Colt GTI '90 ongelmia *RATKAISTU*

Vs: Colt GTI '90 ongelmia

ei tee suodatin suuria eroja,jos mitään muutakuin imuääniä ;D

jako mettäs?
entäs sen ecun aitous?ettei sulla esim kattimallin ecu?vertaa nrot sen toisen coltin kans jos kerta samanlainen.ja jos mahdollista niin koita toisella eculla.

se että on keväällä menny leimasta läpi puhtain paperein ei takaa ettei sen jälkeen ole mitään vaideltu :p :p
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

En tiedä onko koitettu jo mutta otappa jakopään suojus pois, kuskinpuolen rengas pois ja pyörittele kone kohdistusasemaan ja kato onko ees nokat keskenään linjassa. Tulipahan vaan mieleen....noista voi tulla joskus mystisiä seuraamuksia...

Ei pelkkä vaparisuodatin sitä raketiksi tee. Kyllä siellä jotain häikkää on, varmasti inhottavaa kun ei tiedä mitä tutkis.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

mystinengalant sanoi
En tiedä onko koitettu jo mutta otappa jakopään suojus pois, kuskinpuolen rengas pois ja pyörittele kone kohdistusasemaan ja kato onko ees nokat keskenään linjassa. Tulipahan vaan mieleen....noista voi tulla joskus mystisiä seuraamuksia...
Ei pelkkä vaparisuodatin sitä raketiksi tee. Kyllä siellä jotain häikkää on, varmasti inhottavaa kun ei tiedä mitä tutkis.

Tuota noin katselin tuossa tuota huoltokirjaa ja jakopäänhihnaa on vaihdettu välillä 10tkm välein... Auto ilmeisesti vian ilmettyä
on ollut aikamoinen kiertopalkinto ja moni muukin on veikannut hihnaa vialliseksi...

"If any one or more of the following are occurring, a Motoguy’s Garage Rebuilt ECU may help:

1. Intermittent 'clicking' behind the radio
2. Random stalling and only restarting after several tries, or when the car has cooled
3. Running poorly with a severe decrease in power
4. Unable to start
5. No spark on two cylinders
6. Low, unsteady or oscillating idle
7. Check Engine Light always on"

Alkaa pahasti vaikuttaa ecu vialta. 2-4 oireet vaikuttaa aika tutuilta. Sekä oire 6.
Pitääkin testata mahdollisimman nopeasti sitä toista ecua, jos mahdollista.
Kuka näitä ecu korjauksia suorittaa?
Vaihdoin elkot ja putsasin piirilevyä, mutta ilmeisesti vika on syvemmällä.
Jos jono on pitkä niin täytyy vaan viedä timantti seisomaan talveksi ja ecu jonoon,
jos vika on siinä. Irtoaako uusi ecu alta 1000€?
Sen verran voisi pahimmassa tapauksessa vielä sijoittaa, jos ei muu auta.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

en tiedä irtooko uus ecu alta tonnin,mutta sitäkään summaa en ite sijottas enää uuteen.

se saamarin uusikin kun on 20v vanha ja yhtä pöhkö kun sun omasi :nykii

ne ecut kun kuolee ikään ei kilsoihin ;D ja tällä foorumilla sellanen nimimerkki kuin esku korjaa noita työkseen,kysäse siltä aikataulu :p voi ja myös on toinen korjaaja nimimerkillä janialho

tää tästä mun tietämyksestä,ja luetun ymmärtämisestä ;D
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

Etkös saanut jostain toisesta gti coltista johdot lainaan, kysy myös ecua :peukku

Helppo vaihtaa ja katsella vaikuttaako, ja kyllä siellä voi olla muutakin häikkää ilmeisestikin konkkien hajoamisen sivutuotteena. Eskukaan vaan ei suostunut kertomaan että mikä siellä oikein menee. Ja onhan siellä se suorasytkän boksikin. Yksi vaihtoehto on myös mahdollinen venttiilivika jos on päässyt käymään jako pielessä, :(
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

mystinengalant sanoi
Etkös saanut jostain toisesta gti coltista johdot lainaan, kysy myös ecua :peukku

Helppo vaihtaa ja katsella vaikuttaako, ja kyllä siellä voi olla muutakin häikkää ilmeisestikin konkkien hajoamisen sivutuotteena. Eskukaan vaan ei suostunut kertomaan että mikä siellä oikein menee. Ja onhan siellä se suorasytkän boksikin. Yksi vaihtoehto on myös mahdollinen venttiilivika jos on päässyt käymään jako pielessä, :(

En ole tässä vielä töiltä ehtinyt/jaksanut tutkia autoa sen tarkemmin, mutta törmäsin tämmöiseen:

Kirjoittanut: eskes
Tulpanjohtojen vaihdon yhteydessä huomasin että toisen puolan toinen tulpanjohdon liitin hapettunut.
Yritin putsata mutta nyt kun aamulla oli kosteaa alkoi kipinä katoilemaan täyskaasulla
lämmitessän toimikin taas kunnolla, tais mennä coilpackin ostoksi d**n d**n d**n d**n.

Itse asiaan. Vaihdoin tulpat aivan uusiin vaikka huoltokirjassa olikin maininta,
että ne olisi ollut vaihdettu jokunen tuhat kilometri sitten.
Yksi tulpanjohto coilpackin puolelta on minulla myös hapettunut.
Yritin putsailla, mutta ei vaikutusta. Sytytys katkoo lämpimänäkin jos pitää kierroksia vaikka 2000rpm.
Tuli vain mieleen, että olisiko se vika sittenkin niin "yksinkertainen" että tuo coilpacki olisi p*skana.
Sehän istuu imusarjan "sisällä". Käyntilämpöisenä moottori vielä käy kun zetori, mutta pienen ajelun jälkeen käynti tasaantuu.
Eli kun tuo boksi siellä imusarjan lämmetessä hieman lämpenee niin alkaisi toimimaan astetta paremmin. Löysin jonkun oppaan millä sen
pystyisi testaamaan yleismittarilla. Tiedä sitten miten tarkka tuo mittaustapa on. Katselin googlella niin 180$ tienoilla ilmeisesti coilpackit.
Vemixillä varmaan saa lisätä ainakin 150e hintaan lisää?.. PTU:n mittaaminen olikin sitten hankalampi. Hiton talvi kun tekee tulojaan. Lämmin talli jos olisi niin ei olisi hädän päiviä.

[EDIT] Noniin yöllä oli 0c lämpöasteita ja lähdin töihin. Onneksi ei tarvinnut omalla lähteä...
Aivan niin kokeilin ihan huvikseen mitä mitsu tykkää kylmästä ja ei se lähtenyt käyntiin.
Pientä lupailua, mutta hyvin hyvin pientä. Kai se p*ska on merkkikorjaamoon vietävä.[/EDIT]
 
Syyllinen todennäköisesti löytyi!

Tänään sitten tappelin tuon kanssa. Kuivailin tulppia kun se niitä jatkuvasti kasteli,
että olisin saanut sen käymään, mutta tuloksetta.
Noh päätin siinä aikani kuluksi repiä ecua irti.

Tämmöinen sieltä löytyi:

MD128616
E2T33277

Googlella äkkiseltään löysin yhden hakutuloksen ja ainoa tulos oli tämmöinen:
Colt Gti 1.8 16v MD128616

Ei tuo todellakaan ole mikään 1.8 :D
Tai sitten sivulla on vaan kirjoitusvirhe.

4g61 NT ECU
MD157889

Tuollaisen tiedon taas löydin 4G61T foorumilta. Eli ilmeisesti minulla pitäisi olla tuo.
Pitää kyllä saada se kaverin ecu lainaan, että saa enemmän varmuutta asiaan.

