dynamic4 galantin(vr4) tekniikka >93 colttiin

jantzu

Mitsubishi galant dynamic4 turbo
Liittynyt
10 Tammikuu 2009
Purin galantin ja huomasin että on aika laho tapaus (yllätys)
Mielessä on nyt pyörinyt että laittas tuon dynamicin galantint (89) tekniikan(4g63) ja 4vedon tuommoseen 90 colttiin.
Galanttihan on jo turbotettu eli teho painosuhde olisi coltissa kohilláan.
Ja coltti ei tulisi tieliikinteeseen niinkuin ei galantikaan, vaan jonkinlainen sprintti auto olisi tehtävä.

Joten kysymys kuuluu: onko kukaan ottanut selvää että miten suuri homma tuossa on?
Mahtuuko esim: kone ja jakolaatikko coltin konehuoneeseen.
Vetarit,kardaanit saa aina lyhennettyä ja kardaani tunnelin tehtyä ym kiinikkeet.jos jollakin on jotain faktaa tuosta hommasta niin kertokoon ihmeessä :peukku ei kehtais colttia ostaa ihan tutkimus mielessä jos se ei olekkaan mahdollista.

lopputulos olisi sitten mitsubishi colt 4wd turbo!
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

Gti-coltteja (88-92) mallia on välillä näkynyt myynnissä 2.0 Gti koneella varustettuna, eli kyllä sinne 1.6sen tilalle mahtuu se isompi kone ainakin, ja sen ei pitäisi olla hankalampi juttu. Gti coltissa kun on valmiiksi levyjarrut takanakin, muuta en kyllä osaa kommentoida.
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

Näin ajattelin itsekkin että menee se 4g63 sinne,mutta mahtuuko jakolaatikko menemään sinne.
toinen olisi 93:sesta eteenpäin oleva coltti.korimallimerkkiä en osaa sanoa.viisaamat kerokoon.
Joku 1.3:nen 88-92 saa jo todella halvalla.jarrut olisi jo valmiina (evo6:sen) joka nurkkaan.joten ei välttämättä tarvitse olla gti coltti.
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

90vm coltissa on jäykkä taka-akseli joten saataa teettää töitä saada esim. 4wd lancerin jäykkä akseli sinne.
tuossa mikä mulla on eli CA korinen 93-> evon osat kayvät nelivedon rakentamiseen
erillisjousitus takana, bolt on navat, vain palkin vaihto evosta ja coltin oman poikki palkin poisto
tankki menee helposti konttiin joten sitäkään ei tarvi vaihtaa.
etunavat vaihtuu myös bolt on tyylillä.

edit:
pään vaivaa sitten aiheuttaa etuapurunko... sen vois tuollaisessa ei tieliikenné mallissa totauttaa
miggi liimalla yhdistämällä galantin ja coltin paloja....
tai tilaamalla alkuperäinen 4wd apurunko hintaan 1490e :seina
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

Elikkä vr4 galantista> CA koriseen colttiin tekniikan/alustan vaihto olisi ihan mahdollista toteuttaa järkevästi.Tosin evoissahan on hiukan erillaiset mitat verrattuna galanttiin (akselivälit,akseleiden leveydet) minkähänlainen olisi ajettava semmonen reipas 200 heppanen nelikko coltti :driver
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

jantzu sanoi
Elikkä vr4 galantista> CA koriseen colttiin tekniikan/alustan vaihto olisi ihan mahdollista toteuttaa järkevästi.Tosin evoissahan on hiukan erillaiset mitat verrattuna galanttiin (akselivälit,akseleiden leveydet) minkähänlainen olisi ajettava semmonen reipas 200 heppanen nelikko coltti :driver

saatas olla ihan kiva :peukku on meinaan tollanen coltti todella vakaa ja suht helppo käsiteltävä
etuvetoisenakin, hakkaa ajoominaisuudellaan useemman isoman auton :peukku

JaniT tietää millanen on proton satria turbo nelkkuna(melkein 100% colt kopio) hän vois kertoa mielipiteen...
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

kannattaa tehä akk:n säädösten mukaan sitte kardaanitunneli ja kaikki muut pellityöt, en tiä edellytetäänkö sprintissä sitä, mutta varmuuden välttämiseksi :)

Kai turvakaaret teet? jäykistää autoa ihan kiitettävästi.
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

UITTO- sanoi
kannattaa tehä akk:n säädösten mukaan sitte kardaanitunneli ja kaikki muut pellityöt, en tiä edellytetäänkö sprintissä sitä, mutta varmuuden välttämiseksi :)

Kai turvakaaret teet? jäykistää autoa ihan kiitettävästi.

ei tarvi muuttaa kardaani tunnelia mihinkään sama nelkussa ja etuvedossa ainakin CA# colttissa
jopa tukilaakerin kiinitykset löytyy pohjasta... tosin ilman kierreosaa jotta vähän joutuu kikkaileen
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

UITTO- sanoi
kannattaa tehä akk:n säädösten mukaan sitte kardaanitunneli ja kaikki muut pellityöt, en tiä edellytetäänkö sprintissä sitä, mutta varmuuden välttämiseksi :)

Kai turvakaaret teet? jäykistää autoa ihan kiitettävästi.


