Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Antti84

Persaukinen RHD kuski
Liittynyt
2 Marraskuu 2007
Eli Megasquirtin asentamisen jälkeen on tullut ongelmia bensapaineen kanssa. Mittarin mukaan bensapainetta tulee
käynnistäessä mutta tyhjänkäynnillä paineet katoaa ja moottori sammuu. Bensapumpun olen vaihtanut Walbron 255l/h
malliin ja olen kokeillut kahdella säätimellä(SARD ja Malpassi) Mistähän kannattaa lähteä etsimään vikaa?Bensapumppua
ei ole kytketty megasquirtiin vaan vakioecu hoitaa sen.

Sitten laturiongelmaan; Megatunen mukaan laturi ei lataa(12.6V). Tilasin uuden laturin USA:sta mutta edelleen sama juttu.
Onko ideoita?

Olisi kiva saada vastauksia että pääsisi vielä tänä kesänä ajamaan :)

Auto on Mitsubishi Eclipse turbo -97
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Tuntematta yhtään mitä on kytketty ja minne veikkaan että vakio-ECU ei tiedä moottorin käynnistyneen ja sammuttaa sähköt pumpulta.

Hieman ihmettelen miksi joku asentaisi megasquirtin tuohon, eikös vakiopurkkikin ole säädettävissä?
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

ootko mitannu mittarilla että lataako oikeesti? itelläki tais megatune näyttää pienempää jännitettä...
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Antti84 sanoi
Eli Megasquirtin asentamisen jälkeen on tullut ongelmia bensapaineen kanssa. Mittarin mukaan bensapainetta tulee
käynnistäessä mutta tyhjänkäynnillä paineet katoaa ja moottori sammuu. Bensapumpun olen vaihtanut Walbron 255l/h
malliin ja olen kokeillut kahdella säätimellä(SARD ja Malpassi) Mistähän kannattaa lähteä etsimään vikaa?Bensapumppua
ei ole kytketty megasquirtiin vaan vakioecu hoitaa sen.

Hei.

Pakota jumpilla se bensapumppu päälle. Sen jälkeen starttaat, jos ei sammu niin ongelma siinä. Noita signaaleja ei nyhetä irti orkkis boksilta vaan laitetaan rinnalle. Eli ne pitää tulla molemmille bokseille.
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Juu,täytyy kokeilla. Huomasin myös että Check engine valo ei pala kun kääntää virrat päälle, eli
pahimmassa tapauksessa Ecu voisi olla sökönä :-\ Mittarilla olen mitannut, tyhjänkäynnillä laturi
ei lataa

Tässä vielä kytkentäkaaviot jota olen noudattanut:


15 total connections:
MegaSquirt DB-37 pin #---------------DSM harness pin # ( MS=MegaSquirt wire color)
20--------Intake air temp-------- ran separately to GM sensor
21--------coolant temp sensor ----------83~~ or to GM Sensor MS Yellow
22--------Throttle position sensor------84 ~~MS Blue Thin Wire
23--------oxygen sensor-----------------75 rear 76 front (not sure) ~~MS Pink
24--------Crank position sensor--------89 RPM Tach CKP~MS grey shielded white wire
25--------Cam Angle Sensor------------88 TDC CMP ~~MS Blue / White IAC1A
28--------12 Volt Power-----------------25 or 12 might be switched (must be hot during cranking and when key in on position try 25 first) RED

Not shared with stock ECU- MS pin 36, 31, 32, 33, 34, 35
36--------Coil A 1 & 4 ------------------10 ~~ MS dark brown
31--------Coil B 2 & 3-------------------23 ~~MS Green / White IAC2B

32--------Injector 1-----------------------01 Bank 1 ~~MS Green Thick Wire
33--------Injector 2-----------------------14 Bank 2 ~~MS Blue Thick Wire
34--------Injector 3-----------------------02 Bank 2 ~~MS Blue Thick Wire
35--------Injector 4-----------------------15 Bank 1 ~~MS Green Thick Wire

if set to ALTERNATING you must do as above.
IF simultaneous, IT Doesn't Matter.
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Antti84 sanoi
Juu,täytyy kokeilla. Huomasin myös että Check engine valo ei pala kun kääntää virrat päälle, eli
pahimmassa tapauksessa Ecu voisi olla sökönä :-\ Mittarilla olen mitannut, tyhjänkäynnillä laturi
ei lataa

Tässä vielä kytkentäkaaviot jota olen noudattanut:


15 total connections:
MegaSquirt DB-37 pin #---------------DSM harness pin # ( MS=MegaSquirt wire color)
20--------Intake air temp-------- ran separately to GM sensor
21--------coolant temp sensor ----------83~~ or to GM Sensor MS Yellow
22--------Throttle position sensor------84 ~~MS Blue Thin Wire
23--------oxygen sensor-----------------75 rear 76 front (not sure) ~~MS Pink
24--------Crank position sensor--------89 RPM Tach CKP~MS grey shielded white wire
25--------Cam Angle Sensor------------88 TDC CMP ~~MS Blue / White IAC1A
28--------12 Volt Power-----------------25 or 12 might be switched (must be hot during cranking and when key in on position try 25 first) RED

Not shared with stock ECU- MS pin 36, 31, 32, 33, 34, 35
36--------Coil A 1 & 4 ------------------10 ~~ MS dark brown
31--------Coil B 2 & 3-------------------23 ~~MS Green / White IAC2B

32--------Injector 1-----------------------01 Bank 1 ~~MS Green Thick Wire
33--------Injector 2-----------------------14 Bank 2 ~~MS Blue Thick Wire
34--------Injector 3-----------------------02 Bank 2 ~~MS Blue Thick Wire
35--------Injector 4-----------------------15 Bank 1 ~~MS Green Thick Wire

if set to ALTERNATING you must do as above.
IF simultaneous, IT Doesn't Matter.

Mihin sinä tota omaa ecua enää tarviit, jos käytät megan bensa ja sytkäkarttaa? Suosittelen megaa ohjaamaan bensapumppua. Se pyörittää hetken pumppua, kun saa virrat. Eli nostaa paineet ennen starttausta.
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Vakioboksi ohjaa flektiä,ilmastointilaitetta,kommunikoi automaattilaatikon ecun kanssa jne.
Tulpat olivat pahasti karstoittuneet ja bensassa jotenka vaihdoin tulpat ja "jumppasin"
bensapumpun ja pumppu alkoi käymään, mutta auto ei kuitenkaan käynnistynyt.
Käytän myös Evon CAS-sensoria ja olen pilkkonut johtosarjan Magnus motorsportin ohjeiden
mukaisesti.Lisäksi olen asentanut imuilman lämpötilaanturin. En tosin usko, että käynnistymisongelmat
voisivat johtua noista.

Onko kenelläkään tietoa miten voi helpoiten mitata jos eculle tulee virta?
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Antti84 sanoi
Vakioboksi ohjaa flektiä,ilmastointilaitetta,kommunikoi automaattilaatikon ecun kanssa jne.
Tulpat olivat pahasti karstoittuneet ja bensassa jotenka vaihdoin tulpat ja "jumppasin"
bensapumpun ja pumppu alkoi käymään, mutta auto ei kuitenkaan käynnistynyt.
Käytän myös Evon CAS-sensoria ja olen pilkkonut johtosarjan Magnus motorsportin ohjeiden
mukaisesti.Lisäksi olen asentanut imuilman lämpötilaanturin. En tosin usko, että käynnistymisongelmat
voisivat johtua noista.

Onko kenelläkään tietoa miten voi helpoiten mitata jos eculle tulee virta?

Niin mistä laitoksesta olikaan kyse?
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Auto on 2G Mitsubishi Eclipse GST.
Tässä vielä kuva CAS piuhoituksesta
attachment.php


oireiden mukaan huono käynnistyminen ja ettei vakioecu saa RPM signaalia pitäisi johtua nimenomaan tuosta CAS:in kytkemisestä, mutta kun nuo on kytketty juuri ohjeiden mukaisesti ja tarkistettu useaan kertaan.
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Antti84 sanoi
Auto on 2G Mitsubishi Eclipse GST.
Tässä vielä kuva CAS piuhoituksesta
attachment.php


oireiden mukaan huono käynnistyminen ja ettei vakioecu saa RPM signaalia pitäisi johtua nimenomaan tuosta CAS:in kytkemisestä, mutta kun nuo on kytketty juuri ohjeiden mukaisesti ja tarkistettu useaan kertaan.

Saako mega kunnollisen kierroslukutiedon. Mahdollisuutenahan on sitten vielä perseelleen säädetyt bensat. Se, kun ei ole ihan yksiselitteistä. Saako se liikaa tai liika vähän. Siellä säädöissä on jokunen rikastuskohta, jota pitää säätää. Sitten onkohan se sytkä sielläpäinkään.

Ehken kannattas lähtee siitä, että laittaa vielä sytkän orkkis boksille ja yrittää sitten. Tämän jälkeen, kun saa käyntiin niin siirtää sytkän megalle takas ja tappelee sitten ne kohdilleen.
 
Vs: Bensapaine- ja laturikysymyksiä

Mega saa kunnon kierroslukutiedon, kylmärikastukset on kohdillaan, sytkä säädetty strobolla.
Tänään mittaan mittarilla jos sähköä tulee eculle. Löysin ohjeet dsmtuners.comista :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom