajoa oli välissä) ei lähtenyt käyntiin. Nyt taas latasin. Joku keksinyt ratkaisua? Itsellä on kyllä hifejä laiteltu (mp3 soitin, erillissarja edessä, vahvari+subi takakontissa), mutta ne ovat olleet jo muutaman kuukauden.
 
Vs: Akku tyhjenee

m12ka sanoi
vuotovirta 0.48A

Kerrrataanpas taas sähköoppia. 0.5A x12v = 6W. Akussa pitäs olla vähintään 55Ah joka taas tarkoittaa että melko kauan on mahdollista ptää tuota vuotovirtaa päällä, jos akku on kunnossa.

Moukku sanoi
Hep! Toinen -91 lancer ilmoittautuu vialliseksi. ...hifejä laiteltu

Ja sulla uskon kans että akku on kaput. Hifit sen tekee.

Nyt ruvetaan kysymään akulta enemmän kun vähän viilenee. -> varauskyky huononee ja moottori kangistuu.
 
Vs: Akku tyhjenee

Taas viikon toimi hienosti, vaan ei enää. 10V jännitteellä ei starttaa. Voiko akku vaan olla loppu? Pari vuotta sillä on ikää ja on kokenut kovia esim. sillä on ajettu ilman laturia pari lyhyttä matkaa hätätilanteessa 8) . Kokeilin ladata tuota akkua. Hetkessä nousi maksimiin eikä enää ottanut vastaan latausta. Kun otin laturin pois, niin akun jännite laski tuohon 10V:iin. Akkuko hajalla? Hifit kytkin pois ottamalla koko virtajohdon kuuseen eli ei sinne katoa mitään. Pitäisikö asentaa kondensaattori tuohon ja ostaa kenties akku, jossa noita ampeeritunteja riittäisi vaikka naapureille? Alkaa nakertamaan.. :seina
 
Vs: Akku tyhjenee

Kovasti vaikuttais olevan akku vainaa. Kaikki oireet viittaa siihen suuntaan. Ja jos ei se vielä oo vainas niin varmaan vetelee viimesiä henkosiaan pakoputkesta. Kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa. Eipä siittä haittaakaan ole.
 
Vs: Akku tyhjenee

Kondensaattori helpottaa akun ja laturin hommia.. toimii suppari sit muutenki paremmin :peukku
ja eikä tarvi olla kokoaikaa laturiremppaa tekemäs tai vaihtamas akkuja.
 
Vs: Akku tyhjenee

Oon kuullut että akku on mennyt ~1v vanhasta autosta, jossa vois olettaa olevan kaikki perusasiat kunnos.

Ostakaa nyt se akku. Jos sen vaihtaa talvella, ei se kerkiä latautua kunnolla ja on luultavasti käynnistysongelmia. Ittellä kävi näin kun ostettiin uus exide, talvella.
 
Vs: Akku tyhjenee

osku sanoi
Ostakaa nyt se akku.
Niinpä.
Ja varsinkin jos on soittokamaa yms lisäilty,käy yllättävän paljon akun päälle,kun kuitenkin YLEENSÄ on alitehoinen laturi pellin alla.

MUTTA,kyllähän akku kerkiää hyvin talvellakin lataantuun,kunhan matkat on riittävän pitkiä.
 
Vs: Akku tyhjenee

osku sanoi
Oon kuullut että akku on mennyt ~1v vanhasta autosta, jossa vois olettaa olevan kaikki perusasiat kunnos.

Uusissa autoissa akut meneekin nopeammin. Varsinkin syklisessä käytössä. Siihen on montakin sähköteknistä perustetta.

Tässä tapauksessa tuo akku on kyllä vainaa, kun ei kerran ei ota virtaa vastaan.
Akun vaihto ei vaan auta mitään, mikäli tuota vuotovirtaa ei saada loppumaan. Se uusikin akku menee aika ripeästi, kun vuotovirtaa on tuon verran. Toki tuo akku voi olla "vain hieman" oikosulussa ja purkaa itseään sitä kautta.
 
Vs: Akku tyhjenee

m12ka sanoi
Lancer -91 tyhjentää akun ittekseen, mittasin vuotovirraksi 0.477A. onko normaalia?

Irroittamalla kuvassa ympyröidyn sulakkeen http://koti.mbnet.fi/m12ka/4g15/sulakebox.JPG vuotovirta tippuu nollaan.
Sulakekopan kannessa ko. sulakkeen kohdalla teksti 40A LAMP http://koti.mbnet.fi/m12ka/4g15/kansi.JPG

noo ootkos ottanut releet irti ja kokeillut puuttuuko jotain toimintoja?mietin vaan että eihän nuo releet vaan oo valo automatiikan releet?vuotovirtaa sun lancerissa on kummiskin liikaa.ja eihän käytetty akku voi hirveän kauaa kestää tollaista virran kulutusta kun sen varaus ei ole uutta vastaava.
 
