AneemineN ja sen sininen 4

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#1
Tuli hankittua galantin tilalle tommonen sininen evo 4 ja katotaan mitä tämän kanssa saadaan aikaan.
jotkut varmaan tunnistaa joten antaa sen asian olla tässä



Valmiiksi toho oli jo laitettu:
-peltipakosarja
-joku noname dumppi sielä suhahtaa
-trustin takapönttö näytti olevan
-pari raidin lisämittaria
-e-hyväksytyt valot,sähk.korkeussäätö puuttuu
-rumasti asennetut takasumarit
-ahtopaineen säädin
-isompi syyläri(ehkä ralliart)
-punaiset ralliart kuraläpät

ja varmaan jotain muutakin.

Mutta itse asiaan,eli pari vikaakin löytyy.

-ahdot nousee hitaasti ja alkaa kaasupohjassa nykimään vähäsen. ahdot on noin 0.9bar jos mittariin luottaminen (osittain check)
-nopeusmittari ei toimi enää ollenkaan,(tähän kaivataan vastausta)
-öljypohja vuotaa?

ja tulipa tuosta evo8 vasta huollettu turbo ostettua halvalla joten eiköhän se tästä lähde :peukku

tänne siis jutustelut vielä: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=44832.0
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#2
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Mittaristolle siis tehty mph-->kmh muutos ja mankkaa ei ollut.
kun mankka laitettiin kiinni niin nopeusmittari hävisi ja jostain vanhasta topiikista lueskelin että keltainen piuha menee liittimen pinniin numero 12,mutta kun sitä liitintä ei ole olemassakaan enää.
vastausta kaivataan mihin tuo kyseinen johto kytketään,maihin kun tökkäät niin viisari hypähtää vähän
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#3
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

nykiminen loppui tulppien vaihdolla mutta kyllä ne jotain maksoikin :nykii
sitä ajamisen iloa,vielä kun saisi nopeusmittarin skulaamaan :driver
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#4
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

nopeusmittaria selvitelty ja tultu tulokseen että se km/h-->mp/h muunnin on rikki. ongelmana siis kun autoon vaihdettu mittaristo taikka taustat niin näyttää km/h ja mp/h.
ilman convertteria näyttää jotakin kilsojen ja mailien väliltä :nykii
mistäs lähteä etsimään uutta muunninta?
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#5
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

AneemineN sanoi
nopeusmittaria selvitelty ja tultu tulokseen että se km/h-->mp/h muunnin on rikki. ongelmana siis kun autoon vaihdettu mittaristo taikka taustat niin näyttää km/h ja mp/h.
ilman convertteria näyttää jotakin kilsojen ja mailien väliltä :nykii
mistäs lähteä etsimään uutta muunninta?
Jerkulle kiitokset muuntimesta yms hommista kuten ajoneston poisto :peukku
nyt pelaa :driver
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#6
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Seuraavaksi ohjelmassa pakosarjan kasaan hitsaus kun on päässyt 1 pytyn putki halkeamaan.
Onko kellään tietoa pystyykö ralliartin bokseja säätää?
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#8
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Noh,hetken tauon jälkeen palaillaan astialle.
Parin viikon aikana tutustuttu tarkemmin vekottimeen ja saatu "pari" vikaa esiin.
Edellinen omistaja jolle vioista mainitsin ei oikeen ottanut kantaa vaikka kauppaa tehdessä kauniisti päin naamaa sanottiin että AYC toimii ja peräkään ei pidä minkään näköistä ylimääräistä ääntä.
Öljyvuoto ei ollut kuulemma vakava,kun aloin uutta tiivisteliimaa jo kolmatta kertaa pohjaan laittaa niin huomasin nuo halkeamat. :seina

-pakosarja oli siis halki 3 kohtaa,oli sentään valmistajan lätkä kiinni jossa luki megan racing. Ja rosteristahan se oli väännetty KORJATTU
-downpipessa reikä johon hitsattu peltilappu päälle
-pakoputki puolivälistä kokonaan poikki
-maffin kaulus ympäri halki joten suodatin ei pysy kiinni KORJATTU
-hukkaportti säädetty alunperin päin vi**ua KORJATTU
-ahtopaineensäädin väärinpäin,vaikka moneen kertaan itsekkin irrottanut niin en sitäkään heti tajunnut :seina KORJATTU
-öljypohja halki 6 kohtaa KORJATTU
-kompurasta puuttuu magneetti kytkin ja jumissa muutenkin KORJATTU
-AYC pumppu paska*a, heittää koodia 82:pump fail,mittaristosta otettu polttimo irti
-lämpömittari näyttää vähän puolenvälin yli ja kun kiihdytät vauhdin vähän kovemmaksi tuntuu että lämmöt laskee sitä mukaa kun kaasua painaa

Noh siinä ainakin suurimmat ja tähän mennessä isoimmat viat mitä löytynyt.
Aika p*skanmaku jäi suuhun etenkin tuon öljypohjan ja AYC kannalta kun kehtaa vielä päin naamaa sanoa että toimii mutta toisin on.
Kaikki viat alkaa jo kohtapuoliin olemaan korjattu,ei anneta pienten vikojen lannistaa mutta kohta kaatuu kuppi.

Uuden kompuran sain rikottua kun 2kpl yläkiinnityksen pultteja meni poikki tai irtosi ja kompura pääsi vääntymään ja rikkoi alakiinnikkeet, samalla meni myös ilmastoinni putki kompuran juuresta halki. Samassa reissussa hihna hyppi pari kertaa pois päältä juuri kun herra T.Kiili oli tulossa dynamiittia katselemaan.

Toinen ilmastoinnin letku taasen otti pakosarjaan kiinni ja sulatti reijän siihen letkuun.

Tarkoituksena nyt tulevana viikonloppuna olisi masentaa tuo E8 ahdin paikalleen ja saada se pelaamaan toivotulla tavalla.

Uusi AYC pumppu hakusessa myös jos nyt ei japanmotorilta sääliä heru,kumminkin paskaa autoa kauppasivat ehäjänä ja tässäkin asiassa oikeastaan sana sanaa vastaan.
Olihan myös kaveri sillä hetkellä mukana kun kerrottiin että AYC toimii ja öljyvuoto ei ole vakava.
Kuluttajasuoja ei taida oikeen yksityisten kauppoihin puuttua?

Harri.K:lla näytti olevan hyvä topiikki tuosta pumpusta tuolla jäsenten artikkeleissa,jos jaksaisi vaivatua katsomaan pumpun sisään että mikä mättää.

Näillä mennään taas hetki ja yritän kuvia lisäillä noista korjatuista vioista yms. tavaraa.
ja tänne jubailut: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=44832.0
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#9
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Ohan tässä taas keretty puuhailemaan kaikkea. :peukku

-puskurin verkot ja cooleri vedetty mustalla
-ilmastoinnin putki vaihdettu
-öljypohja vaihdettu
-TEIN S-Tech jouset alle
-vanteet vaihtui
-pakosarja hitsattu kertaalleen

ja nyt taas kun ilmastoinnin täytti,päätti toinen letku räjähtää ja koko konehuone vihreänä :seina
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#10
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Taas jonninverran puuhasteltu.
-Öljypohja saatiin nyt pitämään kunnolla kun tehtiin jakopään puolelle 8milliset reiät j aniihn jengat plus uudet pultit,ei tule enää tippaakaan öljyä
-Startin -johto meni poikki,tuli se tinailtua uusiksi
-Takavalot sai rusketuksen
Hakusessa on projektori umpiot tuohon keulalle,tuntuu vain olevan hankalaa löytää muualta kuin jenkeistä halpaan hintaan. hyväksynnällä ei ole merkitystä tässä tapauksessa.
Mäntien vaihtokin kaivaa mielessä koko ajan lisää tilaa jos siitä nyt vähän isompia lukemia alkaisi ottamaan kun tuo E8 ahdin alkaisi olemaan kuulemma valmis kohta,mutta se jää nähtäväksi.
Niin ja tuli katin laipat tilattua KKD motorsportilta että sais sen kissankorvaus putken väsättyä

Kaikki jutustelu tänne: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=44832.0

Yritän nyt saada kuvia tosta kun aurinkokin paistaa jonkunverran niin kehtaa jonkun kuvan ottaa :peukku
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#11
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Nyt tapellu ton öljynpaine mittarin kanssa kun ei tahdo näyttää painetta oikeen millään.
Mittari on RaidHP ja siitä oli anturi otettu veks,eli pelkkä mittari kabiinissa.
No nokkela poikana kävin anturin siihen hakemassa joka mittaa alueella 0-10bar ja mittari näyttää 7 baariin asti.
Noh sain vedettyä sen anturin sinne paikoilleen mutta ongelmana on se että kylmällä koneella paineet nousee max. 4bar ja kun lämpiää paineet nousee noin 3bar kun vedättää ja lähtee tuon 3bar:in jälkeen laskemaan.
Kuva tuosta virityksestä millä se anturi on siellä kiinni.
+ video ö-paine mittarilta
http://www.youtube.com/watch?v=N7wA-eF--Ts&feature=youtu.be
 

Liitetiedostot

Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#12
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Nojoo,tuli pieni ylläri kun öljypohjan taas irrottelin :-X
Antaa kuvien kertoa:



Nämä siis tulivat öljysihdistä.
Tais löytyä syy noihin öljynpaine ongelmiin :seina
ÖP anturin kerkesin heivaa jo mäkeen kun uutta odottelen,joten jää nähtäväksi auttoiko :driver
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#14
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Öljynpaine anturin sain eilen kiinni kun oottelin että sauna lämpiää.
Nyt tuli mieleinen siitäkin asennuksesta mutta öljyvuoto häiritsee vieläkin.
Tippaa tulee auton alle ja vuoto paikannettu siihen öljypohjan matalaan kohtaan startin yläpuolelle ja sinne laatikon puoleiseen päätyyn.
Otetaan vielä kerran alas se,samalla vedetään siihen pohjaan uudet pultit mutta se on viikonlopun hommia :peukku
Yritän kuvan napata tänään siitä miten sen anturin sijoittelun toteutin.
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#16
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Surullisen kuuluisat laakerit särki. :'(
Oha tossa tullu vaihdettua öljypumppua yms. ja nyt sitten odotellaan laakereita.
Kytkin alkaa olemaan käytetyn näkönen mutta menee se vielä.
Tekis mieli tehä jotain isoa nyt kun on kone lattialla mutta ei vaan nuo koiperhoset tuola lompakossa tienaa tarpeeksi että vois mitään tehdä.
Just saattaa riittää rahat laakereihin :seina
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#17
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

Vasta konerempattu ja nyt alko öljynpaineet heittelemään mittarin mukaan. :nykii
Äkkiä stoppi ja kattomaa onko koneessa öljyä,no olihan siellä. Nyt vaan pelottaa ajaa tolla enää metriäkää.
Mutta jotain plussaaki, AYC valo sammu mutta eiköhä seki syty taas aamulla :seina
Paikallaan ku kaasuttelee nostaa ö.paineet mutta ku kiihdtytät tai auto tärisee ni paineet vispaa 0-7bar ihan hulluna.
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#19
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

noniin, rötäämistä en oo jaksanu vielä sen kummemmin ihmetellä.
huomattua ainakin:
-dumpin letku huonosti kiinni,klemmari rikki
-ahtopainemittari huijjaa pikkase

jos huomenna ihmettelis lisää ???

ja tänne:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=44832.50
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#22
Vs: AneemineN ja sen sininen 4

No ainakaan 120 päivään ei ole mitää rustattu.
Auto saattaa vaihtaa omistajaa torstaina, haikein mielin kyllä.
Näihin kuviin näihin tunnelmiin ainakin tällähetkellä.
 

Liitetiedostot

  • 228.5 KB Lukukerrat 595
  • 198.7 KB Lukukerrat 629
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom