autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
taas mietityttää että millainen auto pitäs oikein hommata pihaan...

4x4 5henkilöä kulutus kohtalainen...? Vag konsernin vehkeet ei kiinosta...

eräs sopiva olis hinnaltaan Subarun forester turbo... sellaisesta on jo ihan hyvä kokemuksia...

mitäs mitsulla olisi tarjota tähän luokkaa?

kun vetää pitäisi muutakin kuin puutarha kärryä :'(

muistelen että olisin joskus kirjoittanu vastaavan topikin mutta sitä en löytäny :-X
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Subarun kohdalla valinta ei voi metsään mennä. On ihan ehdoton omassa segmentissään. Ei mitsulla taida olla muita kun Outlander Turbo. Mutta silti Subarulla on omat valttinsa.

Subaru Forester STi

112_2006_sema_267x+2007_subaru_forester_Sport_XT+front_view.jpg
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Pajerohan tuon täyttää heittämällä :peukku Ite olen ajellut bensanaperolla nyt yli 5 vuotta ja about 80tkm eikä ole käynyt vaihto mielessäkään. Peräkärryä perässä ei huomaa, systerin kahden hevosen kärry makkaroineen tulee huomattavan vaivatta perässä, toinen makkaroista roteva suomenhevonen ja toinen kirahvin kokoinen puoliverinen. Ja aikansa kun tuolla niitä kiskottiin niin systeri osti itelleen samanlaisen :driver

Ja jos ei täyskoppanen innosta, niin onhan tuo Sportti aika veikeä 8)

Subeista Forester tosiaan on ihan asiallinen, samaten Legacy jaksaa vetää hyvin ja etuna on Subin erittäin toimiva neliveto.

Outlandereista mulla on käyttökokemusta tuosta toiseksi uusimmasta, eli ei tuosta haikeulasta. Ei teknisiä vikoja työkäytössä juurikaan, hyvä ajettava tasamaalla, kohtuullinen neliveto. Meillä on nyt vaihdettu Mk2 CRV:t pikkuhiljaa Outtiksiin ja parempaan suuntaan menee, Hondat kokoajan pajalla, Mitsut pysyy rivissä päivässä toiseen. Ei tiloiltaan mitenkään erityisen tilava mielestäni. Eikä nyt muutenkaan silmiä hivele...
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

pajero on mielessä... mutta mutta... se diiseli vero :seina
ja bensa mallin kulutus :'(

hemmetti jos legulla sais vetää 1600kg niin se olis ihan bueno auto...

myös tuollasta L200 doubecappiä ihaillu.... mutta taas se vero :'(

paljos outtiksella saa kiskoa?
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Jaa mika vero? Jaa niin, jotain sellaistahan ne kinuu, olikos se nyt jotain 150e/vuosi..
Jaksaako vetaa? Ai olix mulla karry peras?
4x4? No ei ihan, eesta puuttuu lukko joten 3x4..
5h? Ja niiden tavarat pidemmallekkin reissulle..
Kulutus, noo, kyllahan se kaiken vie minka tankkiin laittaa..

VVVVVVVVVVV (katse allekirjoituksen suuntaan ;) )
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Mr mmc sanoi
pajero on mielessä... mutta mutta... se diiseli vero :seina
ja bensa mallin kulutus :'(

hemmetti jos legulla sais vetää 1600kg niin se olis ihan bueno auto...

myös tuollasta L200 doubecappiä ihaillu.... mutta taas se vero :'(

paljos outtiksella saa kiskoa?

Mitä lukenut/kuullut ni ei noi bensasubbetkaan ihan höyryillä mene, vaikka varmaan hieman taloudellisempia ovat kun pajerot.
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

meillä ollut es turbo meni siihen 10-11l tietämiin.
sinänsä harmi että sillon pitit luopua siitä :'(

Jaa mika vero? Jaa niin, jotain sellaistahan ne kinuu, olikos se nyt jotain 150e/vuosi..
Jaksaako vetaa? Ai olix mulla karry peras?
4x4? No ei ihan, eesta puuttuu lukko joten 3x4..
5h? Ja niiden tavarat pidemmallekkin reissulle..
Kulutus, noo, kyllahan se kaiken vie minka tankkiin laittaa..

niin pajerossa taitaa olla vero yli 600e?

ja mulla ei ole kuormaautokorttia :-\
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Bensanapero syö sen 12,8-14,4 sekalaisessa, vedettäessä en ole viitsinyt mittailla. Yhden kerran ollaan päästy tasan kymppiin matkalla Kerava-Rymättylä-Kerava 115-120km/h.

Outin vetopainoja en muista ja Naperollahan saa kiskoa vaikka maapalloa...

Ja tuo ylempänä mainittu Suburbanhan menee sitten samalla jo lentokonehallina...
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

dani sanoi
Mitä lukenut/kuullut ni ei noi bensasubbetkaan ihan höyryillä mene, vaikka varmaan hieman taloudellisempia ovat kun pajerot.

Ja vielä kun ei ole sitä kolmimukista 0,6L Alttoviulua keksitty, johon mahtuu 5 ihmistä ja tavarat, saa ja jaksaa vetää reilu 3 tonnia, on hyvän näköinen ja hyvä ajettava ja tankkiin ilmestyy sadan kilometrin välein 8,5L 95E:tä...

Eli jos aina se ensimmäinen ajatus on se kulutus, niin sitten pitää tosiaan sieltä rivistä ottaa se Suitsan Alttoviulu tai muu kikkare ja jättää autohommat muille. Ei herneitä ;)

Ja Subit aika tasasen 9-10L vehkeitä, Boxeri pikkusen janoisempi kuin perinteinen suora, mutta ei tuo vielä paljon kuitenkaan ole.
Itellä on ollut Legacy farkku ja tykkäsin kovasti.
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

cubeqtio sanoi
Eroottisin farmariauto mun mielestä.. ei voi mitään.. :)

Kaverilla on STi Imppu ja sille juttelin kerran tuosta STi Foresta, kun alkoi itseäkin sellanen kiinnostamaan, niin se oli kuulemma muumibussi ;D
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

DiisseliPajero menee 10l/100km ja varmaan kevyemmällä kaasujalalla vähemmälläkin. Vero taitanee 2.Gen pitkässä nousta kaikkinensa noin 1000€ paikkeille vuodessa, mutta syö jonkin verran vähemmän ja jonkin verran halvempaa ainetta kuin BensaPaje, eli riippuu jälleen kilometreistä, joita sulle mahtaa tulla paljon jos ja kun sulla työmatkat kerta pitenee.

Mutta kylläpä miltei mikä tahansa Diisselimaasturi vie tuon 10:n vaikka mikä olisi. Ei semmoinen malmikasa oikein ilmallakaan liiku. Ja bensat vielä enemmän.

Sportti on kai "farmari"versio ällästä, eli siinäkin olisi sitten valinnanvaraa, että kumman haluaa, avolavan vai farmarin. Sportissa vois olla pienempi kokonaismassa, kuin Pajerossa tai ällässä eli ois vähän kevyempi vero.

tiivistettynä sulla ois hakusessa kevyt, mutta kohtalasien tilava maasturi. (kohtalaisen tilava sulkee pois suzuki jimnyt yms tosi pikkuset)

Sitte tietty jos löydät jonku -80 luvun nelikon, niin saa vetää isoa kärryä, muttaen tiedä jaksaako. Esim: audi 80 quatro 1,8 kaasarikoneella saa vetää noin 2500 kilosta vaunua ;D
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Mr mmc sanoi
pajero on mielessä... mutta mutta... se diiseli vero :seina
ja bensa mallin kulutus :'(
hemmetti jos legulla sais vetää 1600kg niin se olis ihan bueno auto...
Niin olikos se kulutus miten oleellista? Jotenki ajattelisin ettei toi Leego ihan höyryillä mene :peukku

Kyllä meillä ainakin Pajerolla on kuljettu huomattavasti halvemmalla ku esim. Grandiksella, nyt reilu puoli vuotta ja 25tkm myöhemmin niin verot on kyllä kuitattu.
Ja varmasti kulkee tavara mukana eikä paljoa kulutuskaan muutu oli sitte perässä auto, jetti tai kasa lehtiä
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

MVa~1 sanoi
Esim: audi 80 quatro 1,8 kaasarikoneella saa vetää noin 2500 kilosta vaunua ;D
Kuinkahan helposti mahtais nuo Mr mmc kirjaimet vaihtua Mr vag:ksi ::)
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

MitsuMi sanoi
Kuinkahan helposti mahtais nuo Mr mmc kirjaimet vaihtua Mr vag:ksi ::)

ei vissii kovin helposti....

taitaa tulla jounille hikka.... ;D
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Outtiksella ei saa vetää kuin 1500kg, Forella muistaakseni 2500kg.
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Mr mmc sanoi
ja mulla ei ole kuormaautokorttia :-\
Ja tanapaivana ei taida enaan kortin paivitys olla niin helppoakaan, ja vaikka sen C1e:n hommaiskin niin sekin viela rajoittaa kuorma-autolla perakarryn kuitenkin auton omamassaan -> mun suburbanin tapauksessa 2990kg..

