Axu, Lancer GTI -94

Axu

New Member
Liittynyt
4 Joulukuu 2005
Joulukuussa -05 tuli ensimmäinen Mitsu hankittua, sitä ennen Japanilainen ja saksalainen alla..

Kaikki sivulasit ja takalasi on tummennettu n. 50% sinertävällä kalvolla. Auton mukana tuli kasa renkaita, jotka tosin lojuvat varastossa kun peltivanteet ei miellyttäneet. (saa laittaa privaa jos kiinnostaa hyvät talvirenkaat sekä vähän kuluneemmat kesärenkaat, 14" peltivanteilla) Ensimmäisen talven alla oli 14" alut nastoilla, mutta auto madaltui niillä hieman liikaa. Ensi talveksi ehkä 15" Alutecit (tallissa) uusilla nastoilla?

Autossa on jonkin verran maali- ja ruostevikaa, mutta onneksi ei suurempia. Auto menee maalarille lokarien maalaukseen ja siistimiseen, jos ei sitten tule hankittua EvoIII-korisarjaa, jolloin projekti siirtyy kesemmälle. GTI:n muokattuun vakioetupuskuriin olen aika tyytyväinen, joten ensi hätään helmat ja takapalat riittäisivät. Takaspoileri ja konepelti kiinnostavat myös mutta katsellaan.. ;)

Keväällä asennettiin DEI:n Viper 1000XL hälytin, jossa varusteina mm. mikroaaltotutka ja iskuntunnistin (esivaroittavia) sekä kallistuksentunnistin. Akuksi vaihtui Optiman Yellowtop.

Keväällä uusittiin takajarrut, koska kässäri ei pitänyt sekä 2" putkiston loppuosa vapaastivirtaavalla Raptor-takapöntöllä. Eniten vakioputkessa ahdistaa kuulemma tuo ämpärin kokoinen takapönttö. Katin poistamisestakaan ei pitäisi olla hyötyä, joten se jäi paikoilleen.

Tänään tuli pyöräytettyä uudet rinkulat alle koska nypityillä nastoilla ajaminen ei ollut enää kivaa. Vanteiksi tuli ASA Imolat 7,5x18" ja et 38 McGardin lukkomuttereilla, joissa Hankookin 215/35-18 renkaat. Alustanvaihto saattaisi kiinnostaa, tällä hetkellä GTI:n vakioiskarit -35mm Elite (Lesjöfors?) jousilla. Konin tolpat irtoaisi ilmeisesti 800e:lla, muita kunnollisia vaihtoehtoja ei taida oikein ollakaan (?). Joka tapauksessa nykyisen alustan toimintaan en ole täysin tyytyväinen, vaikka iskarit on konttorin mukaan 80% kunnossa. Testit on tosin näyttäneet uusille Koneillekin hylkyä..  ::)

Seuraavaksi suunnitelmissa korin siistiminen pintaruosteista, hifiasennuksia sekä mahdollisesti jonkinlaista korisarjaa. "Kommailut" ja ehdotukset on tervetulleita tänne!  :driver

E: Konien hinta korjattu
 
Eipä katsastusmieskään tuumannut pahaa renkaista, läpihuutojuttu.
 
Tänään suunniteltiin kaiutinpaikkoja Custom Worksin poikien kanssa. Oviin tulossa uusi verhoilu by Khrelix Design, kojelaudan nukkaus on harkinnassa. Loppuis ainakin toi helv*tin ärsyttävä heijastelu tuulilasiin. Tuulilasin vaihtokin auttais ehkä asiaa.

Uusi alusta mietinnässä mutta kalliiksi tulisi. Ehdotuksia kaivataan..
 
Poppisuunnitelmat jäässä pyöräkuumeen vuoksi. Saattaa mennä myyntiin..Samoin kuin vanteet, katsotaan nyt.

Vanha syyläri sanoi itsensä irti joten uusi tuli keulalle. Ei ollut kuin 230e.. Mitsun "orkkis" on 350e.

Autoon tehtiin myös hionta & kestovahaus, 2 vuoden päästä vois harkita seuraavaa vahausta. ;)
 
Axu sanoi
Poppisuunnitelmat jäässä pyöräkuumeen vuoksi. Saattaa mennä myyntiin..Samoin kuin vanteet, katsotaan nyt.

Vanha syyläri sanoi itsensä irti joten uusi tuli keulalle. Ei ollut kuin 230e.. Mitsun "orkkis" on 350e.

Autoon tehtiin myös hionta & kestovahaus, 2 vuoden päästä vois harkita seuraavaa vahausta. ;)

Kannattaa se vahata useemmin ku kerran kahessa vuodessa vaikka väittävät että kestää. Ite autofiksarina ja se maalin hionta on välillä aika rankka ja syö lakkakerrosta. vanhemmissa autoissa joissa ei lakkaa ole, lähtee kiilto hionnan jälkeen jos pesee kerrankin vaikka astianpesuaineella tai liuottimella.
 
Bete_84 sanoi
Kannattaa se vahata useemmin ku kerran kahessa vuodessa vaikka väittävät että kestää. Ite autofiksarina ja se maalin hionta on välillä aika rankka ja syö lakkakerrosta. vanhemmissa autoissa joissa ei lakkaa ole, lähtee kiilto hionnan jälkeen jos pesee kerrankin vaikka astianpesuaineella tai liuottimella.

Noi tietää asiansa, sano että tälläsen metallivärin voi myllyttää kymmeniä kertoja. Normivärissä on huonompi lakka, jota ei sitten myllytetäkään usein. Jos pesee käsin oikealla aineella, eikä anna suolan jämähtää, niin kestää heidän mukaan 2v. Ekan vuoden jälkeen on tarkistus ja uusintakäsittely, mutta moneen autoon ei ole sitä tarvinnut tehdä. Ihan omasta pidosta kiinni joutuuko vaiko ei. (Usassa tuo aine kestää 5v pinnassa.)

P.S. jatkossa kommentit mieluiten tonne kommenttipuolelle :)
 
Takaisin
Ylös Bottom