Automaattilaatikon varoitusvalo syttyy palamaan!? PAJERO V6

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Pajero V6 vm.1989

Jostakin syystä automaattilaatikon lämmöistä varoittava varoitusvalo syttyy palamaan...? Mistä voisin lähteä vikaa etsimään???

Valo ei sammu vaikka käyttää tyhjäkäynnillä autoa P asennossa paikoillaan...
Varoitusvalon saat sammumaan, kun sammutat auton ja käynnistät uudelleen.


Varoitusvalo syttyi palamaan ensimmäisen kerran, kun vedin viikko sitten peräkärriä.
Nyt tosin valo syttyy palamaan ilman kuormaakin ja aika nopeasti lyhyen ajon jälkeenkin ???
( Öljyt on vaihdettu viimevuonna )
 
Vs: Automaattilaatikon varoitusvalo syttyy palamaan!?

Ja mikähän auto mahtaa olla kyseessä?

-> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19857.0
 
Vs: Automaattilaatikon varoitusvalo syttyy palamaan!?

Niko Päivinen sanoi
Ja mikähän auto mahtaa olla kyseessä?

-> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19857.0

Korjattu... Arvelin, että avatar kuvasta käy ilmi... ;D ;D ;D
 
Vs: Automaattilaatikon varoitusvalo syttyy palamaan!? PAJERO V6

No niin, öljyt on siis vaihdettu joskus, mutta onko niitä NYT tarpeeksi lootassa ja onko öljy minkä väristä? Onhan syylarissa nestettä hyvin?

Vaihtoehdothan käytännössä ovat, että joko öljy tosiaan käy jostain syystä kuumana, tai sitten anturi on sökönä.

Manuaalista ei vaan löytynyt kuin "thermo switch", joka kytkeytyy yli 50-asteen lämmössä. Jotenkin se ei vaikuta ylilämpöanturilta, pikemminkin ylivaihteen lämpötila-anturilta. Mutta jossainhan se varoitusvaloakin ohjaava anturi on...
 
Vs: Automaattilaatikon varoitusvalo syttyy palamaan!? PAJERO V6

4x4wiren FAQ:sta lainaus:

Q: My A/T Temp light comes on while I'm driving. Why is this?
A1: YOUR AUTOMATIC TRANSMISSION IS OVERHEATING. DO NOT DRIVE THE TRUCK WITH THIS LIGHT ON. THERE ARE SPECIFIC INSTRUCTIONS INSIDE THE VEHICLE ON WHAT TO DO IF THIS LIGHT ILLUMINATES. FOLLOW THEM OR RISK MAJOR DAMAGE TO YOUR TRANSMISSION!
A2: Your ATF level is too low.
A3: Your ATF level is too high.
A4: Your A/T filter is clogged.
A5: Your A/T oil cooler is obstructed or not functioning properly.

Q: What can I do to keep my A/T from overheating?
A1: Make sure the A/T oil cooler on the front of your vehicle is not blocked or caked with debris. Also, check to make sure none of the cooler lines running from the transmission to the oil cooler are bent or kinked.
A2: Change your transmission filter. It is located on the valve body in the oil pan under the transmission. You'll have to drop the large crossmember that supports the A/T and the shifter linkage in order to access the pan. If this is beyond your mechanical abilities, have a shop perform the operation for you.
A3: Drain and refill your ATF with a high-quality DexronIII at least every 20,000mi.
A4: Make sure your ATF level is correct. Too much or too little ATF can cause your A/T to overheat.

Q: How hot is my ATF when the A/T Temp light comes on?
A: The A/T temperature sensor will actuate at ~302°F (~150°C).

Q: My A/T Temp light comes on when I start the car and stays on. Why is this?
A: The A/T Temp sensor is broken. Replace the A/T Temp sensor.
 
Vs: Automaattilaatikon varoitusvalo syttyy palamaan!? PAJERO V6

Niko Päivinen sanoi
No niin, öljyt on siis vaihdettu joskus, mutta onko niitä NYT tarpeeksi lootassa ja onko öljy minkä väristä? Onhan syylarissa nestettä hyvin?

Vaihtoehdothan käytännössä ovat, että joko öljy tosiaan käy jostain syystä kuumana, tai sitten anturi on sökönä.

Manuaalista ei vaan löytynyt kuin "thermo switch", joka kytkeytyy yli 50-asteen lämmössä. Jotenkin se ei vaikuta ylilämpöanturilta, pikemminkin ylivaihteen lämpötila-anturilta. Mutta jossainhan se varoistusvaloakin ohjaava anturi on...

Öljyn määrä on ok!

Tuo syylärin nesteen määrä varmaan sen aiheuttaakin...
Meinaan termostaatti jumitti ja kone keitti... ja sen jälkeen ilmoitteli tuo lämpötilan varoitusvalokin vasta itsestään.
( Kansipahvi/t uusissa joten ne uusimmalla varmaan lämpenemis ongelmakin häviää! )
 
Vs: Automaattilaatikon varoitusvalo syttyy palamaan!? PAJERO V6

Anturi voi EHKÄ olla samassa paikassa kuin Delicassa?
Laatikon kyljessä, toisen öljyputken juuressa? Äkkiähän tuon katsoo.

http://www.delica.ca/forum/automatic-tranny-over-heat-light-problem-anyone-107.html
 
Vs: Automaattilaatikon varoitusvalo syttyy palamaan!? PAJERO V6

Ootkos kokeillu, että onko se laatikko kuuma, kun se valo syttyy. Varovasti vain käsi laatikkoa vasten ja toivot, että ei polta. Jos laatikon "pakat" on alkanut luistamaan, niin kuumenee hyvin nopeasti ja hyvin kuumaksi.

Voisko varoitusvalo olla semmoinen, että ei "kuittaannu" pois päältä ennenkuin virrat käyttää pois päältä..? Ei ole tullut kauheasti tutustuttua Pajeron automaatin sielunelämään..
 
Vs: Automaattilaatikon varoitusvalo syttyy palamaan!? PAJERO V6

MVa~1 sanoi
Ootkos kokeillu, että onko se laatikko kuuma, kun se valo syttyy. Varovasti vain käsi laatikkoa vasten ja toivot, että ei polta. Jos laatikon "pakat" on alkanut luistamaan, niin kuumenee hyvin nopeasti ja hyvin kuumaksi.

Voisko varoitusvalo olla semmoinen, että ei "kuittaannu" pois päältä ennenkuin virrat käyttää pois päältä..? Ei ole tullut kauheasti tutustuttua Pajeron automaatin sielunelämään..

"Vaihdekepin" juuressa lukee englanniksi, että valo sammuu kun aikansa käyttää konetta P asennossa pelkällä tyhjäkäynnillä...
 
Takaisin
Ylös Bottom