Avaimen teettäminen evo 4:ään

weedee

New Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2010
Sain auton yhdellä avaimella jossa on kaukosäädin painike keskuslukolle.

Kävelin Vehoon kyselemään vara-avainta, niin sanoivat että eivät pysty toimittamaan, koska autoa ei kuulema löydy heidän järjestelmästään. Käsittämätöntä touhua. Eivätkö muka saa emoyhtiöstä Japanista tilattua avainta valmistenumerolla?

Onneksi löysin yhden pikkufirman pk-seudulta, mikä pystyy tekemään mulle avaimen, tosin ilman kauko-ohjainta. Mutta on sitten vara avain kuitenkin olemassa...
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

weedee sanoi
Sain auton yhdellä avaimella jossa on kaukosäädin painike keskuslukolle.

Kävelin Vehoon kyselemään vara-avainta, niin sanoivat että eivät pysty toimittamaan, koska autoa ei kuulema löydy heidän järjestelmästään. Käsittämätöntä touhua. Eivätkö muka saa emoyhtiöstä Japanista tilattua avainta valmistenumerolla?

Onneksi löysin yhden pikkufirman pk-seudulta, mikä pystyy tekemään mulle avaimen, tosin ilman kauko-ohjainta. Mutta on sitten vara avain kuitenkin olemassa...

Ja pyh, kyllä pystyvät. Itse juuri hommasin veholta uuden avaimen missä on noi kaken napit. Kallis se kyllä oli, mutta tilailussa ei ollut mitään ongelmia.
Marssippa takaisin ja sano että tekevät työnsä paremmin.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Evo4 avaimessa ei vielä ole mitään ajonestoja, joten ihan normi "prisman suutari/avaintekijä" pystyy tekemään avaimen.
Itsekin teetin vr4:seen vara-avaimen (tosin jälkiasenteisen hälyttimen kauko-ohjaimia tuli jo 2kpl ja normaali avaimen painikkeet on disaploitu jo aiemmin ::) )
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Mistä Vehosta sait ja mitä makso? Pk-seudun Vehosta ei meinaa millään onnistua.

Vihdoin sain yhdeltä Vemicin kaverilta varaosanumeron avaimelle, missä on siis kauko ohjain. Pistin tilaukseen. Hintaa pelkällä avain aihiolla 159 euroa. :O Tuohon vielä lukkoliikkeen jyrsintäkulut 50-80e + kauko-ohjaimen koodaus 100e Veholla. Semmonen 300e yhteensä. Johan tulee avaimelle hintaa.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

weedee sanoi
Mistä Vehosta sait ja mitä makso? Pk-seudun Vehosta ei meinaa millään onnistua.

Vihdoin sain yhdeltä Vemicin kaverilta varaosanumeron avaimelle, missä on siis kauko ohjain. Pistin tilaukseen. Hintaa pelkällä avain aihiolla 159 euroa. :O Tuohon vielä lukkoliikkeen jyrsintäkulut 50-80e + kauko-ohjaimen koodaus 100e Veholla. Semmonen 300e yhteensä. Johan tulee avaimelle hintaa.

Onpa kallis. Itellä maksoi TME:n vara- avain (ilman keskuslukon nappia) joku 74€ jyrsintöineen Veholta. Tilaus onnistui täysin käyttämällä avaimen sarjanumeroa.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

TME = Tommi Mäkinen Edition?

En tiedä onko se just toi kauko-ohjaus mikä siinä maksaa sitten enemmän.

Tosta avaimen sarjanumerosta sanoivat mulle, että he eivät löydä sitä omista tietokannoistaan ja sen takia eivät voi avainta tilata. Ainoa keino kuulema on tilata pelkkä avain aihio ja kääntyä jonkun pienen avainliikkeen puoleen, joka jyrsii mallista sen avaimen sopivaksi.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

weedee sanoi
Mistä Vehosta sait ja mitä makso? Pk-seudun Vehosta ei meinaa millään onnistua.

Vihdoin sain yhdeltä Vemicin kaverilta varaosanumeron avaimelle, missä on siis kauko ohjain. Pistin tilaukseen. Hintaa pelkällä avain aihiolla 159 euroa. :O Tuohon vielä lukkoliikkeen jyrsintäkulut 50-80e + kauko-ohjaimen koodaus 100e Veholla. Semmonen 300e yhteensä. Johan tulee avaimelle hintaa.

Hatanpään Vehosta omani hain. Tilasin avaimen vielä puhelimitse. Suomen kannoista ei autoa mullakaan löytynyt, mutta eipä tuo ongelma ole. Sarjanumero peliin ja runkonumero mukaan vaan. Se että vetoavat ettei auto ole kannassa on ihan puhdasta viitsimättömyyttä/tietämättömyyttä. Aihion ne käsittääkseni mullekin vaan tilasivat ja jyrsivät suomessa. Maksoi yhteensä 215e koodattuna. Koodaus sujui odottaessa.

