Coltin venttiilikopantiiviste Elantraan?

T

testis

Guest
Sopiiko 89-92 Colt 1.6 16v gti venttiilikopantiiviste Elantra 1.6 16v -92?
 
miksiköhän kaikki aina veivaa sitä GTI mitsua verrannolliseks tuohon tavan 1.6 rivimottiin.. ::)

eiköhän siihen sovi normaalin 1.6 16valve coltin tiiviste kun elantrasta löytyy keulilta sama kone, jotain kosmisia puitteita lukuunottamatta..
 
Noo tuota... Jos otetaan esim. Colt GTI, C53A, kone 4G61, niin se on minun kokemuksien mukaan aikalailla sama kone kuin esim. Elantran 1,6 DOHC kone. Jakopään osat on samat, venttiilit on samat, tiivisteet on samat noin muutamia asioita mainitakseni. Voin jos tarvetta on niin kerätä tarkat tiedot molemmista koneista.
Uudemmissa Colteissa 1,6 16v on sama kuin esim. Lancerin 1,6, tyypiltään 4G92.
 
Mutta tuo tavallinen 1.6 alkaa vasta -92 eteenpäin ja gti sitten jo 1.8 koneella,eikö? No tilasin jo tuon 1.6 gti 89-92 mallin tiivisteen. Sen näkee sitten että sopiiko. Vähän kyllä epäilyttää sopivuus kun ei varaosahallilla ollut edes saatavana tohon Elantran 1.6 koneeseen tiivistettä,mutta eihän noi liikkeetkään aina perillä asioista ole.
 
Jos ei hirveä homma ole niin kerääpä tiedot ja laita tähän. Sen verran on jo km:ä että tiedoista varmaan hyötyä jatkossa.
 
uge sanoi
Uudemmissa Colteissa 1,6 16v on sama kuin esim. Lancerin 1,6, tyypiltään 4G92.

kummallista, kaverilla on tommonen 92vm Coltti, CA#A Korinen jossa oli tuo 1.6 DOHC 16 venttiilitekniikka, kyllä se mitä päällepäin vertailin, oli jotakuinkin samanlainen ja moottorin luonne myös.. jotenkin on kyllä aika jämerä muistikuva että tuo olisi ihan täsmälleen mitsun moottori (kuin varmasti onkin) muttei sentään sukua GTI:lle.. en ole tosin tuommoista ikinä purkanut joten sulla on varmasti paljon tukevammat perustelut.

eli jos epäselvästi sen selvitin niin tarkoitin että tuo 92-95 vm coltin tiiviste sopii elantraan koska niissä on sama moottori.

http://memimage.cardomain.net/member_images/2/web/542000-542999/542953_10_full.jpg
 
Mitsu 4G61 vs Elantra 1,6L, jäljempänä M vs E.
Jos mitta/tieto on sama molemmissa niin en erikseen sitä mainitse.

Syl. halk.: 82,3
Isku: 75
Tilavuus: 1595 cc
Puristus: M 9,2 tai 10, E 9,2
Imu aukeaa: M 21 tai 16astetta, E 16 tai 26(automaatti)
Imu kiinni: M 51 tai 48, E 46 tai 38
Pako auki: M 54 tai 43, E 43 tai 53
Pako kiinni: M 17, E 17 tai 7
Nokka-akseli: Mitsu E-merkillä ja Elantra, Imu 35,200 pako 34,907, Mitsu D-merkillä imu 35,49, pako 35,49
Venttiilit: Pituus imu 109,5, pako 109,7
Venttilinvarsi: Imu 6,565, pako 6,530
Ventt.ohjain: Pituus imu 45,5, pako 50,5
Venttiilijousi: Vapaa pituus 48,3
Mäntä: Halk. 82,27-82,33
Kampiakseli: Kaulat 45 ja 57

CA#A korissa ei koskaan ole alkuperäisenä ollut 4G61 DOHC konetta. Colt GTI (C53A) ja Elantran kone eroaa tietenkin tehoiltaan, mekaanisesti sama kone, tosin nokka-akseleissa on eroja.

Lyhyt vastaus aihen kysymykseen: Kyllä käy!
 
Milläs ilveellä sen kopan saa irti. Kaikki ruuvit aukasin mutta ei liiku mihinkään. En uskaltanut kättä pidempää käyttää ennen kun kysäsen.
 
omasta lähti ihan hyvin pois.

Näkyykö sulla, että ois laitettu jotain tiiviste massaa väliin?
Voip ol aika tiukassa jos on jokapaikkaan levitelty..
 
Joissain kohdissa näkyy että jotain sieltä pursuaa ulos. Se voi tietty olla se tiivistekkin. Eli meisseli vaan väliin ja nostetaan se väkisin irti?
 
Takaisin
Ylös Bottom