Evo kävi taas kerran Tahkon pajalla. Tällä kertaa päätettiin laittaa moottorinohjaus kokonaan uusiksi, jotta kiusanneista fuel cuteista päästäisiin lopullisesti eroon. Koska halusin pihistellä, yriteltiin välillä vanhoja n-ryhmän bokseja sun muita ratkaisuja, mutta eipä oikein mikään auttanut. Lopulta tilasin suoraan Japanista Apexi Power FC:n D-jetro verisona. Sillä päästään eroon ilmamäärämittarista ja ilmanottoon saadaan suora putki. Boksi on täysin säädettävä, joten jatkossakaan ei pitäisi ainakaan tuosta jäädä kiinni. Tehoa löytyy tällä hetkellä 330 hv ja vääntöä 452 nm. Kaikki tämä vain 1,3 barin ahdoilla. Virivaraa on siis vielä jäljellä, mutta oman mielenrauhan takia ajelen ainakin toistaiseksi mieluummin näillä todella varman päälle säädöillä. Myös suuttimien suorituskyky on aika tapissa, joten parempi näin. Vakio poppari annettiin jäädä, mutta se modattiin päästämään paineet taivaalle. Boost solenoidi on peräisin tonnarista ja toimii aivan loistavasti, vaikka sen ei tällä boksilla pitäisi toimia. Vakuutan, että kulkee ihan riittävästi, ei meinaa pykälää keretä heittämään sisään tarpeeksi nopeasti!
Modattu poppari:
Ilmanotossa suora putki turbolle:
Yleiskuva moottoritilasta:
Modattu poppari:
Ilmanotossa suora putki turbolle:
Yleiskuva moottoritilasta: