Oletkos sdre saanut tähän asiaan jotain tolkkua? Mulla sama homma, tosin enää ei suostu (ainakaan näillä helteillä) käymään, kun hetken.
Auto siis myös 1,8 GDI -98, reilut 300t ajettu.
Eli keväällä alko satunnaisesti pätkimään ja sytytti hetkeksi moottorin vikavalon. Kun vika alkoi toistumaan useammin, katsoin rautalangalla vikakoodin ja näytti mullekki tuon 56.. Meitä oli siinä kaksi kattomassa ja pyöritin sitä ainakin kymmenen kertaa, et aika varma olen tuosta. Tosin itsekkään en kyseisestä koodista mitään tietoo löytänyt.
Akun navan irrottamisen jälkeen tuo koodi hävisi, eikä anna enää uusiksi mitään koodia. Vilkuttaa vaan tasaisesti moottorin valoa testattaessa.
Kaasuläppäkotelon putsauksen jälkeen ajelin parina päivänä melkeen 200km, eikä mitään ongelmia ollut. Jotenkin tuntuisi, että ilman lämpötila vaikuttaisi tähän jotenkin, kun tuolloin oli vesikeli, eikä lämmintäkään varmaan kuin 12 astetta.
Nyt kun käynnistän auton, niin kierrokset nousee 3500 hujakoille ja pumpun rele alkaa naksuttelemaan ja pudottaa kierroksia pari sataa kerrallaan kunnes sammuu.
Tulpat tuli putsailtua ja lambda-anturin vaihdoin -> ei muutosta..
Koneen takana kaasuläppäkotelon vieressä on yksi liitin irroitettu ja teipattu erkkarilla umpeen (EGR?). Itse en ole tuohon liittimeen koskenut ja auto ollut minulla 6 vuotta.
Et oisko kellään mitään ajatusta, vai onko menossa muuten hyvä peli paaliin?