Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

jake241

New Member
Liittynyt
14 Heinäkuu 2006
Aloin vaihtamaan alipaineletkuja kun pomppasi päästöistä katsastuksessa (lambda arvo liaan korkea) myyrän ketaleet viime kesänä syöny niitä letkuja. Ja sitten itse kysymykseen, elikkä sen letkun mikä menee siihen termostaatin näköiseen möykkyyn onko virallisesti joku egr kello? (se letkunpätkä haarautuu siihen t-liittimestä niin siinä lähellä termarikoteloa on sellainen muoviliitin mihin tulee 2 letkua, liitetäänkö toi t-kappaleestä lähtevä pitempi letku siihen muoviliittimen ylempään vai alempaan paikkaan?? kaveri niin hätäisesti nyki ne letkut pois etten ehtinyt katsomaan oikeaa järjestystä!!!
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

Jos joku kehtais katsoa omasta autosta sen letkujen järjestyksen ;) olis kiire saada auto katsastettua kun jälkikatsastuksen viimeinen päivä lähestyy :'( kyseessä siis se alipaineletku mistä haarautuu lyhyt letkunpätkä sille egr kellolle ja siinä kellon lähellä termostaattikotelon alla on 2 paikkaa alipaineletkuille ja ne paikat on päällekkäin, pitäis saada tietää laitanko letkun ylempään vai alempaan paikkaan? ne paikat on sellaisessa kumisessa/muovisessa liittimessä, toinen niistä liittimen letkuista ilmeisesti menee kaasuläppäkotelon lähelle.
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

onko sulla kat versio?

jos ei ole niin voit tulpata kaikki huolella
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

On kat.versio, eli silloin toi tulppaus ei vissiin ole hyvä idea??
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

no periaatteessa vain (nyt en vaan muista mikä niistä kaasuläpän 3 lähdöstä) aktiivihiilisuodattimen letkun kannattaa laittaa takaisin.

eli se oli joku niistä kaasuläpän päällä olevista 3 lähdöstä menee sähkö venttiilille ja sieltä aktiivihiili pömpelille siihen vaihdelaatikon
taakse (tulipellissä kiinni ~10-15cm pyöree musta pömpeli)

muut saa tukkia.

ja tokikin pa-säätimelle imusarjan päästä/keskeltä suuttimien luota se alipaineletku pitää säilyttää
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

Okei.. pitää noita tukkimisjuttuja harrastaa myöhemmin :) Mutta nyt pitäis saada tietää että laitanko sen letkun mikä haarautuu t-liittimellä siihen egr jutskaan ja toinen pää menee imusarjan lähelle niin se pää mikä menee lähelle termarikoteloa ja siinä on päällekkäin 2 muovista putkenpätkää, liitänkö letkun alempaan vai ylempään?
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

jake241 sanoi
Okei.. pitää noita tukkimisjuttuja harrastaa myöhemmin :) Mutta nyt pitäis saada tietää että laitanko sen letkun mikä haarautuu t-liittimellä siihen egr jutskaan ja toinen pää menee imusarjan lähelle niin se pää mikä menee lähelle termarikoteloa ja siinä on päällekkäin 2 muovista putkenpätkää, liitänkö letkun alempaan vai ylempään?
kaikke ne alimmaiset kannattaa repiä pois ja tukkia, ovat EGR järjestelmän letkuja ja ERG oikeastaan vaan sotkee karstalla ja noella
imusarjan ja aiheuttaa tyhjäkäynnin huojumista
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

Vois ne tukkiakki mutta teen sen sitten kun pääsen tallille, nyt vain pitäis kiireesti tietää letkujen oikeat paikat, elikkä liitteenä kuva siitä letkun päästä mille pitäis tietää oikea paikka, kuvassa oikealla näkyy 2kpl valkoisia muoviputken pätkiä, tuleeko letku ylempään vai alempaan putkeen?? normaalisti tuossa valkoisten putkien päällä on sellainen muovinen/kuminen musta lisäosa mutta mulla sitä ei ole kun myyrät oli syöny sen :seina
 

Liitetiedostot

  • 080.JPG
    080.JPG
    215 KB · Lukukerrat 161
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

kun ei muista miten päin toimii :-[ ota suosiolla irti tuosta kellosta letku ja ruuvi letkuun samaten niihin molempii jotka tulevat tuohon
valkoisiin.
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

No nyt on letkut tukittu, ilmeisesti ei ole mitään väliä kumminpäin laitan letkut niihin valkoisiin liittimiin?? Onko kokemuksia että miten toi letkujen tukkiminen vaikuttaa päästöarvoihin?
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

jake241 sanoi
No nyt on letkut tukittu, ilmeisesti ei ole mitään väliä kumminpäin laitan letkut niihin valkoisiin liittimiin?? Onko kokemuksia että miten toi letkujen tukkiminen vaikuttaa päästöarvoihin?

ei vaikuta mitenkään.

ainut on tuo aktiivi hiilen homma, se päästää kaasut tankista koneen poltettavaksi, jos sen tukkii niin painetta tulee aika helposti tankkiin :nykii
ja jos jättää auki haiskahtaa bensalle konehuoneessa
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

Ok, kiitoksia vastauksista :) vielä kysyn että eihän sillä ole nyt väliä kumminpäin laitan nuo letkut niihin valkoisiin putkenpätkiin (siis niihin jotka on tuossa kuvassa oikealla puolella) ainaki omasta mielestä kun ne letkut on kerta tukittu niin ei pitäisi olla järjestyksellä väliä??????
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

jake241 sanoi
Ok, kiitoksia vastauksista :) vielä kysyn että eihän sillä ole nyt väliä kumminpäin laitan nuo letkut niihin valkoisiin putkenpätkiin (siis niihin jotka on tuossa kuvassa oikealla puolella) ainaki omasta mielestä kun ne letkut on kerta tukittu niin ei pitäisi olla järjestyksellä väliä??????

ei ole :)
 
Vs: Alipaineletkujen järjestys mitsubishi galant 2.0gli 1990

No nyt on tuore leima haettu katsastuskonttorilta ;D saa taas vuoden päivät huristella :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom