Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom -> manuaali keskustelut

Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89

En tunnusta omistaneeni Lanceriasi mutta vahvasti epäilen että olen omistanut Galantissasi olevat vanteet renkaineen :peukku

Vanteiden merkki on PCW, koko 17x7.5" ja ET 18, renkaat näköjääjn edelleen Kumho Ecsta 712 205/40-17. Näyttävät mahtuvan Galanttiin alle tuollakin ET:llä jotenkin.

Nuo vanteet olivat alla aiemmin omistamassani takaveto Lancer turbossa jonka omistaja on nykyisin "Zygi".
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89

ast sanoi
En tunnusta omistaneeni Lanceriasi mutta vahvasti epäilen että olen omistanut Galantissasi olevat vanteet renkaineen :peukku

Vanteiden merkki on PCW, koko 17x7.5" ja ET 18, renkaat näköjääjn edelleen Kumho Ecsta 712 205/40-17. Näyttävät mahtuvan Galanttiin alle tuollakin ET:llä jotenkin.

Nuo vanteet olivat alla aiemmin omistamassani takaveto Lancer turbossa jonka omistaja on nykyisin "Zygi".

Hyvin tunnut tietävän, renkaat kylläkin Kumho Supra. Myyjä joka ne myi kyllä on foorumilta, mutta ei ollut Zygi, voivat tietenkin olla samat vanteet :peukku Kyllähän nuo muuten mahtuu olemaan, mitä nyt vähän tulee kaarista pihalle, takaa enemmän kun taitaa olla taka-akseli siirtynyt ??? Muutoskatsastettua silti nuille vantelle sain.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89

Ja jos tarra oli Mitsubishi Drivers Club, eikä kerhon perinteinen www.MitsubishiClubFinland.com tarra, niin ei se silloin välttämättä kerholaisella ole ollut:

Mitsubishi Drivers Club on maahantuojan juttuja.

Mitsubishi Club Finland on tämä meidän pikku yhteisömme. ;)
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89

Niko Päivinen sanoi
Ja jos tarra oli Mitsubishi Drivers Club, eikä kerhon perinteinen www.MitsubishiClubFinland.com tarra, niin ei se silloin välttämättä kerholaisella ole ollut:

Mitsubishi Drivers Club on maahantuojan juttuja.

Mitsubishi Club Finland on tämä meidän pikku yhteisömme. ;)

Ahaa, tämäpä selventää vähän :p Ajattelin vain että tuo on joku vanha nimitys clubille.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Tänneppä keskustelua myös tuosta galantista. On se vaan päässy huonoon kuntoon.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Kannattaa suorilta etsiä LÄHES ruosteeton takaluukku,eivät paljon enään maksa siihen nähden mikä vaiva tuon fiksauksesta tulisi..

Kannattaa samalla katsoa etupyöränkoteloiden "jalkaa kohti" tuleva kolmen pellin "saumakohta",yllättävän moni on sieltä mätinyt,itselläkin oli lähes jalkapallon kokoinen reikä..
Ja helmat.
Ja pohja.
Ja etulokarit.
Ja itseasiassa koko auto.

Se yllätti itsenikin,kuinka paljon SINKKI vaikuttaa,kaksi gallua,toisessa ruostetta toisen edestä,vaikka ikä&km suurinpiirtein samat..
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

ST sanoi
Ja helmat.
Ja pohja.
Ja etulokarit.
Ja itseasiassa koko auto.

Se yllätti itsenikin,kuinka paljon SINKKI vaikuttaa,kaksi gallua,toisessa ruostetta toisen edestä,vaikka ikä&km suurinpiirtein samat..

Juurikin näin :peukku Nuo 88:t on aika petoja......oli tuokin sen näköinen että hommia edessä. No mitäs siinä jos hitsata osaa, oisinpa itekki osannu. ;D


Siinä etupuskurissa on pultteja vaikka missä, tärkeimmät saat esiin ku irrotat sumarisuojat, niitten takana kummalki puolella 4 pääpulttia. ja sitte niitä pultteja on vaikka missä siellä, etsivä löytää

edit. tai sit niit oli 2/ puoli en muista
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Töitähän tuossa riittää. Kävin ottamassa sen pois liikenteestä, että onpahan aikaa laitella tuota, lancerilla pärräillään sen aikaa :driver
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

ST sanoi
Kannattaa suorilta etsiä LÄHES ruosteeton takaluukku,eivät paljon enään maksa siihen nähden mikä vaiva tuon fiksauksesta tulisi..

Ajattelin vielä kokeilla hiekkapuhaltaa tuon takaluukun, kuitenkin vehkeet löytyy. Onneksi se ei vielä ole läpiasti ruostunut, pahin on tuo spoilerin keskikohta.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

ali ventti sanoi
Ajattelin vielä kokeilla hiekkapuhaltaa tuon takaluukun
Ja sen jälkeen "peltiä" on niin vähän että sormella venyy joka suuntaan..
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

ST sanoi
Ja sen jälkeen "peltiä" on niin vähän että sormella venyy joka suuntaan..

Näinhän siinä voi käydä, selviää kun kokeilee :peukku
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

niin ja kannattaa tarkistaa se perän paaaanhard tankokin..
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Lähtikö puskurit suosiolla irti? Yleensä niistä pulteista katkeaa about 60%....
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Niko Päivinen sanoi
Lähtikö puskurit suosiolla irti? Yleensä niistä pulteista katkeaa about 60%....

Takapuskuri lähti ilman suurempaa tappelua, kaikki pultit ehyet sieltäpäästä. Edestä sitten katkesi muutama pikku pultti, oisko jotain 5kpl. Ihan kohtuudella lähti.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Ykkönen silmään->jarru pohjaan,ja vääntöä,jos ei pyssyllä aukea.

Näillä eväillä+~2m jatkovarrella jouduin kerran yhtä pulttia aukomaan,kun ei pulttipyssy sanonut mitään..

Ja olihan siellä sitten sinistä lukitetta..
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

ST sanoi
Ykkönen silmään->jarru pohjaan,ja vääntöä,jos ei pyssyllä aukea.

Näillä eväillä+~2m jatkovarrella jouduin kerran yhtä pulttia aukomaan,kun ei pulttipyssy sanonut mitään..

Ja olihan siellä sitten sinistä lukitetta..
Ah, joo. Muuten tätä oltaisiin kokeiltu, mutta mulla on tuo oik. etujarru irti, eli se ei onnistu ;) Mutta huomenna kokeilen pyssyn kanssa, jos ei aukee niin pitää odottaa että tulee jarruosia..
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Laita siihen jarrusatulan liukuun PBR:n jarrukumi-rasvaa. Hiot ensin irtoruosteet pois tapista ja yrität putsata vanhat tökötit kumin sisältä mahdollisimman hyvin. Sitten kasaus tuolla rasvalla.

Muutkin vastaavat aineet varmaan käyvät mutta tuota on yleisesti saatavilla mm. Motonetissä.

Kertaakaan ei ole jarrut jumineet missään autossa sen jälkeen kun aloin käyttämään tuota.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)


Seuraavat virheet tapahtuivat lähetettäessä viestiä:
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 120 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Laitetaas tänne vähän uppia kun toi projekti kerran lähti taas käyntiin.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom -> manuaali keskustelut

Miksi sulla on siellä automaatin johtosarja viellä jos oot siirtänyt gtin koneen ja laatikon ?
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom -> manuaali keskustelut

mystinengalant sanoi
Miksi sulla on siellä automaatin johtosarja viellä jos oot siirtänyt gtin koneen ja laatikon ?

Konetta en siirtänyt, vain laatikon ja muut vaativat manuaalin osat. Luulin että on samanlaiset johdot siellä on.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom -> manuaali keskustelut

ali ventti sanoi
Konetta en siirtänyt, vain laatikon ja muut vaativat manuaalin osat. Luulin että on samanlaiset johdot siellä on.

Automaattihan ei lähe käyntiin ilman että se ecu saa signaalin että automaattilaatikko on oikeessa asennossa, se sieltä ny puuttuu. Eli juu, tavallaan on käynnistyksen esto.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom -> manuaali keskustelut

mystinengalant sanoi
Automaattihan ei lähe käyntiin ilman että se ecu saa signaalin että automaattilaatikko on oikeessa asennossa, se sieltä ny puuttuu. Eli juu, tavallaan on käynnistyksen esto.

Mistäs se tuon oikean asennon tiedon saa? Yrittelin vielä tuossa että käytin automaatin keppiä paikoillaan ja siitä kokeilin eriasentoja, eipä tuolla vaikutusta ollut.
 
Takaisin
Ylös Bottom