Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

T

teme

Guest
Elikkäs, probleema on se, kun tyhjäkäynti säädetty tehtaan vakioon (750rpm +-50), kylmänä kun käynnistää pystyy hyvin ajamaan vaikkapa puoli tuntia ilman mitään ongelmia, välillä kun pysähtyy vaikkapa valoihin niin alkaa kierrokset heittelehtimään 500rpm - 750rpm sitten vain sammuu.
käynnistyy nätisti heti perään kun avaimesta kääntää ja pysyy taas kohdillaan hetken aikaan, sitten taas kun pysähtyy niin tekee saman.

toinen on kun tyhjäkäynti säädetty tuohon n.800rpm niin ilmastoinnin kun pistää päälle, niin kierrokset tippuu n. 500rpm sitten se napsasee ilmastointtin automaticly pois ja kierokset kohoaa taas 800rpm ja nyt taas automaticly ilmastointi menee päälle ja taas tippuu 500rpm, ja tätä samaa jatkuen niin kauan kun jaksaa odottaa.

NYT on tyhjäkäynti säädetty 1100rpm, kaikki toimii niinkuin pitääkin, ei sammuile, ilmastointi toimii kuten pitääkin.

Missähän mahtaisi olla häikkää? Joku pieni vuoto jossain ?

Seuraavat toimenpiteet on tehty mutta eivät auttaneet:

-Kaasuläppäkotelon putsaus ja kaikkien siinä olevien judanssien putsaus. (ja oli muuten aikas musta)

-Polttoainesuodattimen vaihto

-ilmanputsarin vaihto

-Tulppien vaihto

-Ruiskuttimen puhdistus aine käytetty bensan seassa

-Tyhjäkäyntimoottorin (etuosa jossa käämit) vaihdettu toimivaksi
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

Korjaako tyhjäkäyntimoottori tyhjäkäyntiä jos kuormaa lisää / poistaa ? (puhallin, valot, yms ) Jos ei niin silloin lähtisin hakemaan vikaa tyhjäkäyntimoottorista
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

vikakoodit luettu?

sitä moottoria minäkin hieman epäilisin... jos se vaikka toimii, mutta takertelee silloin tällöin tms?

Samaten ilmavuoto voisi olla syypää, kiva sitä vaan on lähteä etsimään, siellä kun sitä letkua jonkun verran risteilee....
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

joo, minäkin veikkaan tyhjäkäyntimoottoria, ainut vaan ettei sytytä check engine valoa vaikka olis rikki..jos et usko niin ota vaikka johto irti... ;D...sitten kannattee tulpata egr venttiili turhaa vaan sotkee imusarjaa....
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

Nonih, sieltähän se vika tais paljastua...

ISCM:n pinnit mitattuna:

1-2 = n. 32 ohm.
2-3 = n. 32 ohm.
4-5 = n. 32 ohm.
5-6 = ei näytä mitään.

8)

Pitää vielä tarkastaa ottamalla koko höskä irti tuolta, kun oli niin hankalassa paikkaa sörkkiä noita mittarin tikkuja...
Mutta nyt näyttäs siltä että tuossa vika.
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

En oo varma onko tuossa sama ISC mitä näissä turboissa, mutta jos on, niin jenkkilän romiksista saa kyllä käytetyn ehjän sopuhintaan.
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

Joo, tuossa hyvällä tsägällä saankin jenkeistä yheltä hemmolta 50 dollarilla moisen ;D
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

Mulla on vähän saman tapainen vika: kun auto on pyörinyt jonkun aikaa niin tyhjäkäynti rupeaa heittelehtimään ja auto sammuu, mutta kun laittaa ilmastoinnin päälle (eli tuulettimet lähtee päälle) niin se tasaantuu. Mutta minä epäilisin omassa tapauksessani tuota jäähdytintä, koska se on aika huonossa kunnossa ja toisekseen ovat saksassa ottaneet ilmastoinnin hihnan pois ilmeisesti siksi että voi pitää niitä tuulettimia päällä ilman että ilmastointi olisi koko ajan päällä. Vai voisiko olla mullakin tuo sama ongelma mikä Temellä?

Ps. mikä ihme on tyhjäkäynti moottori ja missä se on?
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

http://dmtalon.v8eaters.com/ISC.html

ja tuolta näjet missä kyseinen vempain on, ja miten voi testata sen toimivuuden..
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

Samankaltaisia ongelmia, kuumalla koneella tyhjäkäynti alkaa heittelemään ja lopuksi sammuu kone, kun käynnistän uudelleen, niin käy taas tasaisesti...?
Kunnes taas vähän ajan päästä sama vika toistuu.
Mikähän V***U siinä vois olla? ilmastoinnin päälle kytkemisellä ei vaikutusta..
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

No mulla on tällä hetkellä se tyhjäkäyntimosa rikki, tyhjäkäynnit säädetty 1100rpm, ei sammu kuumalla koneellakaan.

