Dumppi 3 evoon??

niemela86

MEVO
Liittynyt
14 Tammikuu 2010
Sijainti
Rovaniemi
Sellasta tiedostelisin että minkälaista dumppia kannattis 3 evoon suunitella..sen verran oon kuullu että normi blow off ei kuulemma toimi notta pitäskö sitten laittaa kierrättävä??omia kokemuksia ja linkkejä edullisista ratkaisuista saa laittaa..nykynen bypass tuottaa äänen jota voisin luulla 70v tussutörähdykseksi joten jotakin on tehtävä :)
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

niemela86 sanoi
nykynen bypass tuottaa äänen jota voisin luulla 70v tussutörähdykseksi joten jotakin on tehtävä :)

Onko kokemusta moisesta törähdyksestä ;D

No leikki sikseen. Laita HKS:n sieni-ilmanotto, niin tössäyttää aika hienosti.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Itselläni on alumiininen "forge" bypass Evo 6:ssa ja se "tussahtaa" ainakin aivan eri tavalla kuin vakio..
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Jos hankkii mäntämallin niin jousen kireydellä voi vaikuttaa siihen syntyvään ääneen. Liian kireällä jousella ei tietysti välttämättä aukea kun vasta vähän isommilla ahdoilla, mutta eipä se ihan pienillä ahdoilla sakkaaminen taida paljoa haitata.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

MakeM sanoi
Jos hankkii mäntämallin niin jousen kireydellä voi vaikuttaa siihen syntyvään ääneen. Liian kireällä jousella ei tietysti välttämättä aukea kun vasta vähän isommilla ahdoilla, mutta eipä se ihan pienillä ahdoilla sakkaaminen taida paljoa haitata.

Sit alkaa linnut laulaa konehuonees "WHOOOOOOO-TSI-TI-TI-TI-TI-TI-TI-TI-TI-TYYYY.." :D
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Onko sulla Cube täysin vai osittain kierrättävä? Itse voin luopua tosta Forgen osittain ulospuhaltavasta sopuhintaan ;)
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Maxxximus sanoi
Onko sulla Cube täysin vai osittain kierrättävä? Itse voin luopua tosta Forgen osittain ulospuhaltavasta sopuhintaan ;)

Täysin.

Ihan mäntämallinen bypassi. Pitää sellasen piiska TSHOUUHSHSH -äänen. :D Tosi kuvaava.

Otan vaikka videopätkää huomenna aamulla kun meen töihin niin rankasen vähän.. :D
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Mulla on vakio bov, alumiininen ilmanotto ja kartiosuodatin. Suhahtaa niin jotta saa 100m pääs olevia ihmisiä säikytytellä, ainakin 1.5bar ahdoilla ;D
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

cubeqtio sanoi
Täysin.

Ihan mäntämallinen bypassi. Pitää sellasen piiska TSHOUUHSHSH -äänen. :D Tosi kuvaava.

Otan vaikka videopätkää huomenna aamulla kun meen töihin niin rankasen vähän.. :D
Videota odotellessa... forgen paipässin ajattelin itsekkin ostaa vakion tilalle niin kiinnostaa tuo video senkin takia. Sulla tais vain ahdot olla 1,5bar? mulla kun on vakio nössö 1bar niin ei puhise niin paljon :p

Maxxximus sanoi
Itse voin luopua tosta Forgen osittain ulospuhaltavasta sopuhintaan ;)

Onko se sellanen jonka voi myös kokonaan sulke vai päästääkö aina ilmaa myös ulos? Tekis mieli kokeilla mutta ei taida kuitenkaan uskaltaa jos ei kerran toimi ns. oikein.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

evo6 sanoi
Videota odotellessa... forgen paipässin ajattelin itsekkin ostaa vakion tilalle niin kiinnostaa tuo video senkin takia. Sulla tais vain ahdot olla 1,5bar? mulla kun on vakio nössö 1bar niin ei puhise niin paljon :p

1.1bar ja piikkaa 1.2bar. :D

OLI ennen hetken 1.5bar mut johtu et oli hukkaportti pipi.. :D
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Forgen bypass on ihan hyvä valinta, Galantissa oli itellä moinen. Säädettävissä eri jousilla helposti, Evo3 ahtimella 1,6 bar paineilla muistaakseni toisiksi jäykin sininen jousi oli käytössä. Aukesi melkein aina kevyilläkin kuormilla kaasun päästäessä ja VV-filsun kanssa todella vihainen suhaus jota ei dumpista olisi voinut erottaa. Jostain 0,3 bar osakaasunostosta saattoi vähän sakkausääntä kuulla mutta eipä tuolla merkitystä ahtimen keston kannalta ole.

Että jos ääntä kaipaa niin toimii, eikä sotke ilmamassamittausta, varsin laadukkaalta muutenkin vaikutti.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

itellä hks ssqv.. siitä lähtee hyvin ääntä.. ;D ainaki omat housut kastelee.. ::)
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

evo sanoi
itellä hks ssqv.. siitä lähtee hyvin ääntä.. ;D ainaki omat housut kastelee.. ::)

HKS löytyy myös täältä, pitää omaan makuun aivan liikaa ääntä jopa tuossa ratarassissa.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

evo6 sanoi
Onko se sellanen jonka voi myös kokonaan sulke vai päästääkö aina ilmaa myös ulos? Tekis mieli kokeilla mutta ei taida kuitenkaan uskaltaa jos ei kerran toimi ns. oikein.

Ei saa mun mielestä täysin kiinni. Ainut "vika" et kierrokset jää kovan kiihytyksen jälkeen n.1500 paikkeille mut laskee siitä sit.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Onko tämä suositeltu HKS:n tatti sama kuin tässä testissä? http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
Jos on niin ei ole ihmekkään että äänet kasvaa kun ei suodata juurikaan mitään. ;D
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

OT:ta jatkaen, löytyykö testejä tai faktaa siitä miten ahdistava tuo orkkisfilsu esim. Evo nelosessa on? Eli tuleeko esim. tuolla Apexilla etua. Kysyn koska asia ei ole itsestäänselvä, esim. Saabissa testatusti orkkisfilsun virtauksessa ei mitään eroa vaikkapa K&N:ään vielä 500hv tehoissa. Taitaa tosin elementti olla selvästi isompi kuin Evossa.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

evo6 sanoi
Onko tämä suositeltu HKS:n tatti sama kuin tässä testissä? http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
Jos on niin ei ole ihmekkään että äänet kasvaa kun ei suodata juurikaan mitään. ;D

Ei ole sama, nykyisin kai on suositeltavaa käyttää 3 kerroksista kuivaa suodatinta eikä tuota vanhaa 2 kerroksista märkää.

Apexi alkaa ahdistamaan noin 400 hv paikkeilla, vakioboksi aikaisemmin.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Märät suodattimet on aika syvältä joten mitäs kuivaa filsua sitten on tapana käyttää 400hv paremmalla puolen?
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

miten se sitte kannatteeko tota mäntämallin dumppia laittaa sitte ollenkaan jos on ne ns nössöt 0.7b vakio paineet?
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

jcarlson sanoi
Märät suodattimet on aika syvältä joten mitäs kuivaa filsua sitten on tapana käyttää 400hv paremmalla puolen?

Mikä märissä suodattimissa on vikana? Itellä tuli tuon evon matkassa M's:n filsu (k&n) joka on märkä ja hyvin on toiminut. Myös britit näyttävät suosivan märkää k&n:ää.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

ast sanoi
Ei ole sama, nykyisin kai on suositeltavaa käyttää 3 kerroksista kuivaa suodatinta eikä tuota vanhaa 2 kerroksista märkää.
Ahaa no saakos tuota 3 kerroksista kuivaa tattia Suomesta mihin hintaan?
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

TRollis sanoi
Mikä märissä suodattimissa on vikana? Itellä tuli tuon evon matkassa M's:n filsu (k&n) joka on märkä ja hyvin on toiminut. Myös britit näyttävät suosivan märkää k&n:ää.

Sotkee öljyllään herkästi imupuolta kuten massamittaria ja huonosti öljyttynä toisaalta ei sitten suodata kunnolla.
Ja vaikka tuon osalta toimisikin hyvin niin itseä ei voisi vähempää kiinnostaa helpommin likaantuvan märän suodattimen peseminen ja sen jälkeen öljyllä läträäminen, tarpeeksi paljon muutakin näpräämistä auton kanssa löytyy.
Maksan siis mielummin enemmän kuivasta suodattimesta joka on huoltovapaa ja jonka voi nakata roskiin sitten kun ei enää pelkällä pesulla hyvä tule.

Parissa edellisessä autossa on märkä K&N ollutkin mutta viimeistään sen huoltotarve vie kiinnostuksen vaikka maksaakin n. puolet siitä mitä esimerkiksi Apexi.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Mulla oli Forgen ulospuhaltava dumppi hetken kiinni ja sillä sai todella mukavat äänet. :driver Oli joku tupla mäntänen malli niin tyhjäkäynnillä pysyi kiinni eikä tehnyt kiusaa sen suhteen. Normi ajossa toimi loistavasti. Seokset tosin meni rikkaalle aina kun nosti kaasua ja ihan pienenkin rauhallisen ajon jälkeen katti haisi voimakkasti.

