KosSUa
1.8 GDI
- Liittynyt
- 20 Maaliskuu 2013
Carisma 1.8 GDI vm.-98 Mikä (perimmäinen) tehtävä ko. anturilla on ?
http://i1.aijaa.com/b/00844/11965929.jpg
Allekirjoittaneelle Carisma on uusi tuttavuus..
Koetaulun valoja uusiessa, Check Engine lampun paikka "loisti"-tyhjyyttä (olisko edellinen koijari, kyllästynyt keltaisen valon loistoon). OBD II tarkastelu osoitti vikakoodia 66, (imusarjan/alipaineliitin putsattu) epäilin alipaineletkua.
Lähempi tarkastelu osoitti ko. anturin kuoren vaurioituneen ja irroitettaessa anturia se menikin kahteen osaan, sisällä ruostetta. Alkoi anturin metsästys, (timantti/tiskillä 210€) väliaikaisesti puhdisti anturin ja liimasin kasaan. Check Engine sammui, kunnes (2 päivää) tänään syttyi uudelleen, irroitin ko. anturin ..koputtelin ja pistin takaisin.. Check Engine loisti poissaolollaan. Mielestäni ei vaikutusta jarruihin.. paloi valo tai ei..
Onko anturin "epäkunnosta" vaikutusta ajoturvallisuuteen... Ajoneuvon toimintaan..?
http://i1.aijaa.com/b/00844/11965929.jpg
Allekirjoittaneelle Carisma on uusi tuttavuus..
Koetaulun valoja uusiessa, Check Engine lampun paikka "loisti"-tyhjyyttä (olisko edellinen koijari, kyllästynyt keltaisen valon loistoon). OBD II tarkastelu osoitti vikakoodia 66, (imusarjan/alipaineliitin putsattu) epäilin alipaineletkua.
Lähempi tarkastelu osoitti ko. anturin kuoren vaurioituneen ja irroitettaessa anturia se menikin kahteen osaan, sisällä ruostetta. Alkoi anturin metsästys, (timantti/tiskillä 210€) väliaikaisesti puhdisti anturin ja liimasin kasaan. Check Engine sammui, kunnes (2 päivää) tänään syttyi uudelleen, irroitin ko. anturin ..koputtelin ja pistin takaisin.. Check Engine loisti poissaolollaan. Mielestäni ei vaikutusta jarruihin.. paloi valo tai ei..
Onko anturin "epäkunnosta" vaikutusta ajoturvallisuuteen... Ajoneuvon toimintaan..?