Carisma 1.8 msx.

K

Kassu

Guest
Voisko joku kertoo mikä tuo tuollainen carisman malli on.
Onko joku "sportti" versio?

En ole aikaisemmin tormännyt moiseen... :eek:
 
Re: Carisma 1.8 msx

Tätä mallia sai myös Suomessa.
Carisman MSX mallissa on sama kone kuin Lancer GTi:ssä, eli ~140hv.
Noita ei ollut saatavana kuin parina ekana vuonna.

lisäys: on jopa pikakoeajo ollut joskus TM:ssä. (6/96)
 
Re: Carisma 1.8 msx

Eli siis lainauksia lehdestä:
"On yllättävää, kuinka erilainen ilmapiiri ohjaamoon saadaan muuttamalla verhoilu ja lisäämällä vähän varusteita."
"Radion avatessa kuulee moottoriantennin nousevan, takaikkunat toimivat sähköllä, turvatyyny on myös etumatkustajalle, ja ylinopeussakkoja on torjumassa tasanopeussäädin. Siinä ovat varustelistaa tarkastellen suurimmat erot vähäisempiin malleihin."
"Konepellin alla on 1,8-litraisessa moottorissa nokka-akseleita kaksi, kun kesymmässä versiossa tyydytään yhteen nokka-akseliin. Teho on kasvanut tämän myötä reilusti ja kirjataan numeroin 103kW (140hv)."
"Jotta MSX erottuisi vähäisemmistä sisaristaan, on sen ulkonäköä koristettu kookkaalla etuspoilerilla, kevytmetallivanteilla ja takaspoilerilla."

Että näin. Ja alusta eroaa myös. Penkeissä enemmän sivutukea, sekä nahkaratti.

Onkos kukaan moista nähnyt? Ainakin TM:n koeajossa ollut punainen MSX oli Suomen kilvissä.
 
Re: Carisma 1.8 msx

http://hjem.get2net.dk/ByensAuto/billeder/109.900_MitsubishiCasisma1.8.jpg

hienolta näyttää  8)
 
Re: Carisma 1.8 msx

Luin kirjoituksia carismasta ja useat piti carismaa "huonona"...onko tosiaan näin? :-\

Onko renun vaihdelaatikko aivan susi?

Jos jotain positiivista löytyis....
 
Re: Carisma 1.8 msx

No Carismat on tehty Hollannissa samoista osista, kuin Rellu laguna ja Volvo S40/V40.. joten samat ominaisuudet tekniikan osalta.. Alusta on sama, kuin volvossa. mutta kone ja laatikko on ilmeisesti mitsun oma... Ja toimii hyvin.
 
Re: Carisma 1.8 msx

Tuossa msx:ssä on gti lancerin kone ja ymmärsin, että renun loota, kun pakki on ykkösen vieressä.
Ymmärsinkö oikein?
Laittoi vaan hiukan mietityttään... :mad:
Onko tuossa kyseisessä mallissa alusta "kovempi"?
 
Re: Carisma 1.8 msx

mielen kiintoinen tapaus tämä msx..hmm en ollut ennen kuullutkaan?! ;D
kuvasta päätellen aika vakion näköinen,mutta ihan hieno :peukku
 
Re: Carisma 1.8 msx

<-Sainpa tuon lancerin myytyä.

Olisi tuollainen otsikon mukainen carisma tiedossa.

On vaan ruvennut mietityttään, että jos sittenkään... noita kirjoituksia carismasta lukiessa. :-\

Onko se lanceriin verrattavissa. ???

Toinen vaihtoehto ostaa toyota. ;)
 
Re: Carisma 1.8 msx

Paljon irtos lancerista paalua? Paljon oli ajeltu?
ihan vaan uteliaisuudesta...

Faijan carisma on pelannut kuin kello, kilsoja takana 130tkm.
 
Re: Carisma 1.8 msx

Kassu sanoi
Luin kirjoituksia carismasta ja useat piti carismaa "huonona"...onko tosiaan näin? :-\

Onko renun vaihdelaatikko aivan susi?

Jos jotain positiivista löytyis....

Joo se noissa jutuissa on vaan pistäny silmään, et yleensä jotka sanovat sitä huonoksi niin heillä ei ole ko. autoa koskaan ollutkaan. Kuten toisessa threadissa totesin, huoletonta ajoa 150tkm. Meitin kärry oli tosin automaattilodjulla (mitsun oma ja toimi kuin kello), joten tuosta rellun lootasta en osaa sanoa mitään. Ja totta on, että se missä on pakki ns. ykkösen paikalla, niin se on rellun käsialaa. Kone on mitsun oma.
 
Re: Carisma 1.8 msx

onhan niissä ongelmia ollut laatikossa. Yhden kävin koejaa, kun etsin eräälle naiselle carismaa viime kesänä. Jobbarilta olis _halvalla_ saanut, mutta vaihdekepin puslat oli aivan loppu. Ei ois ollut vaikea kyllä vaihtaa muovipuslat uusiin. Vaihdekeppi oli kuin vanhan rekan ja joutui arpomaa vaihteita.
Eli tarkista millane on keppi. Jos ok, niin ei sit mitää.

Toinen seikka on 1-vaihteen takkuaminen -00 mallisessa Carismassa, joka on isälläni käytössä. Tämäkin takkuaminen on korjattavissa huollossa säädättämällä vaijerit oikein. Kuulemma normaalia tuossa mallissa, että joutuu sääteleen.
Renun loota muute pelannut ok.
En moiti, kestäny se on...mut ei täyttä kiitostakaan saa.
 
Re: Carisma 1.8 msx

Kassu sanoi
<-Sainpa tuon lancerin myytyä.

Olisi tuollainen otsikon mukainen carisma tiedossa.

On vaan ruvennut mietityttään, että jos sittenkään... noita kirjoituksia carismasta lukiessa. :-\

Onko se lanceriin verrattavissa. ???

Toinen vaihtoehto ostaa toyota. ;)

Carisma on huomattavasti isompi, kuin Lancer.. hiljaisempi ja miellyttävämpi ajaa..
Kun alustan tekee kunnolliseksi, jouset ja iskarit, niin todella miellyttävä auto.. :D
En keksi moitittavaa muuta, kuin et mitään hienoja heebeleitä et tuohon saa.. kaiken saa tehdä itse..
Mutta osaava mies vain ottaa tuon auton haasteena. ;D
Mun autolla ajettu 160tkm. ja ei mitään ns. kunnon vikaa ole ollut.. ainoastaan toi koneen karstottuminen aiheuttaa lisä huoltoa öljynvaihdon yhteydessä. GDI-koneen ominaisuus...
 
Re: Carisma 1.8 msx

Onkos tuohon muuten olemassa mitään lisäainetta jolla tota karstoittumista vois vähentää?
 
Re: Carisma 1.8 msx

Vesku sanoi
Kassu sanoi
<-Sainpa tuon lancerin myytyä.

Olisi tuollainen otsikon mukainen carisma tiedossa.

On vaan ruvennut mietityttään, että jos sittenkään... noita kirjoituksia carismasta lukiessa. :-\

Onko se lanceriin verrattavissa. ???

Toinen vaihtoehto ostaa toyota. ;)

Carisma on huomattavasti isompi, kuin Lancer..  hiljaisempi ja miellyttävämpi ajaa..
Kun alustan tekee kunnolliseksi, jouset ja iskarit, niin todella miellyttävä auto..  :D
En keksi moitittavaa muuta, kuin et mitään hienoja heebeleitä et tuohon saa..  kaiken saa tehdä itse..
Mutta osaava mies vain ottaa tuon auton haasteena.  ;D
Mun autolla ajettu 160tkm. ja ei mitään ns. kunnon vikaa ole ollut.. ainoastaan toi koneen karstottuminen aiheuttaa lisä huoltoa öljynvaihdon yhteydessä. GDI-koneen ominaisuus... 


Onko tossa msx:ssä parempi alusta?
Siis verrattuna ns. normaaliin versioon.