Heti jos käynnin säätää n 750rpm mikä sen pitäs olla niin esim tunnin ajon jälkeen ei pysy tyhjäkäynti enää, sitten taas kun käynnistää niin toimii hetken aikaa, kunnes taas ei pidä tyhjäkäyntiä.

tässä kuukauden sisään pitäs tulla toi uus tyhjäkäyntimosa, nin katotaan sen jälkeen mitä sanoo.

mutta kokeile migo lukea vikakoodit, jos näyttää buenoa niin mittaa ne tyhjäkäyntimosan pinnit että jokaisesta tulee oikeat lukemat.
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma.

no juuh, täytyy mittailla. vikakoodit luinkin ja sieltä tarjottiin lambdaan viittaavaa koodia...
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika selvitetty)

Nyt on sitten uudet käämit eli uusi iscm, kaikki pelittää taas loistokkaasti.

Joltain yksityiseltä jenkeistä ostin, 50e tuli toimituksineen hintaa.

Eli tommosia vikoja sitten ilmenee jos iscm:stä yksi käämi viallinen ;)
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

No juh, tänään stallasi sitten taas, tunnin sai rauhassa ajella kun hieman heittelehti ja sammui... :mad:

Mikähän piru siellä nyt oikein on....

Tyhjäkäynti toimii kyllä nyt, se korjaantui uudella iscm:lla..


help please ??? :'( :'( :'( :'(
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

huh, tossa nopeasti kun katteltiin niin 2 laitimmaista suutinta on sinisellä päädyllä, ja sininen pääty viittää B450L tyyppiseen joka on turbon vakio suutin 450cc,
ja 2 keskimmäistä on vaaleahkot eli normaalit 240cc...

mitähän tästä nyt sitten ajattelis ??? ::)

pitänee suutinvuotokin tutkia huomenna....
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Olinkin vähän hätäisesti vilkaissut niitä, eli 2 suuttimeen tulevat sähköliitännät oli eriväriset...

mutta kaikki suuttimet oli sinisiä, eli 450cc, ELI AIVAN VÄÄRÄT MULLE!??!

eikös normisti pitäs olla 240cc suuttimet jotka on oranssit/pinkit ?!
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

ota ne irti kyl niiden kyljessä pitäis lukee se cc määrä.
ja netistä duoble check että ne on ne mitä luulet olevan
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Faktaa olis tämmösesti:

1989-up Eclipse/Laser/Talon Turbo/non-turbo

Peak and Hold 450cc Blue Top(95+ Black top)
390cc Tan top
240cc Orange/pink Top
210cc Light Tan Top
 
Re:Vinkkejä kaivataan: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Noniin suuttimien tyyppi katottu,
nyt kiinni on N275H joka servicemanuaalin mukaan on 4g64 koneen vakiosuutin (275cc ???)

pitäisi olla N240H suuttimet jotka ovat 240cc.

Huomasin myös parin suuttimen juuressa sen ympärillä on ruskeahkoa möhnää, VUOTOA !?
 
Ja tuossa toisesta eclistä kahtottiin myös suuttimet, ja oli 275cc eli toteamus tästä jotta eurooppa import ecleissä on isommat suuttimet kuin jenkkien mallissa.

Joten siitä turha vikaa selvitellä.....

nyt alkaa jo itkettää :'( :'( :'(

kertokaa nyt mistä etin vikaa....
 
no vikakoodit ei ainakaan näytä mitää :-\

Mitenkäs tuon ecun voisi itse kokeilla ?

dataloggeri on hommauksessa, mutta tuskin tähän hätään tulee vielä
 
Mutua:

egr venttiilin toimivuus ?

Eikös egr pitäisi lähtee vasta kierroksilla toimiin ja sit kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille niin egr on pois päältä ?

Muiden alipaine venttiileiden toimivuus ?
 
http://www.vfaq.com/mods/ecu-harness-1G.html

tuosa ois ecun pinnit, voisko niitä testailla mitenkään mittarilla ?
 
Tässä videopätkä miten se tekee.

http://www.saunalahti.fi/teme666/stall.mpg (4MB)
 
ja siis haittaahan siitä ECUN syynäämisestä ei ole; todennäköistä on, että ne konkat rupeavat vuotamaan ennemmin tai myöhemmin. Ja mitä aiemmin viat korjaa, sen pienemmillä tuhoilla & halvemmalla pääsee (kuulemma). Ja jos se on ehjä, niin sittenpähän se mahdollisuus on suljettu pois ja tietää että ECUa ei tarvitse heti murehtia....
 
