Eli tossa ajossa olevassa dynyssähän on ajovalot "oikutellu" 3v ajan siten että syttyvät välillä päälle vaikkei olisi valoja katkaisijasta päälle laittanut. Ajattelin että siinä on se valoautomatiikan boksi vain "hajalla".
Vaan kun on -89 malli ni tuskin on automatiikkaa?
No tänään vaihtelin vesipumpun (kun tyhmä jätin vaihtamatta sen 1kk sitte jakorempan yhteydessä ja nyt alkoi jumitteleen pumppu).
Pumpun vaihdon jälkeen auto käyntiin ja kävi pari min kunnes laturi pölläytti savut (vissii meni roskia + puhdistusspraytä ja se riitti). No paineilmalla putsailin ja auto käyntiin ja ei ongelmia.
Testilenkki 5km ja kaikki pelas kunnes paluumatkal jäin tutun kanssa jutteleen ja auto kävi 5min tyhjäkäyntiä ja sitte yhtäkkiä ensin radion antenni meni sisään, sitte radio sammu ja perään koko auto!
Ja virtahan se oli loppu siis.
Hinauksella 500m kotipihaan ja virtaa akkuun ja mittaisin niin latausjännite oli alta 12v ja laski...
Eikun toisesta seisonnas olevasta dynystä laturi irti ja vaihto toiseen. Lataus palasi 14volttiin. Annoin auton käydä taas ja välillä mittailin ja kas..yhtäkkiä olikin taas alta 12V, mutta kierroksilla antoi 14V. Ja sitte taas tyhjäkäynnilläkin tasanen 14V.
Äsken tajusin että en ollut nähnyt laturin merkkivaloa palavan vaikka virta loppus ekalla testilenkillä. ??? Soitin ja faija kävi testaan niin laturin merkkivalo ei syty edes silloin kun virrat on käännetty virtalukosta muttei auto käy.
Ajovalot myös temppuilee eli ei menny edes parkeille välillä ja nyt äsken taas toimi ok.
Vikakohteita:
- latauksen merkkivalo palanut ja aiheuttaa lataushäiriöitä?
- vasemman sisäloksun sisällä olevan johtonipun liittimessä häiriötä?
- rattimuovien alla viiksen liittimissä vikaa?
Mistä alkais selvitteleen? :
Vaan kun on -89 malli ni tuskin on automatiikkaa?
No tänään vaihtelin vesipumpun (kun tyhmä jätin vaihtamatta sen 1kk sitte jakorempan yhteydessä ja nyt alkoi jumitteleen pumppu).
Pumpun vaihdon jälkeen auto käyntiin ja kävi pari min kunnes laturi pölläytti savut (vissii meni roskia + puhdistusspraytä ja se riitti). No paineilmalla putsailin ja auto käyntiin ja ei ongelmia.
Testilenkki 5km ja kaikki pelas kunnes paluumatkal jäin tutun kanssa jutteleen ja auto kävi 5min tyhjäkäyntiä ja sitte yhtäkkiä ensin radion antenni meni sisään, sitte radio sammu ja perään koko auto!
Ja virtahan se oli loppu siis.
Hinauksella 500m kotipihaan ja virtaa akkuun ja mittaisin niin latausjännite oli alta 12v ja laski...
Eikun toisesta seisonnas olevasta dynystä laturi irti ja vaihto toiseen. Lataus palasi 14volttiin. Annoin auton käydä taas ja välillä mittailin ja kas..yhtäkkiä olikin taas alta 12V, mutta kierroksilla antoi 14V. Ja sitte taas tyhjäkäynnilläkin tasanen 14V.
Äsken tajusin että en ollut nähnyt laturin merkkivaloa palavan vaikka virta loppus ekalla testilenkillä. ??? Soitin ja faija kävi testaan niin laturin merkkivalo ei syty edes silloin kun virrat on käännetty virtalukosta muttei auto käy.
Ajovalot myös temppuilee eli ei menny edes parkeille välillä ja nyt äsken taas toimi ok.
Vikakohteita:
- latauksen merkkivalo palanut ja aiheuttaa lataushäiriöitä?
- vasemman sisäloksun sisällä olevan johtonipun liittimessä häiriötä?
- rattimuovien alla viiksen liittimissä vikaa?
Mistä alkais selvitteleen? :