Sitten kun kävin jääradalle ajamassa niin ajo muuttui paikoitellen hyvin nykiväksi. Mikä hieman ihmetytti koska kadulla ei koskaan mitään vastaavaa tapahtunut. Nyt kuitenkin paikalla vakio bybass. Ei se ääni ole aina voimaa. ;)
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

jcarlson sanoi
Märät suodattimet on aika syvältä joten mitäs kuivaa filsua sitten on tapana käyttää 400hv paremmalla puolen?

Kun keksit niin kerro muillekin :)

Jenkeillä on omia mallejaan: Buschur Racing, Vibrant, Amsoil jne. Heikosti saatavissa Eurooppaan.

Britit käyttävät yleensä K&N:ää eli öljyttävää.

Fujitaa saa helposti, mutta mikä lie sitten laatu? Huonosti löytyy kokemuksia maailmalta, mutta jostain muistelen lukeneeni että muuttaa maffin lukemia kuten myös HKS, joka virtaa kyllä hyvin, mutta se bypassin suhahtelu ja muut virtausäänet... :p

HKS uusi kuiva 3 kerroksinen suodatinelementti tosin maksaa noin 25 euroa postikuluineen joten sitä ei juuri tarvitse vaivautua putsailemaan tai pesemään, nakkaa vaan uuden elementin paikalleen.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Joo testejä lueskelin, ja Amsoil vaikutti varsin hyvältä. Samoin Buschur Racing. Jenkeistähän nuo joutuisi tilaamaan joten posti ja tullikuluja tulee, plus pitkä odotusaika. Vibrantin suodatusominaisuuksia ei kovin hyvinä pidetty.

Mistäs noita fujitoja ja HKS suodattimia sitten saa? En kovin äkkiä googlaamalla löytänyt. Meinaatko tuolla uudella HKS suodattimella sitä hksusa kotisivulta löytyvää orkkiskoteloon tulevaa paneelifiltteriä?

Ok, nyt hoksasin että $185 maksaa HKS sienisuodatin plus se $25 sitten tarvittaessa aina uudesta elementistä.
Harmi ettei tuosta nyt oikein testejä löydy mistään.. tällä hetkellä Apexi vaikuttaa houkuttelevimmalta. Fujitastakaan ei oikein dataa ole.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

jcarlson sanoi
Mistäs noita fujitoja ja HKS suodattimia sitten saa?
Fujitoja saa ainakin tuolta futurez.fi
ja http://www.livefast.fi/kauppa/index.php?cPath=42_50&osCsid=2bf3uc6h4bq68r37gvblopga27
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

OT: ei kukaan tietäis mikä on HKS tattisuodattimen kauluksen koko? :)

edit: Löysin vain netistä että ois 100mm eli "noin" 4" ..
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Itelläni oli paikoillaan joku ulospäin puhaltava dumppi. Kyllähän siitä ääntä lähti. Tosin kyllästyin siihen suhinaan ja vakio bypass ollut jo pitemmän aikaa paikoillaan.

Tuollahan tuo on tallin hyllyllä, jos sattuu jotakuta kiinnostamaan. Merkki ja malli tuntematon
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

ast sanoi
Kun keksit niin kerro muillekin :)

Jenkeillä on omia mallejaan: Buschur Racing, Vibrant, Amsoil jne. Heikosti saatavissa Eurooppaan.

Britit käyttävät yleensä K&N:ää eli öljyttävää.

Fujitaa saa helposti, mutta mikä lie sitten laatu? Huonosti löytyy kokemuksia maailmalta, mutta jostain muistelen lukeneeni että muuttaa maffin lukemia kuten myös HKS, joka virtaa kyllä hyvin, mutta se bypassin suhahtelu ja muut virtausäänet... :p

HKS uusi kuiva 3 kerroksinen suodatinelementti tosin maksaa noin 25 euroa postikuluineen joten sitä ei juuri tarvitse vaivautua putsailemaan tai pesemään, nakkaa vaan uuden elementin paikalleen.

AEM Dryflow virtaa ainakin muutaman testauksen mukaan hyvin. Ja ei ole hinnaltaan mikään älytön. Noihin tatteihin en lähtis, missä virtauspinta-ala on murto-osa vakioon verrattaessa. Ei luotto riitä, että ne suodattaski jotain. Itelle piti tulla tuo AEM, mutta ei ollu sillon varastossa sopivan kokosta saatavilla 4" putkeen. Joutu laittaa K&N:n.
 
Vs: Dumppi 3 evoon??

Nyt on Apex dual funnel suodatin ja mäntämallinen bypass asennettu ja nyt lähtee sellanen ihan jees tuhahdus kiihdyttäessä :peukku
Pitää joku pieni pätkä kuvata ja laittaa tänne :)
 
Takaisin
Ylös Bottom