Ja kuorma-autojen verot eivat pompsahtaneet, se kompensoi jo paljon mahdollisia kuluja..

Itse kuiteista laskemani kulutus ollut n.15l/100km, alla mainittu vaunu perassa, ilman ei ole tullut pitempaa seurantaa tehtya mutta viime talvena lyhyen ajan kulutukset naytti about samaa (vrt, joulukuussa 2l bensafarkkun vastaavat naytti joskus jopa 20l/100km hipovia lukemia).
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

MVa~1 sanoi
itte tietty jos löydät jonku -80 luvun nelikon, niin saa vetää isoa kärryä, muttaen tiedä jaksaako. Esim: audi 80 quatro 1,8 kaasarikoneella saa vetää noin 2500 kilosta vaunua ;D
Omalla kokemuksella, vahan paalle 100hp (ja Nm) riittaa jaksamisen suhteen aika pitkalle, kyllahan se kuorma perassa tuntuu ja isolla kuormalla joutuu jyrkissa maissa hakemaan reilusti pienempaa sisaan, mutta jaksaa kuitenkin.
Se mika itseani tuollaisessa "pikkukipossa" ison karryn kanssa hirvittaa on veturin keveys suhteessa vaunun massaan. Suurempi massa on kuitenkin se joka paattaa mihin suuntaan mennaan. Taman takia meilla on erilliset ajokortit painavia karryja varten (tosin, pikku-e:n tapauksessa ajokorttikoe on pelleilya, ei se painavan karryn peruuttelu parkkiin ole sen kummallisempaa kuin kevyenkaan).
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

vetokyvystä en tiedä mut eikös legnumi täyttäis ton 5 henkee ja 4x4..kulutuskaan isompi ku maastureissa.Manuaali vielä niin ei tomaatti pääse hajoamaan.
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Hyeena sanoi
(tosin, pikku-e:n tapauksessa ajokorttikoe on pelleilya, ei se painavan karryn peruuttelu parkkiin ole sen kummallisempaa kuin kevyenkaan).
toissapäivänä tuonkin tehneenä olen ihan samaa mieltä. Sen ymmärtäisin jos siinä kokeessa pitäisi olla iso kärry, mutta en ymmärrä tuota painorajoitusta. Onhan niitä ihan tavallisen peräkärryn kokoisiakin jarrullisia kärryjä.

Toki korttihan on ajettava ko. yhdistelmällä. eihän henkilöautokorttiakaan voi kuorma-autolla ajaa. Ja jos automaattivaihteisella ajaa minkä tahansa kortin, niin kyseistä ajoneuvoluokaa ei saa manuaalivaihteisena ajaa. Ihmeellisiä ja ehkäpä hieman vanhanaikaisia pykäliä..

Pumpkinca: Legnumiin ei saa vetokoukkua, eli tökkää siihen viimeistään.. Vai joko tähän on tullut muutos?
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

MVa~1 sanoi
toissapäivänä tuonkin tehneenä olen ihan samaa mieltä. Sen ymmärtäisin jos siinä kokeessa pitäisi olla iso kärry, mutta en ymmärrä tuota painorajoitusta. Onhan niitä ihan tavallisen peräkärryn kokoisiakin jarrullisia kärryjä.

Isokärryhän pikku:essä pitääkin olla.. ie. katsastettu yli 750kg kärry joka peittää näkyvyyden taakse.. itse suorituksessahan ei ole sinänsä eroa pakittaako vapaalla katseella vai ilman mahdollisuutta nähdä taakse (muutenkuin peileistä) Ja sittenhän siinä on se että pitää pakittaa sinne "halliin" ja ei saa osua perä seinään.. tosin mahtuuhan se sinne varsin hyvin..
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Niin siis kärryn pitää painaa yli 800 kiloa suorituksen aikana ja olla tosiaan kokonaismassaltaan yli 750 kiloa. Mutta kun noita yli 750kg kärryjä on pienempiä kuin jarruttomia kärryjä. sitä meinasin. Että mitä eroa sillä on, onko se pieni, mutta kok.massaltaan yli 750kg kärry siinä kokeen aikana yli, vaiko alle 800 kiloa. Jos tuommosen pienen kuomullisen kärryn valitsee, niin sinne pitää sitte laittaa lisäpainoa kyytiin.. ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Ja silti kun se on kooltaan saman kokoinen kuin jarruttomanakin myyty, niin eikö se olisi sama sitten peruuttaa semmoisella.

Eli tuota painorajaa en ymmärrä, mutta fyysisesti iso kärry olisi ymmärrettävää.. Toki oli tuommossella 7,2 metriä pitkällä kärryllä helppo peruuttaa..
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

jcarlson sanoi
Ei kai paperissa oleva lukema vaikuta siihen montako autoon mahtuu. ;D

vaikuttaa se silloin jos virkavalta pysäyttää kuinka monta mitsuklubilaista mahtuu pieneen legnumiin ennätysajon ;D
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

J. Puhakka sanoi
vaikuttaa se silloin jos virkavalta pysäyttää kuinka monta mitsuklubilaista mahtuu pieneen legnumiin ennätysajon ;D

Jep mutta normaaliliikenteessä 5 henkeä kyydissä riski ~0. :)
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

ei vain taida olla legussa veto painoja puutarhakärryn vertaa :-\

ja tänään juuri juteltiin emännän kanssa autosta... vokkia ei tule meille... riitti se se stanan klonsu kokeilu kerralla...

mut oikeesti vaihtoehdot vähissä?

paljos muuten tulee veroa sitten 2001 ja uudemissa? eikös ne mene päästöjen mukaan?
pajero? L200doublecad ?
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Itse olen ollut Italofani siitä asti kun 19-vuotiaana Alfa V6:n ostin, mutta väliin on muutakin mielenkiintoista mahtunut kuten Mitsun V6 4x4 Galantti oli positiivinen yllätys. Siksi kysyn mikä vika olisi Esim. Audi A6 2.7TT Quattro avantissa? Riittävästi tilaa, riittävästi potkua (280hp), riittävästi laatua, kolme uusinta kertaa putkeen voittanut Saksan autokatsastuslaadukkuuden, huippu neliveto, sisusta pieksee saman ikäiset japsit helposti, kulutus samaa tasoa Legnumin kanssa, hinta n.9900e.
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

mitsumisi sanoi
Itse olen ollut Italofani siitä asti kun 19-vuotiaana Alfa V6:n ostin, mutta väliin on muutakin mielenkiintoista mahtunut kuten Mitsun V6 4x4 Galantti oli positiivinen yllätys. Siksi kysyn mikä vika olisi Esim. Audi A6 2.7TT Quattro avantissa? Riittävästi tilaa, riittävästi potkua (280hp), riittävästi laatua, kolme uusinta kertaa putkeen voittanut Saksan autokatsastuslaadukkuuden, huippu neliveto, sisusta pieksee saman ikäiset japsit helposti, kulutus samaa tasoa Legnumin kanssa, hinta n.9900e.

2.7? ettei 2.8?

no jos jaksat etsiä mitä vikoja oli meillä 2.8 4-motion vee 6sessa.... "high-end" golffatti...
löytyy mikä mieltä painaa topikista...

ajettu sen 100tkm ja hinta sillon 18 000e... ja toista volsua tai volsun tekniikalla olevaa ei tule... joten ne voi oikeesti
tunkea edotuksinakin sinne minne päivä ei paista...

jos jotain hyvää siitä niin recaron penkit :peukku muuta ei ollu...

kävi mielessä mös volvon xc mallit... en vaan tiedä millasia ne on jos ne on volsun haldexilla
niin varmasti jätän kauppaan sellaset...
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Mr mmc sanoi
paljos muuten tulee veroa sitten 2001 ja uudemissa? eikös ne mene päästöjen mukaan?
pajero? L200doublecad ?
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ymp%C3%A4rist%C3%B6perusteinen+ajoneuvovero.htm

AKE on ystävä kun pikkasen ettii tietoa ;)
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Mr mmc sanoi
mitkä on 3.2did pajeron päästöt? ???

Laitat kuukleen 3.2 did co2 niin ainakin mulle räpsähti aika monta nettiauton ilmotusta, kuten tämä: http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2981791

CO2: 284 g/km.
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Mr mmc sanoi
2.7? ettei 2.8?

no jos jaksat etsiä mitä vikoja oli meillä 2.8 4-motion vee 6sessa.... "high-end" golffatti...
löytyy mikä mieltä painaa topikista...

ajettu sen 100tkm ja hinta sillon 18 000e... ja toista volsua tai volsun tekniikalla olevaa ei tule... joten ne voi oikeesti
tunkea edotuksinakin sinne minne päivä ei paista...

jos jotain hyvää siitä niin recaron penkit :peukku muuta ei ollu...

kävi mielessä mös volvon xc mallit... en vaan tiedä millasia ne on jos ne on volsun haldexilla
niin varmasti jätän kauppaan sellaset...
2.7. Sama kone kuin S4:ssä. Mikä tarkoittaa mm. ZF:n tiptronik vaihteistoa. Joka merkkiinhän mahtuu maanantai kappaleita, mutta eipä mulla mitään agendaa ole saada sua VAG kuskiksi.
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

mitsumisi sanoi
2.7. Sama kone kuin S4:ssä. Mikä tarkoittaa mm. ZF:n tiptronik vaihteistoa. Joka merkkiinhän mahtuu maanantai kappaleita, mutta eipä mulla mitään agendaa ole saada sua VAG kuskiksi.

niin onhan audi vähän eri laite kun haldexvolkkari voimansiirtonsapuolesta. ja tosiaan eri moottorikin?
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

mitsumisi sanoi
Itse olen ollut Italofani siitä asti kun 19-vuotiaana Alfa V6:n ostin, mutta väliin on muutakin mielenkiintoista mahtunut kuten Mitsun V6 4x4 Galantti oli positiivinen yllätys. Siksi kysyn mikä vika olisi Esim. Audi A6 2.7TT Quattro avantissa? Riittävästi tilaa, riittävästi potkua (280hp), riittävästi laatua, kolme uusinta kertaa putkeen voittanut Saksan autokatsastuslaadukkuuden, huippu neliveto, sisusta pieksee saman ikäiset japsit helposti, kulutus samaa tasoa Legnumin kanssa, hinta n.9900e.

Ei se 2.7TT silti kyllä mikään oikein kovin ongelmaton kone ole.. Pitäisin mitsun kuutosta luotettavampana vaikka siitä ei toistaseksi Suomessa hirveän paljoa käyttökokemuksa vielä ole. Samoin Tiptronicin viathan on kaikille varmaan tuttuja eli jos automaatin haluaa niin INVECS lienee varmempi valinta.

Tehot on samoissa joo, Audissa sisusta hienompi ja ehkä "laatuvaikutelmakin". Torsenista en ole samaa mieltä että neliveto olisi ainakaan parempi kuin Legnumin visko keskilukko + AYC-perä. Rankkaisin melkeenpä Mitsun nelikon paremmaksi varsinkin jos autolla haluaa pitää "hauskaa".

Lisäksi (makuasia) mielestäni Legnum/Galant on huomattavasti hienomman näköinen kuin Audi.

Vaan joo, melkeenpä makuasia kumman noista valitsee mutta samaan hintaan todennäköisesti saa teknisesti ja koriltaan paremman yksilön VR-4 kuin A6 tai S4. Toisaalta yhtenä rasitteena on RHD eli kuinka isoksi miinukseksi sen laskee..
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

jcarlson sanoi
Lisäksi (makuasia) mielestäni Legnum/Galant on huomattavasti hienomman näköinen kuin Audi.

Tuo nyt on lähes universaali selviö :peukku mutta se on eriasia että onko ulkonäkö kaikille niin tärkeetä ;D
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

on kyllä vaihtoehdot vähissä :'(
en nyt tiiä onko se ulkonäkö kuhan olis meille käytännöllinen...

vaihtoehdot vain kallistuu subaruun tällähetkellä...

tosin vielä on volvo koe ajamatta :-X
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Noista vetopainoista kun oli puhetta niin tuntuu kyllä aika huimalta tuo Foresterin 2,5 tonnia. Pajeron perään kun lyö autokärryn autoineen, kokonaispaino huitelee jossain 2 tonnin kieppeillä ja kyllä se jo Pajerossakin ihan oikeasti tuntuu. Toki se perässä tulee, mutta en voi sanoa, että kovin kevyesti. Pidän kuitenkin Foresteria selvästi köykäisemmän luokan edustajana, joten on siinä yli 2 tonnin kärryssä boxeri kovilla.
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Taitaa Pajeron päästöt olla tomaatissa tuo 284g ja manuaalissa jotain 245g.

Uudemman Outlanderin vetopainot on 2000kg korvilla. Pajerossa sitten 3300 - 3500kg. 3300kg yleisempi.

Ja Subarun sivulta kurkattuna, uuden Foresterin vetopainot 1 500kg - 2000 kg. Uusi Forester on ainakin rakenteeltaan selvästi maasturimpi mitä vanha, joten veikkaisin itsekkin ettei vanhassa 2500kg:tä ole ollut.

Aktiivilukon voittanutta tuskin on. :) Torsen on hyvä, AYC vielä parempi.
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2954893
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2060747
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/3029620
Onkos nuo pistäny Mr MMC:lle silmään? Siin ois 5 henkilöä, isot vetomassat ja pieni vero. Toki perhetilanteestasi en tiedä, ja noihin ei taida lastenistuinta laillisesti takapenkille saada..
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

MVa~1 sanoi
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2954893
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2060747
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/3029620
Onkos nuo pistäny Mr MMC:lle silmään? Siin ois 5 henkilöä, isot vetomassat ja pieni vero. Toki perhetilanteestasi en tiedä, ja noihin ei taida lastenistuinta laillisesti takapenkille saada..

Mihinkäs noissa perustuu pieni käyttövoimavero, kun on kerran takapenkitkin?

Ja tuleehan tohon "80e diesel-veroon" kohta päälle se uusi "rankaisuvero" joka on AKE:n taulukon mukaan 316,82e/vuosi (2700-2800kg). Toki tulee muihinkin autohin...
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

En tiedä, et miten on vielä tuon ikäsiin saatu kovilla takapenkeillä pikkuvero. Samanlaisia kovapenkkisiä pakujahan on -80luvulla ja -90 luvun alussa ainakin tehty paljonkin. Esim. Chevy-vanit miltei kaikki. Ja samoten tuo minun Pajerokin on kovilla penkeillä ja pienellä verolla.

Nuo kyseiset Pajerot on varmaan tehty johonkin sopivaan rakoon, kun on ollut taas porsaanreikä lakipykäläviidakossa. Kattokaapas vasitella noita takapenkkejä noissa autoissa. Näyttäis olevan samanlaiset kaikissa, eli onko sitten tehtaan tekemiä, vai onko joku Suomessa valmistanu isomman erän lankkupenkkiPakuja. Mulla ainakin itselläni on ihan jonkuin itsetekemä takapenkki, eikä lähellekkään noin siistin näköinen..
 
Vs: autoa vaihtamassa... (4x4, 5henk. farkku tms...)

Pistetään nyt tähän topikkiin.

Tänään soittelin takaisin kummaan numeroon, joka oli tavoitellut. Toisesta päästä vastasi herrasmies, joka tarjosi nettiautossa myynnissä olevaan kikottimeen vaihdossa -90 Pajeroa. Vastasin samantien, että "ei kiitos", koska etsin vähän kuluttavaa dieseliä työajojen takia. Herrasmies ei kuitenkaan luovuttanut, van alkoi kertoa autosta enemmän. No, nyt sitten arvonkin, että mitä teen. Vaihdossa minulle olisi siis tulossa n.185tkm ajettu 7 hengen hlöauto. Dieselkoneella. Saisihan tuon vissiin muutettua 2 hengen pieniverolliseksi pakuksi, mutta ei minun sydän ainakaan tuommoista pysty semmoiseksi muuttamaan. Tekniikalla vissiin ajelisi vielä vaikka kuinka paljon. Voisinhan minä tuollakin ajaa ne 30tkm vuodessa työajoja, koska kyllä siitä sen verran säästyisi, että dieselveron saisi maksettua.

Pitää nyt vähän miettiä, että miten oikein tekisi...
 
Takaisin
Ylös Bottom