-- Driver's Lancer V.3 --

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Tykkäykset
0
#1
27.7.2015

Tuli raasseporista haettua uus timantti !
Tämähän on erään clubilaisen vanha auto ! :)

Auto ristittiin heti "Väsy"ksi !
Aloitetaan vaikka siitä että "Väsy" nimitys tulee rekisterikilven kirjaimista kun sopii niin hyvin... ::)

Mizuhan piti katsastaa ensimmäisenä, ja sen tuloksena perinteisesti lanceri ei päässyt läpi, niinkuin kaikille autoilleni tuntuu käyvän !
Sen pahempia vikoija autossa ei ollut paitsi, että tietyissä valoissa oli LED polttimoita, ajovalo oikealla oli liian alhaalla sekä Happi arvot olivat liian suuret.
Pakoputki siis vuotaa jostain kohtaa, pitää selvittää tarkemmin ! Polttimot vaihtaa helposti ja valon ruuvvaa vähän ylemmäs.

Ihan ensteksi tarvisti kumminkin vaihtaa soitin uudempaan.
Pioneerin X560Bt hoitaa hommansa aivan mahtavasti tässä laitteessa !

Musa puolelle tulossa siis tuo soitin + eteen 6.5 erkkasarja, taakse 6.5" kokkelikajarit ja subeiksi 4x6.5 DLS RW6 pikku subit.
Vahvistin puolen hoitaa yksi iso Ground zero, 6 kanavalla !

Mallailin tänään myös vähän miltä kontti tulee näyttämään, ensin kumminkin tarvii vetää piuhat akulta taakse.
Myös vaimennusmattoa olis tarkotus hieman lätkiä konttiin, että myös tehdä uusi aluslevy konttiin !

Etupuskuri on tarkoitus maalata korin väriin lähiaikoina !

Annoin misulle vielä tervetuliais lahjana STP:n Fullsysteemi puhdistus aineen :peukku

Tästä lisää myöhemmin !

KESKUSTELU: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=55719.0






 
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Tykkäykset
0
#2
Vs: -- Driver's Lancer V.3 --

4.8.2015

Nyt kävi niin että laitoin puolet lancerin hifeistä kiinni.

Kontin alkuperäinen ja erittäin surkea pahvi paneeli sai kenkää, tilalle paksummasta vanerista oleva pohjapaneeli joka kattoi koko kontin.

Kaapelit tuli vedettyä etuakulta taakse, ja rca kaapelit ja heräte akulta konttiin.

Vahvistimena toimii Ground Zeron 6 kanavainen, joka jakaa tehoja seuraavasti 4x60w etupäälle ja 4x90w subbareille.

Subeina toimii refleksi kotelossa 4x 6.5" DLS RW6.

Hattuhyllyssä olevat vakiokaiuttimet saivat kenkää ja niiden tilalle jätettiin vain tyhät aukot jossa se olematon paine joka noista pikku subeista lähtee niin tulisi paremmin konttiin, tällä subi setupilla siis havitellaan vain äänenlaatua, joka on muuten mahtava näissä !

Hattuhyllylle tiensä löysi 2x 6x9 kotelo, jossa tällä hetkellä jotkut kerjäläis kajarit joiden laatu on aivan käsittämättömän hirveä, mutta kuusysit tullaan vaihtamaan pian parempiin.

Edessä on vielä vakio 4" mutta nekin vaihtuu laadukkaaseen JBL 6.5 erkkasarjaan kohta puoliin.

Oikeasti tänään tapahtunutta;
Lancerin etujarrut alkoivat pitää älytöntä röhinää ja rahinaa kun jarrutteli, joten päättelimme että se on pakko olla jarrupalat jotka on kuluneet loppuun.

Luottokaupasta uudet palat ja levyt sekä asennussarja !
Ei muutakun vaihtamaan, ja taas kerran sai todeta saman s****an jutu kun jokaisessa autossa jonka olen omistanut, alempi liukutappi oli aivan juntturassa..
Tekimieli ratkaista ongelma rälläkällä ja sahuuttaa koko satula p*llun päreiksi.. mutta onneksi järki voittaa aina !
Loppujen lopuksi ongelma puoli oli uusissa paloissa ja levyissä, syy röhkimiseen oli tulehtunut jarrupala joka oli elämänsä eläke puolella ja alkanut lahoamaan satulaan.

Sen jälkeen iloisena toiselle puolelle ja ajattelin että no nyt ! helposti toinen puoli kasaan ja homma on hanskassa.
Toisella puolella kaikki meni siihen asti hyvin kun piti irroittaa levy, eihän se lähtenyt vaikka mikä seppä olisi tullut takomaan sitä..
Loppujen lopuksi yhden kovan iskun saaneen sormen kanssa onnistuimme saamaan levyn turvallisesti irti ja edettyä seuraavaan vaiheeseen.

Taas kaikki hyvin niin kauan kunnes piti painaa sylinteri takasin alkuasentoonsa, se nimittäin oli kanssa hieman jäänyt juntturaan.
Piti kaivaa tallinnurkasta VAG vehkeisiin sopiva jarrusylinteri prässi ja alkaa vääntämään sitä sinne sisään, sillä liikkui helposti.
Lopuksi vielä varmistin että sylinteri jää sulavasti liikkumaan.

Jarruhommissa muuten dremeli on aika korvaamaton ! varsinkin jos ei osta uusia liukutappeja, sai nimittäin vanhoista liukutapeista kuin uusia kun kävi ne dremelillä lävitse ja antoin ruosteelle potkut.

Vihdoin etupään jarrut kunnossa ! Uudet levyt ja palat onnellisesti paikallaan !
Kyllä huomasi sen jälkeen kun ei tarvitse pedaaliin kun vähän koseka niin jo alkaa jarruttamaan kun sitä ennne sai painaa poljinta kiinaan asti että alkoi tapahtua !

KESKUSTELU: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=55719.0









 
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Tykkäykset
0
#3
Vs: -- Driver's Lancer V.3 --

17.8.2015

Nyt kävi näin että tärähty clubin tarra takaikkunaan !
Jos parin päivän aikana sais vaikka etu puskurin maalattua !

KESKUSTELU: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=55719.0


 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom