Carisma GDI 1,8 vaihteisto

Viinasjorta

New Member
Liittynyt
6 Syyskuu 2016
Vaihteisto ääntää/kahisee, mutta kun lyö kytkintä pohjaan niin lakkaa.
Ja lämpösenä vähemmän ääntelyä.

Tuossa availin niin vähän siellä näyttäis vaihdelaatikon päällä öljyä vuotavan.
Onko tästä nyt mennyt vaihteiston vai kytkimen laakereita/osia?

Onko kellään vastaavaa uskaltaako ajaa?
Oletteko laittaneet mitä litkuja vaihteistoon öljyiksi ja missä on reikä mistä öljy tason voi tarkistaa?

Mitäs suosittelette muuten moottoriöljyksi?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

:driver
 
Vs: Carisma GDI 1,8 vaihteisto

Ettei olisi kytkimen pääsylinteri? Kun äänin kerta loppuu kytkimen pohjaan laitolla.
 
Vs: Carisma GDI 1,8 vaihteisto

Ääni painelaakerille täältäkin, mutta olisko semmonen Mitsu johon sopii laatikkoon Gastrolin öljy, itsellä kokemusta 10;stä omasta Mitsusta ja mihinkään tuo ei ole osaoittautunut toimivaksi.
Mitsun omaa DiaQeenia tai Mobil tai TeboilEP on ollut nuissa ja toimineet, Gastrolia on toki koeiltu.....
 
Vs: Carisma GDI 1,8 vaihteisto

hanski-58 sanoi
Ääni painelaakerille täältäkin, mutta olisko semmonen Mitsu johon sopii laatikkoon Gastrolin öljy, itsellä kokemusta 10;stä omasta Mitsusta ja mihinkään tuo ei ole osaoittautunut toimivaksi.
Mitsun omaa DiaQeenia tai Mobil tai TeboilEP on ollut nuissa ja toimineet, Gastrolia on toki koeiltu.....
Painelaakeri on todennäköisesti vielä ehjä. DiaQueen on tietenkin aina varma hyvä vaihtoehto mutta kyllä nuo Castrollit on ainakin minulla ja tutuillani toimineet. Luokituksien mukaisia kun laittelee. Gastrol kuulostaa jollekin kiinalaiselle kopiolle...
 
Vs: Carisma GDI 1,8 vaihteisto

Niin se ehkä on, että kytkimen painelaakeri ei pyöri silloin, kun kytkin on ylhäällä.
Sitä öljyä oli tullut siihen enemmän vaihteiston puolelle, missä jonkinmoinen öö vaijerikytkin tms. on.

Tuossa vähän heiluttelin niitä vaijerisysteemejä ja mihin tulee se ilmausreikä, niin tuntuu et sain ilmaa sisään tms. kun nyt ottaa paljon alempaa, oikeestaan liian alhaalta vaihteen sisään. :seina :nykii
Ei sieltä mistään kytkinnestettä tullut ulos, joten hieman epäilyttää kun vaihtokohta siirtyi huomattavasti alemmas..
Oliskohan se ollut just se työsylinteri mikä siinä edessä oli...hhmmm. Tämän näköinen osa (orja sylinteri) oli jota liikuttelin vähän:

http://www.ebay.co.uk/itm/Clutch-Slave-Cylinder-fits-MITSUBISHI-CARISMA-1-8-97-to-06-PJF705-TRW-MB747718-/331925194848?fits=Car+Make%3AMitsubishi%7CModel%3ACarisma%7CCars+Year%3A1999%7CPlat_Gen%3ADA_&hash=item4d48488860:g:vBgAAOSwqfNXnxId

Missä kohtaa löytyy vaihteistoöljyn tarkistus ruuvi? Aattelin nyt sillä koittaa ensin, jos vaihtelis öljyjä, ennen kuin vaihteiston/kytkimen laittaa vaihtoon.

Vaihteet kuitenkin uppoavat sisään melko nätisti.
Tuossa vähän testailin, niin kun pakittelin ei tainnu ääntää ollenkaan. ::)

Pitää jatkaa harjoituksia..

:driver
 
Takaisin
Ylös Bottom