- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
potilas on siis Pajero 2.5 TD IC.
Kokeilin tuossa nostaa kokeeksi ahtopaineita. Kansiremontin jäljiltä ne jäivät 0,65 bar tasoon.
Nyt nostin ne 0.8 bar tasoon, sitten loppuu tangosta säätövara (outoa, eikös ne pysty yleensä säätämään yli 1 bar)? Milläs konstilla ne saa sinne 1 bar tuntumaan?
No, sitten tuloksin. Täytyy kyllä sanoa, että pelkästä ahtopaineen nostosta ei kauheita kostu. Testailtiin motarilla 80-110km/h kiihtyvyyttä vitosella, eikä kellolla kauheita eroja saatu. Ajossa auto kuitenkin tuntuu kiihtyvän hieman paremmin (placebo vaikutus, kun näkee ahtopainemittarin?). Kiihtyvyys vielä parani melko kapella alueella(2000-3500rpm), lähellä punaisen rajaa kone kipsaantuu jotenkin kummallisesti.... kysymys kuuluukin, voiko pelkkä ahtopaineen nosto ilman syötön ruuvailua tehdä tuon kipsaantumisen, tai korostaa sitä? Vai onko sitä ahtopainetta ylipäätään järkeä nostaa ilman syötön ruuvailua?
Kokeilin tuossa nostaa kokeeksi ahtopaineita. Kansiremontin jäljiltä ne jäivät 0,65 bar tasoon.
Nyt nostin ne 0.8 bar tasoon, sitten loppuu tangosta säätövara (outoa, eikös ne pysty yleensä säätämään yli 1 bar)? Milläs konstilla ne saa sinne 1 bar tuntumaan?
No, sitten tuloksin. Täytyy kyllä sanoa, että pelkästä ahtopaineen nostosta ei kauheita kostu. Testailtiin motarilla 80-110km/h kiihtyvyyttä vitosella, eikä kellolla kauheita eroja saatu. Ajossa auto kuitenkin tuntuu kiihtyvän hieman paremmin (placebo vaikutus, kun näkee ahtopainemittarin?). Kiihtyvyys vielä parani melko kapella alueella(2000-3500rpm), lähellä punaisen rajaa kone kipsaantuu jotenkin kummallisesti.... kysymys kuuluukin, voiko pelkkä ahtopaineen nosto ilman syötön ruuvailua tehdä tuon kipsaantumisen, tai korostaa sitä? Vai onko sitä ahtopainetta ylipäätään järkeä nostaa ilman syötön ruuvailua?