Joo mulla on sama vika eclipsessä, kylmänä toimii hyvin, mutta kuumalla tekee samoin kuin tossa videossa.

Lisäksi kylmänä nypyttää vedätettäessä, aivan kuin kävisi liian laihalla..

Tulpat oon vaihtanut ja lambda-anturin hiljattain
 
Nyt on ecu tarkastettu ja huollettu, kuulemma oli jotain vuotoja havaittavissa ja ei olisi kestänyt kauan kun olisi ollut entinen ecu....

Vein ecun jampalle sinne finnware systemsiin ja homma hoitu tunnissa, kiitoksia vain nopeasta palvelusta :)

Mutta tänään en kerennyt vielä testailla enempää ajamista kuin pari kilsaa, raportoin huomenna iltamassa lisää kun ajellut kunnolla....

8)
 
No ei ollu ecu ei...

edelleen tyhjäkäynti epätasaista, ihan kun pätkisi välillä..
ajoin tuossa 30km lenkin niin ab. 20km jälkeen sammahti...

hermothan tässä alkaa menemään kun ei tiedä missä vika...
 
dataloggerin avulla selvis ainaskin moinen asia että throttle position on 14% kun sen pitäisi olla 10%.

Eli vaikka vaijeri irti niin se oli 14%, läppä kyllä silmämääräsesti näyttää menevän ihan oikein kiinni.

ehdotuksia ?
 
no silloin se kaasuläpänpotikka on säädetty väärin. Katsoppas manuaalista kuinka säädetään... tyyliin kaks ruuvia löysäks ja volttimittarilla katsotaan arvo.
 
Mulla on aivan sama vika, MUTTA tuli esille vasta sen jälkeen kun vaihdoin vakio bypassin tilalle dumpvalven... Voiskohan mitenkään olla kysymys samasta viasta?!? ??? Kaikki puhuu että letku mikä lähtee dumpin päästä menee kaasuläpille ja vika olisi siellä??!!?? :eek:
 
Jep mut temen auto ei oo tbo.

Täs ehdottelin jarrutehostimen letkun blokkausta ja katsoa ettei se se systeemi vuoda ?

Edelleen tuntuis että se on tyhjäkäyntimosasta kiinni.... ???
 
TuRbO-91 sanoi
Mulla on aivan sama vika, MUTTA tuli esille vasta sen jälkeen kun vaihdoin vakio bypassin tilalle dumpvalven... Voiskohan mitenkään olla kysymys samasta viasta?!? ??? Kaikki puhuu että letku mikä lähtee dumpin päästä menee kaasuläpille ja vika olisi siellä??!!?? :eek:

mitsin turbo autoon ainakin jos vaihtaa dumpin niin ei pitäs pysyä tyhjäkäynnillä käynnis enää.. tai so i have heard.. mitsuun siis ei voi laittaa ilmakehään päästävää dumppia.. vain kierrättävän..
 
Tepi sanoi
Jep mut temen auto ei oo tbo.

Täs ehdottelin jarrutehostimen letkun blokkausta ja katsoa ettei se se systeemi vuoda ?

Edelleen tuntuis että se on tyhjäkäyntimosasta kiinni.... ???

kokeiltu toisen auton iscm:llä, toimii samalla tavalla kuin oma.
 
jos se kaasupolkimen asentoanturin säätö ei auta niin
yksi vaihtoehto voi olla viallinen / tukkeutunut suutin ja
kokeile tarkistaa bensan paine onko siinä mitään häiriötä.

kokeile samalla meneekö ilmamäärä ja muiden käytiin vaikuttavien anturien tieto muuttumattomana boxille asti.
eli jos vaikka auto kylmänä käy hyvin mutta lämpimänä ei kunnola voisi yksi mahdollinen vika olla mootorin lämpöä tarkkailevissa antureissa tai niiden johdoissa / liittimissä.

kato pakovuodot ennen lambda anturia niillä voi olla vaikutusta lambdan arvoon ja sitä kautta käyntiin.

