Alustan puslien vaihto??? Remontti edessä...Vai??

T

timppa55

Guest
Joo vaihdoin tuossa autooni Weitecin alusta satsin 35mm madaltavana ja 16" tuuman alut alle...

Ja auto oli 92" lancer (vanhakori)

No eikös perkele pari päivää alujen vaihden jälkeen alkaa kuulua jarruttaessa edestä ihmeellistä jurinaa/nirhitystä/natinaa....

No tutkailimme autoa automekaanikko kaverini kanssa ja kaveri huomasi että jarruttaessa etupyörät taipuvat takaisin päin ainakin yli 3cm... :eek:

Aluksi luulin että vika on jarruissa mutta kaveri sanoi että alatukivarren puslat menee vaihtoon...

Asia on siitä erikoinen että ääni ei lähde siitä että rengas ottaa koteloihin kiinni vaan ilmeisesti puslista...

Kävin tuossa äsken hakee uudet puslat, maksoivat 115€
Ja lauantaina olisi tarkoitus vaihtaa puslat ja samalla varmaan vetäreiden uloimmat suojakumit.

Eli jos jollain on laittaa kommenttii Propleemasta ja itse remontista niin tiedot olisi tosi tarpeen kun ei oo aikasemmin tullut tommosta remonttia eteen niin ei oikein tiedä että mitä sitä purkaisi ensin ja niin edelleen!!!???? :)
 
Mitkä puslat siinä on kyseessä? Osa puslista on helposti purettavissa, mutta usein esim. alatukivarren sisemmät puslat ovat puristussovitteella kiinni tukivarressa ja hyhdraulinen prässi olisi ehdoton apuväline vaihtotyössä. Jos prässi on käytettävissä niin siten vaihto on helppoa ja vaivatonta. Voi olla vaihtamaton paikka muuten, koska tarvittava voima on suuri.
 
varaosa liikkeessä mulle annettiin neljä kappaletta puslia.
Toiset puslat tulevat ainakin runkoa vasten semmoisella pannalla takapuolelle tukivartta vasten... niiden vaihto voi onnistua helposti kun ne pannat näytti olevan vaan kadella pultilla kiinni rungossa..

Ja etupuolella näyttäis olevan kaks kappaletta mutta niiden vaihdosta ei oo tietoo...

Onko sulla kokemuksia vetareiden suojakumien vaihdosta(ulommaiset)...???
 
Takaisin
Ylös Bottom