Bensamittari ei toimi?

  • Viestiketjun aloittaja Henkka_with_Lancer
  • Aloituspäivämäärä
H

Henkka_with_Lancer

Guest
Olisiko jollakin tietoa että mistä viiraa kun bensavalo toimii mutta mittari Ei ?
Ja miten se olis helpointa lähteä etsimään vikaa?
 
Ainakin vanhemmassa Mitsussa valon ja mittarin anturit ovat erilliset. Ne ovat kyllä kiinni samassa paikassa tankin sisällä, mutta mittarin anturi on periaatteessa potentiometri ja valon anturi joku muu. En tiedä mikä, koska minulla taas ei valon anturi toimi vaikka mittari pelaakin. ;D

En tiedä kuinka noihin pääsee uudemmissa käsiksi, mutta vanhuksessa on takakontin pohjassa luukku josta pääsee irroittamaan tankin yläpuolelta anturihässäkän. Ja tuumaustupakat sitten pois, bensaan on suora näköyhteys anturin irroittamisen jälkeen. Testausta varten anturia ei edes tarvitse irroittaa vaan ottamalla johdon luukun alta voi mitata resistanssin. Sitten huoltikselle tankkaamaan ja katsomaan muuttuuko resistanssi. Vika voi toki olla mittaristossa tai johdoissakin.
 
Mulla oli sama vika Galantissa talvella (http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=2958).

Olin ajelemassa ja yhtäkkiä katoin ku alko bensamittari nousta tappiin, katoin että no jopas tulee halvaksi ajella mitsulla kun ei tarvi tankata ollenkaan.

Hifien johtoja laittelin sitten uusiksi ja heiluttelin penkin alla kulkevaa johtonippua ja sitten mittari näytti elon merkkejä. Ensin heitteli holtittomasti ja muutaman päivän päästä alkoi sitten toimimaan kunnolla ja on toiminut tähän asti ;D
 
Samaan syssyyn joku vois kertoo mitä tehä kun bensa mittari menee nollaan kun noin 20 litraa on menny. Oisko se jotenki säädettävissä, vai paskana, muuten toimii hyvin, siihen asti kun bensaa riittää!
 
Tuossa tapauksessa vika tuskin on piuhassa vaan epäilisin anturia. Näyttääkö se siis oikeaa lukemaa kunnes putoaa äkkiä nollaan vai laskeeko se tasaisesti nollaa kohti liian nopeasti? Viimeksimainitussa tapauksessa voisi olla vikaa mittarissakin, mutta ensimmäinen kyllä viittaa anturiin mielestäni.
 
mulla oli lanceris samanlaisii ongelmii monesti avasin anturin ja kattelin ja toimi taas hetken sitten selvis et oli tankin sisällä se loiske levy irti joka häiritsi anturintoimintaa lopuksi se sitten juuttui anturiin kiinni no mähän sen sieltä sitten pis otin pientä väkivaltaa hyväksi käyttäen ja nyt toimii moitteettomasti ;D
 
Kyllä mä sen avasin ja hiukan tökein mutta ei toiminu ::)
Missä se roiskeläppä siellä sijaitsee?
Tarvii vielä avata ja tsiimailla ja antaa hiukan nyrkkiä,niin ne hommat hoidetaan ;D
 
Mulla oli aikoinaan lancerissa sama ongelma,että valo paloi,mutta mittari ei hievahtanutkaan...Oli tankissa oleva anturi sökö,ei kun vaihtoon ja hyvin pelitti :)
 
Takaisin
Ylös Bottom