[EDIT] Komento takaisin soitin vemixille ja siinä onkin ihan oikea ECU...[/EDIT]
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

jykäh sanoi
puola tai sytytys moduli sönder ???

Ihmetyttää vaan kun alppilanautohuollon pojat sanoi että kipinää tulisi.
Tai no ei ihme jos +21c tallissa notkunut. Pahat ongelmat näköjään esiintyykin
kun lähennytään nollakeliä.

Tuossahan kun on tuo suorasytytys niin siinä ei ilmeisesti perinteistä puolaa ole.
Puolana toimii tuo rasia mihin kiinnitetään tulpanjohdot suoraan kiinni.
Luin kyllä, että se voi aiheuttaa tuollaista, mutta mittasin ainakin käämit toisiopuolelta
niin kunnossa vaikutti olevan. Ensiöpuolen liitintä en löytänyt.
Saattaahan se boksi olla vaikka halki, että kosteus tekee temput.
Hommaan nyt eka jostain toisen ecun ja koittelen sillä. Onpahan varaecu sitten.
Puristukset pitää kyllä saada mitattua pikimmiten. Yksin tosin hieman hankalaa.

[EDIT]Noniin nyt on toinen ecu millä kokeilla. Löytyi juuri oikeanlainen Osatuonti felkestä.
Hintaa boksilla oli 150€. Mittarilukema autossa josta purettu 106tkm. Pakkohan se oli heti avata.
Piirilevy on kuin uusi ilmeisesti joskus huollettu. Mustien isojen elkojen tilalla on kaksi punaista. Ei merkkiäkään vuotamisesta.
Tosin jotain kiinteää kovaa töhnää on piirilevyn reunoilla ja ainakin yhdessä IC piirin päällä aika reilusti.
Olisiko huollon jälkeen jonkunnäköistä lakkaa laitettu? Yksi transistorikin on vihreä muut mustia itselläni muistaakseni kaikki oli mustia.
Kohta puoli testaamaan, että mitä tapahtuu. Sormet ristiin vaikka en uskovainen olekaan... :D[/EDIT]

[EDIT]Elikä ECU-vika on sitten poissuljettu. Sama homma toisella boksilla ei edes lupaa enää vaikka kuivasin tulpat.
Ei anna vikakoodeja tällä toisella boksillakaan. Lämpöanturin testasin ja tulos oli vissiin jokunen k ohm olisiko ollu 4 tai 5.
Missä ihmeessä näin semmoisen kapistuksen millä pystyi testaamaan kipinän tuli vissiin tulpan ja johdon väliin.
Enää en keksi muuta kuin kipinä vian, tai sitten EGR juuttunut auki ja aiheuttaa "imuvuodon" Luulisi silti edes lupaavan.
Tuo kipinä olisi hyvä saada testattua, että tuleeko sitä enää näin kylmällä[/EDIT]
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

koita vaihtaa toiset tulpat,sellanenkin vika ollut että kipinää tulpissa irrallaan mutta koneeseen kii ni kastuivat ;)

ei kuulosta järkeenkäyvältä minusta mutta tälläseen olen törmänny pari kertaa ;D

omissa mitsuissa käytän vaan ngk tulppia ,ne joissa vikaa oli oli muita merkkejä
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

mikko412 sanoi
koita vaihtaa toiset tulpat,sellanenkin vika ollut että kipinää tulpissa irrallaan mutta koneeseen kii ni kastuivat ;)

ei kuulosta järkeenkäyvältä minusta mutta tälläseen olen törmänny pari kertaa ;D

omissa mitsuissa käytän vaan ngk tulppia ,ne joissa vikaa oli oli muita merkkejä
Tuossa jokunen päivä sitten vaihdoinkin ne samanlaisiin ihan uusiin NGK BPR6ES tulppiin.
Pitää vaihtaa takaisin vanhoihin jos lähtis niillä käyntiin. :D

Pitää myös kokeilla kikka vitosta: Täytyy lämmittää tuollainen jääviileä matto kiehuvassa vedessä ja pistää imusarjan päälle, jos
sytkäboksi vähän lämpeäisi ja lähtisi vaikka käyntiin niin ei muutakuin kaupasta uusi vastaava tilalle. Ei vaan viitsisi huvikseen
ehjiä osia vaihdella.

