Autoon varashälytintä hankkimassa

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
niin kuin otsikosta näkee niin autoon pitäisi hälytin hommata, koitin siitä täältä aiheita löytää mutta oli hieman vanhoja nuo keskustelut :p
mistä sellaisen saisi helposti hankkittua ja onko mitään merkki suosituksia? ensimmäinen tieliikenneauto niin en ole pahemmin noiden hälyjen kanssa pelaillut eikä oikeen tiedä mistä moisia voisi hankkia ja mitkä olisivat hyviä. pitkän etsinnän jälkeen löysin vihdoin ja viimein hyvässä kunnossa niin sisältä kuin ulkoa olevan mitsun gti galantin (4wd) enkä halua että joku kyläjuusto on sitä heti lääppimässä, sen verran hassua porukkaa täällä päin välillä liikkuu...
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Hyvää hälyä mulla ei ole vielä ollut mutta DEFA ainakin on sieltä ja syvältä. Aina vaan ongelmia. :seina
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Cobra on ainoa oikea ja toimiva ratkaisu. Tietenkin asennus on ISO tekijä hälyissä, hyväkin häly voidaan pilata huonolla asennuksella. Mitä mä olen Defasta kuullut, se on ollut suht positiivista...Itellä on ollut pari jotain euron hälyjä ja niihin en enää ikinä koske. Cobria on tainnu olla 5 autossa eikä ole mitään negatiivista sanottavaa. ;)
EDIT: mulla oli muuten toinen noista halvoista hälyistä juuri Enforcer ja se ei pelannut yhtään(sitä en tiedä, johtuiko asennuksesta)...
Cobran otan mieluummin ku auton vakiohälyn, ovat varmatoimisia ja paljon monipuolisempia kuin vakiohälärit.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Enforcer oli joskus vuosia sitte ja pelas todella hienosti. Asennuksen teki hälytinfirma joka osasi asiansa.
Cobra kuulemma myös ok.

Sittemmin ollut vakiona autossa hälyttimet niin ei ole tarvinnut miettiä, mut jos haluaisin ni tutkisin mitä vaihtoehtoi enforcerilla olisi tarjottavana (jos on vielä)
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Mull oli joskus defan hälyytin :seina rupes huutaa just siinä vaiheessa ku pääset kauko-ohjaimen kantaman ulkopuolelle ja piti kävellä auton viereen että suostu taas näppäin toimii. Laitoin ovet lukkoo ,vilkut välähtää. meen kauppaa tuun vähän ajan pääst takas nii kaikki vilkut palaa. Hälyytin huutaa keskel yötä ilman syytä 15min lopettaa just ku jaksan vaivautuu autolle ½h eteempäin rupee taas huutaa vaik nään ikkunast auton ettei siel oo mitään. Loppujen lopuks se veti ittensä oikarii tjsp nii et hälyyttimen pääyksikkö tai joku semmone mihi tuli 81209831 piuhaa oli sulanu liittimien ympäriltä :D
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Defan häly ollut itsellä n.3 vuotta. Itse asensin sen edelliseen autooni ja nykyiseen.
Kaikki liitokset kun tekee juottamalla ja kutistesukkaa niskaan niin hyvä tulee. Ei mitään rosvoliitin/karvaprc liitoksia.
Kummassakaan autossa ei ollut mitään ongelmaa. Kaukon kantama n.50-60m mikä riittää ainakin minulle vallan hyvin.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Täältäpäin lähtee cobralle pisteet. Hyvin on toimineet ja huoletonta käyttöä :peukku
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Yleensä en mitään Italialaista hyväksy, mutta jostain ihmeen syystä on tullut autoon hommattua spagetti maan hälytin ja ilman ongelmiahan tuo Sikuran hälytin on jo 8,5 vuotta Galantissa toiminut. Isännällä on myös Galantissa Sikuran hälytin ja sillä on se jo 11 vuotta ongelmitta toiminut siinä. :peukku