Turvakaaret tulee tottakai,ja korin vahvikehitsaan myös.Autosta tulee täysin akk sääntöjen mukainen.
galantista kerkesin jo sisäpuolen saumat käydä läpi,kunnes tuli tuo coltti mieleen.galantissa kun on "hiukan" hitsaamista vielä.Ja galantin suuri omamassa mietityttää,kun coltti on todella kevyt verrattuna galanttiin niin ei tarviis ottaa kaikkia mehuja koneesta irti että auto liikkuu rivakasti.
Eipä nuo CA coltitkaan näy kovin kalliita oleva.

Tarviikohan mitenkä paljon lyhennyttää aksleita kun heitää ne galantista colttiin.
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

jantzu sanoi
Turvakaaret tulee tottakai,ja korin vahvikehitsaan myös.Autosta tulee täysin akk sääntöjen mukainen.
galantista kerkesin jo sisäpuolen saumat käydä läpi,kunnes tuli tuo coltti mieleen.galantissa kun on "hiukan" hitsaamista vielä.Ja galantin suuri omamassa mietityttää,kun coltti on todella kevyt verrattuna galanttiin niin ei tarviis ottaa kaikkia mehuja koneesta irti että auto liikkuu rivakasti.
Eipä nuo CA coltitkaan näy kovin kalliita oleva.

Tarviikohan mitenkä paljon lyhennyttää aksleita kun heitää ne galantista colttiin.

170 on merkitty mun coltin leveydeksi että en usko... vetarit on edessä samat ku galantissakin.
ja jos evo1 osat on bolt on tohon CA# koriseen mm ahtopaine putkille on kolot ja reijät valmiina ;)
ainoastaan ne pärssätävät kierteet mitä saa laitettua uupuu :D

olen tässä yrittäny etsiä porsaan reikää miten katsastaa 4wd turboksi tuollasta colttosta.... 8)
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

Mr mmc sanoi
170 on merkitty mun coltin leveydeksi että en usko... vetarit on edessä samat ku galantissakin.
ja jos evo1 osat on bolt on tohon CA# koriseen mm ahtopaine putkille on kolot ja reijät valmiina ;)
ainoastaan ne pärssätävät kierteet mitä saa laitettua uupuu :D

olen tässä yrittäny etsiä porsaan reikää miten katsastaa 4wd turboksi tuollasta colttosta.... 8)

Mitenkähän sitten perän kiinikkeet olisi helppo toteuttaa,vai löytyykö siihenkin coltissa jo valmiit paikat?
Colttihan on lyhyempi varmaa,joten kardaani on lyhennettävä?

Ei muuta kun ensin 4wd coltti katastukseen ja sitten turbotat sen :D
 
Vs: dynamic4 galantin tekniikka >90 colttiin

jantzu sanoi
Mitenkähän sitten perän kiinikkeet olisi helppo toteuttaa,vai löytyykö siihenkin coltissa jo valmiit paikat?
Colttihan on lyhyempi varmaa,joten kardaani on lyhennettävä?

Ei muuta kun ensin 4wd coltti katastukseen ja sitten turbotat sen :D

perän kiinikeitä ei löydy, siinä mielessä evo olis täydellinen varaosaluovuttaja kun pohjalevy on sama muuten mutta
peräs kiinitys palkki ja coltissa takapirustuksien kiinitys palkki ovat erilaiset, rungon aisojen leveys on sama.

ei muutaku evon pohjalevysta perän etukiinitys palkki poraten irti ja hitsata colttiin ja coltin oma palkki pois ja perä tilaansa niin perän mukana tulee uusi poikki tukien kiinitys piste
ja samat coltin tukivarret käy.

jos coltin muuttaa 4wd:ksi niin sillon suomen tehokkain vertailukohta on 1.6 16v soch jossa potkua 116hv
jos sais jollain ilveellä käytettyä Colt Gyborg RS:ssää vertailuna niin tehokkain olis 1.6mivec 175hv ja siihen 20% eli vakio e39/38 vr4 galantin kone menis prosien puolesta...
 
Takaisin
Ylös Bottom