Binar 5d lämmitin pajeroon

Mikaa

New Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2016
Moro onko kellään kokemusta tuollasen venäjän webaston asennuksesta pajeroon. Mulla 2003 3.2 did ja automaatti ilmastointi siinä eli taitaa mennä käsi päähän ku alkaa kytkeä johtoja kojeladan taka. Binar ois tuolla jo tallin pöydällä odottamassa.
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Ei ole apua, mutta itselläkin olisi sama homma edessä, joten seuraan tätä. Mistä muuten ostit tuon lämmittimen ja mitä kustansi?
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Levitin laatikon sisällön pöydälle ja olen tutkinut johtosarjaa ja taitaa olla sellainen homma että jos laittaa gsm ohjauksen niin kojelautaan ei tule ollenkaan kellolaitetta eli joko tai. Mun pajerossa kaks akkua niin ainut paikka asentaa tuo masiina taitaa olla maskin takana. Pitää nyt vielä tuumata alanko koko urakkaan. 520e maksoi koko hoito gsm ohjauksella danmax oli paikka mistä tilasin. :driver
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

http://mmc-manuals.ru/all_webasto/install/cars/Mitsubishi/Pajero/Pajero_2000_3.2_d_D.pdf

Oiskoon tuosta jotain apua?
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Mikaa sanoi
Levitin laatikon sisällön pöydälle ja olen tutkinut johtosarjaa ja taitaa olla sellainen homma että jos laittaa gsm ohjauksen niin kojelautaan ei tule ollenkaan kellolaitetta eli joko tai. Mun pajerossa kaks akkua niin ainut paikka asentaa tuo masiina taitaa olla maskin takana. Pitää nyt vielä tuumata alanko koko urakkaan. 520e maksoi koko hoito gsm ohjauksella danmax oli paikka mistä tilasin. :driver

Eikö binarissa ole eberin ja weban tapaan eberin ohjaus kahden karvan oikosululla, jolloin luulisi voivan molempia pystyä käyttämään?

Eikö Pajeron alustasta löydy sopivaa tilaa, jonne sen voisi laittaa roikkumaan?
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Siellä maskissa on lämmittimelle hyvä paikka, itsellä eberi on siellä, suojattuna taitetulla suojapellillä, putkehan tulevat kivasti alustasta sinne, on tilaa.
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Mikaa sanoi
Levitin laatikon sisällön pöydälle ja olen tutkinut johtosarjaa ja taitaa olla sellainen homma että jos laittaa gsm ohjauksen niin kojelautaan ei tule ollenkaan kellolaitetta eli joko tai.

Kyllähän tämä kytkentäkaavio kertoo että GSM-ohjainlaitteelle on oma 6-pinninen liittimensä XS4/XP4 (kuvassa vihreä) ja ohjauspaneeli liitetään liittimeen XP6/XS6 (punainen) josta se kytkeytyy johtossarjan kautta kuvassa ympyröityhin pinneihin. Keltainen taas kuvastaa kahta johdinta, jotka yhteen kytkemällä laitteen saa lämmittämään ennalta määritetyksi ajaksi. Siihen voikin sitten (ehkä) käyttää mahdollisesti esim. hälyttimen kaukosäädintä tai vaikka ebaystä ostettua halpaa kiinalaista GSM-ohjausta.

binar.jpg
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Oliskos teillä jotka olette saaneet eberin / webaston jne asennettua hieman kuvia esim tuosta maskin taka olevasta paikasta? Oletteko laittaneet erillisen tankkiottimen tankkiin vai ryöstäneet polttoaineen paluulinjasta?
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Kyllä se polttoaine kannattaa ryöstää imulinjasta. Se pumppu kannattaa sijoittaa mahdollisimman alas, jotta toimii varmasti. Ei kyllä mitään hajua millainen pumppu pinarissa on.
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Nyppää maskin irti, muovinastat siellä sitä vaan pitää, pari minuuttia menee irrottaessa, maski nousee ylöspäin.
Siellä maskin takana on palkki puskurin takana, siihen kiinnityslevy kiinni, tarttee tehä kierteet palkkiin pultilla kun laittaa.
Ottimella otettu polttoainetankista, käsitin että ei oikein suositella polttoainelinjaan laittaa tuota.
Pumppu on siellä alustassa, kannattaa sitten suojata putket ja pumppu, ei pääse pakkanen tekemään sohjohernettä pumpun suodattimeen niin helposti.
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Kun tankkiottimen asentaa, niin täytyykö tankki ottaa kokonaan pois vai pääseekö ottimen asentamaan jonkin huoltoluukun kautta?
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Miksi sitä ei valmiiseen tankin polttoaineletkuun voisi laittaa? Aina olen weban siihen asentanut, eikä mitään ongelmia ole ollut.
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

spark sanoi
Miksi sitä ei valmiiseen tankin polttoaineletkuun voisi laittaa? Aina olen weban siihen asentanut, eikä mitään ongelmia ole ollut.

Webaston ohje kieltää laittamasta polttoainelinjaan menopuolelle ja sama koskee paluulinjaa jos siellä on paine ja monessa nykydiesselissä on.
Se pumppu ei pelkästään tyhmänä pumppaa vaan myös annostelee polttoaineen ja jos siellä on takana paine, menee se määräsäätökin sekaisin.
Toki se esilämmityksen aikana toimii, mutta jos webbeä käytetään myös moottorin käydessä on yleisin seuraus laitteen turha karstoittuminen, pahimmillaan voi pumppukin hajota.
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

Ongelma on tietysti niissä autoissa, joissa on sähköpumppu tankinpäässä, mutta pajerossa taitaa olla syöttöpumpussa, jolloin moista ongelmaa ei ole.

Ehkä silti ennemmin asentaisin vaikka paluulinjaan jonkun 5l säiliön väliin, kuin alkaisin tankkiin mitään ylimääräisiä lähtöjä porailemaan.
 
Vs: Binar 5d lämmitin pajeroon

spark sanoi
Ongelma on tietysti niissä autoissa, joissa on sähköpumppu tankinpäässä, mutta pajerossa taitaa olla syöttöpumpussa, jolloin moista ongelmaa ei ole.

Ehkä silti ennemmin asentaisin vaikka paluulinjaan jonkun 5l säiliön väliin, kuin alkaisin tankkiin mitään ylimääräisiä lähtöjä porailemaan.

Tankkiottimen asennus on melkoisen paljon helpompi ja luotettavampi kuin itse tehty/yleismallinen keruusäiliö.
Tankkisarjoja kuitenkin on asennettu euroopan tasolla satoja tuhansia eri autoihin, enkä koskaan ole kuullut oikein asennetun tankkiottimen aiheuttaneen mitään ongelmia.
 
Takaisin
Ylös Bottom