Soitapa Tampereen Hatanpään veholle ja pyydä varaosapuolen Ilonen puhelimeen niin alkaa avainta sekä palvelua löytyä.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Twiligt: oliko TME:ssä ajonesto joka nosti avaimen hintaa?

Normi avaimenhan (myös mitsun uralla olevan avaimen evo9:kin) saa teetettyä ihan "suutarilla" hintaan ~25e. Juuri teetin kilpuriin meinaan kilpuriin 3:n avaimen, joka lukittiiin kontin avaimenreikään (sääntöjen takia oltava ulkoa avattavissa luukku).
Tosin siis tätä avainta eivät voi koodata, joten auto ei käynnisty, mutta sisään pääsee siis kuitekin jos ne "vakioavaimet" on jääneet sisään autoon :peukku.
(suutari myös innokkaana halus tarkistaa että pääseekö se koodia kopioimaan, mutta totesi ettei pääse..niilläkin nykyään siis laitteet koodaukseen)
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Ilonen oli kerennyt lähteä tältä päivältä, mutta sen kolleega sano että toi kaveri tietää nämä hommat.

Yritän huomenna tavoitella uudestaan.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Täytyy tilata kans kutoseen. Vara-avain. Ei tartte kaukosäätöä kun ei oo sitä ajonestoa tossa.. siis vakiossa.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

cubeqtio sanoi
Täytyy tilata kans kutoseen. Vara-avain. Ei tartte kaukosäätöä kun ei oo sitä ajonestoa tossa.. siis vakiossa.

eiks sillo kannata ihan siis suutarilla teettää toi 25e avain?
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Ymmärsinkö oikein, että jos haluan halvimman mahdollisen vara-avaimen nopeesti neloseen, niin senkun marssin tuon kauko-ohjain avaimen kanssa johonkin suutariliikkeeseen ja pyydän sorvaamaan samanlaisen avaimen? Eli ei tartte ostaa Veholta tota sikakallista avain aihiota välttämättä, jos siis riittää pelkkä kaukosäädötön vara-avain, millä saa ovet auki ja auton käyntiin?

Pystyykö kaukosäätö avaimen muuten hankkimaan myöhemmin, jos alkuperäinen kauko häviää?
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Juuri niin, ethän sä vara avaimessa sitä keskuslukon ohjausta välttämättä tarvi.
Itsellä oli evo 4 alkuperäinen vara aivain juurikin ilman keskuslukon ohjausta.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Mutta jos tulevaisuudessa ainoa kauko ohjain katoaa, niin pystyvätkö tekemään mulle uuden?
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

frede sanoi
Juuri niin, ethän sä vara avaimessa sitä keskuslukon ohjausta välttämättä tarvi.
Itsellä oli evo 4 alkuperäinen vara aivain juurikin ilman keskuslukon ohjausta.

RS:ssä ei muuta tulekaan kuin se peltiavain :)
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

cubeqtio sanoi
Jep juuri siellä. Ei taida mennä kauaa ees? :)

odotellessa tekevät... jos on oikea aihio siis. Aina kaikil ei oo sitä "vääränkätistä" uraa...
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Kenelläkään tietoa, että pystyvätkö tilaamaan uutta kauko ohjainta jos alkuperäinen häviää?
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

ainakin evo3 gsr pystyy tilaamaan uuden kaukosäätimen/avaimen. tilasin ite auto-sunilta imatralta, 128€ tulee belgiasta tai japanista. joten luulisi 4 löytyvän tilaamalla. :)
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

weedee sanoi
Kenelläkään tietoa, että pystyvätkö tilaamaan uutta kauko ohjainta jos alkuperäinen häviää?

Siinä avaimen varressa on numero ja sillä pystyy hakee veholta, eli otapas se numero muistiin.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Jo,

Tää alkaa olemaan jo ihan läppä koko homma. Huomasin itsekin juuri tuon 5-lukuisen numeron avaimesta ja kysyin Veho-mieheltä puhelimessa, että eikö tällä numerolla löydy mitään, niin sanoivat että ei ole apua siitä numerosta.

Laitoin tänään palautetta Veholle siitä, kuinka tyytyväinen olen heidän tuontimitsujen varaosapalveluun ja siihen että olen saanut puoli päivää soitella ympäriinsä yhden vara avaimen teettämisen takia.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Kun kävin ite raisiossa kyselemässä niin merkkasivat numeron koneellekkin että jos joskus katoaa ni heiltä saa ongelmitta uuden, tosin suolaseen hintaan.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Veholta muuten sanoivat että autossa on ajonesto. Pystyykö sen tarkistamaan jostain itse että onko vai eikö?
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

ei kyllä minun mielestä pitäisi olla nelosessa tehtaan jäljiltä minkään valtakunnan ajonestoja.. ??? itselläkin ajonesto ainoastaan jälkiasennetussa hälyttimessä.
EDIT: ja sillä ainakin pystyt tarkistamaan että onko ajonestoa vai ei kun kävelet lähimpään markettiin suutarin luokse ja teetätät ihan perinteisen kokometallisen vara-avaimen ja koitat sillä lähteekö käyntiin. itsellänikin on vara-avain tuollainen ihan perinteinen ilman mitään kauko ohjattavaa lukitusta ja hyvin lähtee silläkin käyntiin kunhan vain samassa avain nipussa kulkee mukana se ajoneston tunnistin sukkula joka kytkee jälkiasennetun ajoneston pois päältä kun laittaa virrat päälle
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Maurichia,

Jos yrittää käynnistää avaimella missä ei ole ajonestolaitteen sirua ja autossa on ajoesto, niin eikös tee sen ettei koko auto käynnisty enään ilman merkkihuollossa käyttöä?
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Jos sanovat Vehosta ettei löydy kauko ohjatun avaimen varaosanumeroa, niin pyytäkää tekemään haku VEMICin kannasta osanumerolla: MR238197

Tuolla löytyi -97 EVO4:een blankko avain aihio kauko säädöllä.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Nyt varmaan ymmärrät miksi näitä ei kannata huoltaa Veholla?
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Twile,

Elä...

Citikassa (Xsara) kun oli tottunut siihen että lompsi tiskille ja rahat pöytään, osa mukaan. Pudotus oli kova todellisuuteen tämän auton kanssa. Mutta kaiken päänvaivan vastapainoksi, niin eipä tartte ajella millään tylsällä kansan autolla, mitä tulee joka nurkassa vastaan.

Ja se Koff-lippiksien kääntyily bussipysäkeillä ;) ...priceless
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

weedee sanoi
Jos yrittää käynnistää avaimella missä ei ole ajonestolaitteen sirua ja autossa on ajoesto, niin eikös tee sen ettei koko auto käynnisty enään ilman merkkihuollossa käyttöä?

Evo nelosta voit yrittää käynnistää vaikka rautalangalla. Vakiona ei ole ajonestoa.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

weedee sanoi
Sain auton yhdellä avaimella jossa on kaukosäädin painike keskuslukolle.

Kävelin Vehoon kyselemään vara-avainta, niin sanoivat että eivät pysty toimittamaan, koska autoa ei kuulema löydy heidän järjestelmästään. Käsittämätöntä touhua. Eivätkö muka saa emoyhtiöstä Japanista tilattua avainta valmistenumerolla?

Onneksi löysin yhden pikkufirman pk-seudulta, mikä pystyy tekemään mulle avaimen, tosin ilman kauko-ohjainta. Mutta on sitten vara avain kuitenkin olemassa...
Tämä liippaa vähän sivusta, mut osaisko joku kertoa miks mun vara avain avaa vain ovet mut auto ei käynnisty sillä?
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

epestrand sanoi
Tämä liippaa vähän sivusta, mut osaisko joku kertoa miks mun vara avain avaa vain ovet mut auto ei käynnisty sillä?

Sulla on ajonestolaite ja vara-avaimessa ei oo sirua joka ottais sen pois.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Evo kasissa on ajonestolaite vakiona ja luultavasti avainta ei ole koodattu sille. En tiedä miten se tapahtuu käytännössä.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

epestrand sanoi
Tämä liippaa vähän sivusta, mut osaisko joku kertoa miks mun vara avain avaa vain ovet mut auto ei käynnisty sillä?

Esim Hondassa uuden avainsarjan mukana tulee yksi dummy key (punainen) jolla koodataan se ajonesto muille avaimille. Ei lähde sillä käyntiin, mutta sillä koodataan ne muut.

Voisin olettaa että olisi samanlainen järjestelmä.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Tämäkin sivuaa aihetta, mutta avain liikkeestä kertoivat että ovat törmänneet joissain automerkeissä tapauksiin, missä avaimen kaukosäätö kytkee pois myös ajoneston. Eli jos avaa avaimella kuskin oven ja yrittää käynnistää niin ei lähekään auto käyntiin vaan täytyy käyttää kaukosäätöä.

Tuntuu aika pöllötä keksinnöltä, mutta sanoivat että tällästäkin on nähty...
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

weedee sanoi
Tämäkin sivuaa aihetta, mutta avain liikkeestä kertoivat että ovat törmänneet joissain automerkeissä tapauksiin, missä avaimen kaukosäätö kytkee pois myös ajoneston. Eli jos avaa avaimella kuskin oven ja yrittää käynnistää niin ei lähekään auto käyntiin vaan täytyy käyttää kaukosäätöä.

Tuntuu aika pöllötä keksinnöltä, mutta sanoivat että tällästäkin on nähty...

Amerikkalaisissa hyvin normaali käytäntö. Ajonesto menee myös päälle jos autoa ei käynnistetä tietyn ajan kuluessa. Jos siis hyppäät autoon odottamaan, jodut tyyliin minuutin odottelun jälkeen painamaan uudestaa kaukosäätimsestä, vaikka olisi virrat päällä koko ajan. Ja minullakin oli kyseessä 2000-luvun laite :)
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

nokonzok sanoi
Amerikkalaisissa hyvin normaali käytäntö. Ajonesto menee myös päälle jos autoa ei käynnistetä tietyn ajan kuluessa. Jos siis hyppäät autoon odottamaan, jodut tyyliin minuutin odottelun jälkeen painamaan uudestaa kaukosäätimsestä, vaikka olisi virrat päällä koko ajan. Ja minullakin oli kyseessä 2000-luvun laite :)

Myös ns. mondeokeulaisissa s14 nisukoissa normaalia. Niissähän tulee avaimenperässä "kaukosäädin" -jonka tehtävä ei ole avata ovia vaan ottaa ajonesto pois päältä. Faceliftimallissa moinen omituisuus on sitten "jo" korvattu avaimen sirulla.

Ekalla kerralla jokainen ihmettelee että mikä tässä on kun pyörittää, muttei lähde käyntiin kunnes tajuaa painaa sitä "kaken" nappia. Tuossakin oli tuo ~minuutin varoaika.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

nokonzok sanoi
Amerikkalaisissa hyvin normaali käytäntö. Ajonesto menee myös päälle jos autoa ei käynnistetä tietyn ajan kuluessa. Jos siis hyppäät autoon odottamaan, jodut tyyliin minuutin odottelun jälkeen painamaan uudestaa kaukosäätimsestä, vaikka olisi virrat päällä koko ajan.

VAT hyväksytyissä hälyttimissä ja ajonestoissa pakollinen toiminto.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

ast sanoi
VAT hyväksytyissä hälyttimissä ja ajonestoissa pakollinen toiminto.
Noh! Mutta ovet aukeaa kaukosäätimestä,ja kun yrität käynnistää niin startaa vaan ei käynnisty. Eli missä tämän voi koodata.??(cobran hälytin)
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Olit ast oikeassa että ei ole ajoestoa.

Nyt on vara avain ilman kauko säädintä neloseen. Maksoi huimat 10 euroa.

Eli kävin Auto Avain Oy:ssä Helsingissä ja kaveri pisti nykyisen avaimeni johonkin testeriin ja totesi, että: "ei ole ajonestoa" ja sitten sorvasi mulle toisen avaimen. Suosittelen lämpimästi paikkaa jos tarvitsette jotain auton avaimiin liittyvää.

Kaikki lukot aukeavat ja auto lähti käyntiin.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

epestrand sanoi
Noh! Mutta ovet aukeaa kaukosäätimestä,ja kun yrität käynnistää niin startaa vaan ei käynnisty. Eli missä tämän voi koodata.??(cobran hälytin)

Cobran hälytin ei ole tekemisissä tehdasasenteisen Evo 8:n ajoneston kanssa. Veholla varmaan tietävät mitä avaimelle voi tehdä.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

epestrand sanoi
Tämä liippaa vähän sivusta, mut osaisko joku kertoa miks mun vara avain avaa vain ovet mut auto ei käynnisty sillä?

Mitäs... ??? IX:ssä ei ole väliä mitkä avaimet löytyy taskusta ,molemmilla auto toimii ihan niinkuin pitääkin.
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

epestrand sanoi
Niin.. sanoppa se ???

eli sulla on
avain1: jossa on ajonesto(auto lähtee käyntiin) + cobran kaukosäädin millä avaat ovet

avain2: missä EI ole ajonestoa(koodattu väärin tai ei ollenkaan ajonestopiiriä, joten auto ei käynnisty) + cobran kaukosäädin, jolla saat ovet auki
 
Vs: Avaimen teettäminen evo 4:ään

Harri K sanoi
eli sulla on
avain1: jossa on ajonesto(auto lähtee käyntiin) + cobran kaukosäädin millä avaat ovet

avain2: missä EI ole ajonestoa(koodattu väärin tai ei ollenkaan ajonestopiiriä, joten auto ei käynnisty) + cobran kaukosäädin, jolla saat ovet auki
Ei ole mitään cobran kaukosäädintä! vaan kaksi samanlaista avainta jossa on 2 näppäintä ja pienivalo (auki ja kiinni.)
 
Takaisin
Ylös Bottom