Blow-off ja ilmamäärämittari...

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Ihan vaan sen takia kun tuolla Evo-puolella on ollut noita keskusteluja tästäkin aiheesta,ja vissiin muuallakin aikaisemmin,
ajattelin ihmetellä "ääneen" kun omassa takavetoturboGalantissa on ollut jo kauan aikaa ulospuhaltava venttiili,enkä ole
huomannut auton toiminnassa mitään outoa kunhan ensin säätelin prikoilla venttiilin toiminnan tarpeeksi nopeaksi,sitä ennen
oli vähän sellainen "huokaileva"... Eli sitä vain meinaan että miksei voisi toimia vaikka teoriassa edellytyksiä ei pitäis ollakaan,
onko tuo vanha saha vaan niin suurpiirteisesti toimiva ettei siinä ole niin justiinsa mihin mitatut ilmat menevät...!? ;D
Ja niin hyvin toimiva kone noin muuten että pystyy hyödyntämään mahdollisen ylimääräisen bensan... ;) :)
 
Vs: Blow-off ja ilmamäärämittari...

Siinä turbo Galantissa on myös MAP ja autohan käy ja kukkuu ihan kohtuullisesti ilmamäärämittari pois kytkettynä tosin liian rikkaalla. Kukaan ei ilmeisesti tiedä kuinka paljon ohjauksessa käytetään MAF ja kuinka paljon MAP tietoa ja millä edellytyksillä. Kumman tahansa voi kuitenkin ottaa irti ja auto käy siedettävästi. Voi vaikuttaa toimintaan dumpin kanssa.

Haittapuolena 2-pisteruiskussa suuttimet ovat kaasuläpän yläpuolella. Teoriassa on siis mahdollisuus tuulettaa konehuoneeseen raikkaita (ja herkästi syttyviä?) polttoainehöyryjä.
 
Vs: Blow-off ja ilmamäärämittari...

Voipa olla noin... Mutta onneksi bensasumu ei näy olevan kovin herkästi syttyvää,ekan kerran nimittäin aikanaan dynossa
huomasin että täydellä lämällä ruisku pukkasi silminnähtävää bensasumua konehuoneeseen juuri sytytyslaitteiden luokse,ja
varmaan kohtalaisen kuumana kävi turbokin siinä tilanteessa,yleensä tulipunaisena... Olis voinut tulla kohtalaisen kallis
dynotus jos olisi herkemmin syttyvää... :-[ ;D Vaan eipä tuotakaan voinut ajaessa nähdä,sen jälkeen olen jo vaihtanut
ruiskun tiivisteet enkä usko että blow-offin huuruista tuon perusteella mikään syttyy... toivon ainakin... :)
 
Vs: Blow-off ja ilmamäärämittari...

Eikös se mee niin jotta kun kaasu lyödään kiinni, ei moottoriin suihkuteta bensaa ::)

Ja silloin kun suihkutetaan on dumppi kiinni.

Eikös asentanu tuon dumpin kuitenkin sijaitse suuttimien ja kaasuläpän turbon puolelle?
 
Vs: Blow-off ja ilmamäärämittari...

Noo,joka tapauksessa venttiili on ennen kaasuläppää kuten kuuluukin,turbon ja kaasuläpän välillä olevassa putkessa... :)
 
Vs: Blow-off ja ilmamäärämittari...

samitsu sanoi
Noo,joka tapauksessa venttiili on ennen kaasuläppää kuten kuuluukin,turbon ja kaasuläpän välillä olevassa putkessa... :)

Hyvinhän se tuntui suhahtavan viime muistikuvan mukaan... :peukku ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom