Diesel pajeron käyntihäiriö

harriveikko

Jees on -95:n coltti ja -85:n napero.
Liittynyt
1 Joulukuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
No tossa toi nököttää pihalla mun pajero.Tänään tarkastin että ei imu,eikä poistopuolikaan vuoda,siis noi naftaputket tankille.No siinä se on nyt nököttäny pari viikkoo,kun en kekkaa mikä halvattu sitä vaivaa.Käy tyhjäkäyntiä,mutta annat vähän kierroksia,vekotin sammuu,ihan kun sais ilmaa.Elikkä voiskohan vika ollakkin siirtopumpussa ja kuinkahan kamala homma sellanen olis laittaa.Tätä on kyllä vikaa hankala kertoo,mutta siis suunnilleen näin.Käy kyllä tyhjäkäyntiä vaikka mailman tappiin,mutta sammuu heti kun antaa kierroksia.Eli mikä sitä mahtaa riivata.Tarvii sit käsipumpulla pumpata,niin taas käynnistyy.
 
Vs: Diesel pajeron käyntihäiriö

ettei olis se naftasuodattimen jalka joka vuotaa ilmaa järjestelmään... Mulla vuoti kans pajerosta ja ällästä, ja teki sellasta että kun tankki oli sopivan tyhjä ja parkkeerasi mäkeen niin sai sahata pitkään eikä heti kestänyt kierroksia...
 
Vs: Diesel pajeron käyntihäiriö

No se jalka vois tosiaan olla yksi vaihtoehto,mutta sekin tosin on kuiva,ei vuoda edes akselin juuresta.Mutta ti on kyllä helposti kokeiltu.Liittää vähäksi aikaa polttoaine letkut yhteen,ohi putsarinjalan.
 
Vs: Diesel pajeron käyntihäiriö

Dieselihän on siitä outoa että järjestelmään voi vuotaa ilmaa sisälle ilman että ulospäin tulee mitään. Esim polttoaineputket saattaa haurastua niin hölmösti ettei vuoda olevinaan mistään... Siks oliskin aina hyvä olla kirkas letkunpätkä tai vaikka pieni läpinäkyvä polttoainesuodatin ennen ja jälkeen pumpun :)

Mulla olisi muuten ehjä suodattimenjalka ylimääräisenä jos kiinnostaa/vika löytyy siitä.
 
Vs: Diesel pajeron käyntihäiriö

Nyt vika on paikallistettu pumpulle.Laitoin litran pullon suoraan pumpulle ja pelit soimaan.No kierroksia nyt otti 3600 ja olis käynny vaikka mailmantappiin.Pikkasenkin lisää kaasua,sammahtaa heti.En ole syventynyt pajeron pumpun sielunelämään,eli onko siinä jotain kalvoja,o-renkaita tai jotain,mitkä olis vaihdettavissa irroittamatta pumppua.Vanhassa mesessä (kuuskytlukuinen),oli bossin pumpussa perällä syöttöpumpun kalvo,joka meni joskus.Se oli vaihdettavissa,neljä ruuvia auki ja uus kalvo.Tähän en ole perehtynyt vielä ollenkaan koko pumppuun.
 
Vs: Diesel pajeron käyntihäiriö

kurkkaappa http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=6694&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=0b92b8022434317a658d3c420cb48082

tää linkki on ranskalaisen hepun purku/kasaus Boschin VE4:sta, on saman moinen kuin pajessa, paitti ettei ole ahdonalaisen kalvoa

http://www.teamkorhonen.com/~dbwarrior/peugeot/BoschFuelInjectionPumpTypeVE2.pdf
manuaali Bosch VE:sta

www.holysmke.fi --> foorum, löytyy jakajapumpun alta aika paljon eri juttuja aiheeseen liittyen
 
Takaisin
Ylös Bottom