Dynamic4 hammastanko väljä?

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Galant on olevinaan vähän vikuri urissa ja sivutuulessa. Rattia heilutellessa kuuluu kolina juuri jostain hammastangon seutuvilta.

Raidetangonpäät, niin sisemmät kuin ulommatkin olen todennut ehjiksi, kuten myös kaikki muutkin osat pyöräntuentaan liittyen.

Onko hammastanko kiristettävissä?
 
Vs: Dynamic4 hammastanko väljä?

Onko kysymys liian tyhmä, ettei kukaan viitsi vastata vai ongelma ensimmäinen laatuaan?

WSM:ää tutkimalla löytyi ohjeet kohdasta 37A-46 ADJUSTMENT OF TOTAL PINION TORQUE

Käytännön toteutus vielä tekemättä, mutta aika selvältä hommalta vaikuttaa. Kulumakaan ei välttämättä ole itse hampaissa, vaan tankoa hammaspyörään painava jousi kuoleentunut tai löystynyt tangon taustaa laahaavan vastinkappaleen kulumisesta.
 
Vs: Dynamic4 hammastanko väljä?

korsma sanoi
Onko kysymys liian tyhmä, ettei kukaan viitsi vastata vai ongelma ensimmäinen laatuaan?
Tuskin tässä nyt viitsimisestä on kyse. Ei täällä kuitenkaan kaikki päivystä kokoaikaisesti, eikä kysymyksen esittämisestäkään mahdottomasti aikaa ole.

Eikä kysymyskään ihan sellainen ole, johon osaisi ihan kuka tahansa vastata...

Vähän malttia lisää, niin voi neuvoja ja vastauksiakin löytyä. Pika-apua kiireeseen täältä kai harvemmin löytää, ei välttämättä semmoisen hakemiseen ihan oikea paikka. Ja tämä nyt enemmänkin yleisesti vinkiksi, ei vain korsmalle.
 
Vs: Dynamic4 hammastanko väljä?

Mielestäni niin Galantin kuin monen muunkin auton tehostettu hammastanko lonksuu jos paikallaan heiluttelee rattia auto sammuksissa. Kokeilkaapa vaikka.
 
Vs: Dynamic4 hammastanko väljä?

Ominaisuus.

Ei kannata säätää jos vain pieni välys, kaikissa mitä pidellyt niin pieni välys.
 
Vs: Dynamic4 hammastanko väljä?

Ennemmin veikkaisin huteruuteen takapään aurausta + tarkistamaan iskarin alapään kiinnitykset jotka näissä mätii yleensä...
 
Vs: Dynamic4 hammastanko väljä?

Harri K sanoi
Ennemmin veikkaisin huteruuteen takapään aurausta + tarkistamaan iskarin alapään kiinnitykset jotka näissä mätii yleensä...
Omassanikin oli muuten reilusti negatiivisti camberia ja aurausta taka-akselilla.. Selkeästi huomasi talvella liukkaalla tiellä kun 80kmh nopeudessa alkoi seilata.
Sain kuitenkin väänneltyä kulmat kohdilleen ja nyt menee kuin juna :driver
 
Vs: Dynamic4 hammastanko väljä?

Vika muuten taisi joskus selvitä: ei ollut hammastanko ihan keskellä, vaikka etupyörät olikin suoraan säädetty.
Perinteisesti kai ongelma ratkaistu laittamalla ratti suoraan, mutta olisko tässä takapyöräohjaus luullut sitten koko ajan suoraan ajaessa, että ollaankin kääntymässä ja sekottanut ohjausta.
 
Takaisin
Ylös Bottom