Joo, täytyy ton lootan ja kepin toimintaan kiinnittää huomiota, jos viikonloppuna pääsis katsomaan auton. :-\

Mielestäni olis tuossa msx:ssä hyvät varusteetkin...no katsotaan kuinka käy.

Noita kokemuksia carismasta saa edelleen kirjoitella. :)
 
Re: Carisma 1.8 msx

Joskus muinoin kuullut sellaista huhua, että carismoissa olisi jonkinlaista sähkövikaa jotenkin erityisen paljon? Mitään perää tälläisessä väitteessä?
 
Re: Carisma 1.8 msx

Omat kokemukset perustuvat kovassa käytössä olleisiin laitteisiin. Autot olivat autovuokraamokäytössä. Itse en ole kyseistä autoa omistanut, mutta tuona aikana kun työskentelin noiden autojen parissa niin uskoisin että minulle jäi hyvä käsitys tuosta automallista(vaikka eräät uskovat että näin ei voi olla.). Autoilla oli ajettu n.10tkm-30tkm. Autot olivat ihan täsmällisiä ajaa ja niillä oli ihan mukavia hintaluokassaan. Gdi kone oli aika ylävireinen ja jotta autossa tapahtuisi jotain niin oli sitä kierrätettävä jonkun verran. Miinuspuolia autosta löytyi jonkun verran. Osa söi öljyä mielestäni liikaa. Automaattivaihteisto oli aika toiminnaltaan aika huono. Vaihtamisprosessi oli liian hidas ja vaihteenvaihto välittyi liiaksi ohjaamoon. Kaikista löytyi jo noilla kilometreillä liiaksi nitinöitä kojelaudasta ja mielestäni ei noilla kilometreillä ei noita saa ilmetä(autot nitisivät enemmän kuin +15 vuotias sapporo). Manuaali vaihteisto oli hieman epätäsmällisen tuntuinen. Voi olla että se johtui pitkästä vaihdekepistä. Laadulta valitettavasti yksi huonoimista mitsun malleista jolla olen ajanut.
 
Re: Carisma 1.8 msx

blobbari sanoi
Omat kokemukset perustuvat kovassa käytössä olleisiin laitteisiin. Autot olivat autovuokraamokäytössä. Itse en ole kyseistä autoa omistanut, mutta tuona aikana kun työskentelin noiden autojen parissa niin uskoisin että minulle jäi hyvä käsitys tuosta automallista(vaikka eräät uskovat että näin ei voi olla.). Autoilla oli ajettu n.10tkm-30tkm. Autot olivat ihan täsmällisiä ajaa ja niillä oli ihan mukavia hintaluokassaan.  Gdi kone oli aika ylävireinen ja jotta autossa tapahtuisi jotain niin oli sitä kierrätettävä jonkun verran. Miinuspuolia autosta löytyi jonkun verran. Osa söi öljyä mielestäni liikaa. Automaattivaihteisto oli aika toiminnaltaan aika huono. Vaihtamisprosessi oli liian hidas ja vaihteenvaihto välittyi liiaksi ohjaamoon. Kaikista löytyi jo noilla kilometreillä liiaksi nitinöitä kojelaudasta ja mielestäni ei noilla kilometreillä ei noita saa ilmetä(autot nitisivät enemmän kuin +15 vuotias sapporo). Manuaali vaihteisto oli hieman epätäsmällisen tuntuinen. Voi olla että se johtui pitkästä vaihdekepistä. Laadulta valitettavasti yksi huonoimista mitsun malleista jolla olen ajanut.

Juu, eihän ne fiilikseltään ja tuntumaltaan ole ollenkaan esim. tuon nykyisen gallun tasoa. Tomaattilodju ei tosiaan vaihtanut mitenkään aivan huomaamattomasti - vaihdot tuntuivat melko hyvin ohjaamoon. Eihän se vaihto mikään nopea ollut, mutta eipä se mikään sportti ollutkaan ;D Itse vaihteisto toimi kuitenkin aina niinkuin pitääkin. Kesti pientä "rutinaakin" pari kertaa. Kun tuli toinen auto taloon keppivaihteilla, niin siihen tuli tavaksi aina tietysti pysähdyttäessä laittaa vaihde vapaalle. Noh tuli sitten ajatuksissa hitaassa vauhdissa (kävely) pari kertaa laitettua P -asentoon karitsassakin ja kyllä rattaat tykkäsivät äänestä päätellen ;D Mitään ei tosin hajonnut.

Meillä ei kojelauta nitissyt ollenkaan missään vaiheessa. Tiedän kyllä mitä nitinä on muutamista vageista ;)
 
Re: Carisma 1.8 msx

Juggis sanoi
blobbari sanoi
Omat kokemukset perustuvat kovassa käytössä olleisiin laitteisiin.Automaattivaihteisto oli aika toiminnaltaan aika huono. Vaihtamisprosessi oli liian hidas ja vaihteenvaihto välittyi liiaksi ohjaamoon.

Tomaattilodju ei tosiaan vaihtanut mitenkään aivan huomaamattomasti - vaihdot tuntuivat melko hyvin ohjaamoon. Eihän se vaihto mikään nopea ollut, mutta eipä se mikään sportti ollutkaan ;D Itse vaihteisto toimi kuitenkin aina niinkuin pitääkin.

Joo automaattilodjut toimi kaikki kyllä niinkuin pitää ja samoin manuaalilootat. Käys kokeilemassa uuden lancerin lootaa jossa on se tiptronic systeemi. Olin todella yllättyny kuinka hyvin se toimi. Kaasu pohjassa tökkimälläkin vaihto tapahtuu tosi huomaamattomasti. Ainakin 1.6L mallissa. Hitaampi se on kyllä kiihtymään kuin carisma.
 
Re: Carisma 1.8 msx

M.Nieminen sanoi
Tätä mallia sai myös Suomessa.
Carisman MSX mallissa on sama kone kuin Lancer GTi:ssä, eli ~140hv.
Noita ei ollut saatavana kuin parina ekana vuonna.

lisäys: on jopa pikakoeajo ollut joskus TM:ssä. (6/96)

Pystyiskö joku skannaan ja lähettään ton kyseisen jutun meikäläiselle.

Tossa msx:ssä näytti olevan loota kuskin puolella. Löytyy myös peltisarja...ilmeisesti ihan alkuperäisenä.
 
Re: Carisma 1.8 msx

GDI mallisissa autoissa on aina peltisarja.. mutta tämähän ei ole GDI ?
vanhassa GTI mallissahan ei ole peltisarjaa eli tätä mallia varten vain tehtykö ?
 
Re: Carisma 1.8 msx

Harri K sanoi
GDI mallisissa autoissa on aina peltisarja.. mutta tämähän ei ole GDI ?
vanhassa GTI mallissahan ei ole peltisarjaa eli tätä mallia varten vain tehtykö ?

Siis gti lancerissa ei ole alkuperäisenä peltisarjaa, mutta tuossa carismassa on...näin käsitin.
Olisko sit tehty vartavasten siihen...onkohan siitä jotenkin modattu sit gdi moottoriin, Onko mahdoton ajatus? ???
Msx carismassa on siis 4g93 doch kone 140hv...jos tuon tyypin nyt muistin oikein.

Onko carismassa muuten galvanoitu kori?
 
Re: Carisma 1.8 msx

minun pirssissä on ainaski peltisarja vakiona....ja kaverini -98 1.6 carismassa myös. :)
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Noniin, pysyttiin merkissä. :peukku

Pikkulaittoo se vaatii vaan, mutta eiköhän se siitä. ;)
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

oonex olkoo :peukku
mites kulkupuoli o kunnossa lanku jälkee?
kuvia saa tietty laittaa ruutuun 8)
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Kyllä lanceri ripeämmältä tuntu, olisko tuo vähän painavampi sit, mut ei tuollakaan tartte olla tientukkona.

Mukavan hiljaiselta tuntui tienpäällä ja vakionopeudensäädin tuntui mukavalta moottoritienopeuksissa. :)

positiivinen kuva jäi, vaikka pari pientä juttua täytyy ensitilassa tehdä.

Kuvia on jokunen, mutta taitaa olla niin isoja, että kuinkahan niiden laitto onnistuu, joskin en edes tiedä kuinka sen vois tänne liittää. :-[

Löyty vanhasta tuulilasista tollaset suoritusarvot msx:lle.
Teho: 140hv
Vääntö: 167Nm
Huippunopeus: 215
0-100: 9,2 sek.
Kulutus: 5,2/6,7/9,0
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Johonkin sitten kuvia näytille!
Mullekin toi MSX malli oli ihan uus tuttuvuus.. ikinä kuullutkaan, paitsi tietokoneena ;D
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

No, jos joku haluu kuvan, niin laittakaa vaikka privana sähköpostiosotetta tuleen, niin laitan halukkaille fotot.

Tänne en yritä laittaa niitä, koska luulen, että tän järjestelmän ylös nostaminen sen jälkeen, voi olla aika helvetin työlästä. ;)
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Carisma%20msx%204.JPG


Carisma%20msx%203.JPG


8)
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Hieno kosla :peukku

Nyt tässä kun carismoista puhuttiin niin missä vaiheessa maahantuoja on tälläistä "editionia" ulos pukannut http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=201283 ?
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

TM Edition oli muistaakseni v. 2000. Tuohon autoon on lisätty konepeltiin nuo jutut, pakoputki on eri, takaspoileri ei muistaakseni ollut tuollainen tai sitä ei ollut ollenkaan, teippaukset, puna/musta/valk. raidat mallia "Ralliart", on otettu näköjään pois.
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

siis eikö tuota konepellin "scooppia" ole ollut useammas ?
Jossei, niin olen nähnyt ko. yksilön 3-4v sitten tulevan vastaan ja paikallinen mitsumyyjä taisi silloin sitä ajaa.
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Scooppi + muut konepellissä ei kuulu alkuperäiseen editioniin. Teipit lähti konepelliltä etulokasuojien kautta taakse kahvojen korkeudella.
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

niin mutta olin siinä uskossa että TM editioniakin tuotii ihan muutama vain tuollakin varustuksella...
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

kyllä tuotiin tuollasenakin...tavallinen TM edition oli sedan. Ja tuo on tehtaan oma Sport korisarja jota aikoinaan hesarissakin mainostettiin. Ja spoileri näyttäs olevan iha orggis
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Pirun hieno on! Oon aina tykänny Carisman ulkonäöstä! :peukku Sulla on näköjään Vulva T4 lisävarustevanteet ala BBS siinä alla! ;)
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Hieno laite todellakin. Ja väri sopii hemmetin hyvin ;)
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

CA5A sanoi
Pirun hieno on! Oon aina tykänny Carisman ulkonäöstä!  :peukku Sulla on näköjään Vulva T4 lisävarustevanteet ala BBS siinä alla!  ;)

Jep...oikein arvattu. :peukku
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

tuossa kuva siitä tommimäkinen editionista.

http://koti.mbnet.fi/peddi/CarismaTommi.htm
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

jep. Mutta vielä oli olemassa toinenkin TM edition versio siis HB malliin.
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Näytti olevan vantaan autopalvelussa tuollainen punainen -96 msx:ä myynnissä ja ei ollu pahat kilometrit.

Netti-autossa oli ilmoitus ja hyvät oli kuvat. ;)

Ei muuta ku ostoksille.
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

mutta eihän tuossa ole edes ilmastointia, muuten kyllä näyttäs olevan vallan soiva peli :)
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

No perskules pitihän se nyt jotain keksiä :) No kai se on siitä kiinni mitä autolta haluaa, itse en oikeen 200km päivässä työajoja kehtaa ilman ilmastointia ajella :)
 
Re: Carisma 1.8 msx...Ostettu.

Tulipahan tuo Carisma sitten myytyä ja tilalle tuli kuvan kaltainen tuote. ;)

Onnea uudelle omistajalle, jos lukee foorumia. 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom