Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
leppävesi
#1
Viime kesänä hommattu ikuisuus projekti.

Tekniikaltaan lähes orkkis pakoputkea ja kaasaria lukuunottamatta...

Ostettaessa auto ei lähtenyt avaimesta käyntiin (startti vika) vastasi huonosti kaasuun (nokan ajoitus), oli muutenkin voimaton (joku sätös 1.6:n kaasari), outo "sitkuttava" käyntiääni ( 1:sen jet-valve poikki)

Nyttemmin vaihettu weber 32/36 dgv, laitettu nokan ajotus kohalleen, tulpattu jet-valvet ja putsattu bendix--> lähtee avaimesta käyntiin, vastaa paremmin kaasuun ja muutenkin käy siistimmin, voima puolesta ei vielä ole tietoa ku ei oo viittiny käyä testaamassa ku ei sitä oo leimattu :mad: :mad:

Kun sain auton talliin nii nyt alkaa varsinainen projekti eli todennäköisesti kaikki paikat tullaan käymään läpi ja ehostamaan/päivittämään tulevia visioita vastaaviksi. ::) ::)

Ekana purin etutolpat pois ja kuskasin työmaalle jossa niitä voi sit luppoaikana naprailla pikkuhiljaa kuntoon ;D ;D
 
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
leppävesi
#3
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

On se kesällä liikenteessä... ;D En vaan tiiä minkä vuoden ;D ;D

Kai niitä kuvia joskus vois laitella kun jaksaa eestyy ja kerkee :peukku :peukku :peukku
 

J. Puhakka

Active Member
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Tykkäykset
4
#4
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Kiva nähdä että Celestejä on yhä työn alla, tosin taitaa olla suurin osa muutenkin, ei niitä ainakaan liiaksi asti näy..
 
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Tykkäykset
1
#5
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Näyttää mukavan tutulta nuo purkukuvat. Vielä kun sais itsekin aikaa alkaa tekemään peltihommia omalle Celelle.

Onko sulla minkälaisia varastoja osia tai tarvetta osille? Jos jotain vaihtokauppaa saataisiin aikaan :)
 
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
leppävesi
#6
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Ei oo muita osia ku nuo mitä tuossa on, ei oo mitään ylimäärästä valitettavasti :-\ :-\

Apparin ovenkahvan tarttee joskus kuhan alkaa olla auto lähellä valmista, eli ei ihan kohta
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
#7
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Mystinengalanttihan on touhunnu jonkin verran nuitten ruosteensuojaamis mömmöjen kanssa ni siltä voisit kysyä mielipiteitä ja kokemuksia.
 

Urran

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Kerava
#8
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Epoksipohjamaalihan on sitten pohjamaali. Sen tarkoitus on imeä mahdollisimman hyvin sen päälle levitettävä maali tai normaalisti hiontaväri ja epoksipohjamaalilla tarkoitetaan maalia mikä on tarkoitettu väliin, kun yhdistetään kaksi mahd. toisilleen sopimatonta maalia (esim. vanha 2K auton maali ja uusi maali). Mutta se siis ei sulje pintaa eli sen päälle pitää maalata vähintään jollain alkylaattimaalilla, eli maalilla mitä ei läpäise diffuusio (AKA kosteus). Muuten vetää ruosteeseen yhtä nopeasti kuin maalaamaton pinta.

Enpäs ollut huomannut kysymystä työaikaisesta ruostesuojauksesta. Parasta olisi että ns. valmiit ja 100% ruosteettomat (hiekkapuhallettu pinta ei ole ruosteeton, mieluiten hapotus aina ennen maalausta) kohdat (mitä ei avata enää) maalaisi 2K happopohjamaalilla (happo koska pinnat on olleet jo ruosteessa ja saumat tod. näk. on vielä ruosteessa) ja sen perään diffuusion läpäisemättömällä maalilla kuten; Hiontaväri (myöhemmin maalattavat pinnat), Pohjaan sitten 2K Peltikattomaali/muu solidi 2K maali peltipinnoille. Helpoin (ei sekoittelua) mutta ei varmaan paras vaihtoehto on käyttää Miranolia tai esim. Vasaralakkaa. Toki ne kotelot yms. kannattaa maalata myös kotelonsuojamassalla nyt kun auto on grillissä.

Kun pohja on valmis ja pinnat maalattuna niin pohjille haluamansa valmistajan (itse olen kuullut hyvää erityisesti Terosonista, mutta miksei myös Dinitrol/Tectyl) alustamassa ja ehdottomasti siten että ML (kotelonsuojamassa) alle.
 
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
leppävesi
#9
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Siis savolainen supersankar tul käymään ja tehään uusiks ennen kun pistetään palakit kiinni :nykii

Laitetaan siis puhtaalle pellille ensin 2k happopohja ja siihen se hiontaväri tuonne koteloiden sisään jääviin paikkoihin, ja näillä saa sit sen ruostepeikon kestämään naapurin tontilla mahdollisesti pari vuotta ennen kun saa aikaseks laskea kotelon täyteen sitä kotelosuojaa.

Vai onko tuhoon tuomittu ajatus vetää tuon epoksin päälle nyt jokin pintaväri ja kotelosuojaa perään. Maali on teknoplast primer 2 jos se johonkin vaikuttaa
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Tarvasjoki
#10
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Ku vähä yliohennat tota epoksia ja paat noista pistehitsipaikkojen saumojen läpi valumaan niin saa hankaliinkin paikkoihin eppaa menemään ja tukevaa korroosionestoa. Sitte myöhemmin vielä kunnon kotelolitkut ja vaikka grillissä ympäri niin että aine valuu kunnolla saumoihin niin on vähän edes suojaa.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#11
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Mukava nähdä, että joku rakentaa noinkin "valmiista" autosta vielä ehtaa peliä :) onko tuo moottori oikeasti tulossa noin kallelleen, onko se noin alun perinkin?
 
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
leppävesi
#12
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Kyllä tuo kone on alunperinkin jokseenkin tuon verran vinossa. Toki noita on laitettu pystyynkin, varsinkin 16v kannella... sit vaan on vaihteiston kans pikkasen ettimistä/sovittamista, tuolleen laitettuna noita osia löytyy joka kylältä... en oo tainnu julkasta vielä tuota tulevaa tekniikkaa, saa arvata...
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#15
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

Ei toi mun mielestä pahalta näytä. Erimalliset vanteetkin tekisi jo hurjan paljon tuohon ulkonäköön, esimerkiksi kromimangelsit hävittäisi sitä raktorilookkia tehokkaasti :)
 
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
leppävesi
#16
Vs: Celeste 2000 GT -76, A.Pirinen

tuossa "kuvauspaikalla" on just monttu et se lisää vähän tuota korkeudentuntua, helman alla on n.25cm tilaa et kyl se aika korkee... saa minuun nähen olla vaikka kuin korkee kunhan vaan on rengas kaaren sisällä sillai nätisti, enkä nyt tarkota mitään sukellusta ja övericampereita, vaan jotain 90-lukusta pyöräkotelo täynnä henkistä ja kuitenkin ajettavaa... ehkä 16 tuumaa ja sillee...
 
Ylös Bottom