Vs: Colt GTI '90 ongelmia
jykäh sanoi
puola tai sytytys moduli sönder ???
Ihmetyttää vaan kun alppilanautohuollon pojat sanoi että kipinää tulisi.
Tai no ei ihme jos +21c tallissa notkunut. Pahat ongelmat näköjään esiintyykin
kun lähennytään nollakeliä.
Tuossahan kun on tuo suorasytytys niin siinä ei ilmeisesti perinteistä puolaa ole.
Puolana toimii tuo rasia mihin kiinnitetään tulpanjohdot suoraan kiinni.
Luin kyllä, että se voi aiheuttaa tuollaista, mutta mittasin ainakin käämit toisiopuolelta
niin kunnossa vaikutti olevan. Ensiöpuolen liitintä en löytänyt.
Saattaahan se boksi olla vaikka halki, että kosteus tekee temput.
Hommaan nyt eka jostain toisen ecun ja koittelen sillä. Onpahan varaecu sitten.
Puristukset pitää kyllä saada mitattua pikimmiten. Yksin tosin hieman hankalaa.
[EDIT]Noniin nyt on toinen ecu millä kokeilla. Löytyi juuri oikeanlainen Osatuonti felkestä.
Hintaa boksilla oli 150€. Mittarilukema autossa josta purettu 106tkm. Pakkohan se oli heti avata.
Piirilevy on kuin uusi ilmeisesti joskus huollettu. Mustien isojen elkojen tilalla on kaksi punaista. Ei merkkiäkään vuotamisesta.
Tosin jotain kiinteää kovaa töhnää on piirilevyn reunoilla ja ainakin yhdessä IC piirin päällä aika reilusti.
Olisiko huollon jälkeen jonkunnäköistä lakkaa laitettu? Yksi transistorikin on vihreä muut mustia itselläni muistaakseni kaikki oli mustia.
Kohta puoli testaamaan, että mitä tapahtuu. Sormet ristiin vaikka en uskovainen olekaan...
[/EDIT]
[EDIT]Elikä ECU-vika on sitten poissuljettu. Sama homma toisella boksilla ei edes lupaa enää vaikka kuivasin tulpat.
Ei anna vikakoodeja tällä toisella boksillakaan. Lämpöanturin testasin ja tulos oli vissiin jokunen k ohm olisiko ollu 4 tai 5.
Missä ihmeessä näin semmoisen kapistuksen millä pystyi testaamaan kipinän tuli vissiin tulpan ja johdon väliin.
Enää en keksi muuta kuin kipinä vian, tai sitten EGR juuttunut auki ja aiheuttaa "imuvuodon" Luulisi silti edes lupaavan.
Tuo kipinä olisi hyvä saada testattua, että tuleeko sitä enää näin kylmällä[/EDIT]