Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?
ST sanoi
Viikonloppuna olen menossa tallille,niin voisin ottaa mukaan "muistilappuseni" miten säädetään TK,sen anturi yms,niin saisi niitäkin esille..
Noniin,muistinpahan otta mukaan..
Eli,nämä ohjeet pätevät käytettäessä jotain dataloggeria,MUT:tia,tai sitten maadottamalla tietyt piuhat (kaivan nämäkin jossain vaiheessa).
Yhdessä litaniassa tulee siis sytkän&TK-anturin&tyhjäkäynnin&TK-moottorin säätö&KL-asentoanturin,JOTKA PITÄÄ TEHDÄ TÄSSÄ JÄRJESTYKSESSÄ.
Ensimmäisenä kone lämpöiseksi (niin että flekti pyörähtää vähintään kerran)->sammuta auto->kytke sytkän maadoituspiuha kiinni->käynnistä auto,säädetään sytkä 5ast jos ei jo ole.
Tämän jälkeen kytketään loggeri/maadoitetaan liittimet yms.
Löysää kaasuvaijeri imusarjasta,virta-avain ON-asentoon VÄHINTÄÄN 15 sekuntia.
TK-anturin pitäisi antaa 0,9V (tai 10-15ast) valot PÄÄLLÄ.
Jos ei anna,niin TK-anturi irti->10mm kuusiokolo pultista pyörittää kunnes arvo oikea.
HUOM!Jos tuntuu "tiukalta",eikä saa säätöihin,silloin luultavamminkin karstaa yms KL-kotelossa,jolloinka sen putsaus.
Sitten virta-avain OFF-asentoon->TK-moottorin piuha irti.
Löysää "pakkosyötön" ruuvi KL-kotelosta.
Kone käyntiin,anna käydä tyhjäkäyntiä muutama minuutti.
TK MAX 800!
Säädä TK-ruuvia tässä vaiheessa jos tarvetta.
Säädä pakkosyöttöruuvia kunnes kierrokset nousee,etsien "nollakohtaa".
Tämän löytyessä->kierrä 1/4 kierrosta takaisinpäin.
Sammuta moottori,säädä kaasuvaijeri (välys 2-4mm).
Kytke TK-moottorin piuha.
Käynnistä&anna käydä n.10min tyhjäkäyntiä->tarkasta TK-kierrokset,säädä tarvittaessa uudelleen.
Avain ON-asentoon VÄH 15 SEKUNTIA.
KL-anturin pitäisi antaa 0,48-0,52V,jos ei,säädä anturia.
EDIT:Ja jos virranjakaja on ollut irti,sillä on 11 asentoa missä menee takaisin mutta vain yhdessä starttaa.
TAKAISINLAITTO:
1 pytyssä mäntä YKK,virranjakajan pöyrän&rungon merkki kohdalleen (pyörässä&rungossa "pisteet"),pyörijän osoittaessa 1 pyttyyn->ja siitä sisään..
Jos ei mene,niin jako kannattaa tarkistaa..