Poliisitkin tuli kyselemään,
että kenenkäs auto tämä on kun olin ecun kimpussa. Ekalla ohituksella vaan hidastivat ja jatkoivat matkaa,
mutta toisella kerralla ajoivat viereen. Ensimmäinen kerta kun niitä täällä päin kiinnostaa, jos joku on johtojen kimpussa.
Aika rauhassa saisi rosvot tehdä töitä, jos vaan kylmänrauhallisesti jatkaa hommia päiväsaikaan.
Pääasia että heillä on edes jotain kiinnostusta.
 
Colt GTI ABS

Noniin nyt on taas asiassa edetty sen verran, että kipinää tulee kaikista tulpista ja ihan kunnolla.
Mäkistartilla lähti käyntiin... ;D Eli eiköhän siellä sytytyspuolikin ole aivan kunnossa. Ajoitus taitaa olla vain aivan metsässä.
Se pitää tutkia seuraavaksi, mutta asiasta kolmanteen. ABS:t eivät toimi. Sulake on paikoillaan,
mutta valo ei syty kun auton starttaa eikä myöskään sammu. Kokeilin, että jos vaikka lamppu olisi palanut,
mutta eipä ole järjestelmä mukana pelissä. Mistä kannattaisi tätä vikaa alkaa etsimään?
Olisiko joku muu osa vain irroitettu? Kyllähän tuo koneen käynti nyt on tärkeämpi. Pääasia että jarrut sentään muuten toimivat.
Katsastusmies vaan saattaapi olla eri mieltä. Täytyyhän ne siihen mennessä saada kuitenkin heräämään.
 
Vs: Colt GTI ABS

mystinengalant sanoi
Niin tai koittaa saada se polttimo mittaristosta elimininoitua....
No siis se onkin eliminoitu, ei syty ei. Sen takia en sitä aluksi ihmetellytkään.
En ainakaan ennen kuin ajoin sillä toisella coltilla. Ihmettelin vaan, että mikäs valo se tänne syttyi? Ei mulla vaan tämmöstä tule...
Mitä jos se älyää katsoa rekisteriotteesta? Pitää varmaan konehuoneesta ABS sulakekansi peittää mustalla teipillä. =)
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

tämän ketjun luettuani vahva tunne on että oikeaoppisella(eli maadoittamalla eräs johto tulipellistä) sytkän säädöllä ja joku ammattimies laittamaan jakohihnan ajoitus kohdalleen,mikä erittäin todennäköisesti pielessä, niin saat hc arvon ja käynnistyvyyden kohdalleen.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

ralli art sanoi
tämän ketjun luettuani vahva tunne on että oikeaoppisella(eli maadoittamalla eräs johto tulipellistä) sytkän säädöllä ja joku ammattimies laittamaan jakohihnan ajoitus kohdalleen,mikä erittäin todennäköisesti pielessä, niin saat hc arvon ja käynnistyvyyden kohdalleen.
Katseltiin tuossa erään hepun kanssa kenellä oli strobo, niin ajoitus oli maadoittamattomana noin 10 astetta. Eli 1.5 koneen arvoissa.
Ilmeisesti ollut siinä tai alppilan autohuolto säätänyt sen siihen. Varmaksi en mene sanomaan. Tuntuu kyllä, että kyseisen "vianetsintä" reissun jälkeen siitä tuli lussumpi. Ei vastaa kaasuun oikein ja polkimen kerkee painaa pohjaan kun se vielä hetken miettii. Tsupsauttaa ja alkaa kiertää, mutta tämän hepun mukaan, jos ajoitus strobolla on noinkin lähellä niin ei uskonut, että jako olisi pielessä. Voiko näin olla? Tuntuu omituiselta, koska eihän se kävisi ollenkaan, jos se olisi asteikon mukaan aivan metsässä. Ja kyllähän se voi käydä vaikka olisi hampaan hypännytkin. Puristukset oli lämpimänä about: "no joo..." Manuska sanoo, että 192PSI olisi arvo. Olisiko uutena? Mittarin mukaan tuli tasaisesti joka pytyltä karvaa alle 180 eli olisiko noin 175PSI. Ilmeisesti kuitenkin pitäisi vielä riittää. Tosin kylmänä en päässyt testaamaan vielä. Oli ensin ihmettelemistä, että mistä saa ruiskun ja sytyn pois pelistä. Ei ole kaukostarttia ja starttimotti muutenkin todella "mahtavassa" paikassa. Ei uskallettu ajoitukseen koskea, kun pitäisi ilmeisesti siitä nokan takana olevasta CAS anturista vääntää. Rintapellistä punakeltajohto maadoitettuna. Täytyy viedä jollekkin pajalle missä tarkistavat jakohihnan ja sytytyksen ajoituksen. Pitää viedä liuta papereita mukana. Ei ne muuten osaa säätää. ;D

http://www.geocities.com/berserko_1/c50/

Tuolta löytyy hyviä oppaita, jos joku muukin tarvitsee. Säätöohjeita sun muita.
Sivun alussa lukee 4G63T moottoreille, mutta ainakin sytytyksen ajoitukset ja muut säädöt ovat 1.5L ja 1.6L koneille.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

kannattaa viedä ohjeet mukana jos ei ole ennestään tuntemusta kyseisestä moottorista.jakopäästä sen verran että että osaa olla kettumainen,kun ensi silmäyksellä näyttää että nokan merkit ois kohdallaan vaaterissa mutta pitää olla pirun tarkkana että ne merkit kans on just eikä melkein,viime talvena korjattiin kaverin autosta jako kohdalleen(dyn-4 galant)kun se oli ensin käynyt teetättämässä jakopää remontin korjaamolla.melkein tunti väänneltiin nokkia sekä kampiakselin rullaa et saatiin merkit kohdalleen.

tästä johtuu korkea hc arvo ja huono käynnistyvyys + korkeahko kulutus.sytysennakon tarkistus jako vikaisesta koneesta ei kerro totuutta koska se pyrkii korjaamaan heiton automaatti säädöllä.maadoitettuna muistaakseni kyseisen moottorin ennakko ois noijn 5 astetta ja 9 asteen heitto vastaa noin yhden hampaan heittoa.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

ralli art sanoi
kannattaa viedä ohjeet mukana jos ei ole ennestään tuntemusta kyseisestä moottorista.jakopäästä sen verran että että osaa olla kettumainen,kun ensi silmäyksellä näyttää että nokan merkit ois kohdallaan vaaterissa mutta pitää olla pirun tarkkana että ne merkit kans on just eikä melkein,viime talvena korjattiin kaverin autosta jako kohdalleen(dyn-4 galant)kun se oli ensin käynyt teetättämässä jakopää remontin korjaamolla.melkein tunti väänneltiin nokkia sekä kampiakselin rullaa et saatiin merkit kohdalleen.

tästä johtuu korkea hc arvo ja huono käynnistyvyys + korkeahko kulutus.sytysennakon tarkistus jako vikaisesta koneesta ei kerro totuutta koska se pyrkii korjaamaan heiton automaatti säädöllä.maadoitettuna muistaakseni kyseisen moottorin ennakko ois noijn 5 astetta ja 9 asteen heitto vastaa noin yhden hampaan heittoa.

Noniin tänään kiikutin sen tuohon lähellä olevaan autokorjaamoon säätöarvoineen. Asentaja tuntui olevan aika pihalla mitsun tekniikasta... Sanoi kyllä katsovansa jakopään merkit ja sytkän sekä bensanpaineet. Totesi, että tiedänkö millainen homma on tehdä jaolle jotain jos siinä on jotain hämärää. Väitti, että kone pitäisi nostaa ylös!? Onhan se hankalassa paikassa, mutta onko tosiaan näin? Kuullosti aika hämärältä... Ei tuo nyt niin uutta tekniikkaa ole, että pitää puoli autoa purkaa eihän?
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

ei oo koskaan tarvinnut nostaa mottia ylös ku jakopäätä on rassattu.koneen korvake pois ja vähän tunkilla öljypohjasta nostattanut ylöspäin.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

ICo sanoi
Noniin tänään kiikutin sen tuohon lähellä olevaan autokorjaamoon säätöarvoineen. Asentaja tuntui olevan aika pihalla mitsun tekniikasta... Sanoi kyllä katsovansa jakopään merkit ja sytkän sekä bensanpaineet. Totesi, että tiedänkö millainen homma on tehdä jaolle jotain jos siinä on jotain hämärää. Väitti, että kone pitäisi nostaa ylös!? Onhan se hankalassa paikassa, mutta onko tosiaan näin? Kuullosti aika hämärältä... Ei tuo nyt niin uutta tekniikkaa ole, että pitää puoli autoa purkaa eihän?

Kannattaiskohan hakee se pois sieltä...huonolla tuurilla iso lasku ja "joo ei täs mitää oo", mut tosiaan voihan siinä hyväkin tuuri käydä, mut sit on väärin jos lähtevät konetta irrottelee, tai nostetaanhan sitä "ylöspäin" tietystä kohtaa että tavallaan oikein.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

mystinengalant sanoi
Kannattaiskohan hakee se pois sieltä...huonolla tuurilla iso lasku ja "joo ei täs mitää oo", mut tosiaan voihan siinä hyväkin tuuri käydä, mut sit on väärin jos lähtevät konetta irrottelee, tai nostetaanhan sitä "ylöspäin" tietystä kohtaa että tavallaan oikein.
En usko, että lähtee irroittelemaan.
Oli puhe vain, että vilkaisee onko merkit kohdallaan ja sytytyksen ajoituksen säätö sekä bensanpaineet.
Sanoi soittavansa kun kerkeää sen katsomaan. Pitää sanoa, että ei sitä tarvitse nostaa kokonaan ylös,
jos siinä on jotain muutettavaa.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

Noniin nyt ollaan taas astetta lähempänä vian selkenemistä. Kävin kysymässä mitsun kohtaloa.
Ja sanoivat, että venttiilivikaa. Puristuksia oli kylmänä ollut vain 3-4 kiloa.
Ei ihme, että ei tahdo lähteä käyntiin. Käyttivät jonkun moottorinpesuaineen koneen läpi ja vaihtoivat öljyt.
Pesulitku oli tullu aivan mustana kuulemma ulos. Käynti oli parantunut ja kierrokset nousseet.
Huomenna aamulla saa tietää auttoko asiaan milläänlailla. Ilmeisesti hytikkanostimet vaihtokunnossa.
Toivottavasti ei ole vääntänyt venttiileitä solmuun.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

Jännä juttu sinänsä, jostainhan se venttiilivikakin tulee, ei ne itsekseen pala/vääntyile...
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

nostokurki sanoi
Jännä juttu sinänsä, jostainhan se venttiilivikakin tulee, ei ne itsekseen pala/vääntyile...
Niin meinasin sitä, että jos ne nostimet ei oikein worki ja osuu venttiili mäntään tms.
Eihän tässä mitään asentajia olla joten mistä minä mitään tiedän.
Muttamutta tuollainen se on ollut siitä lähtien kun sen ostin eli p*skan ostin sitä ei voi kieltää.
Lämpöisillä ilmoilla kun se lähti kuitenkin paremmin käyntiin niin ei sitä tullut ajateltua että se noin huonossa hapessa on.
Onhan tuo muutenkin vähän omituinen tapaus. Olisikohan joku paljon ajettu kone vaihdettu tilalle...Toivottavasti ei.
Siinä on pari asiaa jotka mietityttää. Jäähdyttimessä on kaksi flektiä josta toista ei ole kytketty kiinni ja toinen on jollain sokeripalavirityksellä.
Metallinen "suojapelti" puuttuu pakosarjan päältä.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

taas vahva tunne on että vika vois ettiä nostajista.ne vois oikkuilla kylmänä, kun taas venttiilin palamis vika ei voi olla pelkästään kylmänä.nostajat vois likaisena/huonossa kunnossa jättää kylmänä venttiilin auki,jolloin puristuksia ei ole.

millähän aineilla moottoria on putsattu ja millä määrällä?itse oon todennut ja kokeillut että 1l polttoöljyä vanhan öljyn sekaan putsaa melko hyvin,kolme varttia korotetulla 1500-2000rpm käynnillä ,sit vanhat ulos ja uudet sisään+suodatin,mutta älä aja!!
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

ralli art sanoi
vahva tunne on että vika vois ettiä nostajista.ne vois oikkuilla kylmänä, kun taas venttiilin palamis vika ei voi olla pelkästään kylmänä.nostajat vois likaisena/huonossa kunnossa jättää kylmänä venttiilin auki,jolloin puristuksia ei ole.

millähän aineilla moottoria on putsattu ja millä määrällä?itse oon todennut ja kokeillut että 1l polttoöljyä vanhan öljyn sekaan putsaa melko hyvin,ja on edullista ;)
Joo ei sanonut aineen nimeä pitää kysyä, mutta sanoi vastaavaksi kuin forte. Amerikkalainen tuote kuulemma. Eipä ole yllätys sinänsä kun on kyse usa-autokorjaamosta. Voisihan sen vielä forte käsittelyllä käyttää niin tulee varmasti kone puhtaaksi.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

kannattaa,nostajissa oleva paska voipi ja onkin tosi tiukassa että parikin huuhtelua ei varmasti pahaa tee.säännöllisesti oon omasta pommikoneesta huuhdellut jotta sais vastaavat ongelmat pysymään poissa.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

onkos tuos konees joku ylipaineventtiili öljyn kierros? TIETÄÄKÖ JOKU? niin et jos nousee ö paineet turhan korkeelle niin se antaa perix.. jos tuosta sellanen löytyy niin sattaa olla hivenen jumis ja ne nostajat myös..
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

jykäh sanoi
onkos tuos konees joku ylipaineventtiili öljyn kierros? TIETÄÄKÖ JOKU? niin et jos nousee ö paineet turhan korkeelle niin se antaa perix.. jos tuosta sellanen löytyy niin sattaa olla hivenen jumis ja ne nostajat myös..

joo kyllä sieltä pitäis löytyä sellainen,joskus havaittu kyseinen venttiili öljy suodattimen jalassa.sehän pudottaa öljynpainetta kylmänä jos se kasvaa liikaa,voi myös hivenen vaikuttaa lämpöisenä korkeilla kierroksilla.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

