Carisma 1.8 GDI alipaineanturi

KosSUa

1.8 GDI
Liittynyt
20 Maaliskuu 2013
Carisma 1.8 GDI vm.-98 Mikä (perimmäinen) tehtävä ko. anturilla on ?

11965929.t.jpg

http://i1.aijaa.com/b/00844/11965929.jpg

Allekirjoittaneelle Carisma on uusi tuttavuus..

Koetaulun valoja uusiessa, Check Engine lampun paikka "loisti"-tyhjyyttä (olisko edellinen koijari, kyllästynyt keltaisen valon loistoon). OBD II tarkastelu osoitti vikakoodia 66, (imusarjan/alipaineliitin putsattu) epäilin alipaineletkua.
Lähempi tarkastelu osoitti ko. anturin kuoren vaurioituneen ja irroitettaessa anturia se menikin kahteen osaan, sisällä ruostetta. Alkoi anturin metsästys, (timantti/tiskillä 210€) väliaikaisesti puhdisti anturin ja liimasin kasaan. Check Engine sammui, kunnes (2 päivää) tänään syttyi uudelleen, irroitin ko. anturin ..koputtelin ja pistin takaisin.. Check Engine loisti poissaolollaan. Mielestäni ei vaikutusta jarruihin.. paloi valo tai ei..

Onko anturin "epäkunnosta" vaikutusta ajoturvallisuuteen... Ajoneuvon toimintaan..?
 
Vs: Carisma 1.8 GDI alipaineanturi

Eipä välttämättä kovin paljon jarruihin muutenkun tehostuksen osalta ehkä.

Moottorin käyntiin sitäkin enemmän koska mittaa imusarjan painetta.

Ebaysta 15e näkyi käytettyä anturia löytyvän. (Saksasta)
 
Vs: Carisma 1.8 GDI alipaineanturi

Harri K sanoi
Moottorin käyntiin sitäkin enemmän koska mittaa imusarjan painetta.

Miten tämä "näkyy"- käytännössä ?

Itse olen Carismalla ajanut vasta muutamia (100km) kilometrejä, huomioin sellaisen seikan n. 2500r/min "nopeus"-alueella: nytkähtä kuin automaatti (pehmeästi).
Läppäkotelo&Imusarja puhdistettu, kiitos foorumin (täältä saa hyvin tietoa, kun osaa etsiä) p.s. olin huomaavina jossain linkin "Service Manual Carisma" .. mutten löydä enää..?
 
Takaisin
Ylös Bottom