J
jambojan69
Guest
elikkä oliskohan mahdollista laittaa e15 galantin 2.0 turbo kone 4g15:sta pikku koneen tilalle ja minkälainen työ siinä mahtaisi olla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Niko Päivinen sanoiRiittääkö Huyhain isoimmassa vertailumoottorissa kuutiotilavuus 2-litraiseen?
Niko Päivinen sanoi4G63 SOHC ruiskulla voisi olla hyvä vaihtoehto, vääntävä pata kevyessä autossa on maukas yhdistelmä, eikä moottoriaihion hinta ainakaan päätä huimaa.
Ja kyllä 8-valvestakin saa ruutia, joku jälkiasennus ruisku ja muut normaalit viritykset.. jos jostain voortin OHC padasta saa yli 200hv, niin ihan varmasti G63 padasta saa vähintään saman. Halpaahan se ei tietenkään ole, mutta mahdollista....
Haudi.
Todellakin tohon "laillisen" luvan saamiseen se just tökkää, niin hyvä moottori kuin se oliskin.
Mut sit ohiaiheen, mihin pitää vähän kommentoida kun on tullu noiden kans touhuttua tossa vuosien saatossa.
Niko: ford ohc:n kohdalla noi 200 hv:ta on ylitetty niukasti jo yli 10 vuotta sitten. Todellisuus tänäpäivänä on n.240+ heppaa, enkä puhu nyt tästä "billet"-kantisesta versiosta jost tulee hiukka enemmän mutta on nykyään mm. kielletty F-ryhmässä. Noh se, että on päästy 2-litrasessa 8-venasessa noihin tehoihin on pitkän ajan kehitystyö joka on saanut alkunsa jo -70 luvun puolestavälistä( n.30 vuotta!) Eli lyhyesti= tuntien 4g63:sen kannen ominaisuudet/ite mosan sanoisin, että 200 heppaa siitä vaatii kans hiukka aikaa ja tutkimustyötä sekä kokeiluja eri variaatioilla ennen kuin se toteutuisi. Ei ehken niin kauan kuin edm. ford-mosassa varsinkin kun tuntee tänpäivän nokkateknologian/ työstömahdollisuudet. Mutta uskon, että kukaan ei lähde sitä tekemään koska parempiakin vaihtoehtoja on. Siinämielessä erittäin tehokas 8-venanen ford-ohc ON huono vertailukohta täs kohtaa.
t:Arska
ps.eikä millään muotoa niitä palkokasveja nenukkaan