Axs 2019 1.6 yleistä apua kaivataan

jemina82

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2023
Olen suht uusi Mitsun omistaja. 92t ajettu kun ostin kuukausi sitten ja takuuta jäljellä toukokuuhun. Bensa kone

Onko miten yleistä että turvavyö jääkierteelle eikä täten mene rullalle?

Käynnissä kun on parkissa ja/tai vapaalla alkaa nostamaan yksinään kierroksia. Saattaa käydä 1,5 tonnissa, kuuluuko tehdä vai missä ongelma

Entä ujellus ajossa tai jopa pysähdyksissä, kuulostaa siltä vähän että ikkuna auki mutta ei ole.

Jos vien merkkihuoltoon niin pelkään että ne nauraa minut pihalle
 
Ei kannata pelätä merkkiliikkeen puoleen kääntymistä. Ei maallikon ole tarpeellista tietää kaikkea ajoneuvotekniikasta.

Kierrosten nouseminen voisi olla sellainen laite / toiminto minkä ohjainlaite näkee (esimerkiksi kun käyttää ilmastointia, ohjainlaite nostaa aavistuksen tyhjäkäyntiä koska kompressori tuottaa kuormaa)
 
Jos takuuta kerran jälellä niin veisin kyllä itse liikkeeseen, nuo on ihan "järkeviä" vikoja, näkisitpä mitä ne täällä amerikassa tuo autoja korjattavals, viime viikolla mulle tuli työmääräys että haluaa lattia maton korjauksen, annoin osoitteen lähimpään ompelu liikkeeseen

Mitä noihin vikoihin cousin ite sanoa näin etäisesti että tarkastaa kone tilasta ettei liittimiä tai letkuja yms irti/Rikki/poikki, onko moottorin vikavalo päällä? Onko moottorin tehot tallella?

Turvavyöhön pyytäisin katsimaan Jos yhtään TSB:tä mitsulta tullut turvavöihin, ne pystyy Mitsun sivuilta katsomaan ilmaiseksi vin numerolla, ja korjasin ehottomasti kun voi sen hengen pelastaa ja katsastuksessakin sen tarkistavat

Huminaan voi olla monta syytä, mikä tahansa pyörivä kuten renkaat, jarrut, laakerit, vetoakseli yms saattaa tehdä huminaa, se voi myöskin olla vaurioutunut oven/ikkunan tiiviste, tai moottorin kannatin kumikin voi kantaa koriin mitä ihmeelisempiä ääniä
 
Kävin merkkiliikkeessä ja mitä turvavyöhön tulee niin kuulemma saattaa olla "likaisuutta" että paineilmalla ja öljyämisellä saattaa mennä mutta silloin ei kuulu takuuseen ja tunti hinta 132e.

Kierrokset kuulemma kuuluu bensakoneen käynnistämis ominaisuuksiin, että heittää kierrokset.

Kysyin samalla puhaltimesta miksi nopeus itsenäisesti välillä muuttuu vaikka ei ole automaatilla, sanoivat että saattaa kuulua sekin tyyppisesti puhaltimen ominaisuuksiin. Eivät kovin mielellään näköjään ala takuu huoltamaan tai tutkimaan

Pitää vielä kevät ajella ja seurailla näitä "vikoja" ja käydä katsoo muiden autojen "ominaisuudet"

Kuopiossa auto kulkee ja liikkuu
 
Oiskohan tuossa sama kuin Outlanderissa, eli jos sulla on lämmitys/jäähdytys "auto" asennossa, niin mikäli muutat puhalluksen suuntaa, "auto" merkkivalo sammuu, mutta puhallusnopeus jää vielä automaatille ja järjestelmä muuttaa sitä tarpeen mukaan. Sama toisinpäin, eli jos automaatilla ja kosket puhallusnopeuteen, "auto" merkkivalo sammuu ja puhallusnopeus jää vakioksi asettelemaasi, mutta puhalluksen suunta jää vielä automaatille ja järjestelmä voi sitä muuttaa. Jos haluat ettei kumpikaan muutu niin ohjaa ne molemmat napeista haluamaasi. Kierteellä oleva turvavyö ei tietenkään kelaudu missään autossa, mutta jos suorana oleva ei kelaudu tai kelautuu huonosti, niin silloin vyö on likainen, eli putsaa se. Kuten todettu, kierrokset voi nousta vaikka silloin kun ilmastoinnin kompressori käynnistyy, mutta 1,5 tuhatta kuulostaa korkealle, silti tuskimpa tuosta tarttee huolta kantaa, kuulostele.
 
Kävin merkkiliikkeessä ja mitä turvavyöhön tulee niin kuulemma saattaa olla "likaisuutta" että paineilmalla ja öljyämisellä saattaa mennä mutta silloin ei kuulu takuuseen ja tunti hinta 132e.

Kierrokset kuulemma kuuluu bensakoneen käynnistämis ominaisuuksiin, että heittää kierrokset.

Kysyin samalla puhaltimesta miksi nopeus itsenäisesti välillä muuttuu vaikka ei ole automaatilla, sanoivat että saattaa kuulua sekin tyyppisesti puhaltimen ominaisuuksiin. Eivät kovin mielellään näköjään ala takuu huoltamaan tai tutkimaan

Pitää vielä kevät ajella ja seurailla näitä "vikoja" ja käydä katsoo muiden autojen "ominaisuudet"

Kuopiossa auto kulkee ja liikkuu
tarkasta takaisin kutsukampanjat turvavyölle (ja muutenkin autolle) ja koita putsata, kovin monesti ei itsellä putsaaminen toiminut mutta korjauttaisin kyllä ehdottomasti turvavyön

ja ei se kuulu kierrosten heitellä tai nousta noin paljon jos moottori lämmin ja et käytä ISG:tä (jos varustettu)

en tiedä puhaltimesta miten se nopeus itsestään muuttuisi ellei vastukset hitaammaltqa asennolta ole menossa tai jonkun sortin auto asento päällä

Ja juu ei mikään merkkiliike tykkää takuuseen korjata, mutta jos sulla takuuta siinä on niin pitäisi se niiden työn alle ottaa sen verta että neuvoo teknillisesti miten kyseiset elementit ja ominaisuudet toimii/korjata/vahvistaa asiakkaan huolen aiheen auton suhteen

melkein pyydät lukemaan vikakoodi historian ja ohjeistamaan laitteiden toimivuuden ja pistät tänne mitä sanoivat niin me voidaan täältä sanoa pitääkö paikkansa, itsekkin olen Delta-autolla ollut mekaanikkona vuosia ja täällä amerikassakin mitsu/kia:lla töissä ja harrastuksena
 
Tässä kun starttasin lämpöisestä hallista ilman kaasua ja vapaalla. En saa videoo lähtemään
 

Liitetiedostot

  • 20231214_170222.jpg
    20231214_170222.jpg
    59.9 KB · Lukukerrat 37
tarkasta takaisin kutsukampanjat turvavyölle (ja muutenkin autolle) ja koita putsata, kovin monesti ei itsellä putsaaminen toiminut mutta korjauttaisin kyllä ehdottomasti turvavyön

ja ei se kuulu kierrosten heitellä tai nousta noin paljon jos moottori lämmin ja et käytä ISG:tä (jos varustettu)

en tiedä puhaltimesta miten
tarkasta takaisin kutsukampanjat turvavyölle (ja muutenkin autolle) ja koita putsata, kovin monesti ei itsellä putsaaminen toiminut mutta korjauttaisin kyllä ehdottomasti turvavyön

ja ei se kuulu kierrosten heitellä tai nousta noin paljon jos moottori lämmin ja et käytä ISG:tä (jos varustettu)

en tiedä puhaltimesta miten se nopeus itsestään muuttuisi ellei vastukset hitaammaltqa asennolta ole menossa tai jonkun sortin auto asento päällä

Ja juu ei mikään merkkiliike tykkää takuuseen korjata, mutta jos sulla takuuta siinä on niin pitäisi se niiden työn alle ottaa sen verta että neuvoo teknillisesti miten kyseiset elementit ja ominaisuudet toimii/korjata/vahvistaa asiakkaan huolen aiheen auton suhteen

melkein pyydät lukemaan vikakoodi historian ja ohjeistamaan laitteiden toimivuuden ja pistät tänne mitä sanoivat niin me voidaan täältä sanoa pitääkö paikkansa, itsekkin olen Delta-autolla ollut mekaanikkona vuosia ja täällä amerikassakin mitsu/kia:lla töissä ja harrastuksena
Menasin käydä jouluna vähän seuraa poruukpiden eclipsen puhallinta joka on -20 mallin että kuuluuko siitä.

Ja mielummin käytän jossain edullisemmassa vyön puhdistuksessa kuin 132 e tunti hinnalla jos sitä pitää olla useammin putsaa.

Edellisellä ( muu merkki) ajoin 220t joten viat on tulleet tutuiksi. Mutta esim siinä ei koskaan ollut tota vyö ongelmaa ja juuri ennen vaihtoa vaihdettiin puhatimen moottori joten korva kuulee häiriön
 
Tässä kun starttasin lämpöisestä hallista ilman kaasua ja vapaalla. En saa videoo lähtemään
Jos siis tekee tuota vaan käynnistyksessä niin vaikka lämpimässä tallissa niin moottori ei silti ole vielä lämmin (n.80°C on lämpimän moottorin lämpötila)
Tuo on normaalia jos ne kierrokset lähtee siitä laskemaan kun moottori lämpenee
 
Sillon ku ite olin mitsulla suomessa töissä niin ei me velotettu asiakasta Jos takuuta autossa jälellä, onhan tää voin tietty 5 vuoden aikaan muuttuu, mut ei me täälläkään kyllä takuu huolloista veloteta ja tää on vielä tämmönen valtio mis imetään jokanen penni irti asiakkaista

Tuo toiseen merkkiin vertaaminen nyt niin ja näin, en sen pohjalta itse lähtisi liikkeelle
 
Takaisin
Ylös Bottom