Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Elikkä potilas on avattu leikkauspöydälle ;D

Tarkempi diagnoosi selvitti että 1 ja 2 pytyistä molemmista 1kpl pakovenoja sulaneena.
Männät ja sylinteriputket on hyvässä kunnossa eikä mitään naarmuja tms näy.

Potilaalle aiemmin on tapahtunut seuraavaa:
1. sammui kesken ajon
2. kipinä yms kadoksissa
3. uusi boksi laitettu ja auto lähti käyntiin mutta tyhjäkäynti sekaisin eikä auto käynyt hyvin (ilmeisesti näin)
4. tulpat ja tulpanjohdot uusittu (ei vaikutusta)
5. puristukset mitattu ja yhdessä sylinterissä ne ainakin olivat kadoksissa

kysymys kuuluukin:
voiko viallinen boksi olla syyllinen laihalla käyntiin? (nyt siis pitäisi olla ehjä boksi siellä)
Mietin vain et syy-seuraus on oltava selvä, ettei tarvi kohta taas avata...
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Oliko venttiilit aivan kirjaimellisesti sulaneet vai vaihtaneet variä valkean harmaiksi ja ruvenneet kantamaan? Nimimerkki kerran tehnyt turhaan venttiiliremontin kun syy 3 pytyllä käymiseen olikin hiekka suuttimissa ja jakoputkessa.
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

viallinen boxi voi tappaa vaikka mitä koneesta...
ei vapari kestä nakutusta tai liian laihaa seosta.
eli ihan mahdollista että boxi on tappanu venat.

putsaisin myös suuttimet ja suutin tukin sekä letkun tukki - suodatin
jan uusi suodatin tilaan, varmistaisi että ei kulkeudu paskaa suuttimille.
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Oliko vent.varret kuinka karstassa, polttaa helposti venttilit, jos jumii varsista...
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Oli muuten 3 ja 4 pytyistä... ;)
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Mitsubisimään sanoi
Oliko vent.varret kuinka karstassa, polttaa helposti venttilit, jos jumii varsista...

Selviää myöhemmin tänään.

Ainakaan palaset ei ollu jääny männän päälle pyöriin, eli saman tien pakosarjaan kadonneet.
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

TommyDa sanoi
Oli muuten 3 ja 4 pytyistä... ;)

no jaa..ei muista mitä yöl kirjottanu väsyneenä :D

Juu ja tosiaan tankki ja tankin syöttöletkun putsaus suoritettava sekä suodatin-suutin välimaasto.

Veholla venojen ovh 28e kipale ja löytyy maasta :peukku

Kysymys: orkkis vaiko tarvike kansipahvi? (orkkis 56e)
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

ihan sama kumpi pahvi kuhan ei reinzi ole ;D ei niitä oopelin osia kiitos ;D
tosin en tiedä miten bensa koneessa kestää... mitsun diiselissä ei ainakaan kestä yli 10tkm ajoa ;)
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Mr mmc sanoi
ihan sama kumpi pahvi kuhan ei reinzi ole ;D ei niitä oopelin osia kiitos ;D
tosin en tiedä miten bensa koneessa kestää... mitsun diiselissä ei ainakaan kestä yli 10tkm ajoa ;)

Reinz tai Payen kuulema ois ;D (eikä tiedä kumpi tuleekaan)
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Tarkistakaa pakoventtiilien ohjurit, väljät ohjuritkin voivat kuulemma aiheuttaa venttiilin palamisia. Tätä ainakin epäiltiin entisessä Evossani kun ei muutakaan järkevää syytä löytynyt.
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Ei oo nurkkiin jääny evon pahvia? 9:stä tiedä, mut 8:sta alaspäin käy :driver
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Harri K sanoi
Reinz tai Payen kuulema ois ;D (eikä tiedä kumpi tuleekaan)

Ei kai sillä vaparilla niin väliä. Ahdettuan se tarvike pahvi kesti 0.5 ja sitten rupes vuotamaan.
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Vois löytyä ainakin tuo kaksi kappaletta ehjiä pakoventtiileitä, mutta eipä tuo määrä tietysti hirveästi vielä genuine partsinakaan kirpaise. Evon kansipahveista tuli mieleen, että vois löytyä PrintSportin hyllystä.
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Repl1c4 sanoi
Vois löytyä ainakin tuo kaksi kappaletta ehjiä pakoventtiileitä, mutta eipä tuo määrä tietysti hirveästi vielä genuine partsinakaan kirpaise. Evon kansipahveista tuli mieleen, että vois löytyä PrintSportin hyllystä.

