Apexi Power FC Evossa

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Evo kävi taas kerran Tahkon pajalla. Tällä kertaa päätettiin laittaa moottorinohjaus kokonaan uusiksi, jotta kiusanneista fuel cuteista päästäisiin lopullisesti eroon. Koska halusin pihistellä, yriteltiin välillä vanhoja n-ryhmän bokseja sun muita ratkaisuja, mutta eipä oikein mikään auttanut. Lopulta tilasin suoraan Japanista Apexi Power FC:n D-jetro verisona. Sillä päästään eroon ilmamäärämittarista ja ilmanottoon saadaan suora putki. Boksi on täysin säädettävä, joten jatkossakaan ei pitäisi ainakaan tuosta jäädä kiinni. Tehoa löytyy tällä hetkellä 330 hv ja vääntöä 452 nm. Kaikki tämä vain 1,3 barin ahdoilla. Virivaraa on siis vielä jäljellä, mutta oman mielenrauhan takia ajelen ainakin toistaiseksi mieluummin näillä todella varman päälle säädöillä. Myös suuttimien suorituskyky on aika tapissa, joten parempi näin. Vakio poppari annettiin jäädä, mutta se modattiin päästämään paineet taivaalle. Boost solenoidi on peräisin tonnarista ja toimii aivan loistavasti, vaikka sen ei tällä boksilla pitäisi toimia. Vakuutan, että kulkee ihan riittävästi, ei meinaa pykälää keretä heittämään sisään tarpeeksi nopeasti!

Modattu poppari:
bov.jpg


Ilmanotossa suora putki turbolle:
turbopiping.jpg


Yleiskuva moottoritilasta:
engine.jpg
 
Kuulostaa ihmeen halvalta verrattuna AEM ECU:un.
Mahtaako tuohon saada sitten laajakasta lambdaa tai EGT mittaria?!
Eikohan tuon saisi pienella vaivalla vanhempaan Eclipseenkin.
 
Ei käy power fc:eet muihin malleihin tai merkkeihin mihin on suunniteltu... ja ei saa laajakaistaa power fc:hen kiinni... mutta taas toi aem on "itsestään ajatteleva" eli kun heität ton aem:män oman laakakaistan kiinni niin sen pitäs saadellä sen mukaan kokoajan...
 
engine.jpg

Näyttää ihan fiksulta ratkaisulta, mutta saakos tuo hyvin viileää ilmaa? Sillä vaan kysyn, ku toi ilmansuodatin on tuolla "nurkassa"...
 
Evo6 konepellissähän on aukko tuolla kohin.
Sekä taitaa olla tuohon tuotu muutakin lisäilmansaantia, kun katsoo konepellin etukulmaa :peukku
 
Harri K sanoi
Evo6 konepellissähän on aukko tuolla kohin.
Sekä taitaa olla tuohon tuotu muutakin lisäilmansaantia, kun katsoo konepellin etukulmaa  :peukku

Sekä tuossa konetilan sivupellissä on aukko tuon ilmanputsarin oikealla puolella (ainakin mulla oli). Esim. TME puskurin samassa kulmassa olevan pyöreän aukon takaa lähtee putki, joka kääntyy 90 asteen kulmassa ylöspäin ja näin ollen johtaa virtausilmaa suoraan em. aukolle.
 
Takaisin
Ylös Bottom