Mitenkähän mahtaa olla, uskaltaako tuollaista ahtopaineet ilmaan suhauttavaa venttiiliä käyttää Mitsun 80-luvun ECI 1-pisteruiskun kanssa? Jostain luin, että polttoaineen ruiskutus tapahtuisi kaasuläpän ja turbon väliin, eli tuollainen venttiili heittäisi polttoaineetkin samoin tein konehuoneen puolelle. Se taas ei kuulosta terveelliseltä useastakaan syystä. En ole vielä joutunut ruiskurunkoa purkamaan, joten kertokaapa kummalle puolelle kaasuläppää ruiskutus tapahtuu.
En tarkemmin tunne noita venttiilejä, mutta ysitonnisessa Saabissa näytti olevan venttiili, joka kierrättääi paineet turbon imupuolelle. Sen haittana on ainakin hankalampi putkitus ja "kivan" äänen puuttuminen.
Kuinka välttämätön turbon hyvinvoinnin kannalta tuo on noin 1 barin ahtopaineilla. Kokemuksia, teoriaa?
En tarkemmin tunne noita venttiilejä, mutta ysitonnisessa Saabissa näytti olevan venttiili, joka kierrättääi paineet turbon imupuolelle. Sen haittana on ainakin hankalampi putkitus ja "kivan" äänen puuttuminen.
Kuinka välttämätön turbon hyvinvoinnin kannalta tuo on noin 1 barin ahtopaineilla. Kokemuksia, teoriaa?