Clt GTi "92 takapönttö

K

KiiSKi

Guest
Miten/ mistä saan jonku rosteripöntön tai jonku mörinäpöntön?
 
eikö tollasia saa ihan jostain motonetistakin mutta siinä onkin sitten tekemistä kun laitat siihen kiinnikkeet yms... :seina
 
niin joo.. saishan sieltä mut siinä tosiaan on aikamoinen vääntely.. meinasin että ostais sellasen simonssin pöntön ja siitä tekis mut on siinä aika homma.. :-\
 
no siinä kieltämättä on kova työ, itteänikin kiinnostais jos jostain sais tohon mun lanceriin jonkun kivan pöntön joka sopis melko helposti
 
Itse juuri vääntelin colttiin walkerin vapaavirtauspöntön laipalt asti, eipä siinä laitossa mitää ihmeellistä ole jos hitsausvehkeet löytyy.
Äänistäkin tuli iha mukavat  :-*
Kuva
 
hieno, mutta pakko ihmetellä tuota pakoputken jatkeen käyttötapaa, eikö ne yleensä laiteta niin ettei tuota sisempää putkea näy ;D
 
Noo.. kaverinkanssa mietittiin et vois yrittää jatkaa sitä putkee ennen pönttöö ja laittaa tooosi lyhyen rosteripöntön vähän vinottain sivulle ja ylöspäin.. saa nähä miten käy..
 
Thegr8one sanoi
hieno, mutta pakko ihmetellä tuota pakoputken jatkeen käyttötapaa, eikö ne yleensä laiteta niin ettei tuota sisempää putkea näy  ;D

Näinhän ne vissii kuuluis joo ;D
En viittiny alkaa pilkkoo enää lyhemmäks tuota itse putkea, eikä sitä sillei edes huomaa sieltä jatkeen sisältä.
 
Itse kokeilin joskus niin tuli varsin häröt äänet kun otti viimeisen vaimentajan kokonaan pois. Ei mitenkään erityisen kovat äänet, hieman möreät kuitenkin. Korkeilla kierroksilla kaasun päästettäessä kova, suht korkea (ralliautomainen) ravähdys kuitenkin kuuluu.

Tosin hiljaista autoa arvostavana pönttö on ollut jo pidemmän aikaa takasin paikoillaan.
 
Ite laitoin Lanceriini 2" läpivirtaus rosteripöntön ja tuli vähän turhan kovat äänet. Etenki kierrosten ollessa 2500-3500 rpm. eli just maantieajossa ottaa aika pahasti korvii. Se orkkis etuvaimennin on niin pieni, et se ei kyl paljoo vaimenna. On ollu suunnitelmis laittaa sen tilalle joku vähän isompi pönttö. Olihan ne äänet aluks kivat, mut ei kyl enää.
 
Mä tein omaan coltiini ihan ite katista taakse päin koko putken Motonetistä ostamillani osilla!! Simonsin vaimennin ja sit kaikki putken pätkät, ni hintaa putkelle tuli 123,45€ pikkasen oli hitsaamista mut hyvä siitä tuli!! Ja äänet on kohdallaan! ;D Ja vielä ku löytyy vapaavirtaussuodatin ni kaikki on hyvin!! :peukku
 
tosiaan, jos omistaa hitsivehkeet niin ei ole mikään ongelma ripustaa sinne taakse vaikka mimmosen pöntön, tosin kromattuja riisejä on huono hitsata kun niistä saattaa tulla sotkuisen näköisiä..

mutta onhan sitä vaihtoehtoisesti myös semmoisia pakoputki "pantoja" jotka sujautetaan pöntön ympäri ja sitten ripustellaan roikkumaan, saattaa onnistua myös semmoisella jos jonkunverran löytyy tallista pultteja ja muttereita.. :D
 
mullapa ei hitsaus vehkeitä enään ole, ukkolla oli mutta ne sanoivat morjens... :seina
oliskohan täällä joku kiiiva mitsu kuski joka mulle vois jonkun vapaavirtauspöntön tohon hitsailla? korvausta vastaan tietenkin ;D
 
tänne sama linkki kun tuohon toiseenkin topickiin :p
http://www.martelius.com/790624.htm
 
Takaisin
Ylös Bottom