Joo GDI on käytössä kyllä aika mukava luomus. Ekasta versiosta ei juurikaan ole kokemusta, ilmeisesti tasakaasulla ajettaessa oli havaittavissa nopeuden vaihteluita ja tämä johtui siitä, kun oli mekaaninen kaasuläppä ja magneettiventtiileillä ohjattavat ohivirtauskanavat. Toisen sukupolven GDI:ssä (99-) on sähköinen kaasuläppä ja on huomattavasti sivistyneempi käytöseltään joskin silloin tällöin esim. kaupunkiliikenteessä tyhjäkäynnillä kaasuttelee itsekseen eli vaihtaa seoksen stökiömetriselle ja putsaa Nox-katin.
Ajotavasta riippuen on todella pienikulutteinen ja käskettäessä tehoa ja varsinkin kierrosherkkää alavääntöä on ihan kivasti.
Uudesta tekniikasta johtuen käyttäjäkunta on kuitenkin kenttätestaajan osassa eli lastentauteja on joitakin. Pahin synti varmaan on toi imupuolen nokeentuminen ainakin pitkällä tähtäimellä ja onhan kaasuläppäkoteloitakin jouduttu vaihtelemaan (varmaan hel... kallis, jos omasta pussista menee) ja softapäivityksiäkin on tehty (omaanikin jo kaks kertaa).
Ihan kiva kone kuitenkin, tiedä sitten kuinka kauan.