ralli art sanoi
kannattaa,nostajissa oleva paska voipi ja onkin tosi tiukassa että parikin huuhtelua ei varmasti pahaa tee.säännöllisesti oon omasta pommikoneesta huuhdellut jotta sais vastaavat ongelmat pysymään poissa.
Nyt siihen on tehty lisäksi forte käsittely. Kylmenneenä sitä kävin testaamassa ja ihan suhteellisen hyvin lähti käyntiin, mutta se ei ollut vielä seissyt tarpeeksi kauan. Sammuili alussa risteyksissä eli ilmeisesti ei puristukset kohdallaan ennenkuin lämpeni. Luulen kyllä, että muuttui hieman paremmaksi. Siellä se seisoo vielä korjaamon pihalla. Tilasin nostimet Powerdosesta viime viikon keskiviikkona, mutta odottaa vielä käsittelyä eikä tilinumeroa mihin nuo maksetaan ole vielä sähköpostissa tullut. Onko kellään tietoa onko tuo Powerdose enää hengissä? Vemixillä nostimet 36.36€ kpl. Näitä 16kpl... :eek: Aivan älytön hinta. Asentaja väitti että jako oli kohdallaan en tiedä sitten katsoiko vain nokan väliset merkit. Sytytys oli ollut hänen mielestään pielessä n. 15. Laittoi noin kymmeneen. Pitäisi ilmeisesti olla ohjekirjan mukaan 8 ja maadoitettuna 3-7. Väitti, että maadoituksella ei tuntunut olevan mitään merkitystä?? Tuli vain semmoinen mieleen, että jos se jako nyt kuitenkin on pielessä niin voiko se tehdä tuollaista että kylmänä katoaa puristukset ja lämpimänä palautuu? Ei varmaankaan tai tuntuu hölmöltä, jos näin olisi.
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

Kyl pwrd on vielä pystyssä, mailit vaan vähän takkuaa. Tavara tulee kyl ihan ajoissa perille kunhan saa s-postit kulkemaan. :peukku
 
Vs: Colt GTI '90 ongelmia

ralli art sanoi
joo kyllä sieltä pitäis löytyä sellainen,joskus havaittu kyseinen venttiili öljy suodattimen jalassa.sehän pudottaa öljynpainetta kylmänä jos se kasvaa liikaa,voi myös hivenen vaikuttaa lämpöisenä korkeilla kierroksilla.
Siellä ne olivat venakopan avanneet ja koittaneet pyörittää startilla konetta ja öljyt oli muutamasta pienestä kanavasta sinkoutunut konepellille. =) Olivat ihmetelleet ilmeisesti juurikin sitä ylipaineventtiiliä. Onkohan ihan normaalia, että noin innokkaasti työntää ölkkää yläkertaan?
Ajattelin vaan, että jos siinä onkin vikaa? Saako sen puhdistettua vai pitääkö vaihtaa uuteen? Nyt vaan sitten odotellaan niitä nostimia. Vielä näyttää odottavan käsittelyä.
 
Noniin eli vika poistui uusilla nostimilla. Asentaja oli samalla huoltanut öljynpaineensäätimen.
Enää ei startti kuullosta siltä, että pyörittäisi melkein tyhjää. Nyt siellä on jopa vastusta.
Varmaan pitäisi viedä perussäädettäväksi tuo kone. Siellä ekassa korjaamossa
tekivät jotain säätöjä että aaltoileva tyhjäkäynti hävisi, mutta jos kaikki on ollu syytä ja seurausta noista nostimista
niin tavallaan nyt kun kaikki on mekaanisesti kunnossa säädöt ovat metsässä?
Sytkää tämä nostimien vaihtaja oli säätänyt arvojen mukaan. Eli jonnekki 5 asteeseen maadoitettuna.
Kiitoksia kaikille vihjeistä jne.

Powerdosesta sen verran, että hieman viivästyi nostimien tulo, mutta tuli kuitenkin alennusten kera. :peukku
Lähettivät postiennakolla, että ei pidempään vierähtäisi. Paketoinnista pitää vähän antaa pieniä miinuspisteitä... :mad: ;D
Olivat laittaneet aika ohkaiseen kirjekuoreen ja posti oli tämän kirjekuoren saanut repeämään. Onhan niillä osilla tietysti painoa.
Puolet nostimista olisi voinut olla teillä tuntemattomilla, mutta olivat onneksi tallella. Tukeva kuplamuovikuori olisi varmaan kestänyt.

Tämäkin topicci tuli nyt sitten vähän väärään ostastoon ilmeisesti kuuluu tuonne tekniikan puolelle...
 
Takaisin
Ylös Bottom