Dynamic-4 Taka-akselin pyöränkulma säädöt

kasuli

Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2007
Sijainti
Tammela
työmaalle oli loman aikana saapunut uusi 3D-huntteri ja hetihän sitä oli testattava.. Tuo oma dynamic on aina käyttäytynyt mielestäni mutkissa kovin levottomasti, ratti hanttaa vastaan ja pitää keskittyä ohjaamaan jos ei halua tehdä korjausliikkeitä kokoajan.. :-X

nyt sitten tutkailin TAKAPÄÄTÄ, nelipyöräohjaus mielestäni toimii(ainakaan ei vuoda mistään..) ja siellä on ilmeisesti edellinen poropeukalo säätänyt/koittanut säätää aurausta raidepäiden säädöistä.. vas. puoli ihan tapissa ts. tankoa ei lainkaan näkyvissä, ja oikealla puolella tankoa,ja kierrettä näkyy runsaasti... ELI kysymys kuuluu, onko se nyt päin pyllyä ja saako ne jotenkin ohjearvoihin? takapään auraushan säädetään pitkittäisvarren päässä olevasta epäkeskosta.... myös camberit oli aika ratasäädöissä, niitäkin vois ottaa hieman pystympään, onko säätöä?

etupää lieneekin simppeli, pelkkä aurauksen säätö raidetangosta?!
 
Vs: Dynamic-4 Taka-akselin pyöränkulma säädöt

on camber säätökin siellä. Mut yleensä niitä ei saa liikkuu mihinkään ;D

Work shop manual ja arvot yms alkaen kohdasta 34-19.
Kohdassa 37B-10 on 4WS säädöt:

The difference between the lengths of the left and
right tie rods should be less than 1 mm (039 in.).
 
Vs: Dynamic-4 Taka-akselin pyöränkulma säädöt

Niin ja jos on madallettu, tai muuten takajouset kuoleentuneet niin ei camberia ja aurausta saa yhtä aikaa ohjearvoihin lainkaan.

Joku kyllä mättää jos dynamicci on mutkissa levoton, muinaista peter geitelin toimittamaa koeajovideota siteeraten "kaarrekäyttäytyminen on helpon rauhallista" ja "tää auto menee mutkat tavattoman eleettömästi"
 
Vs: Dynamic-4 Taka-akselin pyöränkulma säädöt

korsma sanoi
Niin ja jos on madallettu, tai muuten takajouset kuoleentuneet niin ei camberia ja aurausta saa yhtä aikaa ohjearvoihin lainkaan.

Joku kyllä mättää jos dynamicci on mutkissa levoton, muinaista peter geitelin toimittamaa koeajovideota siteeraten "kaarrekäyttäytyminen on helpon rauhallista" ja "tää auto menee mutkat tavattoman eleettömästi"

En mä kyl tuota ole huomannu...on takajouset kuoleentunu ja silti sai arvoihin mielestäni. Ainaki nostin camberit pystyyn helposti.
Ja on tosiaa levoton jos on eripituiset noi ;D

Tommonen dyny muuttuu eniten alustan "keinuvuudesta" hyväksi kun pulttaa sinne evon vakiotolpat. On meinaa aika menijä sitte hiekkatiellä kovassakin vauhdissa :driver
 
Vs: Dynamic-4 Taka-akselin pyöränkulma säädöt

Harri K sanoi
on camber säätökin siellä. Mut yleensä niitä ei saa liikkuu mihinkään ;D

Work shop manual ja arvot yms alkaen kohdasta 34-19.
Kohdassa 37B-10 on 4WS säädöt:

ei o ny manuaalia missään? juu, kyllä ne camberit sieltä saa kohdilleen jos kerran siellä säätö on, minun mitsuni ei ole ruosteen r**skaama (kenenkään ei oo?) ;D

mutta nyt en ihan käsittäny että mikä mitta pitää olla vähemmän kuin 1mm?! sen verran ymmärsin että oikein ne ei nyt ole, kun toinen varsi kokonaan rt-pään sisässä ja toisessa näkyy reilusti kierrettä...

ja se levottomuus voi siis hyvinkin johtua siitä että takaraidetangon säädöt on pielessä, ja varmaankin reilusti.. se tuntuu todella oudolta varsinkin nyt 205/55/16 renkailla.. 195/65/15 rauhottuu aikapaljon, muttei varmastikkaan ole sellainen kuin pitäisi... kun ei oikein ole päässyt vertailemaankaan...
 
Vs: Dynamic-4 Taka-akselin pyöränkulma säädöt

Eli se raidetankojen pituusero saa olla max 1mm vasemmalla ja oikeella. Ihan kierteistä voi mitata luki tuolla.

Lataappa se work shop manuali :) löytyy linkit ruotsin sivuille ihan täält foorumilta.
 
Takaisin
Ylös Bottom