Auto tuonti saksasta

tn2k

New Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2009
niin olisi sellainen kysymys nytten onko ketään tuonut itse autonsa saksasta ? etsinyt lähtenyt paikanpäälle ja ajanut itse takaisin suomeen . harkitsen ite sitä mutta minkälaiset kulut siinä on ? kannattaako ylipäätänsä hakea ? kannattavat reitit ja laivayhtiöt olisi myös kiva tietää . saksasta ruotsiin ja sieltä sverige laivalla turkuun/helsinkiin ?
 
Vs: Auto tuonti saksasta

Meikä haki viime kesänä 2 Volvoa Saksasta, vaimo ajoi toisen kotiin. Netistä parikymmentä vaihtoehtoa listalle ja karttaan paikkakunnat, navigaattori on ehdoton olla käytettävissä.Ei laskettu euron tarkkuudella mikä olisi ollut halvin tapa, mutta ajeltiin Tanskan läpi ja Ruotsin samoin Tukholmaan, ja lauttapaikkoja sai silloin jopa muutettua 3-4 vrk ennen saapumista. Viime kevättalven hinnoilla kannatti hakea 10 vuotiaat autot, matkan kulut kuittaantui autojen hinnoissa pois. Laske Saksassa 50 euroa per yö 2 henkeä kohti, 50 euroa sapuskaan,polttoaineet Suomen tasolla kilometrit arvioiden. Todennäköisesti Saksassa autohinnat on laskeneet kuten täälläkin.
 
Vs: Auto tuonti saksasta

Ite hain 11/2006 3000gt VR-4:n Saksasta. http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/3000gt/10.12/
Ikää sillon mulla oli 27v. ;D

Yksilö oli tarkkaan etukäteen mietitty (olihan edellinenki sama)
Myyjä 30v yksityishenkilö Hannoverisssa. Mailinvaihtoa 2vkoa ahkerasti englanniksi. Muutamat puhelut Saksaan myyjälle ja sitte otinkin Pirkkalasta lennon Köpiksen kautta Hannoveriin eräänä perjantaina. (eli vaihto köpiksessä ja 2h passailua lentokentällä...lentokoneessakin olin ollut huiman 2 kertaa aiemmin)
Myyjä oli vastassa kentällä ja auton laitoin heti tietokoneeseen kiinni ja eikun myyjä ajamaan autoa samalla kun itse loggasin että kaikki on kuten pitää. Sitten oma testiajo ja myyjäki "vähän" näytti auton rajoja ja kauppa sovittiin. Myyjä oli varannut hotellihuoneen ja vei mut sinne josta haki aamulla heti. Yhdessä mentiin rekisteröimään auto nimilleni (lauantaina VAIN 1 paikka oli auki 1h ajan Hannoverisssa rekisteröintä varten, varaudu ettei mikään paikka ole auki koska se on Saksassa harvinaista lauantaisin!!). Vakuutukset ja kilvet nimilleni ja eikun toiset renkaat auton kyytiin ja navigaattorin avulla kohti Rostock:in satamaa. Olin varannut matkaan huomattavasti aikaa, vaan se rajaton nopeus moottoriteillä vei tollasta urheiluautoa sellasta haipakkaa ettei siinä kauan mennyt :) Laivan olin varannut siis etukäteen...

Satamassa oli aikaa tehdä pakolliset alkoholiostokset ja turista useampi tunti muiden autonhakijoiden kanssa jonotettaessa laivaan. Illalla pääsin laivaan josta olin nuukana varannut hytin jossa oli muitakin..tottakai hyttiin tuli 2 aikuista suomalaista miestä + iso saksanpaimenkoira ::) No ne itse sano et toki sun pitää oma hytti saada ku koiraki meuhkas ja eikun laivan respaan ja vaihto onnistui ilmaiseksi ja sain oman privat hytin ilman lisäkustannuksia :peukku

Siinä sitte menikin merellä se 1.5vrk:tta ja maanantai aamuna rantauduin Hankoon jossa auton tullaus ja eikun kohti Tamperetta.
Klo11 olin taas töissä ja "uusi" auto pihassa ;D

Tämä tarina on totta ja kaikki sujui hienosti. Olin ensimmäistä kertaa Saksassa siis sekä yksin täysin liikenteestä. Muutamilta tutuilta otin selvää asioista sekä myyjä oli huippu kaveri (tosin ei tiennyt autoista it-nörttinä juuri mitään ;D )
Laittoi vielä mailia takaisin että pääsinkö turvallisesti kotiin :)

Toista autoa en ole Saksasta itse hakenut, mutta muutama tuttu on ohjeillani toiminut niin ja olleet tyytyväisiä.
Toki siis kannattaa katsoa ns. vara-autot, ellei se auto jota menit katsomaan miellytäkkään.
Itselläni oli käteisenä reilu 10ke rahaa mukana ja olisin tuonut jotai "normaalimpaa" autoa sitten, jonka olisin myynyt heti Suomessa. Mutta kuten sanoin, auton valitsin tarkkaan ja se oli juuri sellainen kuten puhekin. Myyjä tarkistin jokaisen setelin setelintunnistimella ;D

Hyviä linkkejä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=4048.0

Kuluja tuli:
Lentomatka jotain 100e paikkeilla Saksaan.
Hotelliyö 50e
Kilvitys ja vakuutus Saksassa jotain 100e (en muista tarkkaan)
laivamatka suomeen jotain 400e vissiin sillon... Laiva oli Superfast.
Tullissa meni sen 3kk siirtoluvan verran.
Bensaa paloi tankillinen Saksanmaalla ;D

PS. Laivalle kannattaa ottaa kannettava tietokone ja leffoja mukaan. Toi 1.5vrk tuolla ulapalla tuolla laivalla ON TYLSÄ. Ja se oma hytti..paljon mukavempaa kuin känniläiste rekkakuskien kanssa tms ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom