Dyn-4 imusarja

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Nyt olis mahdollisesti tulossa uusi jäsen kerhoon jos kaupat tulee eräästä GTi Dynamic-4:losesta.

Kyseessä on 5.1.90 käyttöönotettu yksilö.
Nyt kun saimme siitä kuvia niin muutama yksityiskohta jäi vaivaamaan.

Jos joku ken tietää ehtisi pikapuoliin vastailla...

eli kuuluuko tälläisessä olla Cyclone imusarja alunperin?
kun mulla itellä on ECI Multi.

ja sitten etupuskurin osalta: Tässä autossa on "normaalin" näköinen puskuri. Siis sumarit (jos ne olis) on ns pienet eikä ole muutenkaan samannäköinen kuin minulla.
Tuli mieleen jos tuo on kolaroitu keulasta ja tilalle saatu halvalla "perus puskuri"...


niin ja myyjä ilmoittaa tehoksi 150hv.

Suurkiitos etukäteen!
 
cyclone: JDM (japsi-malli) koneesta, eli joko kone on vaihdettu, tai sitten auto on tuonti peli. Eikös jossain toisessakin (jäsenen) autossa ollut cyclone kiinni? Ihmettelin vielä sitä, että kas kun se toimii, kun euro mallin ECUssa ei välttämättä ole ohjausta niille läpille.... ja sitten kun cyclone on tietääkseni ollut tarjolla vain turbomalleihin.... tietääkö joku onko cyclonea myyty Japanissa vapaastihengittäviin?

Ehkä kolaroitu, minkäs näköinen takapuskuri siinä on?

144hv, no, myynti puheissahan se on 150hv ;D
 
Minunhan dynamiitin Cyclone imusarjaa perustamiskokouksessa ihmeteltiin... ;D
 
Mitä meinaat normaalin näkönen puskuri? Normaalihan on se kapea musta muovi ja peltinen alaosa.

Ainekin HB automaatti exe versiossa on toisenlainen kokomuovinen puskuri. Sellanen kun mm. Axl:illa.
 
Auto on siis nähty vasta digikuvien kautta.

Koko muovisesta vaikuttaa. Ne pyöreähköt reiät sumarien alla puutuu. Ja sumari aukot (itse umpiot jossain) eri näköiset kuin mulla. Eli kapeammat ainakin.

Voin lähettää kuvat jos joku osaa sanoa niiden perusteella jotain.

Tosin auto on ruman värinen. Metallihohto vaalean harmaa... voipi kaatua jo siihen.


LISÄYS: ja konepellissä on "hieno" mitsu logoinen härpätin. Samaan suuntaan kuin mersuissa tähti...

Siis NPäivinen kirjoitti: ...Ecussa ei välttämättä ole ohjausta niille läpille....

Läpille?? onko cyclonessa 4 läppää vai mitä tarkoitit??
Luulin tosiaan itsekin että näitä olis vain tbo malleissa
 
niin siis "cyclone" imusarjassa on joka toiselle imuventtiilille/kanavalle läppä, joka pysyy kiinni pienillä kierrosluvuilla ja aukeaa isoilla (ecun ohjaamana), tarkoituksena parantaa pyörteilyä sekä pienentää imusarjan tilavuutta ja näin keinoin lisätä vääntöä.

Samaa systeemiä on käytetty mm. Toitsan 4Age ja Chevyn ZR-1 moottoreissa.
 
Käytiin katsomassa sitä Dynyä... Aivan kaamea ruoska :p

n.236tkm ajettu -90vm, vaalean metallihohto harmaa

rekisteri nro sjo-782 Jokioisissa (forssan lähellä)

-Releissä joain häikkää, ei lähde käyntiin välttämättä ilma "heiluttelua"
-Käsijarru ei toimi
-renkaat huonot
-kaikin puolin epäsiisti
-puskuri jostain syystä vaihdettu
-ilmastointi ei toimi (väittää päästäneensä kaasut vahingossa ulos)
-ei kattoluukkua
-konehuoneen yleisilme räjähtänyt
-ei mitään tietoa jakohihnan vaihdosta

ja paras:
-alustan ääniä mahdoton tutkia, koska vaihdettu isompi putkisto katista taaksepäin. Meteli on aivan kauhea. juuri ja juuri pystyy keskustelemaan autossa (jos ei kiihdytä)

paitsi ettei kiihdy. tehot hukassa ???

ollut myynnissä jo hetken aikaa (kumma juttu :eek:)
nyt hinta 4000€ (4900 jossain vaiheessa)

Mulla on kuvia ja yhteys tiedot jos jotain kuintenkin kiinnostaa tämä laite.
 
Eli samaa luokkaa kuin se punanen mitä mää kävin kattoon, sen olis saanut tingattuu 2900... Kauheita hintoja ne pitää romuista 4ke :eek:
 
ahis sanoi
Käytiin katsomassa sitä Dynyä... Aivan kaamea ruoska :p

n.236tkm ajettu -90vm, vaalean metallihohto harmaa

rekisteri nro sjo-782 Jokioisissa (forssan lähellä)

-Releissä joain häikkää, ei lähde käyntiin välttämättä ilma "heiluttelua"
-Käsijarru ei toimi
-renkaat huonot
-kaikin puolin epäsiisti
-puskuri jostain syystä vaihdettu
-ilmastointi ei toimi (väittää päästäneensä kaasut vahingossa ulos)
-ei kattoluukkua
-konehuoneen yleisilme räjähtänyt
-ei mitään tietoa jakohihnan vaihdosta

ja paras:
-alustan ääniä mahdoton tutkia, koska vaihdettu isompi putkisto katista taaksepäin. Meteli on aivan kauhea. juuri ja juuri pystyy keskustelemaan autossa (jos ei kiihdytä)

paitsi ettei kiihdy. tehot hukassa ???

ollut myynnissä jo hetken aikaa (kumma juttu :eek:)
nyt hinta 4000€ (4900 jossain vaiheessa)

Mulla on kuvia ja yhteys tiedot jos jotain kuintenkin kiinnostaa tämä laite.
Olitkos mahdollisesti Autokeitaalla keskiviikkona kattomassa sitä Galanttia?
Näin siinä pihalla semmosen metallinhohtoharmaan galantin ja jotain porukkaa siinä hääri ympärillä tutkivan näköisenä..
 
Oltiin ihan Jokioisissa katsomassa sitä autoa. Mut voipi olla, että se jätkä oli näyttämässä sitä jollekin toiselle.
Sillä nimittäin koulu loppui ja intti alkaa. ja johonkin rallipeliin hän tarttis uuden laatikon. ja sitten sanoi vielä menettäneen korttinsakin viime viikolla.

eli galantin hinta voipi laskea vielä paljonkin.
mut ei se häävin näköinen ollut.

tuli ihan itsellekin hyvämieli :). ei tunnu yhtään pahalta 6000 mitä ite maksoin omastani...
 
Voisko joku kertoa nyt mulle tyhmälle että toimiiko tollainen cyclone imusarja ihan tavan FWD GTi Gallussa,ku olis yks kiikarissa??
 
eiks siit ollu tääl jossai vanhaa juttuu et ei toimis koska gti:n ecu ei osaa sitä ohjata eli toimis niinku vajaana se imusarja, koska eiks sen cyclonen idea ollu et osa imusarjasta sulkeutuu pienillä kierroksilla, mikä parantas alavääntöä. Eli eipä taida moinen kannattaa..
 
Takaisin
Ylös Bottom