Edellisessä Lancerissa oli mulla Defan hälytin ja kyllähän siinä sai auton ympäri kierrellä välillä ahkerastikkin kun ei meinannu hälytin lähteä pois päältä, vaikka vaihtoi ohjaimeen uudet paristot. Emännän Mazdassa oli Defan hälytin ja ongelmia myös piisasi. Jos kaukosäädin oli liian pitkään kylmässä, niin se ei enää toiminut ja sitä piti lämmitellä. Jos lähti ajamaan kylmällä autolla eli ei ollu sisätilanlämmitin autoa lämmittänyt, niin 10 minuutin matka marketeille sai jo sen aikaiseksi, että ei kaukosäädin enää pelannut. :-\
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Imperio sanoi
Defan häly ollut itsellä n.3 vuotta. Itse asensin sen edelliseen autooni ja nykyiseen.
Kaikki liitokset kun tekee juottamalla ja kutistesukkaa niskaan niin hyvä tulee. Ei mitään rosvoliitin/karvaprc liitoksia.
Kummassakaan autossa ei ollut mitään ongelmaa. Kaukon kantama n.50-60m mikä riittää ainakin minulle vallan hyvin.
Tätä sammaa sanoi myös varaosaliikkeen myyjä jolta olen kaksi hälyytintä ostanut ja asentanut. Ei missään nimessä rosvoliittimiä. Molemmat hälyyttimeni olen asentanut niin että johdot on tinaamalla ja ei ensimmäistäkään ongelmaa.
Sikura oli toinen hälyytin ja toisen merkkiä en enää muista kun ei ole enää sitä autoa pihalla jossa häly oli.
Cobra on hyvä hälyytin jos jotain pitää suositella.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Sikurasta on kaksi huonoa kokemusta,Defastakin muutama.
Kummassakin OK kytkennät,mutta kun ei toimi niin ei toimi..

Enforceristakin kaksi huonoa,tosin niissä osasyyllinen oli piuhapatentit.

Avital-"halpis"-hälyjä olen useamman asennellut,eikä niissä ole ongelmia ollut.

Yhden SteelMaten hälyn olen jo kerinnyt aukaista&katsoa onko kuraa,mutta näyttäisi aivan "soivalta" hintaansa&ominaisuuksiinsa nähden.

Cobrasta ei ole kokemuksia,muuten kuin että tuntuu olevan markkinamiesten&vakyhtiöiden hypetystä,yhtälailla kiinailainen se on kuin muutkin.

Äläkä sitten harkitsekkaan tekeväsi ns. sinne päin,jos et osaa niin teetä muilla,pääset tulevaisuudessa helpommalla!
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Avital on kyllä hyvä. Ja muutkin DEI-laitteet. www.halytin.com on maahantuoja/myyjä ja ko. firmasta olen kaikki hälyttimeni ostanut ja tulen ostamaan. Tällähetkellä Hornet 564T kaukostartilla ja muilla "tarpeellisilla" ominaisuuksilla ;)
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Itsellä Viper 1000 XL -hälytin mikroaaltotutkan kera. Ei ole ollut vielä ainakaan valittamista vaikka suht halpa merkki taitaa tuokin olla. Kun jaksaisi vaan tuon mikroaaltotutkan säätää tarkemmin :p

Cobran hälytin edellisessä autossa ei talvella toiminut kunnolla. Syy oli todennäköisesti liitoksissa, kun lämpimässä tallissa seisomisen jälkeen toimi taas. Kyllä se asennus vaan ratkaisee paljon... Pidemmän ajan jälkeen on varmaan hyvä toimivassakin hälyttimessä tarkastaa kaikki juotokset ja liitokset varmuuden varalta ettei käy köpelösti pahassa paikassa (nimim. työpaikan pihalla keskellä kaupunkia ei saanut ovia lukkoon :seina ).
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Cobrat on toiminut itsellä hyvin. Nykyisessä on Clifford. Vissiin ihan tunnettu merkki tuolla maailmalla, mutta Suomessa harvinaisempi. Ominaisuuksia riittää, mutta kaukosäädin on kyllä erittäin huonosti muotoiltu. Säädin ottaa erittäin kaukaa ja napit ovat niin herkät ja ulkonevat, että taskussa ollessa painuvat väkisin pohjaan. Auto vilkuttelee ja huutelee ihan omiaan, kun kantavuutta tosiaan säätimessä riittää.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Tuntuu melkein siltä että se on kiinni enemmän asentajasta kuin merkistä onko hälytin hyvä vai ei.
Lisäksi siitä jos hälyssä on ominaisuuksia -> onko ne säädetty oikein.

Itse taistelin viperin kaksisuuntaisen hälyn kanssa lähestulkoon sitikan myyntihetkiin asti kunnes se alkoi toimimaan
kohtuudella kun sain sisätutkat suunnattua ja säädettyä oikealle herkkyydelle. Laiskuudellakin oli tietty osansa mukana.

Kuitenkin siihen jäi vielä kummittelemaan ominaisuus jossa toisen samanlaisen auton orkkiskakella laitettiin
ovet lukkoon luuli viipperä että ovia auottiin minunkin autossa. Ilmeisesti auton ecu puuhailee jotain ovien
kanssa jos lähestulkoon samanlaista koodia tulee...

Näinollen ens kerralla hankin mielummin yksinkertaisemman systeemin, ja pulttaan prepaidikännykän mukaan.
Ja vain asentajalla josta minulla on tietoa/kokemuksia.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Niinkuin sanottu. Asennus tekee sen hälyttimen.

Cobra toimi tosi hyvin, niiltäosin mitkä oli kunnolla asennettu. Infrapunatutkat ei oikein toiminut CRX:ssä. Mut vaihdoin sen mikroaaltotutkaan.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

No niin nyt kun löytyi todelliset asiantuntijat niin kertokaas missä liitoksessa on vika kun automattinen päällekytkeytyminen ei pysy poissa päältä kuin muutaman lukituksen/avauksen? Ja ennen kuin mitään liian helppoa yritätte niin asennuksen tein itse ja sitä on tutkailtu ensin myyjän ja sitten maahantuojan toimesta ja monenlaista yrittäjää on jo ohjelmoinut sen pois päältä.

Tämä ominaisuus vituttaa niin saamaristi konepellin alla tonkiessa. Yhtämittaa pilli ulvoo 120dB korvan juuressa.

Niin ja siis DEFAsta on kyse jos se ei selvinnyt jo aiemmin. Enkä ole ainoa jolla on DEFAssa ollu ongelmia.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Tuskin missään johdossa on vikaa. Eiköhän tuollainen vika ole suoraan keskuksessa.
Eikö Kaha antanut uutta keskusta, vaikka tutki vikaa?

Cobra on varmastikkin paras laite. Kunhan se on oikein asennettu ja säädetty. Niissä ei ole mitään hirveitä extra-ominaisuuksia, mutta hälyttää silloin kun pitää, eikä ulise turhaan.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Täällähän on viksut paikalla, joten utelen pikku kysymyksen. Mitenkäs selvitän, että onko autossani hälytin? ;D Meinaan kun ikkunoissa on parit Defa Car Secuirty -tarrat tms., ja en oikein kuvittelisi, että joku tarratuunaaja olisi ollut asialla. Tosin kyllähän uudehkoonkin autoon äkkiän joku tuollaiset keksii liimata.

En mahdollista hälytintä ole saanut pillittämään vaikka olen ovet lyönyt lukkoon ja nytkyttänyt autoa eestaas renkaasta, lukottanut ovet ja jäänyt itse sisälle heilumaan jne.. Mitään ylimääräistä kaukosäädintäkään ei ole. Voiko tuollaisen modata toimimaan yhdessä alkuperäisen kauko-ohjatun keskuslukon (avaimessa tasan yksi nappi tuota tehtävää varten) kanssa?
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Kyllä pitäisi olla valmius toimia auton oman kaukon kanssa. Helpoin tapa selvittää asia on katsoa pellin alle löytyykö sireeniä. Jos löytyy niin johtoja seuraamalla löytyy keskusyksikkö. Tarratuunauskin on mahdollista. Kyllä niitä saattaa yli jäädä jos itselleen asentaa. Kaverille kanssa... ::)

Ja kyllä. Kaha ei antanut uutta tilalle kun sen kerran saa ohjelmoitua pois päältä. Heidän mielestään ongelmaa ei ole. Kuitenkin muutaman käytön jälkeen se taas alkaa kytkeytyä itekseen. :seina
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Tii sanoi
Mitenkäs selvitän, että onko autossani hälytin?

Näkyykö autossa mitään "yksiköitä"? Konetilassa, sisätiloissa...Onko ikkunassa vilkkuvaloa?

Tii sanoi
Mitään ylimääräistä kaukosäädintäkään ei ole. Voiko tuollaisen modata toimimaan yhdessä alkuperäisen kauko-ohjatun keskuslukon (avaimessa tasan yksi nappi tuota tehtävää varten) kanssa?

Ei ylimääräistä kakea tarttekaan, jos ei itse halua. Mulla oli edellisessä autossa Cobran kake käytössä, nykyisessä toimii auton omalla. Kumminkin sen voi kytkeä, ihan makuasia.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Tii sanoi
Täällähän on viksut paikalla, joten utelen pikku kysymyksen. Mitenkäs selvitän, että onko autossani hälytin? ;D Meinaan kun ikkunoissa on parit Defa Car Secuirty -tarrat tms., ja en oikein kuvittelisi, että joku tarratuunaaja olisi ollut asialla. Tosin kyllähän uudehkoonkin autoon äkkiän joku tuollaiset keksii liimata.