sitten testaa puristus paineet jokaisesta sylinteristä,
kaikki tulpat irti, puristuspaine mittari paikalle ja startilla pyörittää mitä saa paineita.
sillä selviää venttiili vuodot.
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Ajattelin käyttää vanhaa topikkia kun googlailemalla eteen tuli...
Elikkäs, koneeni on sama auto tosin 05 lancer stw 2.0l, tein tuossa taannoin vaihdelaatikon pääakseli laakereiden vaihto rempan ja tämän aikana oli akun kengät irti. Kaikki kun oli valmista starttasin ja kuinka ollakkaan kolina oli poissa eli olin onnistunut, mutta sen myötä tuli tyhjäkäyni ongelmia, alkuun vain muutama sammuminen kytkintä painettaessa. Sitten vaihdoin uuden Fan control modulen kun oli jo pikään flektit seilailleet miten sattui... Noh tämän myötä onkin mennyt kaikki perseelleen...
Eli nyt tyhjäkäynti on välillä normaali, useimmiten kuitenkin kierrokset 2000-3000 joka kaupungissa aiheuttaa todella epämielyttäviä katseita esim pysähtyessä suojaten eteen, mutta sitäkin epämielyttävämpiä tilanteita kun joutuu välillä painamaan jarrua ettei auto karkaa käsistä tai liikenne ympyrässä sammu, ohaus- ja jarrutehostimen tietenkin lakatessa toimimasta. Eilen auto teki jotain uutta kun vaihdoin uuden iac venttiilin, 100 vauhdissa kun painoin kytkintä pohjaan alkoi seilasi kierrokset 1200-1800 välillä sekunnin välein.
Pidin akun irti niin 20min ja laitoin kiinni ja annoin pihassa käydä n 20 kunnes oli pakko mennä sammuttamaan kun kone huusi 3000ssa. Kuulin että jotkut mitsut eivät opi tyhjäkäyntiä jos het lähtee liikkeelle ja kone ajetaan nopeasti lämpimäksi? Kaveri koitti lukea vikakoodeja jollain autocomilla mutta ei sen mukaan ainakaan löytänyt mitään, tosin jostain syystä ei yhdistänyt oikean mallin kanssa vaan piti valita lancer 1,6...
Nyt viisaat neuvot olisivat tervetulleita.
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Missäpäin ajelet? Kannattaisi viedä auto MUT testerille luettavaksi esim. merkkiliikkeeseen.
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Ulvila/pori akselilla ajellaan, täytyypi ehkä käydä näyttämässä tosiaan jollain luotettavammallakin mittamiehellä :)

Basbarduu sanoi
Missäpäin ajelet? Kannattaisi viedä auto MUT testerille luettavaksi esim. merkkiliikkeeseen.
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Hmm, lähdin vikaa etsiskelemään myös ohjaustehostimen suunnalta kun auto välillä toimii tyhjäkäynnin puolesta moitteettomasti paitsi rattia kääntäessä kierrokset nousee 1500-2000 joten lähdin ihmettelemään tehostimen johtoja, kun yksinapaisem johdon irrottaa (joku paineanturi?) loppuu tämä kierrosten nostaminen ja auto toimii rattiakäännettäessä normaalisti. Onko siis paineet oikeasti liiankorkeat vai voiko anturi olla rikki tms? Kokemuksia kellään vastaavasta viasta?
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

silakka sanoi
Hmm, lähdin vikaa etsiskelemään myös ohjaustehostimen suunnalta kun auto välillä toimii tyhjäkäynnin puolesta moitteettomasti paitsi rattia kääntäessä kierrokset nousee 1500-2000 joten lähdin ihmettelemään tehostimen johtoja, kun yksinapaisem johdon irrottaa (joku paineanturi?) loppuu tämä kierrosten nostaminen ja auto toimii rattiakäännettäessä normaalisti. Onko siis paineet oikeasti liiankorkeat vai voiko anturi olla rikki tms? Kokemuksia kellään vastaavasta viasta?
Ei kai tämä vika ole vaan suunniteltu toiminto? Ohjaustehostimen painekytkin on yksi signaaleista joka nostaa tyhjäkäyntikierroksia. Tarkoituksena pitää kone käynnissä myös kohonneessa rasituksessa, kuten esimerkiksi rattia kääntäessä parkkipaikalla. Tämä vain kertoo että tyhjäkäyntimoottori toimii (ainakin kyseisellä hetkellä). Toki tuo 1500-2000 rpm kuulostaa vähän korkealta, mutta ei ihme jos muuta tyhjäkäyntiongelmaa on.
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Kuinkas tyypillistä on, että tyhjäkäyntimoottorissa on käämit ehjät, mutta on jotenkin muuten epäkunnossa?

Galantti satunnaisesti sammuu risteykseen tms. tultaessa. Tyhjäkäynti kyllä oikein säädetty ja muuten aina täysin tasainen.

editti:

Tuli vähän äkkiä kirjotettua, vian löysin itsekin äkkiä:
Loggerilla biss-ruuvin asentoa tarkistellessa ihmettelin, kun ei isc stepit muutu yhtään vaikka ruuvailisi miten. No kohta huomasi, että idle switch ei ihan joka kerta menekkään päälle tyhjäkäynnillä.

Pikku säätö tyhjäkäyntikytkimelle ja eiköhän taas toimi.
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

korsma sanoi
Kuinkas tyypillistä on, että tyhjäkäyntimoottorissa on käämit ehjät, mutta on jotenkin muuten epäkunnossa?

Galantti satunnaisesti sammuu risteykseen tms. tultaessa. Tyhjäkäynti kyllä oikein säädetty ja muuten aina täysin tasainen.

editti:

Tuli vähän äkkiä kirjotettua, vian löysin itsekin äkkiä:
Loggerilla biss-ruuvin asentoa tarkistellessa ihmettelin, kun ei isc stepit muutu yhtään vaikka ruuvailisi miten. No kohta huomasi, että idle switch ei ihan joka kerta menekkään päälle tyhjäkäynnillä.

Pikku säätö tyhjäkäyntikytkimelle ja eiköhän taas toimi.

Sama homma taas itellä, isc toimii ja ehjä mutta sammuilee valoihin pysähdyttäessä tai kun painaa kytkimen pohjaan. Saattaa pariin kertaan tipauttaa kierrokset n 400rpm asti ja sammahtaa sitten
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Ei täälläkään tuo sammuilu tuosta edellä mainitusta korjaantunut.


Huomasin, että useimmiten sammuminen tapahtuu vähän isommalta kaasulta hellittäessä, ja samanaikaisesti kytkimen painaessa.
Loggerilla havaitsin, että lambdalla kestää 5s reagoida mihinkään. Olisko käynyt kaasun helppaamisen jälkeen muutaman sekunnin liian rikkaalla ja tukehtunut bensaan?
Tilailin taas rockautosta uuden, kun ei ne siellä juuri mitään maksa. On muuten neljäs vaihtamani 60tkm aikana.

Uudella lambdalla on aika vähän kokemusta, enkä ole taas jaksanut loggeria viritellä kiinni, mutta toistaiseksi ei ole kertaakaan sammunut.
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

korsma sanoi
Ei täälläkään tuo sammuilu tuosta edellä mainitusta korjaantunut.


Huomasin, että useimmiten sammuminen tapahtuu vähän isommalta kaasulta hellittäessä, ja samanaikaisesti kytkimen painaessa.
Loggerilla havaitsin, että lambdalla kestää 5s reagoida mihinkään. Olisko käynyt kaasun helppaamisen jälkeen muutaman sekunnin liian rikkaalla ja tukehtunut bensaan?
Tilailin taas rockautosta uuden, kun ei ne siellä juuri mitään maksa. On muuten neljäs vaihtamani 60tkm aikana.

Uudella lambdalla on aika vähän kokemusta, enkä ole taas jaksanut loggeria viritellä kiinni, mutta toistaiseksi ei ole kertaakaan sammunut.
Kuulostaa aika laadukkaille osille jos tuolla tahdilla joudut vaihtamaan. Mulla oli Eculta palanu yks pintaliitosvastus ja sen takia tk-moottori ei tehny mitään vaikka isc stepit näytti että ecu yritti.
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

2 Boschia, Denso ja NTK ollut.

En tiedä syökö noita palava öljy, jatkuva väärä seos fiav-venttiilin sekoilusta vai mikä.

Tyhjäkäynti sinänsä on tasainen ja isc nyt myös uusi, mutta liikkuessa ei ole tyhjäkäynti yhtään korkeampi, vaikka vissiin pitäisi.
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

Eipäs se siitä uudesta lambdastakaan parantunut.

Loggailin ja silmiin pisti, että "TDC sensor" vaihtelelee tyhjäkäynnillä jatkuvasti, mutta epäsäännöllisesti High ja Low. Mitä tämä tarkoittaa?
 
Vs: Auttakee nyt miästä mäessä: 4G63 dohc tyhjäkäynti ongelma. (vika edelleen !!)

korsma sanoi
Eipäs se siitä uudesta lambdastakaan parantunut.

Loggailin ja silmiin pisti, että "TDC sensor" vaihtelelee tyhjäkäynnillä jatkuvasti, mutta epäsäännöllisesti High ja Low. Mitä tämä tarkoittaa?
Millä loggaat? Oliko mitään vikakoodeja? TDC sensor = yläkuolokohdan anturi??? Tarkottaako tuo kampuran anturia?
 
Takaisin
Ylös Bottom