Auton haku Briteistä

Vs: Auton haku Briteistä

Toivottavasti on jotn hyötyä tuosta, suosittelen lähtemään reissuun ja kannattaa jättää muutama päivä aikaa tutustua paikalliseen pubielämään ja käymään myös Ace Cafe nimisessä lafkassa Lontoossa, se on semmonen moottori-ihmisille suunnattu mesta josta saa ruokaa juomaa y.m. Me käytiin siellä edellislauantaina ja siellä oli piha täys toinen toistaan komeampia Vauxhalleja (Opeleita) Elokuussa muistaakseni siellä olis Evo miittikin, ja FTO miitti oli kans jossain välissä :)

Lisäsin vakuuttamisesta tonne tekstiin rivin :peukku
 
Vs: Auton haku Briteistä

Mites onko Suomes FQ malleja? Olen siinä uskossa että on tuotu, liekkö enään ongelma rekisteröinnissä?

Mitenkään siis en ole erityisesti FQ mallia "etsimässä", tuossa vain yksi FQ-300 tuli vastaan ja tuli asia mieleen.
 
Vs: Auton haku Briteistä

FQ-300 = japsi GSR mihin isketty ne muutamat muutokset kiinni UK:ssa, menee ihan saman kaavan mukaan kun niissä on Japanin VIN.

Eli etuvalot + todistus.
 
Vs: Auton haku Briteistä

janza sanoi
FQ-300 = japsi GSR mihin isketty ne muutamat muutokset kiinni UK:ssa, menee ihan saman kaavan mukaan kun niissä on Japanin VIN.

Eli etuvalot + todistus.

Tää varmaan sit pelittää kaikissa muissa paitsi FQ-400:ssa? Se Motec lienee närästää obd:ssä.
 
Vs: Auton haku Briteistä

Samppa sanoi
Tää varmaan sit pelittää kaikissa muissa paitsi FQ-400:ssa? Se Motec lienee närästää obd:ssä.

Jep. Noi motec ja muilla ecuilla olevat seiskasta ylöspäin henk.koht. kiertäisin vähän kauempaa juurikin tuon obd testin takia mikäli juurikin tarkoitus kilvittää. Sekä 260 mallit, se kun on EU kasi ja verotuskin menee co2 mukaan. Pitkä VIN jne.
 
Vs: Auton haku Briteistä

janza sanoi
Jep. Noi motec ja muilla ecuilla olevat seiskasta ylöspäin henk.koht. kiertäisin vähän kauempaa juurikin tuon obd testin takia mikäli juurikin tarkoitus kilvittää. Sekä 260 mallit, se kun on EU kasi ja verotuskin menee co2 mukaan. Pitkä VIN jne.

:eek:fftopic
Selittäkääs ny vähä tyhmemmällekkin mitä eroa noilla FQ-malleilla on muutakun että tehot on kait toho malliin sidonnaiset ( FQ 400 = 400hp ???) ??? Itse kun aloin autoa kattelemaan niin kattelin just noita aluksi ja luin jostain että ei saa täällä välttämättä kilvitettyä ni ostin sit perus suomi evon.. Ja eiks noita oo niinku FQ 300, 320, 340, 360 ja 400 ??? (jos on vääräs korjatkaa)
Ja ei noita täällä taida hirveesti olla..
 
Vs: Auton haku Briteistä

Mulla on se käsitys asiasta, että pienimmät FQ:t saa kilpiin suomessa, mutta esim. nelisatkussa ylittyy jo teho/paino suhteen raja, eikä siksi saa kilpiin. Tämä on jostain luettua, en muista mistä. ???
 
Vs: Auton haku Briteistä

No selvennetään hieman. Eli FQ mallit ovat importteja mitkä diileri tuonut ja myynyt uutena Briteissä. Takuulla ja viritettyinä. Alunperin siis JDM GSR malleja.

MLR:ssä on listattu kattavasti noi erot. Evo VII ei ole kauheasti eroja mutta VIII mallista eteenpäin alkaa lista olla pitkä.

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=156207

Ton FQ-400 suurin haaste on löytää hyvä ja kukkarolle sopiva yksilö sekä Motec ecu. Ei taida Motec keskustella obd:n kanssa.
 
Vs: Auton haku Briteistä

janza sanoi
FQ-300 = japsi GSR mihin isketty ne muutamat muutokset kiinni UK:ssa, menee ihan saman kaavan mukaan kun niissä on Japanin VIN.

Eli etuvalot + todistus.

tähän nyt vähän tarkennusta kaipaisin.
Olen jo useampaan FQ300:seen evo7 törmänny missä on pitkä VIN eli euromallin VIN? Tällönhä siel vissii on myös CO-päästöt paperille merkattuna?
Ja Japanin VIN pitäis olla lyhyt eli CT9A alkuinen...jos kerta base-auto on GSR.
 
Vs: Auton haku Briteistä

Harri K sanoi
tähän nyt vähän tarkennusta kaipaisin.
Olen jo useampaan FQ300:seen evo7 törmänny missä on pitkä VIN eli euromallin VIN? Tällönhä siel vissii on myös CO-päästöt paperille merkattuna?
Ja Japanin VIN pitäis olla lyhyt eli CT9A alkuinen...jos kerta base-auto on GSR.

Noita on olemassa tyyppihyväksymättömänä euromallina pitkällä vinillä. Esim. se mun kutonen oli pitkällä vinillä, vaikka sitä ei ollut EY-tyyppihyväksytty. Runkonumeron perusteella oli Sveitsin speksin autoa, vaikka oli kuitenkin uutena myyty Saksassa. Siksi niitä ei aikanaan Suomessa voitu myydä. Sitä en kyllä äkkiseltään osaa sanoa, mitä eroa on JDM ja Euromallilla.

Kasista eteenpäin ymmärtääkseni kaikki FQ:t on lyhyellä vinillä ja sitten on se euromallin Evo 260.
 
Vs: Auton haku Briteistä

Noko oli hyvinkin oikeassa vissiin.
Sain juuri UK dealerilta aika selvän vastauksen:

The "UK" Evo VII is based on the RSII version not the GSR.
Evo VIII onwards were based on the GSR.
The chassis no for this car is correct for a UK version.
Below is a Mitsubishi screen shot for his car.


Reg Number:
VIN Number: JMYSNCT9A1U0.....
Selling Dealer: 000869
Model: Lancer 2.0 Evolution VII RSII Manual
Colour: A69 Satellite Silver
Reg Date: 30/04/2002
Extended Warranty End: N/A





Options: Book pack CL0000RA MISC6001
Cold wash
Undersealing
Alarm/immobil. & harness Evo 7 SP029773
Air Bag Sticker MR298689 SR010351
Locking wheel nuts MZ313735UK SP029833
Fuel Restrictor EVOV11INSERT SR010236
Silver 3 diamonds badge- front MR598275
Silver 3 diamonds badge- rear MR598151
Badge interior metal Model no SR010031
Badge metal model slam panel SR010032
Evo 7 tyre replacements EVO VII TYRE
FQ-300 UPGRADE
FQ-300 UPGRADE
 
Takaisin
Ylös Bottom