En mahdollista hälytintä ole saanut pillittämään vaikka olen ovet lyönyt lukkoon ja nytkyttänyt autoa eestaas renkaasta, lukottanut ovet ja jäänyt itse sisälle heilumaan jne.. Mitään ylimääräistä kaukosäädintäkään ei ole. Voiko tuollaisen modata toimimaan yhdessä alkuperäisen kauko-ohjatun keskuslukon (avaimessa tasan yksi nappi tuota tehtävää varten) kanssa?
Pistä ovet lukkoon kakella, ja sit avaat lukot hetken päästä avaimella ja repäset oven auki ni jo pitäs huutaa jos siellä jotain on
Sit voit katella semmosta torvea konehuoneen puolelta, Defalla on ainaki yks malli semmonen puolikkaan kiekon näköinen...
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Gallu sanoi
Ja kyllä. Kaha ei antanut uutta tilalle kun sen kerran saa ohjelmoitua pois päältä. Heidän mielestään ongelmaa ei ole. Kuitenkin muutaman käytön jälkeen se taas alkaa kytkeytyä itekseen. :seina

Oletan että häly on 82x. Tuo kuulostaa kyllä ihan selvältä softa vialta, jos häly itsekseen muuttaa asetuksia. Periaatteessa jos ovi on auki, niin riippumatta ohjelmoinnista, häly ei saa mennä itsekseen päälle. Eli tarkista nyt vielä ovipiirin toiminta.

Jos malli on CAN tai 40x, niin silloin vika voi olla auton järjestelmissäkin.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Jani T sanoi
Pistä ovet lukkoon kakella, ja sit avaat lukot hetken päästä avaimella ja repäset oven auki ni jo pitäs huutaa jos siellä jotain on
Sit voit katella semmosta torvea konehuoneen puolelta, Defalla on ainaki yks malli semmonen puolikkaan kiekon näköinen...
Ei muuten huuda jos hälytin on asennettu väärin. Eli jos hälytin on kytketty siten, että keskuslukon avaus sammuttaa hälyttimen, niin silloinhan se sammuu pois päältä, kun avaimella aukaisee auton keskuslukon. Tämmöisiäkin asennuksia olen nähnyt ja seurauksetkin olen siitä nähnyt. Eli yhdellä heepolla oli Sierassa tähän tyyliin asennettu hälytin ja ihmetteli kun autolle takaisin palattua oli poppikoneet hävinneet, mutta hälytin oli edelleen aktivoituna päälle. Varas oli aukaissu Sieran lukon tiirikalla ja näin saanut hälyttimen poispäältä ja pölliny poppikoneet. Sen jälkeen varas oli vielä tyyllitelly ja laittanu ovet lukkoon tiirikalla ja näin oli kytkeytynyt hälytinkin takaisin päälle. Kyseessä oli muuten paljon kehuttu Cobran häly, mutta tyhmät asennuksethan ei ole hälyttimen vika ;D
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

MitsuMi sanoi
Ei muuten huuda jos hälytin on asennettu väärin. Eli jos hälytin on kytketty siten, että keskuslukon avaus sammuttaa hälyttimen, niin silloinhan se sammuu pois päältä, kun avaimella aukaisee auton keskuslukon. Tämmöisiäkin asennuksia olen nähnyt ja seurauksetkin olen siitä nähnyt. Eli yhdellä heepolla oli Sierassa tähän tyyliin asennettu hälytin ja ihmetteli kun autolle takaisin palattua oli poppikoneet hävinneet, mutta hälytin oli edelleen aktivoituna päälle. Varas oli aukaissu Sieran lukon tiirikalla ja näin saanut hälyttimen poispäältä ja pölliny poppikoneet. Sen jälkeen varas oli vielä tyyllitelly ja laittanu ovet lukkoon tiirikalla ja näin oli kytkeytynyt hälytinkin takaisin päälle. Kyseessä oli muuten paljon kehuttu Cobran häly, mutta tyhmät asennuksethan ei ole hälyttimen vika ;D

Tuo ei ole mahdollista, jos hälyttimellä on oma kauko-ohjain. Jos hälyä ohjataan jollain muulla kuin sen omalla kakella (esim auton alkuperäisellä) tuo on mahdollista. Mutta silloin häly on ihan eri mallia ja siinä ei ole (eikä siihen edes saa) hälyvalmistajan kauko-ohjaimia. Cobran tapauksessa laitemallit ovat Bridge 79x8 ja 79x7 hälyn kakella ja Plip 3868 ja 3867 auton alkuperäisellä kakella. Brige ei lähde pois missään tilanteessa keskuslukkoa räpläämällä, vaikka olisi kytketty kuinka väärin. Tuon laitteen saa pois päältä vain ja ainoastaan cobran kakella, huolto touchkey:llä tai PIN-koodilla. Plip taas voidaan kytkeä lukuissa erilaisilla variaatioilla ja sen jälkeen opettaa autossa tapahtuvat signaalit laitteelle, jolloin vain alkuperäisen kauko-ohjaimen käyttö ottaa hälyttimen pois päältä.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

pexi sanoi
Tuo ei ole mahdollista, jos hälyttimellä on oma kauko-ohjain. Jos hälyä ohjataan jollain muulla kuin sen omalla kakella (esim auton alkuperäisellä) tuo on mahdollista. Mutta silloin häly on ihan eri mallia ja siinä ei ole (eikä siihen edes saa) hälyvalmistajan kauko-ohjaimia. Cobran tapauksessa laitemallit ovat Bridge 79x8 ja 79x7 hälyn kakella ja Plip 3868 ja 3867 auton alkuperäisellä kakella. Brige ei lähde pois missään tilanteessa keskuslukkoa räpläämällä, vaikka olisi kytketty kuinka väärin. Tuon laitteen saa pois päältä vain ja ainoastaan cobran kakella, huolto touchkey:llä tai PIN-koodilla. Plip taas voidaan kytkeä lukuissa erilaisilla variaatioilla ja sen jälkeen opettaa autossa tapahtuvat signaalit laitteelle, jolloin vain alkuperäisen kauko-ohjaimen käyttö ottaa hälyttimen pois päältä.

Ja tuo keskuslukkoon yhdistetty hälytin on ehkä maailman idiootein keksintö. Vanha japsiauto niin siitähän aukeaa ovet vaikka jäätelötikulla = hälytin pois päältä. Ja varkaat osaa tiirikoida varmasti uudemmankin auton lukkoja.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Bete_84 sanoi
Ja tuo keskuslukkoon yhdistetty hälytin on ehkä maailman idiootein keksintö. Vanha japsiauto niin siitähän aukeaa ovet vaikka jäätelötikulla = hälytin pois päältä. Ja varkaat osaa tiirikoida varmasti uudemmankin auton lukkoja.

Onneksi omassa autossa ei keskuslukko avaa kaikkia ovia kun avaimesta kääntää. Vain avaimen napilla saa vain keskuslukkoa käskytettyä (toki autossa olevasta napista myös).

Niin, enpä tullut hullua hurskaammaksi tuosta. Pistin lukkoon napista, avasin oven, ei mitään. Potkin renkaita ja työnsin autoa eteenpäin niin paljon kuin uskalsi, ei mitään. Lukkiuduin sisään ja heiluin kuin hullu, ei mitään. Ei kait siinä sitten hälyytintä ole, tai sitten aktivoituu vasta kun sen oikeasti suututtaa ;D

Torvea en ennättänyt alkaa konetilasta etsimään, rispektit jos sinne joku sellaisen on saanut mahtumaan edes.
 
Vs: Autoon varashälytintä hankkimassa

Bete_84 sanoi
Ja tuo keskuslukkoon yhdistetty hälytin on ehkä maailman idiootein keksintö. Vanha japsiauto niin siitähän aukeaa ovet vaikka jäätelötikulla = hälytin pois päältä. Ja varkaat osaa tiirikoida varmasti uudemmankin auton lukkoja.
Sen takia siellä on ne vertailujohdot ja se laite opetetaan signaaleille, jotta hälytin lähtee pois päältä vain ja ainoastaan kauko-ohjaimella. Ei avaimella tai sisällä olevalla napilla lukkoja avatessa. Tai millään muullakaan väärällä tavalla. Esim tuo cobran plip tarkkailee opetettuja signaaleja 500:n millisekunnin ajan, 1:n millisekunin tarkkuudella. Tuon 1:n millisek. verran heittoa avaus tai vertailu signaaleissa, niin ovet kyllä aukee, mutta häly pysyy aktivoituna.
 
Takaisin
Ylös Bottom