Vs: Akku tyhjenee

osku sanoi
Kerrrataanpas taas sähköoppia. 0.5A x12v = 6W. Akussa pitäs olla vähintään 55Ah joka taas tarkoittaa että melko kauan on mahdollista ptää tuota vuotovirtaa päällä, jos akku on kunnossa.
:eek:fftopic
Miksei suoraan olisi jakanut 55Ah:ta 0.5A jolloin ampeerit olisi suoraan supistunut pois ja jäljelle jäänyt kuinka monta tuntia se kestää :)
 
Vs: Akku tyhjenee

Akku ostettu 04 syksyllä.. eli noin 3.5+v vuotta.. aivan samaa ongelmaa...

Yön yli latinki, pelas sen 2 vuorokautta.. ajoa välissä 65 kilsaa + pienta ajoa 5 kilsaa. Laturia lataa sen 14.35...

Sitten aamulla klo 0630 "öyöy.." eli la klo 15 -> ma aamu = akku tyhjä.

Okei en jaksanut lukea ihan kaikkee.. mutta oma mielipiteeni on et akku on vaan maanantai versio... ei pidä virtaansa. Kaapeleilla lähti ihan ongelmitta.

Auto siis ; Lancer 1.5 gli -91.

-mm-

ps. Oikeestaan varmistus sille et akku on sökö oli tän ajatus. ;)
 
Vs: Akku tyhjenee

Nykyakkujen keskimääräinen kestoikä tuntuu olevan 3 ja 4 vuoden välissä. Itse olen vaihtanut akun suosiolla aika tarkalleen 3 vuoden välein, eikä yllätyksiä ole tullut.

Poikkeus kun vahvistaa aina säännön, mutta toissapäivänä ihmeteltiin naapurin -99 Ford Focus td farmarin akkua. Oli meinaan sen näköinen akku, että saattoi olla jopa alkuperäinen. En sitten tiedä, onko noissa kiisseleille tarkoitetuissa akuissa jotenkin erillaiset sisuskalut tai nesteet, mutta harvinaista on että akku noin pitkään kestäisi. Oli meinaan vuotanutkin jo aika reippaasti...
 
Vs: Akku tyhjenee

C66A 1.6glxi myös purkaa akkunsa...akku uusittu 3päivää sitten...virta vuotoa ei mitattu...itse veikkaan laturia ??? ???
 
Vs: Akku tyhjenee

no eikös tuo 14,5V ole vielä sallituissa rajoissa? Ootkos kierroksilla mitannut? Entä tyhjäkäynnillä kaikki valot ja lämmittimet yms sähkölaitteet päällä?
 
Vs: Akku tyhjenee

kruisailija sanoi
lataus 14.5 eipä ole ihmekkään jos ei virtaa ole aamulla :eek:
No ~14-15V sen kuuluukin olla. Tuosta yli niin ruvetaan jo porisuttelemaan sitä akkua ja lyhentää akun elinikää huomattavasti.
 
Vs: Akku tyhjenee

kaik valot pääl puhallin pääl niinku normaalisti....ei lataa enempää kierroksilla eikä vaikka valot ja muut sähkö vimpaimet laittaa pois päältä 14.5 vaan lataa....yön ku seisoo nii aamulla ei meinaa millään lähtee käyntii,vielä ei oo tarvinnu kaapeleita mut lähellä oli tänää ,,heti ku on saanu käyntii ni voi vaikka samantie sammuttaa ja käynnistää uudellee ja lähtee ku palamun alta...niin ja tuli vaan mieleen ku kaikki muut autot mitä mulla on ollu ja kun niissä on laturi ollu kunnos nii on ladannu jotai 17-18v
 
Vs: Akku tyhjenee

17-18V rupeaa olemaan enemmän noita raskaan liikenteen latausjännitteitä :p
 
Vs: Akku tyhjenee

kruisailija sanoi
niin ja tuli vaan mieleen ku kaikki muut autot mitä mulla on ollu ja kun niissä on laturi ollu kunnos nii on ladannu jotai 17-18v
Kyllä sulla on muissa autoissa ollu sitte jo enemmän tai vähemmän viallisia latureita. Kyllä se on tuo 14,5 V aika lähellä oikeaa, jotta akutkin kestää autossa. Omassa Galantissa on ollu uudesta asti 14,3V. Mutta voihan se laturi olla viallinen vaikka latausjännitte onkin oikea eli akku tyhjäytyy laturin kautta runkoon. Enenkuin tekee viallisista latureista johtopäätöstä, niin kannattaa varmistaa akun kunto eli laita se akku vuorokaudeksi laturiin ja katso tayttyykö se yleensä ollenkaan tai jos se on jo muka muutamassa tunnissa täynnä, niin akku vaihtoon . Niin ja jos sulla on ollu 17-18V latausjänniten muissa autoissa, niin niissä on sitte mahdannu 12V valopolttimoita mennä reppukaupalla.
 
Vs: Akku tyhjenee

muistelin väärin ... joo ;D mutta vika oli kyllä laturissa se kyllä latas oikein mutta samalla purki koko ajan akkua :seina laturi vaihdettu ja taas :driver
 
Vs: Akku tyhjenee

Mitä sitä ihmettelet.Ota laturista karvat iri ja akku kanssa.Sitten mittaat onko "vuotoja",ihan vaan yleismittarilla.Sitten voit laittaa laturinkin mitaten.Epäilen että sulla on jossain muualla "vuoto",kuin laturissa.
 
Takaisin
Ylös Bottom