Hep oliko tolle evon peltitiivisteelle koodia? Tai minkähintasia ne on? Pitäs tohon turbo projektiin vaihtaa kannentiiviste.
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Mitsubisimään sanoi
Ei oo nurkkiin jääny evon pahvia? 9:stä tiedä, mut 8:sta alaspäin käy :driver

Tarkennus: Evo 1-3 on sama kansinahka joka käy Galluihin 81-92 4G63-set!
Evot 4-9 on täysin omansa eli ei käy esim. Harri K:n proggikseen.

-A
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

e15mitsubishi sanoi
Tarkennus: Evo 1-3 on sama kansinahka joka käy Galluihin 81-92 4G63-set!
Evot 4-9 on täysin omansa eli ei käy esim. Harri K:n proggikseen.

-A

wronk ja wronk!! Oma gtin mosa kasattu kasin nahkalla, jää näkyviin lisääntyneiden öljynpaluukanavin lärpäkkeet ;)
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Mitsubisimään sanoi
wronk ja wronk!! Oma gtin mosa kasattu kasin nahkalla, jää näkyviin lisääntyneiden öljynpaluukanavin lärpäkkeet ;)
Ja tämän myötä myös tiivisteen tuoma tuki ulkoreunaan kannen/lohkon välistä juuri keskimmäisten kansipulttien kohdalta ;D.
Toki unohtamatta 5:ttä olennaista puuttuvaa vesireikää mitkä vanhemmassa/oikeassa tiiviteessä löytyvät ;).

Lähes kaikkihan saa sovitettua, mut ehkä tässäkohtaa ei kannata... ::)
-A
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

e15mitsubishi sanoi
Ja tämän myötä myös tiivisteen tuoma tuki ulkoreunaan kannen/lohkon välistä juuri keskimmäisten kansipulttien kohdalta ;D.
Toki unohtamatta 5:ttä olennaista puuttuvaa vesireikää mitkä vanhemmassa/oikeassa tiiviteessä löytyvät ;).

Lähes kaikkihan saa sovitettua, mut ehkä tässäkohtaa ei kannata... ::)
-A

Saa toki korjata, jos olen väärässä, mutta evoissa (9:st en tiedä) on keskimmäisen pultin kohdalla myös paluukanava ja se myös tiivistyy ulkoreunasta gti:n lohkossakin, eli mikä kohta jää ilman tukea ;) Sen reiänhän saa porattua :peukku



Itse sain tuon pahvin asevelihintaan, että siksi siellä on just 8:n tilke ;D
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Mitsubisimään sanoi
Saa toki korjata, jos olen väärässä, mutta evoissa (9:st en tiedä) on keskimmäisen pultin kohdalla myös paluukanava ja se myös tiivistyy ulkoreunasta gti:n lohkossakin, eli mikä kohta jää ilman tukea ;) Sen reiänhän saa porattua :peukku
(/quote)

Itse sain tuon pahvin asevelihintaan, että siksi siellä on just 8:n tilke ;D
Niin, sehän on edelleen sama kaikissa Evot 4-9 ;)

poraus 3-5 reikää/paluureikä sekä riski siitä seurauksesta, kun kansi-lohko EI ole tuettuna näitten 3:en keskimmäisen kansipultin kohdalta= kannen/dekin välissä on tyhjää + kaksi eri materiaalia=eri lämpölaajeneminen!!

Porasitko kaikki vai jätitkö vesireiät huomiotta? ;D

'Asevelihinta' ??? Onko yhtäkuin sait ilmaiseksi? Jos niin?... voidaan hyväksyä perusteltuna ;D Muuten en ymmärrä miksi edellämainittu vaiva/riskinotto.?, kun kuitenkin ks. kondstruktioon on olemassa aivan hyvä vaihtoehto valmiiksi esim. massamateriaalina tai MLS:nä jos niin haluaa. ;)

Pontit ovat siinä vaikka vähän 'offiksi' menikin.....

Harrin kysymykseen mikä pahviksi, niin se orggis tai sit vaikka FelPro ovh. 52 eur. Netto sulle 30 eur. Ja on hyvä tiiviste ;)

-A
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Kaikki tilattu tarvikkeena jo :D
paitsi pakovenat..tään low budget raaseri...saahan ne vaihtoo jos näyttää huonolta ;D
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Harri K sanoi
Kaikki tilattu tarvikkeena jo :D
paitsi pakovenat..tään low budget raaseri...saahan ne vaihtoo jos näyttää huonolta ;D

Joo sitte ku turbotat sen niin teet sitte isommalla rahalla uusiks vähän enemmänkin :peukku
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Harri K sanoi
Kaikki tilattu tarvikkeena jo :D
paitsi pakovenat..tään low budget raaseri...saahan ne vaihtoo jos näyttää huonolta ;D

Eihän siinä sit hittoikaa ;D
Oliko tosiaan Mitsun orggis venat a'28 eur?? Tosiaan niinkuin sulle tuossa taannoin puhelimessa mainitsin, niin yhdessä edm: yrityksessä Ferrean rosteriset a'29 eur ja siihen vielä rabat :peukku

-A
ps. aikanaan (-02) kun ostin Mitsun orggis pakoset VR4:uun niin olivat luokkaa a' 13-14 eur!!
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

e15mitsubishi sanoi
Eihän siinä sit hittoikaa ;D
Oliko tosiaan Mitsun orggis venat a'28 eur?? Tosiaan niinkuin sulle tuossa taannoin puhelimessa mainitsin, niin yhdessä edm: yrityksessä Ferrean rosteriset a'29 eur ja siihen vielä rabat :peukku

-A
ps. aikanaan (-02) kun ostin Mitsun orggis pakoset VR4:uun niin olivat luokkaa a' 13-14 eur!!

selvii tarkka hinta tänää..tuost toki viel rabatit kanssa tulee ;D
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

mystinengalant sanoi
Joo sitte ku turbotat sen niin teet sitte isommalla rahalla uusiks vähän enemmänkin :peukku

Hmm voi olla, että multa irtois toivonmukaan kohta koko turbo setti. :)
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

e15mitsubishi sanoi
Niin, sehän on edelleen sama kaikissa Evot 4-9 ;)

poraus 3-5 reikää/paluureikä sekä riski siitä seurauksesta, kun kansi-lohko EI ole tuettuna näitten 3:en keskimmäisen kansipultin kohdalta= kannen/dekin välissä on tyhjää + kaksi eri materiaalia=eri lämpölaajeneminen!!

Porasitko kaikki vai jätitkö vesireiät huomiotta? ;D

'Asevelihinta' ??? Onko yhtäkuin sait ilmaiseksi? Jos niin?... voidaan hyväksyä perusteltuna ;D Muuten en ymmärrä miksi edellämainittu vaiva/riskinotto.?, kun kuitenkin ks. kondstruktioon on olemassa aivan hyvä vaihtoehto valmiiksi esim. massamateriaalina tai MLS:nä jos niin haluaa. ;)

Pontit ovat siinä vaikka vähän 'offiksi' menikin.....


Harrin kysymykseen mikä pahviksi, niin se orggis tai sit vaikka FelPro ovh. 52 eur. Netto sulle 30 eur. Ja on hyvä tiiviste ;)

-A

Täh... Tutkittiin, oli evon pahvi, verrattiin lohkoon, verrattiin kanteen, Ei mitään syytä miksei kävisi. Yhtäkään reikää ei tarvitse porata, mitään ei tarvitse muokata. Mihin tämä väittämä perustuu ettei evon pahvia voi laittaa? Mitsubishimään laittaa varmaan illalla valokuvia dokumentiksi tähän asiaan.
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

HerBertti sanoi
Täh... Tutkittiin, oli evon pahvi, verrattiin lohkoon, verrattiin kanteen, Ei mitään syytä miksei kävisi. Yhtäkään reikää ei tarvitse porata, mitään ei tarvitse muokata. Mihin tämä väittämä perustuu ettei evon pahvia voi laittaa? Mitsubishimään laittaa varmaan illalla valokuvia dokumentiksi tähän asiaan.

Minkä valmistajan kansitiiviste??

-A
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Originaali timanttitiskiltä.

Se asevelihinta oli "free" ;D

Siksi suosittelin evon tilkettä, koska ei ole kertakäyttökampe ja tuohon projektiin voisi ehkä löytyä vähän käytetty kilpamallin tilke ;D
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Mitsubisimään sanoi
Originaali timanttitiskiltä.

Se asevelihinta oli "free" ;D

Siksi suosittelin evon tilkettä, koska ei ole kertakäyttökampe ja tuohon projektiin voisi ehkä löytyä vähän käytetty kilpamallin tilke ;D

Ok. Mitsun orggis tiivisteestä en sano mitään Evo 4-9 osalta.

'Asevelihinta' on ollut siis kohdillaan ;D

Kokemukseni perustuu pelkästään Comiticin ja HKS:n Mls tiivisteiden pohjalle! Ja esim. Cometicissä käytettäessä Evot 4-9 tilkettä vanhemmissa lohkoissa, joutuu poraamaan pakosarjan puoleiselle reunalle 3-4 vesireikää(riippuen onko ks. takaveto-/etuveto tai e39/Evot 1-3 lohko + se yksi öljynpaluu(en tiedä tarviiko esim Evo1-3?)
Myöskin mm. Cometicissä näitten 3 keskimmäisen kansipultin kohdalta tiivistepinta on kapeampi kuin oikeassa Evo 1-3 tilkkeessä., mikä ei myöskään 'tue' kunnolla näitä kahta materiaalia keskenään. Myöskin ne turhat ulokkeet siellä dekin/kannen ulkopuolella.. ovat ainakin jossei muuta niin esteettisesti tyhmän näköiset ;D
Pointti siis oli: turha vaiva sekä riski vuotoihin ym. aika suuri(vallankin ahdetuissa!)

Oikeasti noi kaikki Mls tiivisteet ovat kertakäyttö 'kamppeita'... jos noudatetaan valmistajien ohjeita!!
Mutta tiedän henkilökohtaisesti, että yhdessä Cossu-Eskossa (500+ hv) on käytetty Cometicciä 3 kertaa, ilman ongelmia!!
Tosin joka kerta itse tiiviste on putsattu kunnolla sekä dekki ja kansitasot 'ajettu' peiliksi. Samaten tiivisteen pinnoille on laitettu VHT:n Copper gaskettia.
En välttämättä suosittele, mut jokainen tehköön kuten haluaa.

Myöskin, jättäisin väliin jonkun käyttämän vanhan tilkkeen ja laittaisin uuden. Esim. Mls tiivisteet Galluun/Evo 1-3 ovat jotain 80 -130 eur luokkaa kpl. ja ovat sitten varmasti sopivat :)
Ja voi myös käyttää uudestaan.................. tai sitten ehkä ei :-X ;D

-A
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Eli siis artiguloimme "A":n kanssa eri asioista ;D

Tiedän käytettäneen kilpurissakin jopa 3 kertaa samaa tilkettä onnistuneesti, joten miksei tässäkin low budget raaserissa ja olettaen että omistajalla saattasi olla kytköksiä rallipiireihin, josta saattaisi löytyä "vähän" ajettu tilke ;D
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Mitsubisimään sanoi
Eli siis artiguloimme "A":n kanssa eri asioista ;D

Tiedän käytettäneen kilpurissakin jopa 3 kertaa samaa tilkettä onnistuneesti, joten miksei tässäkin low budget raaserissa ja olettaen että omistajalla saattasi olla kytköksiä rallipiireihin, josta saattaisi löytyä "vähän" ajettu tilke ;D

Voi löytyä mut epäilen ku "tiimin" koneet teetetään muualla ;)
Ja kun se tarvike maksoi sen alta 30e ja on UUSI massatiiviste niin en miettiny et minkä laitan..
 
Vs: Dynamic 4 Gti -89 ja 2kpl sulaneita pakoventtiileitä.

Auto käy ja kukkuu HIENOSTI taas :peukku

Tunteja meni varovasti arvioiden 25h x 2 henkeä tekemässä koko ajan :peukku
Kiitokset TommyDa ;D Tänäänkin klo13-20 paiskittii ILMAN TAUKOJA! tai TommyDa kävi juomas vettä lasin välillä ::)
Tulipahan opeteltua venakoneiston toimintaa jne ja helppoahan se oli. Auto lähti käyntiin kerta laakista ilman ongelmia :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom